http://opensolaris.org/index.html
Tässä Live-CD OpenSolariksella surfaillaan. Nettiyhteys ei toiminut aluksi, mutta kun katkaisi virran modeemista ja laittoi uudelleen päälle niin sitten verkko löytyi.
Tutulta näyttää, Ubuntulta sinisemillä sävyillä. Hiukan erilaisuutta. Lisää/Poista.... ja Synaptic tietysti loistavat poissaolollaan. Mutta sellainen löytyy kuin "Package manager" joka näyttää kuin Lisää/Poista... ja Synaptic olisi yhdistetty, taitaa olla näppärä käyttää. Ikkuna vain jumiutuu niin en sen enempää pääse sitä tutkimaan. Äänet ei toimi, jokin paketti puuttuu. Aika tahmeaa on käyttää Live-CD:ltä mutta yleisvaikutelma on hieno. Näytönasetukset olivat kohdillaan eikä työpöytänäkymä niin sutturainen kuin Live-CD levyillä usein on. Livellä näppäimistön kieleksi pystyy valitsemaan suomen mutta itse käyttis on englannin kielinen. Se suomenkieli on kai vain kovalevyasennukselle saatavilla, ainakin se on kotisivujen mukaan tuettu.
Ja Firefoxin fontit eivät ole niin kaameat kuin Ubuntussa vaan samanlaiset kuin Operan fontit ovat eli loistavat.
Löytyykö tähän yhtä paljon ohjelmia kuten Ubuntuun, saako Opera selaimen jne? Saako Open Officen se puuttuu? Ulkoasultaan tuttua Gnomea... se mitä pellin alla paha sanoa.
Itselläni uuden koneen hankita ja siihen tulee Ubuntu. Mutta voisi siihen rinnalle asentaa OpenSolariksen sillä kutkuttaa kokeilla miten tämä pelittää kiintolevyasennuksena ja millaiset ovat laitetuet ja ohjelmatarjonta. Näyttää hyvältä.
OpenSolaris 2008.05
3
1525
Vastaukset
- asiantuntija
on muinaishistoriaa. Se kannattaa jo unohtaa ja keskittyä todellisiin vaihtoehtoihin.
- huuhaahaamu
Itsellä oli ensi innostus ja sitten.. aika tyhjää lupausta. Hidas, takkuileva jakelu.. En ainakaan itse viitsinyt kovin kauaa siihen aikaa uhrata.
Vaikutti hieman paluulta 5v taaksepäin. Nykyjakelujen pitää kyllä toimia noin perusteiltaan heti pakasta, jos ei niin tuote on todennäköisesti vielä keskeneräinen tms. - serverihuoneessa
huuhaahaamu kirjoitti:
Itsellä oli ensi innostus ja sitten.. aika tyhjää lupausta. Hidas, takkuileva jakelu.. En ainakaan itse viitsinyt kovin kauaa siihen aikaa uhrata.
Vaikutti hieman paluulta 5v taaksepäin. Nykyjakelujen pitää kyllä toimia noin perusteiltaan heti pakasta, jos ei niin tuote on todennäköisesti vielä keskeneräinen tms.OpenSolaris on äärimmäisen tehokas serverikäyttis ja ihan juhlaa Java-testipönttönä ja tiedostoserverinä. Työpöydälle se ei Sunin hyvistä yrityksistä (esim. se developer xpress edition) valitettavasti sovi vieläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743781162- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83883- 64881
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837- 64836
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816