Minkälaiset ovat amk matkailun pääsykokeet? Tiedän että ne sisältää mm. englanti ja matikka osiot, mutta mitä niissä voidaan kysyä? tai on aikaisemmin kysytty?
Amk matkailun pääsykokeet
10
8611
Vastaukset
- tyttö-
Itse olisin myöskin kiinnostunut kyseisestä kokeesta..
Keskustelun aloittajalta haluaisin kuitenkin vielä kysyä, saitko erikseen postissa kirjeen valintakokeisiin? - _opiskelija____
Riippuu vähän, minne olet hakemassa?
Voin kertoa omista kokeistani, jos olet tänne tulossa kokeisiin, missä itse opiskelen- alkuperäinen kirjoittaja,
mutta minuakin kiinnostaisi tietää pääsykokeista. Olen menossa pääsykokeisiin Vaasaan.
- HAAGA-HELIAssa
alkuperäinen kirjoittaja, kirjoitti:
mutta minuakin kiinnostaisi tietää pääsykokeista. Olen menossa pääsykokeisiin Vaasaan.
Meidän pääsykokeissamme oli kirjallinen osio, johon piti printata materiaalit koulumme sivuilta. Olikohan niitä jotain 70 40 sivua yhteensä. Ei siis kovin paljoa luettavaa. Näistä kysymyksistä tuli monivalintatehtäviä. Oikeasta vastauksesta sai pisteitä ja väärästä lähti pisteitä. Monivalinnan alussa oli mielestäni myös 3 matikkatehtävää, yksi yksinkertainen prosenttilasku ja sitten kaksi jotain muuta, joita en kuollaksenikaan muista, mutta toinen ainakin oli mielestäni hankala.
Tämän jälkeen saimme noin 13 sivuisen nipun papereita ja muistiinpanovälineet. Saimme puoli tuntia aikaa lukea paperit läpi ja tehdä muistiinpanoja, sitten ne kerättiin pois ja meille annettiin tekstiin pohjautuva kysymys, josta oli tarkoitus kirjoittaa essee. Puoli tuntia oli muistaakseni tässäkin aikaa.
Ryhmätehtävä oli sellainen, että meitä oli ehkä 6 ja pöydälle oli laitettu kirjekuori. Sisältä paljastui "maanosia", jotka ei todellisuudessa kyllä esittäneet mitään oikeaa maata ja ne piti ryhmän kesken järjestellä jotenkin.
Haastattelu nyt oli semmoinen mikä yleensä. Miksi haluat tänne? Miksi sinä sopisit matkailualalle? Mitkä ovat vahvuuksiasi ja heikkouksiasi opiskelussa? Kielitaito? Miksi juuri tämä koulu? Miksi matkailuala? Mistä sait tietää matkailualasta? Yms yms yms.
Siinä nyt jotain. - vaasaan.
HAAGA-HELIAssa kirjoitti:
Meidän pääsykokeissamme oli kirjallinen osio, johon piti printata materiaalit koulumme sivuilta. Olikohan niitä jotain 70 40 sivua yhteensä. Ei siis kovin paljoa luettavaa. Näistä kysymyksistä tuli monivalintatehtäviä. Oikeasta vastauksesta sai pisteitä ja väärästä lähti pisteitä. Monivalinnan alussa oli mielestäni myös 3 matikkatehtävää, yksi yksinkertainen prosenttilasku ja sitten kaksi jotain muuta, joita en kuollaksenikaan muista, mutta toinen ainakin oli mielestäni hankala.
Tämän jälkeen saimme noin 13 sivuisen nipun papereita ja muistiinpanovälineet. Saimme puoli tuntia aikaa lukea paperit läpi ja tehdä muistiinpanoja, sitten ne kerättiin pois ja meille annettiin tekstiin pohjautuva kysymys, josta oli tarkoitus kirjoittaa essee. Puoli tuntia oli muistaakseni tässäkin aikaa.
Ryhmätehtävä oli sellainen, että meitä oli ehkä 6 ja pöydälle oli laitettu kirjekuori. Sisältä paljastui "maanosia", jotka ei todellisuudessa kyllä esittäneet mitään oikeaa maata ja ne piti ryhmän kesken järjestellä jotenkin.
