Jännittää kamalasti, kun olen muutaman päivä päästä menossa olkapään leikkaukseen. Minulla ei ole minkäänlaisia kokemuksia leikkauksesta, tämä tuleva on siis elämäni ensimmäinen leikkaus.
Sain puhelimessa hoitajalta sen verran tietoa, että leikkaus tehdään puudutuksessa, heillä kuulema harvoin nukutetaan ketään. Minä kun osasin odottaa että nukuttavat..vaan ei! Eli koko toimenpiteen ajan olen siis hereillä, mikä kauhistuttaa! Miten osaan olla siinä leikkauspöydällä etten jännitä?
Sanoivat minulle, että alkuun tähystämällä katsovat, mutta vauriosta kuitenkin riippuu pystyvätkö tähystyksellä korjaamaan..eli jos ei niin sitten tekevät avohaavan. Voisiko joku asiantuntija kertoa minulle etukäteen kaikkea mahdollista tietoa leikkauksesta? Voisi helpottaa tätä jännittämistä. Kiitos etukäteen!!
Leikkaus edessä...jännittää!
6
1044
Vastaukset
- Outi
Että jos joutuvat tekemään sen avohaavan, niin sitten tilanteen mukaan nukuttavat. Mutta heillä nukuttaminen on harvinaista.
- älä pelkää
sä saat ihan varmasti sen verta reippaasti rauhoittavia, että olos on sellainen et ihan sama mitä tehään, mulla on mukavan rento olo. Ja jos oikeasti panikoit soitappa uudestaan ja juttele anestesia lääkärin kanssa, voit varmasti saada nukutuksen. Tosin puudutus rauhoittavat ovat potilaan toipumiselle mukavammat, ainakin itsestä. nukutuksen jälkeen on kamala olo, mutta puudutksesta toipuu paljon nopeammin
- -------------
Tiedätkö mitä sinulla mahdollisesti on siellä olkapäässä? ja oletko julkisen terveydenhuollon puoleen menossa?
Mä myös ihmettelen että toiset vain nukuteaan ja toisille se puudutus.
Mulla siis repeämä olkapäässä ( SLAP ) ja nukutus tulee olemaan. Kyllä voin sanoa että silti jännittää, ihan varmana en nuku edellisenä yönä ja täristen menen sinne. Vielä on hieman päälle 10 päivää operaatioon.
- varmaankin
Sinulle varmaankin laitetaan plexus puudutus. Anestesialääkäri vie puudutusneulan paikoilleen ja pienellä laiteella (joka laittaa kätesi hieman nykimään) etsitään oikea paikka.
Sanot tuosta jännityksestä, niin saat varmasti suonen kautta hieman uniaineita niin, että pystyt rentoutumaan ja torkkumaan.- Outi
tiedoista! Minulle kerrottiin myös että kun menen sairaalaan niin hoitaja haastattelee ja mittaa verenpaineen...että kun olen tämmöinen jännittäjä, niin hennoo verenpaineessa näkyä. Että jos on verenpaine hieman korkealla niin estääkö se leikkaukseen pääsyä? Tuli tuosta rentouttavasta mieleen että kun antavat niin eihän siinä sitten tiedä jännityksestä mitään ja verenpaine on ok.
Miten tuosta käden nykimisestä, loppuuko se nykiminen sitten kun on puudutus tehty? Kiitos jos jaksatte vielä vastata :) Nytkin jo vähän jännitys hellittää kun sain vähän tietoa etukäteen! - on varmasti
Outi kirjoitti:
tiedoista! Minulle kerrottiin myös että kun menen sairaalaan niin hoitaja haastattelee ja mittaa verenpaineen...että kun olen tämmöinen jännittäjä, niin hennoo verenpaineessa näkyä. Että jos on verenpaine hieman korkealla niin estääkö se leikkaukseen pääsyä? Tuli tuosta rentouttavasta mieleen että kun antavat niin eihän siinä sitten tiedä jännityksestä mitään ja verenpaine on ok.
Miten tuosta käden nykimisestä, loppuuko se nykiminen sitten kun on puudutus tehty? Kiitos jos jaksatte vielä vastata :) Nytkin jo vähän jännitys hellittää kun sain vähän tietoa etukäteen!Verenpaine on useimmilla jännityksestä koholla. Ei vaikuta toimenpiteeseen elleivät nyt ole ihan älytöntä luokkaa.
Ei se käden nykiminen tunnu kauaa. Sen aikaa vain kun oikeaa puudutuskohtaa etsitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658