Puerto Plata, turvallinenko?

tietoa vailla

Ollaan talvella lähdössä Dominikaaniseen tasavaltaan Puerto Plataan. Netissä olen törmännyt keskusteluihin missä sanotaan puerto platan olevan rikospesäke eikä turvallinen kohde, raiskauksia, ryöstöjä jne. Mitkä ovat teidän kokemukset kohteesta ja ruoasta, entä am:n hotelleista. Onko siis turvallista lähteä kahden naisen?

5

2766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Kyllähän se Puerto Plata on todellakin rähjäinen kaupunki, missä en todellakaan yö aikaan paljon kävellä viitsisi.
      Hyvä kun päivälläkään, koska mukaan on änkeämässä kokoajan kaikenlaisia "oppaita"!
      Playa Doradan hotelli alueella taas voi huoletta käyskennellä.
      Mutta onko se sitten kivaa?

      • dominicana

        Itse olen ollut monesti Puerto Platassa ja päivällä kaupunki on suhteellisen turvallinen, itsekään ei kävelisi kaduilla juuri yksin, ilman paikallista. Aina parmepi jos osaa espanjaa, silloin pärjää jo paremmin. Ja niinkuin joka paikassa maailmalla järki kulta käteen. Maalaisjärjellä ja tevellä järjellä ja varovaisuudella voi hyvin kaupungissa olla ja shoppailla jne päivisin. Jos tuntee jokun paikallisen, niin hänen kanssaan kannattaa lähteä varsinkin iltaisin liikkeelle.
        Yleistää ei voi tuota että siellä joka päivä nyt ryöstettäisiin ja raiskattaisiin joku turisti.
        Pikkuvihjeenä voi tietty sanoa, että käsilaukut kotiin, kännykkä ja rahat farkkujen taskuun ja tietysti ei koko omaisuutta mukaan.
        Itse olen hyvin pärjännyt heikolla espanjalla ja mitään ikäviä tilanteita ei ole tullut päivisin eikä illalla tipicossa, maleconilla tai muualla.


      • Dominikaaninen 49023
        dominicana kirjoitti:

        Itse olen ollut monesti Puerto Platassa ja päivällä kaupunki on suhteellisen turvallinen, itsekään ei kävelisi kaduilla juuri yksin, ilman paikallista. Aina parmepi jos osaa espanjaa, silloin pärjää jo paremmin. Ja niinkuin joka paikassa maailmalla järki kulta käteen. Maalaisjärjellä ja tevellä järjellä ja varovaisuudella voi hyvin kaupungissa olla ja shoppailla jne päivisin. Jos tuntee jokun paikallisen, niin hänen kanssaan kannattaa lähteä varsinkin iltaisin liikkeelle.
        Yleistää ei voi tuota että siellä joka päivä nyt ryöstettäisiin ja raiskattaisiin joku turisti.
        Pikkuvihjeenä voi tietty sanoa, että käsilaukut kotiin, kännykkä ja rahat farkkujen taskuun ja tietysti ei koko omaisuutta mukaan.
        Itse olen hyvin pärjännyt heikolla espanjalla ja mitään ikäviä tilanteita ei ole tullut päivisin eikä illalla tipicossa, maleconilla tai muualla.

        Terve Teille Dominikaanin ystävät.
        Poppis jo kertoikin maalaisjärjellisyyden.
        Ystävystykää vaikka pikku lahjoilla hotellinne "pikkupäällikön" kanssa, niin pääsette päämääräänne helposti ja luotettavasti.


      • me tietenkin
        dominicana kirjoitti:

        Itse olen ollut monesti Puerto Platassa ja päivällä kaupunki on suhteellisen turvallinen, itsekään ei kävelisi kaduilla juuri yksin, ilman paikallista. Aina parmepi jos osaa espanjaa, silloin pärjää jo paremmin. Ja niinkuin joka paikassa maailmalla järki kulta käteen. Maalaisjärjellä ja tevellä järjellä ja varovaisuudella voi hyvin kaupungissa olla ja shoppailla jne päivisin. Jos tuntee jokun paikallisen, niin hänen kanssaan kannattaa lähteä varsinkin iltaisin liikkeelle.
        Yleistää ei voi tuota että siellä joka päivä nyt ryöstettäisiin ja raiskattaisiin joku turisti.
        Pikkuvihjeenä voi tietty sanoa, että käsilaukut kotiin, kännykkä ja rahat farkkujen taskuun ja tietysti ei koko omaisuutta mukaan.
        Itse olen hyvin pärjännyt heikolla espanjalla ja mitään ikäviä tilanteita ei ole tullut päivisin eikä illalla tipicossa, maleconilla tai muualla.

        osataan Espanjaa ja omaamme tuttavan kyseisessä maassa, että voitaisi kulkea kyseisessä paikassa?
        Mieluummin suuntaisin vaikka Mexicon Jukatanille.
        Siellä ei tarvi paikallista opasta että vois liikkua yölläkin ja bonuksena saa vielä Karibianmeren! :)


    • Sosuassa Puerto Platan lähellä

      Ihan turvallista siellä on, ainoa tottumalle ongelmia tuottava asia saattaa olla liikenne. Täällä on paljon nähtävää ja ystävälliset ihmiset, nauttikaa matkastanne! d:o)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe