yamaha 426 yzf

jammu setä

nii kertokaa hyvät ja huonot puolet.myös omat kokemukset

15

5274

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jupe´s

      kunhan et osta 2000 mallia mikä oli ensimmäinen 426:nen.siinä oli helvetisti ongelmia,-01 on jo todella hyvä ja 02.

      • ERy

        Kerrohan, minkälaisia ongelmia ekoissa Jammuissa oli. Olen vähän ajatellut 426 Yamahaa, oli mahdollisuus kokeilla oli tosi hyvä ajaa mielestäni.


      • crf 450
        ERy kirjoitti:

        Kerrohan, minkälaisia ongelmia ekoissa Jammuissa oli. Olen vähän ajatellut 426 Yamahaa, oli mahdollisuus kokeilla oli tosi hyvä ajaa mielestäni.

        et taida olla ajanut crossipyörien "ferraria" eli nelipuolikasta hondaa? mulla on ollut kaksi 426 yamahaa ja molemmissa onkelmia, esim -01 oli sähköjen kanssa häikkää. yamaha on painojakaumaltaan surkea ja hitaassa ajossa sen sammuttaa todella helposti.


      • on täysi susi
        crf 450 kirjoitti:

        et taida olla ajanut crossipyörien "ferraria" eli nelipuolikasta hondaa? mulla on ollut kaksi 426 yamahaa ja molemmissa onkelmia, esim -01 oli sähköjen kanssa häikkää. yamaha on painojakaumaltaan surkea ja hitaassa ajossa sen sammuttaa todella helposti.

        mulla on ollu yamaha 426 -00 kohta vuoden ostin sen kyllä melkein ajamattomana ja on nyt ajettu noin 50h ainoa vika on ollut yhden kerran tulpan rikkoutuminen,ja kulutus osat huollot tietysti erikseen.ja mitä yamahan stumppaamiseen tulee niin se johtuu kaasarin ja siinä olevan kaasuvaijerin suojakotelon tiiviydestä sen kotelon sisään pääsee hiekkaa ja sieltä kiihdytys pumpun tankoon joka jumittaa pumpun.kun sen avaa ja putsaa niin lähtee taas kurveista kuin ohjus koska saa nyt riittävästi soppaa kiihdytykseen.mitä hondan 450crfän kestävyydestä tiedän niin jos tykkää tehdä venttiili remontteja tai yleensäkin korjata koneita enemmän kuin ajaa niillä niin sitten suosittelen 450crfää,ja nämät kokemukset tulevat aivan kaveri piiristä eikä ole vain kuulopuheita.jos nyt joku ton jammun stumpaamiseen kyllästynyt viitti sen kaasarin putsata (kiihdytyspumpun) niin kertokaa nyt oliko vinkistä mitään apua.


      • Jupe´s
        ERy kirjoitti:

        Kerrohan, minkälaisia ongelmia ekoissa Jammuissa oli. Olen vähän ajatellut 426 Yamahaa, oli mahdollisuus kokeilla oli tosi hyvä ajaa mielestäni.

        Kaudella 99-01 ajettiin kyseisillä yamahoilla ja toi 00 malli oli todella huono,siihen tuli silloin uusi isompi kytkin mikä aiheutti paljon pään vaivaa mut hinsonilla siitä selvisi. ja kampiakselin kytkimenvälitysrattaan kiila oli liian heikosti karkaistu.mut riippuu ihan millaiseen ajoon toi peli on tulossa.hondan 450 on ihan ok,jos tykkää hondalla ajaa.et kyl toi 03honda on parempi kuin viime vuotinen.mut harrastelialle suosittelen ktm520sx 02.siinä on aika valmis aihio kovempaankin ajoon.


      • Jupe´s
        crf 450 kirjoitti:

        et taida olla ajanut crossipyörien "ferraria" eli nelipuolikasta hondaa? mulla on ollut kaksi 426 yamahaa ja molemmissa onkelmia, esim -01 oli sähköjen kanssa häikkää. yamaha on painojakaumaltaan surkea ja hitaassa ajossa sen sammuttaa todella helposti.

        honda on varmasti hyvä katupyörä,mutta en tykkää sen rossipyöristä.a)alumiinirunko,aivan kauhea,tekee pyörästä todella leveäntuntuisen ja varsinkin mutkiin tultaessa vaikeuttaa eteenpääsemistä,runko liian jäykkä.b)hondan ohjauskulmissa on aina ollut sanomista mutta varsinkin 450 töksähtelevä ja puskeva kurviajaminen ei kiinnosta,tosin vika ei enää ole läheskään niin paha kuin viime vuotisessa,ja hyvällä alustalla ja offsetin muuttamisellä ongelma melkein katoaa.c)moottorijarrun puuttuminen,en tykkää.d)alaväännön puutteellisuus ja tehokäyrän jyrkkyys,liian vähän kampiakselimassaa ja kuutioita.e)kovat äänet.f)takahäkin ja putkiston heikko suunnittelu.supermotossa ihan hyvä(tosin pyörä oli 490cc).mut en tykkää rossia ajaa.mut nää on ihan henkilökohtaisia juttuja,tykkään KTM 540sx 04,ja 03 kun sitä vähän rakentaa.husaberg550mx saa kanssa hirveällä rakentamisella ihan jees pyörän.


      • Jupe´s
        on täysi susi kirjoitti:

        mulla on ollu yamaha 426 -00 kohta vuoden ostin sen kyllä melkein ajamattomana ja on nyt ajettu noin 50h ainoa vika on ollut yhden kerran tulpan rikkoutuminen,ja kulutus osat huollot tietysti erikseen.ja mitä yamahan stumppaamiseen tulee niin se johtuu kaasarin ja siinä olevan kaasuvaijerin suojakotelon tiiviydestä sen kotelon sisään pääsee hiekkaa ja sieltä kiihdytys pumpun tankoon joka jumittaa pumpun.kun sen avaa ja putsaa niin lähtee taas kurveista kuin ohjus koska saa nyt riittävästi soppaa kiihdytykseen.mitä hondan 450crfän kestävyydestä tiedän niin jos tykkää tehdä venttiili remontteja tai yleensäkin korjata koneita enemmän kuin ajaa niillä niin sitten suosittelen 450crfää,ja nämät kokemukset tulevat aivan kaveri piiristä eikä ole vain kuulopuheita.jos nyt joku ton jammun stumpaamiseen kyllästynyt viitti sen kaasarin putsata (kiihdytyspumpun) niin kertokaa nyt oliko vinkistä mitään apua.

        ei se siitä kiihytyspumpun likaantumisesta johdu ainoastaan.stumppaaminen voi johtua monista asioista,mutta yleensä 60%kuskista ja sen ajotyylistä.myös välitykset vaikuttaa ja kaasarin säädöt(perus ilma/polttoainasuhde).mut yleensä kun kaveri oppii ajettavan pyörän käytöstavat ja säädöt eri ajotilanteissa niin stuppaaminen vähentyy huomattavasti.esim. jos 426sella ajetaan liian suurella mainilla tai pilotilla niin varsinkin hiekalla hyppyjen alastuloissa alkaa ilmenemään stumppaamisen merkkejä,mikä taas on terveydelle todella vaarallista.


      • jumissa
        Jupe´s kirjoitti:

        ei se siitä kiihytyspumpun likaantumisesta johdu ainoastaan.stumppaaminen voi johtua monista asioista,mutta yleensä 60%kuskista ja sen ajotyylistä.myös välitykset vaikuttaa ja kaasarin säädöt(perus ilma/polttoainasuhde).mut yleensä kun kaveri oppii ajettavan pyörän käytöstavat ja säädöt eri ajotilanteissa niin stuppaaminen vähentyy huomattavasti.esim. jos 426sella ajetaan liian suurella mainilla tai pilotilla niin varsinkin hiekalla hyppyjen alastuloissa alkaa ilmenemään stumppaamisen merkkejä,mikä taas on terveydelle todella vaarallista.

        selitäs jupe`s mulle miten toi kiihdytyspumpun täysi toimimattomuus muka ei vaikuta stumppaamiseen kun kurvista avataan kaasu täysille ja aletaan vedätää.itse jo asiaan kyllästyneenä meinasin myydä koko pyörän pois mutta onneksi vian löysin ja stumpaaminen jäi lähes kokonaan pois kun siis ennen kurveissa meinas joskus lentää sarvien yli kun mopo pysäs kun seinään.en siis väitä että nuo muut perusteesi eivät pitäisi paikkaansa.paljonko muuten tuli maksamaan toi että sait kirjottaa tohon öljyn vaihto juttuun "kokemuksen syvällä rintaäänellä" ihan vaan siltä varalta että jos joudun joskus itse noin kirjottamaan......


      • Jupe´s
        jumissa kirjoitti:

        selitäs jupe`s mulle miten toi kiihdytyspumpun täysi toimimattomuus muka ei vaikuta stumppaamiseen kun kurvista avataan kaasu täysille ja aletaan vedätää.itse jo asiaan kyllästyneenä meinasin myydä koko pyörän pois mutta onneksi vian löysin ja stumpaaminen jäi lähes kokonaan pois kun siis ennen kurveissa meinas joskus lentää sarvien yli kun mopo pysäs kun seinään.en siis väitä että nuo muut perusteesi eivät pitäisi paikkaansa.paljonko muuten tuli maksamaan toi että sait kirjottaa tohon öljyn vaihto juttuun "kokemuksen syvällä rintaäänellä" ihan vaan siltä varalta että jos joudun joskus itse noin kirjottamaan......

        en ole missään vaiheessa todennut että täysi toimimattomuus,tai edes vähäinen toimimattomuus ei lisäisi stumppaamista,vaan sanoin että se vika koneen nopeaan sammumiseen ei johdu aina automaattisesti kiihdytyspumpusta,niinkuin täällä on joku kirjoittanut.mut jos haluutte päästä eroon kaasuttimeen liittyvistä ongelmista niin suosittelen ruiskua.on huomattavasti enemmän "herkkyyttä".en hintoja pysty sanomaan remontteihin kun en itse ole koskaan maksanut osia.mut silloin kun koneesta menee mäntä,sylinteri ja kiertokanki,niin kai sille hintaa kertyy.nyt toissapäivänä hajosi toinen treenipyörä kuskilta(KTM525sx),siitä meni,runko,kytkin,oikeanpuoleinen lohko,v-imuventtiili ja nokkaketju.


      • tietoo
        ERy kirjoitti:

        Kerrohan, minkälaisia ongelmia ekoissa Jammuissa oli. Olen vähän ajatellut 426 Yamahaa, oli mahdollisuus kokeilla oli tosi hyvä ajaa mielestäni.

        tietääkö kukaan onko halvalla vielä ns ylivuotisia 426 tai 450 jammuja sillä kundilla siellä j-päässä? mul oli hänen nro mut ei oo enää käytössä??


    • 426

      Sanokaapa Jammukuskit, onko jotain vikaa, kun 426 Yamahan öljynputsariin kertyy alumiinijauhoa? Tässähän on pestävä, uritettu verkkosuodatin. Vuosimalli on 2000. Lieneekö uudemmissa kertakäyttöinen öljynsuodatin. Voisiko ko silppu tulla kytkimen välilevyistä, vai onko täystuho tulossa?

      • vaihto

        mulla on myös toi -00 malli ja silppua on tullu uudesta asti "siis muutama pieni metalli hippu" sen alkuperää en tiedä mutta sehän voi tulla mistä vain koska jammussa on samat öljyt koko koneessa.itse vaihdan öljyt noin 3-4h välein ja suodattimen joka toinen kerta,saa tarvikkeena HI FLO,ja on täysin samanlainen kuin alkuperäinen.kannattaa silti katsoa jos silppua on todella paljon,niin jammuissa on ollut vikoja kampiakselien laakereissa on vaan huomattavan paljon halvemmat vaihtaa ne kun tehdä kone remppa.onkos sulla ollu mitään isompia vikoja siinä -00ssa kun tossa joku ne haukkui huonoiksi.itellä ei ole ollut mitään vikoja VIELÄ,KOP KOP?????


      • 426
        vaihto kirjoitti:

        mulla on myös toi -00 malli ja silppua on tullu uudesta asti "siis muutama pieni metalli hippu" sen alkuperää en tiedä mutta sehän voi tulla mistä vain koska jammussa on samat öljyt koko koneessa.itse vaihdan öljyt noin 3-4h välein ja suodattimen joka toinen kerta,saa tarvikkeena HI FLO,ja on täysin samanlainen kuin alkuperäinen.kannattaa silti katsoa jos silppua on todella paljon,niin jammuissa on ollut vikoja kampiakselien laakereissa on vaan huomattavan paljon halvemmat vaihtaa ne kun tehdä kone remppa.onkos sulla ollu mitään isompia vikoja siinä -00ssa kun tossa joku ne haukkui huonoiksi.itellä ei ole ollut mitään vikoja VIELÄ,KOP KOP?????

        Tämä on mulle vasta tullut, joten ei tietoa historiasta. Kytkimen kruunu ainakin on jostain syystä vaihdettu, koska vanha tuli mukana. Kruunu näyttää sinänsä ehyeltä, joku jousi oli rennompi kuin toiset. Onko tarvikesuodatin siis pahvinen, kertakäyttöinen ja parempi? Mistä sitä saa ostaa ja paljonko maksaa? Varoittaako laakerivika millään lailla tulostaan? Muuten olen tykännyt tästä pyörästä. Mielestäni on hyvä ajella ja vääntää mutkiin voimalla ja lähtee. Toisin sanoen helppo ajaa, taittuu mutkiin hyvin.


      • vaihto 3
        426 kirjoitti:

        Tämä on mulle vasta tullut, joten ei tietoa historiasta. Kytkimen kruunu ainakin on jostain syystä vaihdettu, koska vanha tuli mukana. Kruunu näyttää sinänsä ehyeltä, joku jousi oli rennompi kuin toiset. Onko tarvikesuodatin siis pahvinen, kertakäyttöinen ja parempi? Mistä sitä saa ostaa ja paljonko maksaa? Varoittaako laakerivika millään lailla tulostaan? Muuten olen tykännyt tästä pyörästä. Mielestäni on hyvä ajella ja vääntää mutkiin voimalla ja lähtee. Toisin sanoen helppo ajaa, taittuu mutkiin hyvin.

        se tarvike suodatin on samanlainen "pestävä"verkko suodatin kuin alkuperäinenkin,mutta koitin sitä joskus pestä ja kyllä siihen jotain pientä silppua jäi joten ei kannata nähdä sitä vaivaa vaan ostaa uuden suodattimen joka on varmasti puhdas. maksaa ainaski allrightilla 9,4€ mutta saa varmasti kaikilta jälleen myyjiltä.yksi kaikista TÄRKEIN asia on vaihtaa ne öljyt usein ja käyttää hyviä 4T öljyjä ei siis mitään mobilin rally formulaa,sillä vaikka ne ovat hieman kalliinpia niin kone remontin hinnalla ostaisit niitä öljyjä kymmeniä jopa satoja litroja.kampiakselin laakereita voit kyllä koettaa niin että koetat onko esim magneetossa klappia mutta ei tämä kerro koko totuutta.että saa täyden varmuuden niin kone auki uudet laakerit.paljonko muuten "pitäis" olla ajettu sun pyörällä


      • Jupe´s

        kytkimen välilevyt ovat terästä.sieltä se silppu ei tule,vaan se tulee kytkimen kruunusta,missä on jouset siellä takana.silloin kun kruunun tunnit alkavat olla täysiä,niin jousien pesät alkavat suurentua,sieltä tulee silppua,ja orgaanilevyjen siivet hakkaavat myös kruunua.se teräsfiltteri kestää noin 25pesua.huuhtelee putsarin bensalla(tai vastaavalla myrkyllä)huolellisesti ja sitten puhaltaa paineilmalla sisältä ulospäin.suosittelen varsinkin 2000mallissa että pesee filtterin joka öljynvaihdon yhteydessä.jos silppua tulee todella paljon kannattaa suorittaa kytkimen tarkistus.koska nelitahti rossipyörissä on erittäin pienet öljykanavat,niin pienikin silppu kierrossa saattaa aiheuttaa voitelun katkeamisen,ja seurauksethan tiedämme(kokemuksen syvä rintaääni).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4611
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2588
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2425
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      55
      2317
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1295
    9. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe