AD/HD pentu?

.....

En ikinä olisi uskonut nöffipentua ottaessani mikä rasavilli se voi olla! Pakko myöntää, mutta pentu on välillä mahdoton. Hyppii, puree, teloo lapsia, karkaa... Tekee KOKOAJAN jotain "laitonta" =) Olen ollut määrätietoinen, kärsivällinen yms. Mistään ei tunnu olevan apua. Ja ikää vasta 14vko, narttupentu kyseessä. Pelottaa miten käy kun tuosta vielä kasvaa... Vai rauhoittuukohan kasvun myötä...? Lasten puolesta harmittaa, kun eivät voi rauhassa pihalla olla...

9

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eppu11

      Kyllä mä uskon että pentu rauhottuu kunhan tulee ikää lisää. Meillä on nyt 8kk ikäinen narttupentu joka hyppi kirjaimellisesti pitkin seiniä ja tuhosi kaikki tavarat mitä suuhunsa sai kun se oli alle 6kk ikäinen. Kun kovasti ja kärsivällisesti opetat pentua toimimaan oikein niin kyllä se siitä rauhottuu. Ja lisäät aktivointia niin unohtuu pahanteko:)

      • .....

        Rauhoittavaa tietää että mahdollisuus rauhaan on joskus =)


    • joojoojoojoo

      ehkäpä olet itse tehny siittä semmosen.

      • fiksu vastaus...

        Mutta asiaan. Meidän urospentu on nyt 5kk, ja on kanssa aikamoinen tapaus. Yrittää vieläkin ohi kulkiessa esim. napata housunlahkeesta kiinni ja napsia käsistä (tosin tämä on huomattavasti vähentyny viime kuukauden aikana), lisäksi huitoo JATKUVASTI etutassuillaan (tää nöffien ihana ominaistapa :D ), ja herra myös hajottaa kaiken mitä suuhunsa saa jne.. Ja se haukkuminen, sitä riittää, kun herra yrittää komentaa meitä ihmisiä tai talon kissoja. Joku on joskus maininnut ettei nöffit juurikaan haukkus, joten uskon että tuokin kuuluu tähän pentukauden villiin aikaan. Itse olen jostain lukenut, etä nöffit on ns. aikuisia vasta noin 2 vuotiaana, ja alkavat sitten rauhoittumaan. Ja paljon olen kuullut tarinoita, että nöffit on pentuaikana yleensä aika rasavillejä, ja murrosikäisenä (n. 9kk ikäisenä) osaavat kuulemma myös olla aika "luupäitä" ja hankalia :D Joten tuskin sulla AD/HD on:) Itse ainakin koiraa hankkiessani olin ottanu asioista selvää, ja tiesin mitä on vastassa. Eli ehkä joskus parin vuoden päästä mulla on tossa terassilla laiskasti makaileva nöffi :D Ihmisillä tuntuu olevan se yleiskuva nöffeistä ettei ne juurikaan muuta tee kun makaa, ja että ne ovat rauhallisuuden perikuvia, ja niinhän ne yleensä aikuisena ovatkin. Mutta tämä pentu / nuoruusaika onkin sitten ihan eri juttu:)


      • edelliseen..
        fiksu vastaus... kirjoitti:

        Mutta asiaan. Meidän urospentu on nyt 5kk, ja on kanssa aikamoinen tapaus. Yrittää vieläkin ohi kulkiessa esim. napata housunlahkeesta kiinni ja napsia käsistä (tosin tämä on huomattavasti vähentyny viime kuukauden aikana), lisäksi huitoo JATKUVASTI etutassuillaan (tää nöffien ihana ominaistapa :D ), ja herra myös hajottaa kaiken mitä suuhunsa saa jne.. Ja se haukkuminen, sitä riittää, kun herra yrittää komentaa meitä ihmisiä tai talon kissoja. Joku on joskus maininnut ettei nöffit juurikaan haukkus, joten uskon että tuokin kuuluu tähän pentukauden villiin aikaan. Itse olen jostain lukenut, etä nöffit on ns. aikuisia vasta noin 2 vuotiaana, ja alkavat sitten rauhoittumaan. Ja paljon olen kuullut tarinoita, että nöffit on pentuaikana yleensä aika rasavillejä, ja murrosikäisenä (n. 9kk ikäisenä) osaavat kuulemma myös olla aika "luupäitä" ja hankalia :D Joten tuskin sulla AD/HD on:) Itse ainakin koiraa hankkiessani olin ottanu asioista selvää, ja tiesin mitä on vastassa. Eli ehkä joskus parin vuoden päästä mulla on tossa terassilla laiskasti makaileva nöffi :D Ihmisillä tuntuu olevan se yleiskuva nöffeistä ettei ne juurikaan muuta tee kun makaa, ja että ne ovat rauhallisuuden perikuvia, ja niinhän ne yleensä aikuisena ovatkin. Mutta tämä pentu / nuoruusaika onkin sitten ihan eri juttu:)

        Kaikesta huolimatta yritä pitää pennulla tiukat rajat, toistuvasti vaan komennat ja komennat. Tiedän...tuntuu toivottomalta ja siltä ettei mikään mene perille, mutta kyllä se työ vielä hedelmääkin kantaa, usko pois :D


      • nöffinen
        edelliseen.. kirjoitti:

        Kaikesta huolimatta yritä pitää pennulla tiukat rajat, toistuvasti vaan komennat ja komennat. Tiedän...tuntuu toivottomalta ja siltä ettei mikään mene perille, mutta kyllä se työ vielä hedelmääkin kantaa, usko pois :D

        hei
        odotas vaan kun koirasi on 5vee tai vanhempi,saat vetää häntä talutusremmissä kun otte lenkil....
        tulet toivomaan et olis vilkkaampi....


      • sivusta lukenut
        nöffinen kirjoitti:

        hei
        odotas vaan kun koirasi on 5vee tai vanhempi,saat vetää häntä talutusremmissä kun otte lenkil....
        tulet toivomaan et olis vilkkaampi....

        tässä tapauksessa tuntuu olevan AD/HD remmin toisessakin päissä...mitä seurannut tuolla toisella palstalla touhuja niin toivottavasti pentu kestää edes 1 vuotiaaksi omistajan otteita...


      • KAPPAS VAIN !!
        sivusta lukenut kirjoitti:

        tässä tapauksessa tuntuu olevan AD/HD remmin toisessakin päissä...mitä seurannut tuolla toisella palstalla touhuja niin toivottavasti pentu kestää edes 1 vuotiaaksi omistajan otteita...

        KAPPAS VAIN !! Miten pennulle kävikään...ristisideleikkaus alle puolen vuosen ikäisenä....
        onnea vaan omistajalle hyvistä päätöksistä ruokinnassa ja pennun kohtelussa
        jos olisin tämän penturaukan kasvattaja hakisin välittömästi pois !!!!!!!!


    • myös AD/HD

      Nauratti vähän kun luin kuvauksesi koirastasi. Oma nöffimme oli melkeinpä syntymästään asti oikea rasavilli. Se ei niinkään purrut vaan piti semmosta pirullista nyppimistä. Kun piti alkaa harjaamaan niin kyllä harja sai kyytiä, koira kieppui ja rimpuili. Huonekalut ja kengät maistui. Koiramme oli todellinen rasavilli ja tuntui välillä, että usko alkaa loppumaan. Koiramme on nyt mitä ihnin 2-vuotias, se on ensimmäisen ikävuoden jälkeen muuttunut jatkuvasti ja todellakin parempaan suuntaan. Se on erittäin viisas rotu ja nopea oppimaan. En luopuisi siitä mistään hinnasta. Vilperttihän se vieläkin on mutta ei pure eikä syö huonekaluja eikä muutakaan, tottelee. Lähinnä sen uteliaisuus ja meno naurattavat. Vihainen ainakaan meidän nöffi ei ole eikä ole koskaan kenellekään mitään tehnyt. Toivon teille kärsivällisyyttä koska sitä se vaatii, uskon että teilläkin on siinä mahdottoman hyvä ystävä kunhan vähän vanhenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe