Galwayn alue vai Giant's causeway

Hande

Olen lähdössä ensi kesänä kaverini kanssa Irlantiin viikoksi. Aiomme lentää Dubliniin, mutta olisi hienoa nähdä vähän muutakin Irlantia. Koska aikaa on vain vähän emmekä halua viettää koko viikkoa bussissa tai junassa, joudumme varmaan valitsemaan vain yhden kohteen muualta Irlannista. Osaako kukaan sanoa kummalle alueelle kannattaisi suunnata: Galway, Moherin kalliot ja Aran-saaret vai Irlannin pohjoisrannikko, mm. Giant's causeway? Molemmat alueet ovat varmaan näkemisen arvoisia, mutta kummasta kannattaisi aloittaa?

4

1280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irlannissa käynyt

      Kävimme avomieheni kanssa Irlannissa huhtikuussa. Olimme siellä viikon, ja kyllä hyvin ehdimme käydä useassa eri kaupungissa ja nähdä vaikka mitä, ihan viikossa. Olimme Dublinissa, Corkissa, Galwayssa ja Westportissa ja käväisimme myös Limerickissä.

      Jos te kuitenkin päädytte siihen, että valitsette yhden kaupungin Dublinin lisäksi, niin ehdottomasti ottaisin Galwayn. Todella mukava paikka! Sieltä tehdään upeita päivän retkiä Cliffs of Moherille (ykkösnähtävyys!) sekä Aranin saarille. Lisäksi oli joku Connemaran retki, jossa emme käyneet.

      Dublinista kannattaa tehdä päivän retki Wicklow:n vuoristoon. Oli todella hienot maisemat sielläkin!

    • alue

      En ole käynyt tuolla jälkimmäisellä, mutta voin kyllä suositella Galwayn aluetta. Itse kaupunki on pieni ja sympaattinen ja sieltä löytyy mielenkiintoisia pieniä kauppoja. Kuten edellisessä viestissä mainitaan, sieltä tehdään myös järjestettyjä yhden päivän retkiä ympäristöön. Varmaan parasta olisi, jos pääsisi liikkumaan itsenäisesti autolla, mutta itse totesin ystäväni kanssa, että oma ajotaito (ja äärimmäisen huono suuntavaisto) kapeat tiet eivät houkuttele ajamaan.

      Kauniita maisemia, jylhää luontoa ja ystävällisiä ihmisiä.

      Kävimme Irlannissa huhtikuun lopussa ja silloin ei ollut vielä mikään turistikausi, vaikka turisteja olikin aika paljon. En tiedä, millainen tilanne on kesällä, varmaan porukkaa on liikkeellä enemmän. Ainakin Burrenin alueelle suuntautuneen retken bussikussi väitti, että tuon alueen kapeilla ja mutkaisilla teillä näkee kesäaikana pitkiä peruuttuvia autoletkoja, kun kaksi leveää autoa eivät mahdu toistensa ohi. Tuollakin retkellä bussi peruutti kolme kertaa kun vastaan tuli isompi auto.

      Irlanti on kooltaan aika pieni maa, joten lyhyessäkin ajassa ehtii käydä useammassa paikassa. esim. bussilla tai junalla voi liikkua kätevästi (vaikka varsinkaan junaliikenne ei kata koko Irlantia). Itse menimme junalla Dublinista Galwayhin ja matka kesti alle kolme tuntia. Päälle päätteeksi sai ihailla kauniita maalaismaisemia kiviaitoineen, lampaineen, hevosineen ja lehmineen.

    • Kollega

      Olin mieheni kanssa muutama vuosi sitten Aurinkomatkojen reissulla Irlannissa kesäkuussa. Siihen kuului muutama yö Dublinissa ja loput Galwayssa. Galway näytti meille parhaat puolensa: meri kimmelsi ja aurinko lämmitti. Myös alue oli mielenkiintoinen. Tehtiin Connemaran retki, vuokrattiin auto ja ajeltiin Burrenin alueella, jossa käytiin katsomassa myös Moherin vaikuttavat kalliot. Vieläkin ottaa päästä, ettei osallistuttu Aranin saariretkeen! No, onpas sitten syy lähteä uudelleen. Valitettavasti ei ole kokemusta (vielä) tuosta pohjoisrannikosta. Me ainakin tykkäsimme kovasti Galwaysta. Ja meidän autolla ajelu sujui aika hyvin, vaikka tiet kyllä on tosi kapeita. Yksi lehmälaumakin tuli vastaan.

      • olin itse juuri

        Giant´s Causeway. Siinä ihan lähellä on paljon muutakin katseltavaa, hieno linna Dunluce, viskitislaamo ja riippusilta mahtavat maisemat. Rannikon autoreitti Causeway Coastal on hieno. Pohjoiseen vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe