Jelatkaa nimessä...

Mami-80

Kertokaapas kaikki nyt että mitä mieltä olette tällaisesta nimestä..Meillä on siis pieni tyttövauva ja pian koittaa ristiäiset, muttaa...Niin siis, mitä mieltä olette Pirta nimestä?
Esim. Pirta Katariina, Pirta Kristiina, Pirta Johanna..Ehdotelkaa lisää ja kertokaa mielipiteitä!

19

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miija

      Voi, voi vauva rukkaa.

      • piija

        Varmastikaan vauva ei nimeään sure; vauva kasvaa nimensä mukana koko ikänsä. Kaikki Yrjötkin ovat nimeensä sopeutuneet :-)

        Oudot naapurit saattavat olla ainoa ongelma...


      • miija
        piija kirjoitti:

        Varmastikaan vauva ei nimeään sure; vauva kasvaa nimensä mukana koko ikänsä. Kaikki Yrjötkin ovat nimeensä sopeutuneet :-)

        Oudot naapurit saattavat olla ainoa ongelma...

        Rautalanka kerä pitää esille ottaa :) en ihan pelkästään vauvan tämän hetkistä eloa tarkottanut, vaan koko tulevaa elämää.

        Yrjö on ollut aikansa suosikkinimiä :) ja lisäkäsitteet mitä nimeen on liitetty on melko uusia kyseisen nimen historiassa. Jep, suomalainen versiohan se on jonkun maan kuninkaan nimestä :)

        Pirta on kangaspuissa, mutta harva sitä merkitystä kai edes tietää. Jotenkin vaan ei mun makuun sovi. Kaimoja ei varmasti löydy heti samoilta nurkilta. Viimeistään koulussa tulee väännöksiä, jos ei ole päivähoidossa ehtinyt.


      • piija
        miija kirjoitti:

        Rautalanka kerä pitää esille ottaa :) en ihan pelkästään vauvan tämän hetkistä eloa tarkottanut, vaan koko tulevaa elämää.

        Yrjö on ollut aikansa suosikkinimiä :) ja lisäkäsitteet mitä nimeen on liitetty on melko uusia kyseisen nimen historiassa. Jep, suomalainen versiohan se on jonkun maan kuninkaan nimestä :)

        Pirta on kangaspuissa, mutta harva sitä merkitystä kai edes tietää. Jotenkin vaan ei mun makuun sovi. Kaimoja ei varmasti löydy heti samoilta nurkilta. Viimeistään koulussa tulee väännöksiä, jos ei ole päivähoidossa ehtinyt.

        Rautalankaa pitää täälläkin hakea :-)

        Miten Pirta-niminen muka koko elämänsä (tai sitten vanhempana) muka kärsii?? En itsekään nyt erityisesti ko. nimestä tykkää, mutta ei se minun mielestäni ole ollenkaan mikään paha nimi.

        Juu, en minä ainakaan tiennyt, että Pirta mitenkään kangaspuihin liittyy. Mutta mitä siitä? Eihän kangaspuut ole paha asia, eihän?

        "Viimeistään koulussa tulee väännöksiä, jos ei ole päivähoidossa ehtinyt." Ai mitä väännöksiä mukamas? Ei mulla ainakaan tullut mitään erikoista mieleen. (No...Pirta - virta? Sähköinen tyyppi, fiksu...) Ja eikös jokaisesta nimestä väännetä jotain, jos niikseen tulee? Myös sukunimistä.

        Olet (ellei sulla ole kaimaa) tässä foorumissa aika monessa keskustelussa se vastarannan kiiski :-)


      • miija
        piija kirjoitti:

        Rautalankaa pitää täälläkin hakea :-)

        Miten Pirta-niminen muka koko elämänsä (tai sitten vanhempana) muka kärsii?? En itsekään nyt erityisesti ko. nimestä tykkää, mutta ei se minun mielestäni ole ollenkaan mikään paha nimi.

        Juu, en minä ainakaan tiennyt, että Pirta mitenkään kangaspuihin liittyy. Mutta mitä siitä? Eihän kangaspuut ole paha asia, eihän?

        "Viimeistään koulussa tulee väännöksiä, jos ei ole päivähoidossa ehtinyt." Ai mitä väännöksiä mukamas? Ei mulla ainakaan tullut mitään erikoista mieleen. (No...Pirta - virta? Sähköinen tyyppi, fiksu...) Ja eikös jokaisesta nimestä väännetä jotain, jos niikseen tulee? Myös sukunimistä.

        Olet (ellei sulla ole kaimaa) tässä foorumissa aika monessa keskustelussa se vastarannan kiiski :-)

        En nyt tarkoituksella vasta virtaan ui, mutta kaipa napakammin tulee ilmaistua silloin mielipiteitään, kun ei jostain tykkää. Eräässä tapauksessa nimi taas sattui olemaan mulle tuttu arkielämästä ja siksi ei niin oudolta kuulostanut kuin monesta muusta.

        Kuka täällä pyytää mielipidettä nimestä, niin älköön olko otsa rutussa, jos kritiikkiä saa. Makuja on monia.

        Toisaalta varsin vähän olen täällä kirjoitellut. Kaikista nimistä ei nimistä ei ole sen kummenpaa mielipidettä, että viitsisis ottaa kantaa, ihan vaan kannan ottamisen takia.

        Sun nikkiäsi en ole ennen huomannut, joten olet siis vaihdokas. ;)


      • Piija
        miija kirjoitti:

        En nyt tarkoituksella vasta virtaan ui, mutta kaipa napakammin tulee ilmaistua silloin mielipiteitään, kun ei jostain tykkää. Eräässä tapauksessa nimi taas sattui olemaan mulle tuttu arkielämästä ja siksi ei niin oudolta kuulostanut kuin monesta muusta.

        Kuka täällä pyytää mielipidettä nimestä, niin älköön olko otsa rutussa, jos kritiikkiä saa. Makuja on monia.

        Toisaalta varsin vähän olen täällä kirjoitellut. Kaikista nimistä ei nimistä ei ole sen kummenpaa mielipidettä, että viitsisis ottaa kantaa, ihan vaan kannan ottamisen takia.

        Sun nikkiäsi en ole ennen huomannut, joten olet siis vaihdokas. ;)

        Joo, totta turiset (tällä kertaa). Riita poikki ja pinoon -vai miten sitä sanotaan? :-)

        Juu, laitoin tähän vaan "piruttain" nikiksi "Piija". Olisihan se kiva, jos olisi vakinikki. Joskus aiemmin olin vauva-lehden keskustelussa "Roya", mutta nyt en ole jaksanut vielä(kään) rekisteröityä sinne...

        :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


      • miija
        Piija kirjoitti:

        Joo, totta turiset (tällä kertaa). Riita poikki ja pinoon -vai miten sitä sanotaan? :-)

        Juu, laitoin tähän vaan "piruttain" nikiksi "Piija". Olisihan se kiva, jos olisi vakinikki. Joskus aiemmin olin vauva-lehden keskustelussa "Roya", mutta nyt en ole jaksanut vielä(kään) rekisteröityä sinne...

        :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

        Joo, vakinikissä on omat riskinsä, että pitemmän päälle saa hörhöjä niskaansa.

        Tämäkin nyt vaan sattuu olevaan eräs muussa yhteydessä saatu lempinimi ja kenties olisi parasta lakata käyttämästä. Mutta laiskuus iskee nikin keksinnän suhteen. :)


      • Haukka
        miija kirjoitti:

        Rautalanka kerä pitää esille ottaa :) en ihan pelkästään vauvan tämän hetkistä eloa tarkottanut, vaan koko tulevaa elämää.

        Yrjö on ollut aikansa suosikkinimiä :) ja lisäkäsitteet mitä nimeen on liitetty on melko uusia kyseisen nimen historiassa. Jep, suomalainen versiohan se on jonkun maan kuninkaan nimestä :)

        Pirta on kangaspuissa, mutta harva sitä merkitystä kai edes tietää. Jotenkin vaan ei mun makuun sovi. Kaimoja ei varmasti löydy heti samoilta nurkilta. Viimeistään koulussa tulee väännöksiä, jos ei ole päivähoidossa ehtinyt.

        Sulla ei oo miija mitään sanomista. Itse antaisit lapselle nimeksi Suua (voiko enää kamalampaa olla?). Joten ollaanpas nyt aivan hiljaa siellä!!!


      • miija
        Haukka kirjoitti:

        Sulla ei oo miija mitään sanomista. Itse antaisit lapselle nimeksi Suua (voiko enää kamalampaa olla?). Joten ollaanpas nyt aivan hiljaa siellä!!!

        Voi Haukku, sua reppanaa, et ole tainnut ymmärtää suomenkieltä. Lapsilleni olen antanut aivan toisenlaiset minut. Eikä mulla ole enää aikomustakaan antaa yhdellekään lapselle nimeä.

        Vastasin vaan alkuperäiseen kysymykseen eli saman sarjan nimiä luettelin ja lopulta muistin, että todella tyttöni luokalla on ollut Suua niminen, joten olen tottunut kuulemaan nimen melkein päivittäin, minusta se ei ole mitenkään ihmeellinen. Lisäksi Susan nimen olen tunnen paremmin suomenruotsalisen äitinsä tapaan pitkällä uullä lausuttuna. Ja niinhän englantilaisetkin lausuvat.

        Ps. Kumman ärtynyt tyyli sinulla!


    • mamma

      ..nätti nimi!

    • äiskä

      en itse tykkää yhtään. Pirta ja Pirtta todellakin ovat mukana nimilistoissa. Harvinaisiahan ne ovat; Pirta nimisiä on 69 Suomessa, joten jos sen valitsette niin ei tule joka kulmalla saman nimistä vastaan.

    • tir

      Kiva nimi, laittakaa ihmeessä tyttösellenne!

    • Piia

      pirtu. pirta muutenkin kuulostaa niin tekastulta nimeltä et en ikinä vois antaa sitä ees koiralle nimeks!! mut tää on mun mielipide...

    • meikä

      Mulle tuli heti mieleen pirtanauha...nimestä Pirta.
      Eipä tuo mun mielestä ole nätti nimi, mielummin nimeksi Pirita.

    • kipi

      Ei Pirta huono ole, mutta ehkä parempi olisi kuitenkin Pirtta tai Pieta. Pieta Katariina kuulostaa kivalta.

    • Minä itse

      No, itse olen tätä kyseistä nimeä itselläni kantanut 19 vuotta, eikä niitä väännöksiä tullut yhtän sen enempää päiväkodiss atai koulussa kun kellään muullakaan, niinkuin ei muitakaan ongelmia!

      Ja, muutem, se ei ole mikään tekaistu nimi(toisin kuin nämä nykyajan hömpötykset) ja sen lisäksi se löytyy Suomalaisuuden liiton nimilistalta joita suositellaan nykyaikana lapsille nimeksi!

      En minä ole nimestäni yhtään enempää kärsinyt kuin Mariat ja Elinat!

      • Just

        Et varmaan oo, oot provo!


      • Minä itse
        Just kirjoitti:

        Et varmaan oo, oot provo!

        Ja sinulla on varmasti jonkinlaiset perustelut tuolle epäilyksellesi? Annahan tulla vaan.


    • Pirtaoonjoo

      Itse olen pirta. Ei ole kertaakaan haukuttu,naurettu yms... kiva nimi on vaikka välillä kyllästyn siihen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe