Mitä mieltä olette kannattako menettää mielenterveytensä v-mäisen työpaikan takia kun ikää on yli viiskymmentä.Ja oliskohan vielä tämän ikäisellä mahdollisuus saada töitä,vaikka siivoojana.Onko teillä kellään kokemuksia tämäntyyppisestä asaiasta!Te jotka harrastatte toisten piikittelyä ja arvostelua "älkää vaivautuko rasittamaan näppäimistöä" kiitos teille muille asiallisista kommenteista!!
kanssa sisaret!
15
780
Vastaukset
- namisuku
...kannata:)
Paljon ON Ihmisiä, jotka ovat 50 jopa 60v ikäisinä työpaikkaa vaihtaneet, jopa Ammattia=D
Älä MielenRauhaasi menetä joidenkin urveloiden takia=D Ei mielenterveyttään kannata menettää! Onko vika työpaikassa vai työkavereissa? Jos vika on jälkimmäisessä niin nosta vaan kissa pöydälle. Vaatii rohkeutta ja sisua mutta voin kokemuksesta sanoa että kannatti!
Jos vika on työpaikassa niin onko mahdollista hakea siirtoa toiseen työhön? Luulen että työnsaanti tään ikäisenä on kyllä kiven takana. Ei monikaan ota enää töihin ja äkkiä jää vaan palloilemaan ja siinä tippuu mahdollinen tulossa oleva eläke.
Ei nää omatkaan työolot ole sieltä parhaasta päästä, teen fyysisesti raskasta työtä. Mutta positiivisella asenteella pärjää aika pitkälle.
Ja muista että tilipäivä on se paras päivä!
Koita jaksaa ja yritä hakea helpotusta äläkä menetä mielenterveyttäsi!- Nuokkutalvikki
Ystävä Hyvä menetä mielenterveyttäsi v-mäisen työpaikan takia.
Olen itsekin yli viiskymppinen ja työpaikkani ilmapiiri on todella vaikea, toistaiseksi olen jaksanut. Muutama tiukka "yhteenotto" ylipomon kanssa on ollut ja se on puhdistanut ilmaa kovasti. Oli pakko puuttua asioihin, kun ilman pätevää syytä alettiin uhkailla kirjallisilla varoituksilla ja jopa irtisanomisilla ( nämä koskivat koko työyhteisöä) Työmotivaatio on laskenut jonkun verran.
Olen kysellyt töitä muualta, toiselta paikkakunnaltakin ja aina olen saanut kuulla, että töitä on tarjolla vaikka alkaisin heti. Ikäni ei ole ollut esteenä. Vuosien ammattitaito painaa vaakakupissa enemmän.
Halaus sinulle! - Pirre*
etsiä uusi työpaikka ensin valmiiksi, ja sitten vasta sanoutua irti entisestä työpaikastaan, - ikä on jo työllitymisen suurinpia esteitä, - ellet sitten ole jonkun kapea alaisen- ja erityisosaamista vaativan ammatin kovatasoinen osaaja.
- hepuli
Vaikea neuvoa, kun ei ollenkaan tiedä mistä on kyse, mitä työtä teet, mikä työpaikassa mättää jne. Voisitko ottaa asian esille työpaikalla ja kertoa, miten huonosti voit? Ehkä asia voidaan selvittää, ehkä nämä kiusaajat (jos siitä on kyse?) eivät ole ymmärtäneet miten he loukkaavat sinua, tai ehkä et ole ymmärtänyt heidän huumoriaan?
Koska tiedän miten vaikeaa on saada uusi työpaikka tässä iässä, kehotan sinua puhumaan asiasta. Ethän sinä menetä mitään vaikka nostat kisulin pöydälle. Ehkä esimiehesi ei ole tietoinen siitä, että voit näin huonosti.
Pidän peukkuja, jos menet juttelemaan avoimesti asiasta!! Yritä ensiksi sitä keinoa! Ehkä asia onnistuu paremmin kuin voisit kuvitella.
Lykkyä tykö!- HTZA
piive vai hepuli.
Jälkimmäinen taitaa olla "laiton kopio". - sefu^*
HTZA kirjoitti:
piive vai hepuli.
Jälkimmäinen taitaa olla "laiton kopio".sinä olet? ja tämä aloitus oli kanssasisarille,oikeastaan aika ämmämäinen olet
- HTZA
sefu^* kirjoitti:
sinä olet? ja tämä aloitus oli kanssasisarille,oikeastaan aika ämmämäinen olet
kaksi samanlaista juttua, niin se pani ihmettelemään.
- teet tilastoja?
HTZA kirjoitti:
kaksi samanlaista juttua, niin se pani ihmettelemään.
Ja mietit mistä pääsisit huomauttamaan,kerrostalo kyttääjän malliesimerkki,rasittava kitisijä.
- HTZA
teet tilastoja? kirjoitti:
Ja mietit mistä pääsisit huomauttamaan,kerrostalo kyttääjän malliesimerkki,rasittava kitisijä.
mennään eteenpäin.
- hepuli
HTZA kirjoitti:
piive vai hepuli.
Jälkimmäinen taitaa olla "laiton kopio".Taisit olla pahalla päällä eilen, vai oletko muutenkin ilkeä?
Näithän sinä kuka sen oli kirjoittanut, tuo retorinen kysymys oli pelkkää ilkeyttä!
Sitä paitsi viestit eivät olleet samanlaisia. Ilmaisimme yhtenevät mielipiteemme, onko se laitonta? Eikä tänne saa kirjoittaa muuta kuin eriäviä, ilkeitä mielipiteitä? Pitääkö aina riidellä toisten kanssa???
En lukenut piiven viestiä tarkkaan, sorry. Mutta vaikka olisin lukenutkin, niin minulla on mielestäni oikeus vahvistaa hänen mielipiteitään. Ehkä apua pyytävältä tuntuu helpommalta tehdä ratkaisu kun hän näkee, että moni on ollut samaa mieltä neuvotessaan häntä.
Sorry mutta minä olen pettynyt sinuun. - HTZA
hepuli kirjoitti:
Taisit olla pahalla päällä eilen, vai oletko muutenkin ilkeä?
Näithän sinä kuka sen oli kirjoittanut, tuo retorinen kysymys oli pelkkää ilkeyttä!
Sitä paitsi viestit eivät olleet samanlaisia. Ilmaisimme yhtenevät mielipiteemme, onko se laitonta? Eikä tänne saa kirjoittaa muuta kuin eriäviä, ilkeitä mielipiteitä? Pitääkö aina riidellä toisten kanssa???
En lukenut piiven viestiä tarkkaan, sorry. Mutta vaikka olisin lukenutkin, niin minulla on mielestäni oikeus vahvistaa hänen mielipiteitään. Ehkä apua pyytävältä tuntuu helpommalta tehdä ratkaisu kun hän näkee, että moni on ollut samaa mieltä neuvotessaan häntä.
Sorry mutta minä olen pettynyt sinuun.takaisin.
- O-Orvokki
työvoimatoimistossa oman paikkakuntasi työtilanteesta ja katsele uutta työpaikkaa. Eihän vielä ole myöhäistä vaikka opiskella uutta ammattia. Asiasta on keskusteltu usein tälläkin palstalla ja ihmiset ovat kertoneet omista kokemuksistaan. Katso ketjua vähän alempaa.
Nykyään monella alalla on erityisesti suorittaviin tehtäviin vaikeuksia saada työvoimaa ja yritykset täsmäkouluttavat työntekijöitä yhteistyössä työvoimahallinnon ja koulutusyritysten kanssa.
Siivoojista on pulaa, R-kioskeilla ja monissa kaupoissa on pulaa työntekijöistä, samoin hoiva-alalla. Ehkä sinä pääset valitsemaan, jos päätät vaihtaa työpaikkaa.
Ennen muita toimenpiteitä noudattaisin Pirren ohjetta ja yrittäisin selvitellä tilannetta omalla työpaikalla. Ehkä voisit vaikuttaa tilanteeseen ja parhaassa tapauksessa auttaa muitakin. Reipasta mieltä ja hyvää jatkoa sinulle! - ikääntyvä,
lisätä positiivisuus elementtejä elämän muilla saroilla ja tarkistaa työpaikaal myös omia asenteista. Ojasta allikkoon ei kannata hypätä. Moni asia voi olla pienestä kiinni. Sapattivuosi voisi auttaa?
- puhu työkaverille
Olen itse juuri vaihtanut työpaikkaa kun
kyllästyin entiseen.
Ota työkaverin huono käytös puheeksi työpaikalla
jos siitä olisi apua. Ensimmäiseksi ei kannata
lähteä etsimään uutta työtä jos vanhassa paikassa
muuten viihtyy.Tosin uudesta työpaikasta saa uutta innostusta työhön. Hyvää jatkoa sinulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022296- 1151781
- 881439
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741238Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511057
- 36982
- 33834