Oletteko ottaneet twinrixin tarkalleen 6 kkn kuluttua ensimmäisestä rokotuksesta?
Olen lähdössä syksyllä reissuun ja ensimmäinen piikki on otettu ja seuraava kuukauden päästä. Kolmanteen piikkiin kuluu aikaa n.7,5kk.
Twinrix
4
7004
Vastaukset
- Erla-Sinikka
Ollut koko viikko ,tuntuu, kuin olisin joku kiertopalkinto. Mutta kestin urhoollisesti .Ainakin ruuassa ja juomissa oon pysyny !
- ejk47
lääkevalmistajan tai maahantuojan ohje.
käväiseppä oheisessa osoitteessa:http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/valmisteyhteenvedot/Q-R-S-T/TwinrixAdult_SPC.pdf
- Annostus
Aikuisten ja 16 vuotta täyttäneiden nuorten annossuositus on 1 ml.
- Primaarirokotusohjelma
Standardi Twinrix Adult –primaarirokotussarja sisältää kolme annosta; ensimmäinen annetaan
valittuna päivänä, toinen kuukauden kuluttua ja kolmas 6 kuukauden kuluttua ensimmäisestä
annoksesta.
Poikkeustilanteissa aikuisilla silloin, kun matkallelähtö on odotettavissa kuukauden kuluessa tai
myöhemmin rokotussarjan aloittamisesta, mutta aikaa ei ole riittävästi, jotta tavanomainen 0, 1 ja 6
kuukauden rokotusohjelma voitaisiin toteuttaa, voidaan antaa kolmen rokotuksen sarja lihakseen
päivinä 0, 7 ja 21. Käytettäessä tätä aikataulua suositellaan neljännen annoksen antamista 12
kuukauden kuluttua ensimmäisestä annoksesta.
Rokotusaikataulusuosituksesta tulee pitää kiinni. Primaarirokotussarja on annettava alusta loppuun
samalla rokotteella. - aina varmaa
Varmista asia KTL:n rokotusneuvonnasta,puh.numero
löytyy KTL:n sivuilta.
Mutta kyllähän siinä jo toisen pistoksen jälkeen
on hyvät vasta-aineet ja kolmas pistoshan on ns.
tehoste,eivätkä edelliset pistokset mitätöidy
1,5 kk jos 3 pistos siis myöhästyy,jos aikaa kuluu
kovin kauan,niin se on eri asia,vaan varmistapas asia. - viisaus
Eli ennen antoivat Gammaglobuliinia .Kävin Helsinginkaupungin rokotustoimistossa kysäisemässä mitäköhän tarttee ottaa . Se oli muist. Eino -Leinonkadulla .Sanoivat ,Et sä mitään tarte ,jos olet niin montakymmentä kertaa siellä käynyt ,samaa olivat sanoneet mun kaverille .Niin sitä on tullut reissattua ilman mitään kalliita lähtöpiikkejä :ne rahat pantiin tunnelman nostamiseksi Taikuissa .Terveenä oltiin ja stondis järjetön ilman twinrexiäkin .!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801867
- 1241570
- 1231100
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161021- 78923
- 52866
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78852- 4818