Olenko

ihan tyhmä

Kun kuvittelen olevani oikeassa tässä asiassa: Aina ennen kuin menen puistoon missä on muita koiria kysyn että uskalletaankos me tulla (ihan kohteliaisuuttani tai sitten siltävaralta että joku koira on vihainen ja ehkä haluavat poistua sen kanssa) ja vastaus kuuluu todella usein: Ai sulla on uros.. no meidän koira ei oikein välitä muista uroksista että ei varmaan kannata tulla.
Tässä herääkin kysymys että kuuluisiko kenties heidän siinä vaiheessa poistua ja antaa oman, toisten kanssa toimeen tulevan koirani tulla puistoilemaan, vai kuuluuko minun todellakin jättää menemättä koska puistossa on koira joka ei siedä muita?

11

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      sinne puistoon ei oo pakko mennä, joten älä mene!

      • pakko ei

        mutta mielestäni on äärettömän typerää että minä en oman koirani kanssa saisi mennä että ne koirat saisivat puistoilla jotka eivät osaa käyttäytyä


    • ailis

      Sinä olet fiksu! Valitettavasti useimnmista koiraihmisistä ei voi sanoa samaa. Monasti on niin, että mitä isompi koira, sitä isompi myös omistajan ego.. Sehän on nähty jo näissäkin keskusteluissa.

      Itsellä ollut kolme irlistä ja aina on kysytty sopiiko tulla, jos puistoossa on ollut esim. pieniä koiria. Ikävä kyllä monikaan ei kysy vaan tulla porskuttaa ja viis muista veisaa.

      • ?????

        Todella typerää toimintaa. Sehän on selvä että jos koira ei tule toimeen urosten kanssa ja puistoon on tulossa uros niin silloin lähtee ne, jotka eivät siellä VOI olla...

        Mikä koira aloittajalla on? Olisikin jokin kovapäinen iso koira joka pärjää muille jos ärsytetään. Minä ainakin päästäisin puistoon ja jos niille muille ei urokset käy, niin oppivat lähtemään kun ei kerran toimi...


      • on....
        ????? kirjoitti:

        Todella typerää toimintaa. Sehän on selvä että jos koira ei tule toimeen urosten kanssa ja puistoon on tulossa uros niin silloin lähtee ne, jotka eivät siellä VOI olla...

        Mikä koira aloittajalla on? Olisikin jokin kovapäinen iso koira joka pärjää muille jos ärsytetään. Minä ainakin päästäisin puistoon ja jos niille muille ei urokset käy, niin oppivat lähtemään kun ei kerran toimi...

        tuollainen sekarotunen karvanen 45 kilonen koiruli. ainakin lapukkaa ja jotain paimenkoiraa siinä on. Ei se mikään kauhean pieni koira ole mutta on vaan niin lössykkä ettei siitä saa pelottavaa tekemälläkään... :)


      • säännöt
        on.... kirjoitti:

        tuollainen sekarotunen karvanen 45 kilonen koiruli. ainakin lapukkaa ja jotain paimenkoiraa siinä on. Ei se mikään kauhean pieni koira ole mutta on vaan niin lössykkä ettei siitä saa pelottavaa tekemälläkään... :)

        ainakin meidän puistossa on, että ns.epäsosiaalisen koiran omistaja väistää sosiaalisempien tieltä. Tai esim. jos puistossa jo on epäsosiaalinen tapaus ja portille tulee toinen samanlainen, niin ekana ehtinyt saa puistoon jäädä. Ainakin kunnes tulee kiltit paikalle.
        On toiminut hyvin, mutta aina ei kaikki tätä tiettykään käsitä, sehän ei ole varsinaisissa säännöissä erikseen mainittu, vaan vain normaalijärjen mukaista kohteliasta käytöstä.

        Meillä itsellä 2-vuotias vauhdikas keskikokoinen uros, joka on ikävä kyllä laskettava noihin epäsosiaalisiin. Se ei kylläkään ole koskaan purrut ketään, mutta on innokas selkään hyppijä ja tykkää komentaa muita ja leikitkin on aika rajuja. Onneksi siellä käy muutama sen kanssa juttuun tuleva narttu ja pari urostakin pärjää sen kanssa. Mutta vieraiden koirien kanssa saa aina olla varovainen ja silloin me poistumme paikalta.

        Joustavuutta ja tervettä järkeä, niin toimeen tullaan. Kotona uroksemme kanssa on asiat kuten johtajuus ja tottelevaisuus kunnossa, mutta puisto on sille paikka jossa sen näköjään on vaan saatava olla se pomo. Tottelee se kyllä sielläkin, mutta kun tilanteet ovat siellä tosi nopeita.


      • sääntöihin minäkin
        säännöt kirjoitti:

        ainakin meidän puistossa on, että ns.epäsosiaalisen koiran omistaja väistää sosiaalisempien tieltä. Tai esim. jos puistossa jo on epäsosiaalinen tapaus ja portille tulee toinen samanlainen, niin ekana ehtinyt saa puistoon jäädä. Ainakin kunnes tulee kiltit paikalle.
        On toiminut hyvin, mutta aina ei kaikki tätä tiettykään käsitä, sehän ei ole varsinaisissa säännöissä erikseen mainittu, vaan vain normaalijärjen mukaista kohteliasta käytöstä.

        Meillä itsellä 2-vuotias vauhdikas keskikokoinen uros, joka on ikävä kyllä laskettava noihin epäsosiaalisiin. Se ei kylläkään ole koskaan purrut ketään, mutta on innokas selkään hyppijä ja tykkää komentaa muita ja leikitkin on aika rajuja. Onneksi siellä käy muutama sen kanssa juttuun tuleva narttu ja pari urostakin pärjää sen kanssa. Mutta vieraiden koirien kanssa saa aina olla varovainen ja silloin me poistumme paikalta.

        Joustavuutta ja tervettä järkeä, niin toimeen tullaan. Kotona uroksemme kanssa on asiat kuten johtajuus ja tottelevaisuus kunnossa, mutta puisto on sille paikka jossa sen näköjään on vaan saatava olla se pomo. Tottelee se kyllä sielläkin, mutta kun tilanteet ovat siellä tosi nopeita.

        aina luotan, mutta välillä tuntuu että ihmisiltä puuttuu terve järki ihan totaalisesti. En todellakaan tarkoita että kaikkien tarvitsee väistyä meidän tieltä. toinen ärsyttävä ääripää on ihmiset jotka pelkäävät koiraani ja tavallaan kieltävät minua tulemasta koska ovat aivan varmoja että omani raatelee heidän koiransa. Kyllä välillä sitten ottaa päähän aivan kaikki. :)


    • musta enkeli

      Älä välitä! tommosia on paljon.
      Sinähän vielä olet kohtelias! menet vaan jos tulee tappelu niin lähdet tai hän lähtee.

      • rottiss

        Itselläni on uros rottis mikä ei tule toimeen urosten kanssa.
        Kun mennään puistoon,niin kysyn ensin että onko siellä uroksia vai narttuja, että kannattaako tulla. Ja kun on tulossa uusi koira puistoon niin kysyn että onko se uros ja jos niin lähden kiltisti pois,koska minun koirahan on se joka ei uroksista tykkää ja mielestä minun pitää silloin poistua paikalta.


      • neppari

        Minä olin tuossa yksi päivä pentuni kanssa koirapuistossa ja siellä oli muitakin koiria, sekä uroksia, että narttuja ja mun pentu tulee ainakin toistaseks kaikkien kanssa toimeen *koputtaa puuta* niin sitten sinne portille tuli mies uroskoiransa kanssa ja sanoi vaan, että kaikki nartut voivat varmasti nyt poistua puistosta, kun tää mun uros ei tule toimeen narttujen kanssa. Eihän tässä mitään jos puistossa olisi ollut enemmistö uroksia, mutta tilanne oli se, että puistossa oli 6 koiraa joista 5 oli narttuja (omani mukaan luettuna) ja 1 uros. Minä en viitsinyt alkaa väittelemään asiasta, joten lähdin ja niin tekivät muutkin nartut, että ei noi kohteliaisuussäännöt aina päde. Harmitti kun olin tullut pitkän matkan ja ehdin olla puistossa vain 5 minuuttia...


      • luu__5
        neppari kirjoitti:

        Minä olin tuossa yksi päivä pentuni kanssa koirapuistossa ja siellä oli muitakin koiria, sekä uroksia, että narttuja ja mun pentu tulee ainakin toistaseks kaikkien kanssa toimeen *koputtaa puuta* niin sitten sinne portille tuli mies uroskoiransa kanssa ja sanoi vaan, että kaikki nartut voivat varmasti nyt poistua puistosta, kun tää mun uros ei tule toimeen narttujen kanssa. Eihän tässä mitään jos puistossa olisi ollut enemmistö uroksia, mutta tilanne oli se, että puistossa oli 6 koiraa joista 5 oli narttuja (omani mukaan luettuna) ja 1 uros. Minä en viitsinyt alkaa väittelemään asiasta, joten lähdin ja niin tekivät muutkin nartut, että ei noi kohteliaisuussäännöt aina päde. Harmitti kun olin tullut pitkän matkan ja ehdin olla puistossa vain 5 minuuttia...

        Ymmärrän kyllä että te lähditte vaan pois narttujen kanssa..
        Mutta olisi tärkeää saada oma rohkeus esille tuollaisessa tilanteessa kun joku hitutötterö tulee tuolla tavoin aukomaan päätään. Missään nimessä kenenkään ei olisi kuulunut lähteä vaan tämä äijä olisi saanut ihan yhtä pontevasti lähteä kuin tulikin.

        Se on vaan niiin sääli, kun ei ole itellä sellasia taikavoimia että lähettäis kaikki p***-lävet omalle saarellensa. Niitä tyyppejä meinaan kasvaa kyllä joka oksalla >:/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe