Hiireni hengitys KÄHISEE

-?-?-

Hei. Toivoisin pikaista vastausta teiltä, jotka oikeasti hiiristä tietävät edes hieman suuremmalla kokemuksella, sillä itselläni ei ole mitään hajua (vaikka hiiriä on minulla ollut peräti kymmenen parin vuoden aikana). Ja ellei nyt ketään muu vastaa, niin toivoisin että tämä 'Kasvattaja - Turku' nimellä liikkuva henkilö voisi edes vilkaista tätä ja ehkä jopa vastata. Lukemani perusteella näytät tosiaan tietävän jotakin. Mutta myös Albiinoravenin vastaus on erityisen tervetullut!

Eli minulla on viimeisen vuoden aikana ollut kolme tyttöä joista yksi on jo kuollut, mutta pari viikkoa sitten heräsin keskellä yötä outoon ääneen, ikäänkuin jollain olisi ollut vaikeuksia hengittää! Ääni oli kohiseva ja ensialkuun se kuului siltä kuin jollain olisi ollut nuha tai kurkku arkana mutta ääni oli kuitenkin liian "tuttu".. Vähän ajan ihmeteltyäni tajusin äänen tulevan hiiri-terrastani. Pelästyin aivan suunnattomasti! Herätin hiireni (jotka olivat mökissään lepäämässä) ja hain herkullisen omenan palan aikomuksena houkutella molemmat ulkopuolelle jotta voisin paremmin vilkaista mikä voisi olla vikana ja kummassa se vika mahdollisesti olisi.

Toinen, arempi hiireni on aina ollut vähän "kova ääninen" tai ennemminkin sellainen että hän tykkäsi puhua siskojensa kanssa. Hän aina naksutti hiljaisesti ja tavallaan vauvamaisesti "kikatteli". Hänen jo edesmennyt sisaruksensa (joka oli aina joukon pomo) ei pitänyt tästä ja saattoi välillä näykkäistä persuksille ja nyt tämän kuoltua, hiireni tekee tätä jopa useammin. Nyt hän ei enään tee sitä vaan huomasin kummallisen äänen tulevan kyseisestä hiirestä!
Ensin tietysti ajattelin, että nyt hiirelläni on hengitysvaikeuksia ja seurasin sitä ruokakupille huolestuneena. Kävely sujui täysin mutkattomasti eikä siinä muuta vikaa ollut kuin siitä tuleva ääni.. Mutta hämmästykseni oli MOJOVA kun hiireni alkoi syömään; ääni KATOSI! Siis täysin, aivan lopullisesti katosi siksi aikaa, kun hiiri söi! Pienen omenanpalan huvettua täysin olemattomaksi viitisen minuuttia jälkeenpäin, molemmat palasivat mökkiin ja asetuttuaan aloilleen, ääni alkoi taas.

Mitä tästä voisi ajatella? En ole soittanut eläinlääkäriin sillä hyvä kun rahaa riittää ruokaan ja eläinten sekä minun ylläpitämiseen (vaikka tiestystihän aina sitä löytyisi lopetuksen tullessa pakolliseksi tai jonkun TODELLA huolestuttavan sairauden tullessa ilmi) sillä pelkästään lääkärissä käynti TARKISTUTTAMASSA maksaa jo sen 15 - 30€.. Eli en ihan turhaan haluaisi lääkäriin hiirtäni viedä, sillä näyttäisi siltä ettei hengenhätää ole. Mutta siltä se tuntuu kun varsinkin öisin kuulen kyseistä kohinaa. Lupaan itselleni että "vien hiireni huomenna lääkäriin", mutta kun palaan päivällä makuuhuoneeseeni, on täysin hiljaista.. Voi olla että hiiri on hiljaa jopa tunteja! Mikäli kyse olisi hengitysvaikeuksista, luulisi sen jatkuvan kokoajan ja mikäli hiiri on hiljaa viitisenkin minuuttia, luulisi sen kuolevan hapenpuutteeseen.

Itse luulen tämän johtuvan luultavasti flunssasta.. Makuuhuoneessa on ollut vähän kylmä, sillä kammoan hyttysiä, enkä voi pitää siis ikkunoita jne. auki lämipimänäkään kesäpäivänä, joten pistän patterin päälle mahdollisemman viileällä ettei kuitenkaan kylmä tule, muttei kuumakaan jolla pidän taloni siedettävän viileänä. Hyttysiä tulee väkisin kun avaan esim. töistä tullessani ulko-oven, mutta siksi pidänkin makuuhuoneeni ovea kiinni.
Huomasin tänään myös, että kyseisewn hiiren silmät rähmivät vähän.. Tämän vuoksi uskoisin myös aiemmin mainitsemani "kikatuksen" muuttuneen kylmyyden vuoksi (sanoisin huoneessani olleen nyt pari viikkoa n. 21 - 24 astetta, mutta tänään vaihdoin 26:een asteeseen) ja näin ollen hiiren karkean kurkun takia kohisevaksi. Varma en tietysti voi olla ja siksi pyydän teidän apuanne. Kiitos etukäteen!

3

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thapsus
    • catitus81

      No ei sulla ainakaan kylmä siellä ole. Hiiret viihtyvät hyvin 18-20 lämmössä, tuo 24-26 menee jo liiankin kuumaksi.

    • a-NNiZ

      luultavasti kuolee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe