Hyvää Yötä

Antivirus

Jos kaikilla täällä olisi virustentorjuntaohjelma ja siinä viruspäivitykset ajan tasalla vielä ilmainen palomuuriohjelmisto, esim.

http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp

ja ilmainen 30 pv:n virusohjelma

www.f-secure.fi

olisi nämäkin keskustelut tarpeettomia. Miksi täällä kysyjät ei viitsi suojata kalliita koneitaan vaan itkevät virustartunnoistaan? Olisi hauska tietää kun virusohjelma maksaa 50-60 e/vuosi ja ilmaisiakin löytyy???

9

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susa

Meillä on ajantasalla oleva virusohjelma ja päivittyy automaattisesti, mutta silti 2 vuoden aikana on koneeseen tullut 2 kertaa virus. Onkohan selitys siinä, että ensin pitää keksiä virus ja sen "suuren keksinnön" jälkeen keksitään vasta sille torjuntakeino?

• AikaOnRahaa

Uusi virus ehtii aina levitä jonkin aikaa ennenkuin viruksentorjuntaohjelmiin on saatavilla päivitys joka sen tunnistaa. Pitäähän torjuntaohjelmien tekijöiden ensin saada virus haltuunsa ja sitten analysoida se.
        Paras viruksentorjunta ohjelma on se johon tulee nopeiten päivitykset.

• susa
        AikaOnRahaa kirjoitti:

Uusi virus ehtii aina levitä jonkin aikaa ennenkuin viruksentorjuntaohjelmiin on saatavilla päivitys joka sen tunnistaa. Pitäähän torjuntaohjelmien tekijöiden ensin saada virus haltuunsa ja sitten analysoida se.
        Paras viruksentorjunta ohjelma on se johon tulee nopeiten päivitykset.

Ja molemmat tekevät pitkää päivää, ei taida vuorokauden 24 tuntia oikein kummallekaan osapuolelle riittää.

• Hena
        susa kirjoitti:

Ja molemmat tekevät pitkää päivää, ei taida vuorokauden 24 tuntia oikein kummallekaan osapuolelle riittää.

muistakaa tehä vielä pääivitykset'''windows update:sta. sillo voi olla turvallisin mielin!!

• juuso

itse olen käyttänyt webwasherin ja spyblockerin apua virustorjunnan kanssa..spyblocker ainaskin estää virusta leviämästä..toivottavasti olen oikeassa...

• Jonttu

..huilu. Mulla on vakio Win 98 kyseiseltä vuodelta ilman ensimmäistäkään päivitystä. Ei virustunnistusohjelmaa, ei palomuuria, mutta ensimmäistäkään virusta ei ole koneelle saapunut ja mistäköhän tämä johtuu?

Kuvitelkaa, ehkä kaikkein surkein ja tietoturvattomin käyttis maailmassa, mutta puhdas kuin pulmunen samaan aikaan, kun kaikkein uusimpien XP:n ja muiden 2000:n käyttäjät tuskailevat virusten iskettyä heidän koneeseensa, suorastaan outoa...

-Jonttu-

• Antivirus

Minua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, miten sun w98 toimii.

• Jonttu
        Antivirus kirjoitti:

Minua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, miten sun w98 toimii.

.. että "ei voisi vähempää kiinnostaa", mutta silti mies vastailee kirjoitukseeni kello kolme yöllä...

• pcguru

>..huilu. Mulla on vakio Win 98 kyseiseltä vuodelta ilman ensimmäistäkään päivitystä. Ei virustunnistusohjelmaa, ei palomuuria, mutta ensimmäistäkään virusta ei ole koneelle saapunut ja mistäköhän tämä johtuu?>

Mistä sinä tiedät ettei koneellasi ole viruksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7522
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3481
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2554
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      352
      1520
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      59
      1347
    Aihe