SORMUKSET

in-loooove

Oon miettiny sormus asioita.. Ku en haluais kultaisia sormuksia.. Enkä valkokultaisia koska en pidä sen väristä..nii kuinka monel on hopeiset kihla ja vihki sormukset..?? kestääkö ne,,? Haluasiin ihan vaan hopeiset, ja vihkisormukseen ihan vaan vaikka zirkonin.. Mulle se hinta ja arvokkuus ei oo tärkeintää. vaan se et on kaunis ja edullisesti sais.. meil on rahasta pulaa ja mietittiin hopeiset sormukset hommata:)

5

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormusjutut

      Jonkun verran niitä hopeisiakin sormuksia ostetaan, eikä ole huono vaihtoehto. Esim. naarmuuntuminen on ihan faktaa, oli materiaali mikä hyvänsä. Sitä vastoin en oikein ymmärrä perusteluasi siitä, ettet tykkää valkokultaisten sormusten väristä. Rodinoitunahan valkokulta ja hopea on käytännössä ihan identtiset. Tietenkin rodinoimaton on eri asia, se on jo sitten tummempi.

      Zirkonia en laittaisi vihkisormukseen, koska sen kiilto haalistuu (toisin kuin timantin) ja useimmiten kiinnitykset on kuitenkin huterammat kuin timanttisormuksissa. Voithan harkita esimerkiksi hopeista kihlasormusta ja rinnalle vaikkapa ihan ohutrunkoista valkokultaista (rodinoitua) timanttisormusta? Jos kivet ovat pienet ja sormuksen runko kapea, ei sormukselle tule välttämättä kauheasti hintaa.

      Rodinoinnista täytyy sanoa vielä sen verran, että se kuluu ajan myötä ja valkokullan oikea väri (tummempi) tulee sieltä esiin. Jos ei pidä siitä, voi kerran vuodessa tai kahdessa käydä kultasepällä rodinoimassa uudelleen, jolloin myöskin yleensä naarmut ja kulumat hiotaan, ja sormuksesta tulee periaatteessa ihan uuden näköinen. Rodinointi kustantaa n. 20-50 e. Sitten toisaalta täytyy taas miettiä, miltä näyttää kulunut hopeinen sormus kiiltävän ja sileän valkokultaisen vieressä..

      Toivottavasti sait tästä vähän ideaa, kannattaa käydä rohkeasti vaan kultasepänliikkeissä kattelemassa eri vaihtoehtoja ja kyselemässä miten voisi toteuttaa!

      • Hää hullu

        Rodinointi rikkoutuu älyttömän helposti kun se on äärimmäisen ohut pinnoite. Rodinoinnissa on rahastuksen maku. Hopeinenkin on parempi.

        Zirkonia ei haalistu. Sen kovuus on pienempi kuin timangin, mutta asiallisesti istutettuna ei siihen saa sellaista iskua mikä sen rikkoisi. Kovuudeltaan se pätkiin useimmat aidonkin jalokivet. Kovuus joku 7 yhdestä 10 asteikolla.
        Istutus ei ole yhtään sen heikompi, niinkuin sanoin niin se ei ole helposti hajotettavissa.

        Suosittelen vaikka hopeasormusta mieluummin kuin mitään reppanaan kultasormusta minkä voi painaa lyttyyn paljain käsin. Takuulla kestää paremmin kuin tusinarimpulat.


    • rahattomilla!

      Yhtäpaljon arvostatte liittoannekin. Suku nauraa ittensä kipeiks.

    • ,,,,,,,,,,,

      miten olisi platinasta tehty sormus?

    • hopeiset sormukset

      Meillä on kummallakin hopeiset kihlasormukset ja minulla hopeinen vihkisormus. Vihkisormus on teetetty, pieniä zirkoniakiviä kiertää ympäri sormuksen ja kihlasomuksessa on yksi zirkoniakivi. Halusin välttämättä hopeiset sormukset, koska kaikki muutkin koruni ovat hopeisia.

      Rahasta ei ollut kiinni, mutta halusin kun halusin. Enkä ole katunut ollenkaan. Saatiin me kummallisia katseita, kun kerrottiin, että on hopeiset sormukset, mutta eipä niitä niin kysellä. Monet on luullu, että on kyse valkokultaisista.

      Ei ole kumpikaan hirveästi naarmuuntunut, hyvin on kestäneet (kihlasormus 7 vuotta, vihkisormus 5 vuotta).
      Voin verrattaen sanoa, että äitini meni naimisiin 15 vuotta sitten, kultainen ohuehko sormus, jossa kaksi pienen pientä timanttia. Sormus on pehmeä kuin mikäkin (pystyy käsivoimin muotoilla sitä), timanteista toinen tippui irti.. Joten eipä ne kultaiset timanttisormuksetkaan niin hyvin aina kestä!

      Siitä vain hopeisia hankkimaan! Ja onnea teille! :)

      Minullekin se tunnearvo on paljon tärkeempi kuin se, mitä sormus maksaa. Meille jopa sanottiin, että nykyään hopea- ja muut kuin kultasormukset ovat yleistyneet paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe