Hei kaikki alan ammattilaiset!
Mitä mieltä olette tällaisesta projektio-tv:stä ???
Kannattaako sijoittaa moiseen ???
Kiitos tiedoista.
Samsung Projektio tv
SP-42W5HF
• Kuvakoko 42"
• 100 Hz Natural Scan ja Progressive Scan
• RealFlect™ Pro mahdollistaa huomattavasti paremman kuvanlaadun
• 2nd Generation Auto Convergence
• Anti Glare Protection Screen minimoi heijastukset ja mahdollistaa paremman kuvanlaadun myös valoisissa olosuhteissa
• MegaText-toiminto ja 2000 sivun muisti
• Jaettu kuva/teksti mahdollistaa TV:n ja teksti-TV:n katselun samaan aikaan
• Sisäänrakennettu Dolby Pro Logic- dekooderi
• Neljä sisäänrakennettua kaiutinta
• Kuva kuvassa -toiminto mahdollistaa tavallisen TV:n ja DVD:n katselun samaan aikaan
• 3 scart-liitäntää ja S-video- A/V-liitännät
Lisävarusteena design-jalusta, jossa lokero
videonauhuria, DVD-laitetta tai digitaaliboksia
varten.
Tekniset tiedot
Koko : 42"
Kuvaformaatti : 16:9
Tekniikka : CRT-taustaprojektio
50 Hz / 100 Hz / 100 Hz Natural Scan : 100 Hz Natural Scan
Progressive Scan : •
Resoluutio : -
Invar Mask : -
Kohinanvaimennin : •
RealFlect system Pro : •
Anti Glare Sun Screen : •
Tarkennusohjaus : •
Auto Convergence : •, 2. sukupolven
NTSC-toisto Scart- liitännän kautta : •
Ulostuloteho, wattia : 3x30
Kaiuttimien määrä : 4
Stereo/ Mono : A2 & NiCAM
Surround-ääni : Dolby Prologic
Kuva kuvassa -toiminto : Multi 2-tuner
Kuva & Teksti : •
Plug & Play : •
Automaattinen äänensäätö : •
Taajuuskorjain : •
Ajastinkytkin, kello : •
Uniajastin : -
Auto Power off : •
AV-linkki : -
Lapsilukko : -
Blue Screen : •
Teksti- TV (muistipaikkojen määrä) : 2000
Liitännät edessä/( sivulla) : 1 A/V, 1 S-video
Liitännät takana : 3 Scart
Euro Multi System : •
Koko lxsxk, mm : 1002x450x1079
Paino, kg : 49
Verkkojännite : AC 160 ~ 260 V, 50/60 HZ
Virrankulutus, wattia : 230
Väri : Hopea
Projektio-tv
17
7641
Vastaukset
- Scartsetä
Gigantista kattelin pari kuukautta sitten
moista, mutta kuvanlaatu siinä Samsungissa
ei näyttänyt kovin terävältä. En tosin
kysynyt käyttikö tuota kuvanparannustekniikkaa.
Hintaa oli sillä 2500 euroo. - Joonas
ei kannata projektiotelkkaria hankkia. Niissä kun kuvanlaatu ei ole lähelläkään kuvaputki-, tai plasmatelevisioiden tasoa. Lähinnä tuo on keino saada mahdollisimman isoa kuvaa halvalla. Mielummin vaikka laadukas ja pieni kuvaputkitelevisio, kuin iso, pidemmän päälle silmiäkin rasittava projisiotekele.
Kuvaputkitelevisioista suosittelisin 32" laajakuvaa.(sitä suuremmissa hinnat nousevat potenssissa suhteessa kuvan kokoon)
Herziluvuista on monia mielipiteitä, mutta nykyiset 100hz:n töllöt ovat jo suositeltava vaihtoehto.
(alan ammattilaiset pysyvät projektiotelkkareista kaukana)- Projektio
Terve,
oletko tutustunut näihin uusiin DLP-tekniikalla toteutettuihin telkkareihin ? On ainakin minun mielestäni aika hyvä kuva, päihittää monen plasman kuvaa. - Projekti
Projektio kirjoitti:
Terve,
oletko tutustunut näihin uusiin DLP-tekniikalla toteutettuihin telkkareihin ? On ainakin minun mielestäni aika hyvä kuva, päihittää monen plasman kuvaa.Mitä DLP- tekniikka tarkoittaa ja missä hintaluokassa ne pyörii? Plasma- tv on myös mietinnän alla, ovat kuitenkin aika kalliita vielä.
- Esim LG
Projekti kirjoitti:
Mitä DLP- tekniikka tarkoittaa ja missä hintaluokassa ne pyörii? Plasma- tv on myös mietinnän alla, ovat kuitenkin aika kalliita vielä.
Esimerkiksi: http://www.lgenordic.com
ja sieltä löytyy lisää, sivut ovat kyllä ruotsiksi, muistaakseni oli joku englanninkielinen versio kanssa. Hinta noin 3000 €. Lisää aineesta esim. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=e73a4756c2f962ae911b376d20b3c23f&threadid=16288&perpage=30&pagenumber=1
tai sitten tekniikasta www.dlp.com - Joonas
Projektio kirjoitti:
Terve,
oletko tutustunut näihin uusiin DLP-tekniikalla toteutettuihin telkkareihin ? On ainakin minun mielestäni aika hyvä kuva, päihittää monen plasman kuvaa.jeps. jäi tosiaan tuo mainitsematta. eipä sekään mitään ihan halpaa tekniikkaa ole. texas instruments taitaa olla ainoa valmistaja tällä hetkellä..
- Projekti
Esim LG kirjoitti:
Esimerkiksi: http://www.lgenordic.com
ja sieltä löytyy lisää, sivut ovat kyllä ruotsiksi, muistaakseni oli joku englanninkielinen versio kanssa. Hinta noin 3000 €. Lisää aineesta esim. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=e73a4756c2f962ae911b376d20b3c23f&threadid=16288&perpage=30&pagenumber=1
tai sitten tekniikasta www.dlp.comNo niin siinä kävi.
Telkkarikuume ei hellittänyt ennenkuin tänään tuli kaupat. Projektio-tv LG, mallia RE-44NZ21RB 44 tuumaa, lähti mukaan kohtuuhintaan eli reippaasti alle kahden tonnin.
Nyt 5 tunnin MM-kisakatselun ja PS2:n väännön jälkeen olen laitteeseen erittäin tyytyväinen. LG pesee värien kirkkaudessaan Samsungin vastaavan mennentullen.
Kiitos kaikille neuvoista ja hengessäolosta :) - spadge
Projekti kirjoitti:
No niin siinä kävi.
Telkkarikuume ei hellittänyt ennenkuin tänään tuli kaupat. Projektio-tv LG, mallia RE-44NZ21RB 44 tuumaa, lähti mukaan kohtuuhintaan eli reippaasti alle kahden tonnin.
Nyt 5 tunnin MM-kisakatselun ja PS2:n väännön jälkeen olen laitteeseen erittäin tyytyväinen. LG pesee värien kirkkaudessaan Samsungin vastaavan mennentullen.
Kiitos kaikille neuvoista ja hengessäolosta :)jaa et menit tommosen ostaa. kerros vähän lisää tosta. kun tota olen kanssa vähän tiiraillut. jos viitit niin kerro vähän ominaisuuksista: liitäntöjä,eri toimintoja jne jne. ja kaikki käyttökokemukset kanssa kelpaa. mites kuinka kaukaa kattelet ruutua, ja kuinka "sivusta" pitää katsoa että kuva alkaa sumenemaan ?
telkkarikuume on kans aika pahimmillaan ;)
- Hifisti
itse harkitsin isoa kuvaa hankkiessa projektiotöllöö mutta jo koneen fyysinen koko on olohuoneeseen (20neliöö) aika iso eikä kuvanlaadussakaan ole hurraamista.Kyseiseen koneeseen joútuu aikaajoin ostamaan kalliita lamppuja jotka mahdollistvat kuvan näkymisen.Lampuilla on oma käyttöikänsä,määritelty yleensä tunneissa.Katsotko töllöä yksin vai isommalla porukalla?jos yksin niin sun täytyy olla aina suht keskellä kuvaruutuun nähden,jos siirryt sivummalle mukavalle sohvalle loikoomaan tms niin kuvan laatu heikkenee,näkyy mustumisena.
Projektio tv maksaa 2500-3000 e ja samalla rahalla saa tosi laadukkaan 36 tuumaisen laajakuvan eikä merkissäkään tarvitse mahdottomia tinkiä.Itse hommasin 36" philipsin ja hyvä kone on ollut.Toki kaipaan iteskin isompaa kuvaa mutta antaa tekniikan kehittyä ja hintojen laskeutua järkitasolle.- spadge
No niin, nyt on muutamat tölsyt tullu koe katsottua. Kyllä se kuvan tummentuminen kun sivusta katsoo, pisti vähän mietityttymään. Mut sen laittaa tähän mun pieneen yksiöön nurkkaan niin kyl joka katselupaikalle on aikalailla suora näköyhteys... No nämä mallit tuli koe katsottua:
Thomson 44JW610S:
http://www.thomson.de/Products/Detail/1,7710,44JW610S,00.html?languageID=31&countryID=276&categoryID=TV&selectValueIDGroup=&sOffset=0&caracteristicID=111 112 113&featureID=397 536 537&number=2&Country=246
OnOff 2598e
Ehkä kaikista EI DLP-TV:stä paras kuvanlaatu ja ei ollut niin herkkä tummentumaan kun katseli sivusta.
Thomson 52JW640S:
http://www.thomson.de/Products/Detail/1,7710,52JW640S,00.html?languageID=31&countryID=276&categoryID=TV&selectValueIDGroup=&sOffset=0&caracteristicID=111 112&featureID=397 536&number=2&Country=246
Markantalo 2495e
Muuten samanlainen kuva kuin pikkuveljessä mutta kuva oli vähän suttusempi ja tekstit oli vähän "pehmeitä". hintaa en todellakaan tajua kun vertaa saman sarjan 44" ja 52". 52" olisi siis halvempi ????
LG RE-44NZ21RB:
http://www.lge.com/c_product/catalog/product_information.jsp?mdl_pfx=4BVAN&mdl_cod=RT-44NZ21RB&mdl_mak=1&navigation=0,0,5
Expert 1995e
Heikoin kuvanlaatu, kaikkein herkin tummentumaan sivusta katsottaessa, Jotenki väritön kuva.
LG 44SZ20RD DLP-TV:
http://www.lge.com/c_product/catalog/product_information.jsp?mdl_pfx=4BVAN&mdl_cod=RE-44SZ20RD&mdl_mak=1&navigation=0,0,5
OnOff 3197e
Ehkä paras kuvan laatu, mutta hintaansa nähden ei kovin paljoa parempi kuin Thomson 44JW610S. Kuvankatselu alue oli kyl pikkasen isompi kuin ei DLP tv:ssä. En muita DLP tölsyjä nähny mutta hinta on niin korkea et saapi jäädä.
Sony KP44PX2:
http://www.discount-home-electronics.co.uk/televisions/Sony_KP44PX2.shtml
Jättipörssi 2795e
Samaa luokka kuin Thomson 44JW610S.
Näiden perusteella kyl valinta kallistuu thomsoniin, jompikumpi noista kahdesta. Vähän hämää se ku tossa 52:ssa oli kyl aika suttunen se kuva, kun vertaa 42":seen. Mut pitää men uudestaan ja testata diiviidiillä. Niin mitä muuta näistä nyt sitten sanoisi taas menee vaikeaksi. Perhana ku toi kuvan sumentuminen ottaa päähän. Sitä tykkiä en haluaisi alkaa harkitsemaan. No poijjaat mielipiteitä, jos joku vielä jaksaa/kiinnostaa lukea! - Projekti
spadge kirjoitti:
No niin, nyt on muutamat tölsyt tullu koe katsottua. Kyllä se kuvan tummentuminen kun sivusta katsoo, pisti vähän mietityttymään. Mut sen laittaa tähän mun pieneen yksiöön nurkkaan niin kyl joka katselupaikalle on aikalailla suora näköyhteys... No nämä mallit tuli koe katsottua:
Thomson 44JW610S:
http://www.thomson.de/Products/Detail/1,7710,44JW610S,00.html?languageID=31&countryID=276&categoryID=TV&selectValueIDGroup=&sOffset=0&caracteristicID=111 112 113&featureID=397 536 537&number=2&Country=246
OnOff 2598e
Ehkä kaikista EI DLP-TV:stä paras kuvanlaatu ja ei ollut niin herkkä tummentumaan kun katseli sivusta.
Thomson 52JW640S:
http://www.thomson.de/Products/Detail/1,7710,52JW640S,00.html?languageID=31&countryID=276&categoryID=TV&selectValueIDGroup=&sOffset=0&caracteristicID=111 112&featureID=397 536&number=2&Country=246
Markantalo 2495e
Muuten samanlainen kuva kuin pikkuveljessä mutta kuva oli vähän suttusempi ja tekstit oli vähän "pehmeitä". hintaa en todellakaan tajua kun vertaa saman sarjan 44" ja 52". 52" olisi siis halvempi ????
LG RE-44NZ21RB:
http://www.lge.com/c_product/catalog/product_information.jsp?mdl_pfx=4BVAN&mdl_cod=RT-44NZ21RB&mdl_mak=1&navigation=0,0,5
Expert 1995e
Heikoin kuvanlaatu, kaikkein herkin tummentumaan sivusta katsottaessa, Jotenki väritön kuva.
LG 44SZ20RD DLP-TV:
http://www.lge.com/c_product/catalog/product_information.jsp?mdl_pfx=4BVAN&mdl_cod=RE-44SZ20RD&mdl_mak=1&navigation=0,0,5
OnOff 3197e
Ehkä paras kuvan laatu, mutta hintaansa nähden ei kovin paljoa parempi kuin Thomson 44JW610S. Kuvankatselu alue oli kyl pikkasen isompi kuin ei DLP tv:ssä. En muita DLP tölsyjä nähny mutta hinta on niin korkea et saapi jäädä.
Sony KP44PX2:
http://www.discount-home-electronics.co.uk/televisions/Sony_KP44PX2.shtml
Jättipörssi 2795e
Samaa luokka kuin Thomson 44JW610S.
Näiden perusteella kyl valinta kallistuu thomsoniin, jompikumpi noista kahdesta. Vähän hämää se ku tossa 52:ssa oli kyl aika suttunen se kuva, kun vertaa 42":seen. Mut pitää men uudestaan ja testata diiviidiillä. Niin mitä muuta näistä nyt sitten sanoisi taas menee vaikeaksi. Perhana ku toi kuvan sumentuminen ottaa päähän. Sitä tykkiä en haluaisi alkaa harkitsemaan. No poijjaat mielipiteitä, jos joku vielä jaksaa/kiinnostaa lukea!Moi!
Nyt vajaan parin viikon katselun jälkeen olen edelleen LG:hen pirun tyytyväinen. Kaverini osti samana päivänä 32 tuumasen 100Hz Panasonicin ja onhan totta kun tuota TV:tä katselee niin väri ja terävyys on eri luokkaa. Itse hain kuitenkin 25 neliön olohuoneeseen nimenomaan isoa ruutua ja tuo "epäterävyys" ei kyllä ole normaalisti havaittavissa. Niin sivulta katsottuna en pysty ruutua näkemään kotona ettenkö näkisi sitä terävästi,ylhäältä katsottuna kuva kyllä tummuu. Kun istahtaa sohvalle, ongelma häviää. DVD-leffat ja pleikkaripelit ovat rajoiltaan ja väreiltään selvästi terävämpiä kuin normaali tv-lähetys. Digiboxia ei ole vielä virittänyt, mutta sehän ratkaisee sitten tuon ongelman. TV:n äänentoisto on jykevää. Viritin myös scart/RCA-kaapelilla TV:n stereovahvistimeen, mutta omat kajaritkin riittävät mainiosti normaalisti katseluun. Kattelin itsekin tuota Thomsonia aiemmin. Hinta/laatusuhde ei ollut kuitenkaan niin paljon parempi, kun LG lähti vielä mukaan hyvän matkaa alle kahdella tonnilla. - spadge
Projekti kirjoitti:
Moi!
Nyt vajaan parin viikon katselun jälkeen olen edelleen LG:hen pirun tyytyväinen. Kaverini osti samana päivänä 32 tuumasen 100Hz Panasonicin ja onhan totta kun tuota TV:tä katselee niin väri ja terävyys on eri luokkaa. Itse hain kuitenkin 25 neliön olohuoneeseen nimenomaan isoa ruutua ja tuo "epäterävyys" ei kyllä ole normaalisti havaittavissa. Niin sivulta katsottuna en pysty ruutua näkemään kotona ettenkö näkisi sitä terävästi,ylhäältä katsottuna kuva kyllä tummuu. Kun istahtaa sohvalle, ongelma häviää. DVD-leffat ja pleikkaripelit ovat rajoiltaan ja väreiltään selvästi terävämpiä kuin normaali tv-lähetys. Digiboxia ei ole vielä virittänyt, mutta sehän ratkaisee sitten tuon ongelman. TV:n äänentoisto on jykevää. Viritin myös scart/RCA-kaapelilla TV:n stereovahvistimeen, mutta omat kajaritkin riittävät mainiosti normaalisti katseluun. Kattelin itsekin tuota Thomsonia aiemmin. Hinta/laatusuhde ei ollut kuitenkaan niin paljon parempi, kun LG lähti vielä mukaan hyvän matkaa alle kahdella tonnilla.Älä nyt sekota mun päätä vielä enemmän ;).Kyl tosta LG RE-44NZ21RB jäi kyllä tosi huono maku suuhun. Sen verran "huono" se kuva oli verrattuna muihin. Hirvoxilla äijä lupas sen 1840€ jos ottaa heti mukaan. No pitää katella missä muualla tota thomsonin 44" mallia olisi esillä. meinaan toi onoff:in hinta kyl oli tosi korkea (vert thom 52")
Hei yks juttu vielä, mitä ne lupaa tolle lg:lle lamppujen kestoksi ja mitä ne maksaa ? - spadge
spadge kirjoitti:
Älä nyt sekota mun päätä vielä enemmän ;).Kyl tosta LG RE-44NZ21RB jäi kyllä tosi huono maku suuhun. Sen verran "huono" se kuva oli verrattuna muihin. Hirvoxilla äijä lupas sen 1840€ jos ottaa heti mukaan. No pitää katella missä muualla tota thomsonin 44" mallia olisi esillä. meinaan toi onoff:in hinta kyl oli tosi korkea (vert thom 52")
Hei yks juttu vielä, mitä ne lupaa tolle lg:lle lamppujen kestoksi ja mitä ne maksaa ?Kyl näyttäis tällä hetkellä että toi Thomson 44JW610S on vaihtoehto num.1. kuva siinä oli liikkeessä aika paljon terävämpi kuin LG:ssä kun vierekkäin vertailin... ja se kuvan sumentuminen ei ollut niin voimakasta. tuolla dvdplazalla kaveri ihmetteli tota onoff:in n.2500e pyyntiä tosta thomsonista, se oli saanut tarjouksen tosta 1950e. Et hinta olis aikalailla sama lg:n kanssa...
- babcom
dlp projuissa joutuu vaihtaan lamppuja mutta perus projuissa on crt putket sisällä jotka kestää vastaavan 32 kuvaputki tellun käyttöiän. joten ei kannate ostaa dlp projuja vielä, ennenkuin kehittyy lamppu tekniikka keston suhteen.
- spadge
babcom kirjoitti:
dlp projuissa joutuu vaihtaan lamppuja mutta perus projuissa on crt putket sisällä jotka kestää vastaavan 32 kuvaputki tellun käyttöiän. joten ei kannate ostaa dlp projuja vielä, ennenkuin kehittyy lamppu tekniikka keston suhteen.
Soitin miro oy:lle ja kyselin noista projektio-tv:n lampuista niin sieltä sanottiin et: projektio-tv:ssä on kolme lamppua mitkä pitäisi kestää saman verran kuin normaali putketki... yhden lampun vaihto maksaa n.2000-3000mk.
En sit tiedä et noista dlp tösöistä et miten niissä...
vähän kyl pistää mietityttää...
- myzter
Näissä on sopivan pehmeä kuva varsinkin pelaamiseen tai elokuvia varten :P tykkään.. silmä kestää hetken tottua mutta ette kadu, nykyään saapi alle 200e. älkää pelästykö painavaa ja isoa kokoa, helpompi siirtä kun ottaa sen koneen sieltä takaalta irti ja sitten rungon siirtää erikseen :D ei tarvii 5 ihmistä kantamaan koko paskaa kerralla :D. suosittelen, samsung käytössä ollut 6 v ja hyvin toimii,, kuva haalistunut mutta parani kun pölyt lampuista siivos.
- näkijä.
Kyllä voi olla sairas ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223