Hotellihuoneissa on melkein aina baarikaapin lisäksi pöydällä vedenkeitin, kahvia, teetä, kaakaota ja jotain pikkupurtavaa. Joissain hotelleissa niiden vieressä on hinnasto, joissain lukee että osa on 'complimentary' ja joissain ei ole mitään. Etenkin täällä Suomessa usein nuo ovat pöydällä eikä mistään selviä, ovatko ne maksullisia. Ovatko ne siis?
Hotellihuoneen tee/kahvi?
26
10888
Vastaukset
- hotellista
No, riippuu tietenkin hotellista! Eihän siihen mitään yhteistä sääntöä ole. Yleensä on niin, että jos on hinnasto, niin maksaa, ja jos ei ole, niin ei maksa. Complimentary tarkoittaa, että sisältyy hintaa eli on ilmainen.
Jos on epävarma, niin kannattaa kysyä, vaikka vastaanotosta tai siivoojalta tai joltain. - tullut mieleen
mieleen kysyä vaikka hotellista?
- mitä sillä?
Suomessa nähnyt hotellissa vedenkeitintä? Mitä sillä tekee?
- melkein joka paikassa
siis tasokkaassa hotellissa löytyy.
Vedenkeittimellä keitetään vettä. - on on..
On niissä. Viime viikolla viimeksi olin sellaisessa. Oli vedenkeitin, kupit ja kaakao- sekä kahvijauhot pussissa yöpöydällä - ilmaiseksi.
Mitäkö sillä tehdään. Keitetään vedet ja kahvit, kun mieli tekee! - naurattaa
on on.. kirjoitti:
On niissä. Viime viikolla viimeksi olin sellaisessa. Oli vedenkeitin, kupit ja kaakao- sekä kahvijauhot pussissa yöpöydällä - ilmaiseksi.
Mitäkö sillä tehdään. Keitetään vedet ja kahvit, kun mieli tekee!ja keität pussi kahvia? Eikö sitä kahvia saa alakerran ravintolasta? Ja kaakaota en ole ikinä edes jounut vaikka saisi kuin ilmaiseksi. Kaikkea sitä keksitään ja varmaan seuraava vaihe on että on spriikeitin ja sininenlenkki.
Kun olen hotellissa ja matkoilla niin en kokkaile itse mitään kun saa kotona sitä tehdä ihan tarpeeksi. Käytän hotelleja viikottain ympäri Suomen ja en ole vielä vedenkeitimeen törmännt. Vessastako siihen vesi otetaann? - Tämä selittää asian
naurattaa kirjoitti:
ja keität pussi kahvia? Eikö sitä kahvia saa alakerran ravintolasta? Ja kaakaota en ole ikinä edes jounut vaikka saisi kuin ilmaiseksi. Kaikkea sitä keksitään ja varmaan seuraava vaihe on että on spriikeitin ja sininenlenkki.
Kun olen hotellissa ja matkoilla niin en kokkaile itse mitään kun saa kotona sitä tehdä ihan tarpeeksi. Käytän hotelleja viikottain ympäri Suomen ja en ole vielä vedenkeitimeen törmännt. Vessastako siihen vesi otetaann?> Käytän hotelleja viikottain ympäri Suomen ja en ole vielä vedenkeitimeen törmännt.
Käytät halvemman hintaluokan hotelleja, tämä selittää asian.
Useissa muissa maissa teen- ja kahvinkeittomahdollisuus on huoneissa lähes kaikissa keskiluokan ja siitä ylöspäin hotelleissa.
Suomessa vielä tässä vaiheessa (osittain varmaan siksi, että tuollaisen ylläpito maksaa hotellille ylimääräistä) korkeamman hintaluokan hotelleissa.
Esimerkkejä Helsingin ja ympäristön hotelleista, joissa huoneissa on teen- ja kahvinkeittomahdollisuus (=vedenkeitin, kupit, teepusseja, pikakahvia, sokeria, pieniä keksejä):
- Hotelli Kämp
- Hotelli Glo (uudehko, kallis designhotelli keskustassa)
- Hotelli Hilton Airport (se uusi, joka on 100 metrin kävelymatkan päässä lähtevien lentojen terminaalista)
- Palace Hotel
Kuten ketjussa on jo käynyt ilmi, tämä on hotellien asiakkaileen tarjoama palvelu, jota kenenkään ei ole pakko käyttää, mutta josta voi joskus olla hyötyä. - LLL
naurattaa kirjoitti:
ja keität pussi kahvia? Eikö sitä kahvia saa alakerran ravintolasta? Ja kaakaota en ole ikinä edes jounut vaikka saisi kuin ilmaiseksi. Kaikkea sitä keksitään ja varmaan seuraava vaihe on että on spriikeitin ja sininenlenkki.
Kun olen hotellissa ja matkoilla niin en kokkaile itse mitään kun saa kotona sitä tehdä ihan tarpeeksi. Käytän hotelleja viikottain ympäri Suomen ja en ole vielä vedenkeitimeen törmännt. Vessastako siihen vesi otetaann?"...Ja kaakaota en ole ikinä edes jounut vaikka saisi kuin ilmaiseksi. Kaikkea sitä keksitään ..."
Ja koska SINÄ et ole ikinä "jounot" kaakaota, ei sitä pidä kenenkään muunkaan koskaan missään tilanteessa juoda. - Mukana monessa
Tämä selittää asian kirjoitti:
> Käytän hotelleja viikottain ympäri Suomen ja en ole vielä vedenkeitimeen törmännt.
Käytät halvemman hintaluokan hotelleja, tämä selittää asian.
Useissa muissa maissa teen- ja kahvinkeittomahdollisuus on huoneissa lähes kaikissa keskiluokan ja siitä ylöspäin hotelleissa.
Suomessa vielä tässä vaiheessa (osittain varmaan siksi, että tuollaisen ylläpito maksaa hotellille ylimääräistä) korkeamman hintaluokan hotelleissa.
Esimerkkejä Helsingin ja ympäristön hotelleista, joissa huoneissa on teen- ja kahvinkeittomahdollisuus (=vedenkeitin, kupit, teepusseja, pikakahvia, sokeria, pieniä keksejä):
- Hotelli Kämp
- Hotelli Glo (uudehko, kallis designhotelli keskustassa)
- Hotelli Hilton Airport (se uusi, joka on 100 metrin kävelymatkan päässä lähtevien lentojen terminaalista)
- Palace Hotel
Kuten ketjussa on jo käynyt ilmi, tämä on hotellien asiakkaileen tarjoama palvelu, jota kenenkään ei ole pakko käyttää, mutta josta voi joskus olla hyötyä."Useissa muissa maissa teen- ja kahvinkeittomahdollisuus on huoneissa lähes kaikissa keskiluokan ja siitä ylöspäin hotelleissa."
No ei kyllä todellakaan ole! Huoneistoissa tietenkin, mutta ei todellakaan normaaleissa keskiluokkaisen hotellin huoneissa ole. Normaalisti yöpynyt 3-4 tähden hotelleissa, joskus huonommissa, joskus paremmissakin, mutta kertaakaan ei ole näkynyt mitään vedenkeittimiä (kuka niitä nyt makuuhuoneessa pitäisikään?)
- mahtavaa
viime viikolla eräässä hotellissa huoneessa kana ja lehmä. Kanasta sai munia ja lehmän teurastin ja sain tietenkin veripalttua ja lihaa. Mahtavaa on ja olisipa ensi kerralla vielä vesisankossa sampi...saisi kaviaaria sen lihan päälle.
- ei ole ei
hotelleista mutta ei ole vedenkeitintä?
http://www.hotelkamp.fi/fi/Rooms_executive_room/- .......................
Esim. Helsinki westin parki innissä executive huoneessa taas on.
- Niinhän sitä luulisi
Oletko asiastasi aivan varma? Nimittäin tämän sivun mukaan on, kaikissa huoneissa: http://www.clever-hotels.com/en/Hotel/Kamp/ - "tea/coffee making facilities". Ja miksi sitä ei mainita hotellin omilla sivuilla? Koska se on niin itsestään selvä asia.
- katsomassa huoneesta
niin näet siellä vedenkeittimen.
Tai soita respaan....
- hilseilyä!
Muutamalla ylläolevalla.
Käsittääkseni jotkut hotellit pyrkivät vastaamaan epäsäännöllisin matka-ajoin liikkuvien asiakkaiden tarpeisiin järjestämällä huoneisiin pienen jääkaapin, muutaman mukin, veitsen ja lusikan sekä juuri tuon vedenkeittimen kahvi- ja teetarvikkeet.
Jos kentälle lähtö on aamuyöstä on paljon muakavampaa tuhauttaa kahvit siinä aamutoimien aikana.
Monessa paikassa on vaihtoehtona illalla tilattu aamiainen mutta sekin vie oman aikansa.
Ns. "normaaleissa" hotskuissa joissa on säännölliset huoneenluovutus- ym. ajat tämä on harvinaisempaa.
Turhaan jengi irvii. Liikkukaa ja katselkaa!
Niin, kahviroippeet kuuluvat huoneen hintaan. Joskus olen hakenut respasta lisää.
Tämän tietäen olen köyhyydessä ja kurjuudessa eläneenä varannut myös purtavat itselleni ja vaimolle. - en ymmärrä
ole mukavampi juoda ravintolan puolella kuin omassa pienessä huoneessa vai onko tämä palvelu vain ujoille?
- tohinaa nämä viestit
mutta jos lähdet aamulla vaikka klo 3 lentokentälle,
ravintola ole auki,aamupalapaketin saat huoneeseen
ja voit keittää kahvit/teet itse.
Ja sille yhdelle kysyjälle,otetaanko vesi vessasta:
ihan vesihanasta olen ottanut,mutta jos haluat
voit kaiketi käyttää vessaakin. - turhaa tohinaa
tohinaa nämä viestit kirjoitti:
voit kaiketi käyttää vessaakin.siis tarkoitin ravintola EI OLE AUKI.
- hilseilyä!
voit kaiketi käyttää vessaakin.Jengi ei tunnu ymmärtävän noita "konttoriajan" ulkopuolisia lähtöjä.
Me olemme niin pirun laiskoja etta myös kotiin päin lähtiessä hörppäämme mieluummin kavit ja teen huoneessa, menemättä ravintolan puolelle.
Useimmiten kyseessä on viimeinen lomapäivä ja useamman tunnin ajo edessä.
Tietenkin turhaa kiirettä mutta niin toimimme.
Yhtenä tekijänä on luonteeni heikkous.
Pyrin minimoimaan aamusyömiseni laardin kertymisherkkyyden vuoksi.
Noutopöydästä tulee aina ylisyötyä todelliseen tarpeeseen nähden. - takuu varmaa
voit kaiketi käyttää vessaakin.on siellä vessassa silti.Ja kyllä aamupalan saa huoneeseen vaikka klo 2.00 tai 4.00 ja yleensä hotellissa esim. Pilot on aamupala 3.30 valmiina siis ravintolan puolella.En sata ala kyllä puusikahvia huoneessa keittämään.Ja harvoin lennot lähtee 2.00-4.00 välillä ja esim. Vantaalla saa aamupalan 24 tuntia eli mihin aikaan vaan.
- vesihana valuu
takuu varmaa kirjoitti:
on siellä vessassa silti.Ja kyllä aamupalan saa huoneeseen vaikka klo 2.00 tai 4.00 ja yleensä hotellissa esim. Pilot on aamupala 3.30 valmiina siis ravintolan puolella.En sata ala kyllä puusikahvia huoneessa keittämään.Ja harvoin lennot lähtee 2.00-4.00 välillä ja esim. Vantaalla saa aamupalan 24 tuntia eli mihin aikaan vaan.
Sieltä wc:n vesihanastahan joudut ottamaan myös
hampaanpesuvetesi.
Vai pesetkö edes?
Jos joku haluaa keittää pussikahvia niin siitä
vain minun puolestani.En ota paineita.
- Ottakaa kantaa, kitisijät
Tulimme juuri Lontoosta kahden päivän (oikeastaan 36 tunnin) matkalta. Asuimme Hilton Docklands -hotellissa, jossa todellakin oli huoneessa tuo parjattu vedenkeitin sekä teepusseja, pikakahvia, kaakaojauhetta ja pieniä keksejä.
Saavuimme Lontooseen noin klo 11, veimme laukun hotellille, lähdimme suunnittelemaamme paikkaan, tulimme takaisin hotellille noin klo 17, vaihdoimme pikaisesti vaatteet ja lähdimme keskustaan syömään. Teatterinäytös alkoi klo 20.
Takaisin hotellilla olimme noin klo 23. Ja kyllä, niin moitittavaa/kauheaa/outoa kuin se näyttääkin muutaman vastaajan mielestä olevan, niin vaihdoimme kylpytakit päälle, avasimme parvekkeen oven, ja keitimme kupilliset teetä. Sitten istuimme siinä leppeässä kesätuulessa, katselimme joen virtausta ja joimme teetä.
Te arvoisat vastaajat joiden mielestä koko ajatus on niin kauhea: olisiko teistä ollut mukavampaa/antoisampaa mennä juomaan se kuppi teetä paikan baariin/yökerhoon, joka siinä vaiheessa oli täynnä juhlijoita? Muita ravintoita/kahviloita ei alueella enää siihen aikaan ollut auki. - minusta ei
karmeaa kuin pussikahvi, yök yök ja tästä vielä joku pitää isoa ääntä ja on mukamasti luxusta, hah hah.
- Ei kahvin ystävä
En tiedä onko mitään niin karmeaa kuin pussikahvi, koska itse en juo koskaan minkäänlaista kahvia.
Mutta miksi ihmeessä takerrut tässä nyt siihen kahviin? Jo alkuperäisen viestin otsikko oli "Hotellihuoneen tee/kahvi". Veikkaanpa että ihan yhtä suuri, jos ei suurempikin, osa ihmisiä käyttää tuota keittomahdollisuutta teen nauttimiseen kuin kahvin nauttimiseen.
Pussitee ei minusta ole lainkaan pahaa. Aika harvoin viitsin itselleni kotonakaan muuta keittää. - narinarinanari
Ei kahvin ystävä kirjoitti:
En tiedä onko mitään niin karmeaa kuin pussikahvi, koska itse en juo koskaan minkäänlaista kahvia.
Mutta miksi ihmeessä takerrut tässä nyt siihen kahviin? Jo alkuperäisen viestin otsikko oli "Hotellihuoneen tee/kahvi". Veikkaanpa että ihan yhtä suuri, jos ei suurempikin, osa ihmisiä käyttää tuota keittomahdollisuutta teen nauttimiseen kuin kahvin nauttimiseen.
Pussitee ei minusta ole lainkaan pahaa. Aika harvoin viitsin itselleni kotonakaan muuta keittää.Musta oli AIVAN FANTSUA kun olin kipeenä reissussa ja sain ite keitellä vettä ja juoda Finrex-flussalääkettä ihan silloin kun huvitti, tämä tapahtui Omppu-hotellissa, missä EI ole ravintolaa. Ja kun olo koheni, oli rommikaakaotkin paikallaan -itse tehtynä. Rommin tosin toin ite mukanani, mutta onneksi oli se VEDENKEITIN!!!!! :)))
- UUSI AROMIPESÄ
narinarinanari kirjoitti:
Musta oli AIVAN FANTSUA kun olin kipeenä reissussa ja sain ite keitellä vettä ja juoda Finrex-flussalääkettä ihan silloin kun huvitti, tämä tapahtui Omppu-hotellissa, missä EI ole ravintolaa. Ja kun olo koheni, oli rommikaakaotkin paikallaan -itse tehtynä. Rommin tosin toin ite mukanani, mutta onneksi oli se VEDENKEITIN!!!!! :)))
toista viikkoa joku jaksaa jauhaa vedenkeittimestä :) ollaan me suomalaiset sitten ihania!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733