Taustaa:
Olen kolmikymppinen mies, ja itse erosin 6-vuotiaasta suhteesta 1,5 vuotta sitten. Sen jälkeen olen yrittänyt löytää kumppania ja ihastua, mahdollisuuksia on ollut aika runsaasti mutta mikään ei ole tuntunut oikein missään. Suruprosessi on varmaan ollut päällä, joten en ihastunut kehenkään. Kunnes tapasin neiti X:n.
Tilanne on seuraava:
Hän on minua kymmenisen vuotta nuorempi, ja on just noin kuukausi sitten eronnut 6 vuoden suhteesta. Niillä on yhteinen lapsi. Kuitenkin, minulla ja hänellä synkkasi voimakkaasti heti (hänen suhteensa oli jo ohi), molemmilla on tunteita toisiamme kohtaan (puhuimme siitä). Olemme jo päätyneet sänkyyn muutaman kerran. Tilanne on kuitenkin kinkkinen, hän asuu vielä exänsä kanssa, ja on ahdistunut erosta.
Ja nyt varsinaiseen pulmaan: hän sanoo että on ihastunut, mutta erotilanteen takia hän ei pysty vielä sitoutumaan. Hän kertoi että haluaa seurustella kanssani tulevaisuudessa ja toivoi, että voisin odottaa siihen asti kunnes hän on valmis siihen.
Joten, mitä minun pitäisi tehdä? Välitän hänestä, olen ihastunut häneen, haluan häntä. Kysymys kuuluu, kannattaako odottaa. Kysymys kuuluu myös, että tulenko satuttamaan itseäni. Elämänkokemukseni sanoo toista, ja sydän toista. Olen neuvojen tarpeessa.
Odottaako vai eikö?
7
1056
Vastaukset
- StippaS
Veikkaisin, että tietynlainen ympäristön paine saattaa hieman pelottaa naista.
Itse nimittäin löysin pikavauhtia uuden kumppanin.. Koin olevani siihen sillä tavalla valmis, koska eroa ehdin omalta kohdaltani työstämään jo lähes vuositolkulla ja näin ollen sävelet olivat jo selvät. Mitä ympäristö ei ehkä ihan heti sulata eikä ymmärrä, vaikkakin itselläni kaikki on käynyt yllättävän helposti. Oma asenne siinä ehkä eniten painaa.. Kun tykkää ja rakastaa niin mikäs siinä sitten enää auttaa muu kuin sitoutuminen :D
Sitten taas sinun tapauksessasi, voisitko ajatella olevasi naiselle kuitenkin tukena? Sillä tavalla olemalla läsnä ja näyttämällä kuinka ihan oikeasti välität ilman että painostat mihinkään? Ettei hänen tarvitse pelätä mitään.
Kun jos kerta oikeasti tykkää niin on uskallettava laittaa itsensä peliin silläkin uhalla, että saattaa sattua. On uskallettava elää :)Moi, ja kiitoksia vastauksestasi! Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jos välittää toisesta on oltava valmis laittamaan itsensä likoon vaikkapa sattuisi. Olen valmis olemaan tukena, mutta eron takia tämä nainen kaipaa omaa rauhaa ja mietintäaikaa. Miten sinulla kävi omassa uudessa suhteessasi, kestikö se, oliko siinä aluksi ongelmia yms?
- mutta vastaan kuitenkin
x-press kirjoitti:
Moi, ja kiitoksia vastauksestasi! Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jos välittää toisesta on oltava valmis laittamaan itsensä likoon vaikkapa sattuisi. Olen valmis olemaan tukena, mutta eron takia tämä nainen kaipaa omaa rauhaa ja mietintäaikaa. Miten sinulla kävi omassa uudessa suhteessasi, kestikö se, oliko siinä aluksi ongelmia yms?
Lyhyesti omasta historiastani:
Elin vuosia parisuhteessa entisen miehen kanssa, ja lopulta kaksi vuotta sitten, otimme etäisyyttä minun muutettua omilleni. Ehdinkin asua n. kuukauden itsekseni kun enitinen ilmoitti ettei tilanne tule meidän välillämme muuttumaan ja hän enää koskaan rakastamaan minua. Hän olisi ollut kuitenkin valmis jatkamaan vielä erillämme, mutta minä en siihen pystynyt. Erosimme lopullisesti ja samana iltana tutustuin nykyiseen kihlattuuni kuin sattumalta.
Tapasimme netissä ja kun näimme kasvotusten seuraavana päivänä, hän tuntui heti omalta ja pelkästään hänen olemuksensa sai minut tuntemaan että olen turvassa kaikin puolin -fyysisesti, mutta ennen kaikkea henkisesti. Ennen kun näimme ensimmäisen kerran, hän sanoi minulle että haluaisi pyytää minut kanssaan ulos, mutta toivoi että aloite siihen tulee minulta sitten kun tunnen olevani siihen valmis. Puhuimme läpi yön kaikesta maan ja taivaan välillä, myös tuoreesta erostani ja suhteesta entiseen mieheen.
Halusin kuitenkin nähdä hänet mahdollisimman pian vaikka järki sanoikin ettei se vielä ole "hyväksyttävää"/ kannattavaa. En vain voinut jättää koko juttua kesken, sillä tunsin jo silloin kuinka paljon voisin odottamalla menettää. Hän tuli käymään luonani ja jäi samantien kuin huomaamatta asumaan kanssani.
Suhteen alussa etsin itseäni ja paikkaani elämässä ja arjessa. Olin itkuinen ja stressaantunut, "iloton" ja hieman tosikkomainen. Minua oli vaikea saada innostumaan tai nauramaan hölmöille jutuille. Aiemmassa suhteessa minun oli kasvettava nopeasti (ikäeroa paljon), joten jo edellisen suhteen aikana olin muuttunut vakavamieliseksi. Kuullessaan uudesta suhteestani, entinen halusikin minut takaisin ja sanoi erehtyneensä -kertoi kaiken sen mitä olisin halunnut kuulla jo aikaa sitten. Silloin epäröin entisen ja nykyisen välillä. Olimme silloin asuneet saman katon alla vasta viikon verran. Koen että mietintä oli minulle ensiarvoisen tärkeä vaihe, sillä silloin jouduin kohtaamaan oman itseni ja sen mitä todella elämältäni halusin. Minulla oli kaikki langat käsissäni ja päätös tuli puhtaasti omista lähtökohdistani käsin. Jäin orastavaan suhteeseen enkä ole katunut päätöstäni päivääkään.
Rehellisyys on tärkeää. Mieheni oli ajantasalla siinä missä mentiin, kerroin hänelle että olin miettinyt entiseen palaamista ja syyt miksi/ miksi ei. Pyysin anteeksi ja kiitin siitä että mieheni oli jaksanut seisoa rinnallani -harva olisi jaksanut. Hän antoi minulle anteeksi sillä enemmän kuin mitään, hän halusi olla kanssani ja rakastaa.
Arviolta erosta selviämiseen meni puoli vuotta. Koko ajan tuntui helpommalta ja asiaa ajatteli vähemmän. Osasi elää siinä hetkessä mikä oli meneillään. Alussa olin todella utelias siitä mitä edelliselle kuului ja kenen kanssa hän pyöri, mutta nykyään olen pelkästään välinpitämätön. Mieheni on ollut tuki ja turva, antanut aikaa parisuhteen sisällä minun kasvaa omaksi itsekseni ja tehdä sellaisia asioita joista nautin. Olen onnellisempi ja rakastuneempi kuin koskaan ja rakkaus syvenee päivä päivältä enemmän. Ystäväni, joiden kanssa eriydyimme edellisen suhteen aikana minun muuttumiseni myötä, sanoi että olen nyt aivan samanlainen kuin vuosia sitten ollessamme "ysillä". Perheeni on myös huomannut minun olevan enemmän oma itseni kuin aikoihin.
Suhteen alussa lupasin hänelle että kun tästä joskus selvitään, korvaan hänelle kaikki hankaluudet olemalla vain oma, tasapainoinen, ihana itseni. Ja lupaukseni olen lunastanut kiitettävin arvosanoin. ;)
Hetkinen... siis sä olet 30, mimmi on 20, ja se on seurustellu 14-vuotiaasta asti ja sillä on lapsi?
Mitä luulet, onkohan ton ikäisellä mimmillä vielä sen verran menohaluja ja etsikkoaikaa jäljellä, että jos sä rupeat häntä paikoilleen kahlitsemaan niin tulee takkiin?
Anna naisen olla kaikessa rauhassa, ei se ton mylläkän keskellä tule onnistumaan. Ei ritarit valkeassa haarniskassa toimi tosielämässä.
Varo myös joutumasta henkiseksi sylkykupiksi, olet helposti se mukava mies jolle kaikki tilitetään ja sitten kun tuntuu paremmalta niin nostetaan kytkintä.
Jatka kaikessa rauhassa - mutta älä pyri ratkaisemaan tämän neidon kaikkia ongelmia oman hyvinvointisi kustannuksella. Siitä ei tule kuin sanomista pitemmän päälle.
Älä jää tuleen makaamaan.- lapsi...
ole jo rajoittanut ainakin menoja, jollei halujakin. Tuo kieltämättä tekee ap:n tilanteen kinkkiseksi: vaikka oletkin 30v., oletko täysin valmis ryhtymään toisen lapsen huoltajaksi? Mä en näkisi ainakaan ikäeroa oleellisena asiana, olettehan molemmat kuitenkin täysi-ikäisiä ja vanhemmuus on luultavasti pakottanut naistakin aikuistumaan aiemmin, ottamaan vastuuta tekemisistään jne.
- ....
Ei kai sinun nyt tarvitse mitään ehdotonta päätöstä tehdä suuntaan tai toiseen. Menet elämässäsi eteenpäin: jos kohtaat vielä ihanamman naisen, otat hänet, jos taas et voi unohtaa kyseistä naista eikä kukaan muu tunnu hänen veroiseltaan, otat kyseisen naisen.
Moi, ja kiitokset kaikille hyvistä vastauksista. Olette oikeassa, tämä voi joko onnistua tai sitten ei... antaa ajan näyttää. Turha tässä on itse istua odottamassa mitä toinen meinaa tehdä, parasta on elää elämää ja antaa tilanteen viedä. Käsikirjoitettua elämää kun ei ole.
On myös totta, että kyseinen nainen on aikuistunut koska hänellä on lapsi, mutta toisaalta nuori ikä ja pitkä parisuhde tekee sen että elämänkokemus puuttuu. Minun pitää ennen kaikkea varoa joutumasta sylkykupiksi.
Nyt yritän tässä tilanteessa vain analysoida mikä on totta ja mikä tarua, tuntuu välillä siltä että hän leikkii tunteillani olemalla hieman etäinen ja välinpitämätön, ja joskus olemalla läheinen, lämmin ja henkisesti haluttava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859