Haastattelu nyt oli semmoinen mikä yleensä. Miksi haluat tänne? Miksi sinä sopisit matkailualalle? Mitkä ovat vahvuuksiasi ja heikkouksiasi opiskelussa? Kielitaito? Miksi juuri tämä koulu? Miksi matkailuala? Mistä sait tietää matkailualasta? Yms yms yms.
Siinä nyt jotain.Matkailualalle minäkin hain, ykkösvaihtoehtona vaasa, eli sinne luultavasti menossa valintakokeeseen. Ja kiinnostaisi myöskin tietää, minkälaisia nuo matikan ja enkun kysymykset vois olla.
Haaga-Helian matkailun valintakoetta ei kyllä välttämättä kannata sen kummemmin miettiä jos hakee jonnekin muualle, kun eihän Haaga edes kuulu valintakoeyhteistyöhön (eli siellä on eri koe kuin muualla). - resto'11
vaasaan. kirjoitti:
Matkailualalle minäkin hain, ykkösvaihtoehtona vaasa, eli sinne luultavasti menossa valintakokeeseen. Ja kiinnostaisi myöskin tietää, minkälaisia nuo matikan ja enkun kysymykset vois olla.
Haaga-Helian matkailun valintakoetta ei kyllä välttämättä kannata sen kummemmin miettiä jos hakee jonnekin muualle, kun eihän Haaga edes kuulu valintakoeyhteistyöhön (eli siellä on eri koe kuin muualla).Moikka!
Eka vuosi matkailualan opiskelua takana päin ja suosittelen kaikille lämpimästi alaa.
Olin siis valintakokeessa viime vuonna ja se koostui kahdesta eri vaiheesta niinkuin tänäkin vuonna, eli: aineistokoe, sisälsi stockmannista kertovan artikkelin, siitä oli kysymyksiä muutama, aika helppo periaatteessa siis luetunymmärtämistä ja sitten piti kirjoittaa muistaakseni siitä myös joku laajempi kirjotelma (tuosta en nyt ole ihan täysin varma, muisti pätkii ;), korjatkoon ken tietää paremmin).
Sitten piti kirjoittaa englannin kielinen essee muistaakseni aiheesta miten internet vaikuttaa elämääni tai joku vastaava, ja sitten oli vielä muutama matikan tehtävä.
Tämän lisäksi sitten oli parihaastattelu, jossa meillä ainakin oli kaksi opettajaa kyselemässä normaaleja kysymyksiä tyyliin miksi haet tähän koulutusohjelmaan yms ja sitten piti keskustella annetuista aiheista sen parinsa kanssa.
Ainakin itse jännitin ihan pirusti tuota haastattelua niinku muutki, ja hengissä vielä ollaan ;) Tsemppiä valintakokeisiin kaikille vain, itse olen myös mukana meiningissä omassa koulussani tutorina :)
(Ja tämä valintakoe oli siis se ns. normaali valintakoe, ei mikään Haaga-Helian.)
- tuleva restonomi?
Onko siinä matikan osiossa siis prosenttilaskuja, vai mitä? Vaikeita?
Pelottaa, sillä olen matikassa surkea!!
Ja enkun osio on aine(ko)?- matikasta
Oli yksi prosenttilasku ja kaksi muuta, mitä en muista. Älä hätäile, mullakin oli lukiossa lyhyt matikka ja mulla oli just tarvittavat pisteet, että läpi meni. Kyllä se hyvin menee!
- Turisten
Heips. Lueskelin vaan palstaa ja itse matkailua opiskelevana hämmästyin jostain etukäteismateriaaleista ja ryhmätehtävistä. Opiskelen toista vuotta Sydvästissä Turussa (syksyllä vaihtuu Noviaksi) ja kun hain sisään 2006 meillä oli lyhyt pääsykoe (joku 50 sanaa englanniksi, vähän jotain diibadaabaa ja Fazer Amicasta kertova luetunymmärtäminen). Sen jälkeen oli 10min haastattelu jossa lähinnä kysyttiin että miksi haet juuri tänne...
- tahtoo kouluun!
Tämän vuoden kokeessa olikin suureksi yllätykseksi englanninkielisen osion sijasta essee ruotsiksi.. Itse olin tänään Vaasassa tekemässä koetta. Tuntuu, että meni ihan hyvin, mutta hakijoita oli niin paljon, että kyllä sieltä varmaan löytyy ne 15 joilla meni paremmin :P Onko muita Vaasassa olleita? Millaiset fiilikset jäi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854