Nyt alkaa näyttää mitä todennäköisimmältä, että meistä vois tulla riksulaisia (meidän mielestä kiva juttu, sanotte mitä sanotte) ;)
Olisiko kokemuksia ja kertomuksia Petsamon alueesta? Pelkkää omakotitaloa näyttää olevan ja rivaria siellä täällä.
Lapsiperheitä?
Katsottiin, että lähikoulu on Pohjoinen koulu. Mielipiteitä? Entäs Kontiontien päiväkoti? Vaikka kyllä tiedetään, ettei Riihimäeltä noin vaan päiväkotipaikkaa saa...
Kiva, jos pystytte auttamaan. Olen myös varautunut "paska paikka pysykää siellä", "tänne ei hesalaisia kaivata" ym. suomi24 vastauksiin, joten ette pääse niillä yllättämään! =)
Terv. Kaksilapsinen perhe Helsinkistä
Petsamo
36
5572
Vastaukset
- aluetta..
ihan rauhallista aluettahan tuo petsamo on joten ihan hyvä valinta taitaa olla.
tervetuloa vain riksuun. kyllä tänne vielä mahtuu!- riihimäkeläinen
voi olla että sieltä joutuu haapahuhdan kouluun tai sit sinne pohjoselle :) pohjosen koulu ois siitä nyt hyvä kun kunnostettiin just vähän aikaa sit ja rakennettiin liikunta sali ja semmosta :) ite asunu pienestä asti tässä ihan kulmilla. täält löytyy joka sorttia tota porukkaa, yleensä nois omakotitalois on just lapsiperheitä tai jotain vanhuksia.
- Ri <> Ri
Petsamo on ihan ok aluetta. Jos on muksuja niin siinä on tosiaan pohjoinen koulu (ala-aste), pohjolanrinteen koulu (ylä-aste) ja vielä lukiokin ihan naapurissa. Keskustaan ei oo pitkä matka.
On tänne hesalaisetkin ihan yhtä tervetulleita kuin muutkin. Taitaa tuo muuttoliike tulla pääsääntöisesti juuri siltä suunnalta. Täältä on hyvät yhteydet joka paikkaan. Itse käyn hesassa duunissa. Jos tekin, niin tiedätte kai että joskus on nopeampaa kulkea riksusta, kuin että tulisi esim. itä-helsingistä.- He->Ri
Kiitoksia vastauksista!
Joo Riihimäki on aika sopivassa paikassa muihin Helsinki-Tampere-radan kyliin nähden. Esim. meiltä Itä-Helsingistä töihin Tikkurilaan kestää yleisillä yhtä kauan kuin Riksusta Tikkurilaan.. että sen puoleen. Eikä Helsinki ole mikään Maailman (eikä edes Suomen) napa! Ite oon neljännen sukupolven helsinkiläinen, mut silti ajattelen noin.
Toivotaan, että asiat menee hyvin ja saadaan se talo! :)
S
- hhhdfdfhdfgh
Moneskohan kerta tämä on kun kyselet täällä vastaavaa? 10, 20.s kerta?
Miksihän?
Oudon hyvin tiedät paikallisia asioita hesalaiseksi. Ihmetytää millainen ihminen voi olla muuttamassa Hesasta, jos suunnittelee kodikseen Petsamoa ja lapsille kouluksi Pohjoista koulua ja Kontiontien päiväkotia.
Oikeastihan asut Riihimäellä, eikä sinulla ole edes lapsia, vaan missiosi on jotain poliittisen koston ja mielipuolisen pakkomielteen väliltä.- He->Ri
Onko tosiaan näin, että kyselen tätä jo monetta kertaa? Siinä tapauksessa anteeksi turha häiriö! Mulla menee kaupungit välillä sekaisin. Hyvinkäältä katseltiin kämppiä jossain vaiheessa ja sieltä kyselin muutamasta alueesta täällä suomi24:ssä.
Olen täällä Riihimäki-keskustelussa käyttänyt vain tätä samaa He->Ri -nimeä, eli jos jollain muulla nimellä on samoja kyselty, se en ollut minä. Ehkä Riihimäelle on tosiaan sitten muuttamassa paljon helsinkiläisiä?
Tuohon, että oudon hyvin tiedän asioita helsinkiläiseksi, mun täytyy vastata, että yleensäkin jos suunnittelen isoa ratkaisua elämässä, otan asioista selvää. Jos suunnittelen Riksuun muuttoa, otan selvää mahdollisimman paljon asioista. Samoin olen selvittänyt Hyvinkäätä, Järvenpäätä ja Sipoon Nikkilää. Erityisesti kiinnostaa nuo päiväkodit ja koulut, kun lapset on sen ikäisiä.
Tuntuuko tosiaan oudolta, että joku muuttaa Hesasta ja suunnittelee Petsamoa, Pohjoista koulua ja Kontiontien päiväkotia? Onkohan sulla vähän ylipositiivinen tai romantisoiva kuva Helsingistä...? Ei täällä ihmiset sen onnellisempia ole, eikä koulut yms. yhtään parempia. Enemmän vaan paskantärkeetä sakkia ehkä kuin pienissä kaupungeissa. Ainakin mun kokemuksen mukaan (tunnen paljon porukkaa pienemmistä kaupungeista, en tosin Riksusta enkä Hyvinkäältä...)
Toivottavasti vastaus tyydytti. Ja vaikka tämä palsta on täynnä kaikkea nimetöntä uhoa, kuten yo. postikin, mä en ole tullut tänne paskaa jauhamaan. On muutakin elämää. - OTTAA
He->Ri kirjoitti:
Onko tosiaan näin, että kyselen tätä jo monetta kertaa? Siinä tapauksessa anteeksi turha häiriö! Mulla menee kaupungit välillä sekaisin. Hyvinkäältä katseltiin kämppiä jossain vaiheessa ja sieltä kyselin muutamasta alueesta täällä suomi24:ssä.
Olen täällä Riihimäki-keskustelussa käyttänyt vain tätä samaa He->Ri -nimeä, eli jos jollain muulla nimellä on samoja kyselty, se en ollut minä. Ehkä Riihimäelle on tosiaan sitten muuttamassa paljon helsinkiläisiä?
Tuohon, että oudon hyvin tiedän asioita helsinkiläiseksi, mun täytyy vastata, että yleensäkin jos suunnittelen isoa ratkaisua elämässä, otan asioista selvää. Jos suunnittelen Riksuun muuttoa, otan selvää mahdollisimman paljon asioista. Samoin olen selvittänyt Hyvinkäätä, Järvenpäätä ja Sipoon Nikkilää. Erityisesti kiinnostaa nuo päiväkodit ja koulut, kun lapset on sen ikäisiä.
Tuntuuko tosiaan oudolta, että joku muuttaa Hesasta ja suunnittelee Petsamoa, Pohjoista koulua ja Kontiontien päiväkotia? Onkohan sulla vähän ylipositiivinen tai romantisoiva kuva Helsingistä...? Ei täällä ihmiset sen onnellisempia ole, eikä koulut yms. yhtään parempia. Enemmän vaan paskantärkeetä sakkia ehkä kuin pienissä kaupungeissa. Ainakin mun kokemuksen mukaan (tunnen paljon porukkaa pienemmistä kaupungeista, en tosin Riksusta enkä Hyvinkäältä...)
Toivottavasti vastaus tyydytti. Ja vaikka tämä palsta on täynnä kaikkea nimetöntä uhoa, kuten yo. postikin, mä en ole tullut tänne paskaa jauhamaan. On muutakin elämää.NÄITÄ KAIKKIA KIRJOITUKSIA IHAN TOSISSAAN.EI PETSAMOSSA, POHJOISESSA KOULUSSA JA KONT.TIEN PK:SSA MITÄÄN VIKAA OLE.JOTEN TERVETULOA RIKSUUN.
- He->Ri
OTTAA kirjoitti:
NÄITÄ KAIKKIA KIRJOITUKSIA IHAN TOSISSAAN.EI PETSAMOSSA, POHJOISESSA KOULUSSA JA KONT.TIEN PK:SSA MITÄÄN VIKAA OLE.JOTEN TERVETULOA RIKSUUN.
Juu en ota tosissaan! :D Oli vaan pakko vastata tuohon, kun oli jotenkin niin erikoinen provo.
Suomi24 on mitä on. Mutta ihan hyvä, että kuitenkin on..
- Uramolainen
Muistuttaa Neuvostoliittoa huonosti hoidettujen pihojen, halpojen lautahökkeleiden sekä vanhojen itäautojen takia.
Jos pidät Varsovan liiton aikaisesta ilmapiiristä ja olet voimakkaasti vasemmalle kallellaan, niin varmasti löydät naapureista tovereita vappumarsseille.
Koillis-Riihimäki on juuri se paikka, joka muistuttaa millainen Riihimäki oli kokonaisuudessaan 20-30 v sitten. Tunkkainen änkyräkommunistinen pikkukylä, jossa pieni demarieliitti ohjasi kaikkea virkamiesten nimityksistä koulujen aamunavauksen sisältöön.- He->Ri
Täytyy tähän heti sanoa, että vasemmalle kallistunut kaupunki on lähempänä mun sydäntä kuin kokoomuslaiset hienostoalueet. No, ei nyt mennä politiikkaan sen enempää, tai ainakaan mä en mene, kun en siitä niin kamalasti välitä. Mutta mikäs vappumarsseissa on vikana? :D
Petsamo ei meidän silmissä näytä huonosti hoidetulta. Pihat oli tosi siistejä. Vanhat itäautot...??? So what! No, tuskinpa olet edes tosissasi. (Toivottavasti) ;) - ex riihimäkeläinen
Eipä olisi oikeasti parempaa kuvausta tuosta alueesta antaa. Varsinkin Ruotsinkadun lautamajat on aika järkyttäviä ilmestyksiä. Pula-ajalla huonosti rakennettuja - osa alkujaan tilapäiseen asumiseen tarkoitettuja ja myöhemmin vaihtelevalla menestyksellä "remontoituja" hökkeleitä.
Itse en sinne muuttaisi vaikka saisin rintamamiesläävän puoleen hintaan, mutta toiset voi tykätä niistäkin. Toinen tykkää kivitalosta ja toinen puuvajasta :) Hyvät puolensa kullakin...
Ja hyvä että tulee mielipiteitä... - 0+09989080
ex riihimäkeläinen kirjoitti:
Eipä olisi oikeasti parempaa kuvausta tuosta alueesta antaa. Varsinkin Ruotsinkadun lautamajat on aika järkyttäviä ilmestyksiä. Pula-ajalla huonosti rakennettuja - osa alkujaan tilapäiseen asumiseen tarkoitettuja ja myöhemmin vaihtelevalla menestyksellä "remontoituja" hökkeleitä.
Itse en sinne muuttaisi vaikka saisin rintamamiesläävän puoleen hintaan, mutta toiset voi tykätä niistäkin. Toinen tykkää kivitalosta ja toinen puuvajasta :) Hyvät puolensa kullakin...
Ja hyvä että tulee mielipiteitä...Riihimäessä ei viihdy kuin saunassa syntyneet maatiaissavolaiset.
- Upseeri ja yrittäjä
0+09989080 kirjoitti:
Riihimäessä ei viihdy kuin saunassa syntyneet maatiaissavolaiset.
Eli juuri sellaiset, jotka viihtyvät paskan keskellä.
- sehän tiedetään
Upseeri ja yrittäjä kirjoitti:
Eli juuri sellaiset, jotka viihtyvät paskan keskellä.
upseerit ovat tunnetusti p...een nuolijoita, jotka elävät paskassa ja paskasta.
- just...
Huono provo.
- jaahas...
seuraavaksi varmaan sama utelu hämeenlinna palstalla??????
Samanlainen "utelu" suoli24:n hyvinkää palstalla ei siis tuottanu tulosta?? - paljasjalkainen
Jeee!!!Kaikki vaan riksuun asumaan...tääl on kaikki palvelut,mitä tarvitaan,luonto lähellä,kulkuyhteydet hyvät,päiväkodeista ei ole kokemusta...kokko-taipale alueella on todella mahtavaa asua!Ainut huono asia,ettei rixus oo vettä lähialueel,mut sitäkin löytyy kohtuullisen ajomatkan päästä!!!!Tervetuloa!!!
- gignigjbjk
Paljasjalkainen rixsulainen ei toivota tänne tervetulleeksi ketään ulkopuolista. Olet pelkkä poliittisen sairas feikki, joka ei pätkääkään välitä paljasjalkaisista rixulaisista. Joku Vuorinen on aina paskantanut rixulaisten päälle ja nauranut päälle paskaisen naurun.
- vaan ostamaan
kaikki vanhat home ja lahorintamamiestalot,joita paikalliset eivät haluaisi ilmaiseksikaan =)
- Rikas äpärä..
Juu tänne vaan asumaan, peltosaaren työttömät heräili näköjään tänään aikaisin kirjottelemaan paskaa tänne.
Ei petsamossa mitään vikaa ole, rauhallista aluetta ja silleen.
Mutta aina joku tulee asiallisten keskusteluiden väliin ja toiset idiootit heti perässä, ihmettelinkin jo kun olit saanu 4 asiallista vastausta PUTKEEN...ei tapahdu usein tällä palstalla..no mutta toivottavasti nukuitte köyhät siellä peltsissä pitkät unet kun ei aamulla tarttenu töihinkään mennä.
Hohhoijaa..jos sitä lähtis kotiin päikkäreille ni jaksaa illalla katella lätkää!!
Mutta hei petsiläiset!! Kyselkää ärrältä jos ne vaikka nostais teille kylmään rinkiin telkkarin, ni voisitte sitten kaikki yhessä katella mäyräkoirien pahvien päällä istuskellen lätkää.
Kun olette kuitenkin vieneet senkin kaniin..tai heittäny pilleripäissänne partsilta alas kun harhoissanne luullut että se käy päälle.
Ps. Hei peltsiläiset !! Muistakaa että nythän on perjantai, eli siis savua keuhkooon,pillereitä huuleen,töötti hihaan ja leijonapullo pystyyn ni saadaan taas maanantain lehteen luettavaa.
Ja sitten muille ihmisille aurinkoista viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille tasapuolisesti(ei koske peltsiläisiä). - näköjään kajahtaa
Rikas äpärä.. kirjoitti:
Juu tänne vaan asumaan, peltosaaren työttömät heräili näköjään tänään aikaisin kirjottelemaan paskaa tänne.
Ei petsamossa mitään vikaa ole, rauhallista aluetta ja silleen.
Mutta aina joku tulee asiallisten keskusteluiden väliin ja toiset idiootit heti perässä, ihmettelinkin jo kun olit saanu 4 asiallista vastausta PUTKEEN...ei tapahdu usein tällä palstalla..no mutta toivottavasti nukuitte köyhät siellä peltsissä pitkät unet kun ei aamulla tarttenu töihinkään mennä.
Hohhoijaa..jos sitä lähtis kotiin päikkäreille ni jaksaa illalla katella lätkää!!
Mutta hei petsiläiset!! Kyselkää ärrältä jos ne vaikka nostais teille kylmään rinkiin telkkarin, ni voisitte sitten kaikki yhessä katella mäyräkoirien pahvien päällä istuskellen lätkää.
Kun olette kuitenkin vieneet senkin kaniin..tai heittäny pilleripäissänne partsilta alas kun harhoissanne luullut että se käy päälle.
Ps. Hei peltsiläiset !! Muistakaa että nythän on perjantai, eli siis savua keuhkooon,pillereitä huuleen,töötti hihaan ja leijonapullo pystyyn ni saadaan taas maanantain lehteen luettavaa.
Ja sitten muille ihmisille aurinkoista viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille tasapuolisesti(ei koske peltsiläisiä).vaikka ei äskeinen kirjoittaja maininnut Petsamoa sanallakaan. Taitaa siellä sitten olla oikeasti paska asua kun noin kolahti =)
- He->Ri
näköjään kajahtaa kirjoitti:
vaikka ei äskeinen kirjoittaja maininnut Petsamoa sanallakaan. Taitaa siellä sitten olla oikeasti paska asua kun noin kolahti =)
Niinpä, herätti tunteita täällä tuo Petsamo. Vaikka harva taisi siellä itse asua. Varmaan pelkkää kateutta, kun on niin hieno alue! :D
Kiitokset asiallisesti vastanneille, luultavasti enempää hyödyllistä tietoa tältä palstalta tullaan saamaan.. - lahjoitettuja
He->Ri kirjoitti:
Niinpä, herätti tunteita täällä tuo Petsamo. Vaikka harva taisi siellä itse asua. Varmaan pelkkää kateutta, kun on niin hieno alue! :D
Kiitokset asiallisesti vastanneille, luultavasti enempää hyödyllistä tietoa tältä palstalta tullaan saamaan..Ne Ruotsinkadun talot on ruotsalaisten sodan jälkeen Riihimäelle lahjoittamia.
Ne ovat hyvässä kunnossa, ja haluttuja omistusasuntoja. Ei niitä kovin usein ole myynnissä. - oletko
lahjoitettuja kirjoitti:
Ne Ruotsinkadun talot on ruotsalaisten sodan jälkeen Riihimäelle lahjoittamia.
Ne ovat hyvässä kunnossa, ja haluttuja omistusasuntoja. Ei niitä kovin usein ole myynnissä.seurannut viime vuosien kiinteistönmyynti-ilmoituksia? En asu siellä, mutta hyvä ystäväni asuu. Noin puolessa välissä katua. Naapurit on vaihtuneet jo kerran, lähimmät talot vaihtaneet omistajaa. Tälläkin hetkellä kaksi taloa ko. kadulta myynnissä.
Ja kun ystäväni taloansa remontin yhteydessä tutki - voi sanoa, että jos joku asiantuntija voi väittää niiden paskahuussien olevan hyvin tehtyjä niin siitä vaan. Lattiat kierot, halvinta paskalautaa runko, epämääräisiä apuvasikoilla tuettuja runkorakenteita, kosteus nousee kellariin, ei salaojia, kallistumaa muureissa ja piipun rakenteessa. Tulisijoja poistettu mielin määrin ( rintamamies talon ilman vaihto perustuu painovoimaan - eli ei kannattas paljoo tulisijoja poistella ), rakenteita muutettu vuosien varrella ilman rakennustarkastajan/rakennuslautakunnan lupaa. Kaiken maailman hanslankarit tehneet "remonttia" pitkin aikajanaa....
Tässä muutamia asioita eräästäkin ruotsalaisten lahjoittamasta lautamajasta. Mutta ei lahjahepan suuhun kannata kattoo...parempi vaan olla hiljaa.
No mutta tämä oli vaan mun kannanotto - ja ainakin 100%:sti tiedän mistä puhun... - on muutakin
oletko kirjoitti:
seurannut viime vuosien kiinteistönmyynti-ilmoituksia? En asu siellä, mutta hyvä ystäväni asuu. Noin puolessa välissä katua. Naapurit on vaihtuneet jo kerran, lähimmät talot vaihtaneet omistajaa. Tälläkin hetkellä kaksi taloa ko. kadulta myynnissä.
Ja kun ystäväni taloansa remontin yhteydessä tutki - voi sanoa, että jos joku asiantuntija voi väittää niiden paskahuussien olevan hyvin tehtyjä niin siitä vaan. Lattiat kierot, halvinta paskalautaa runko, epämääräisiä apuvasikoilla tuettuja runkorakenteita, kosteus nousee kellariin, ei salaojia, kallistumaa muureissa ja piipun rakenteessa. Tulisijoja poistettu mielin määrin ( rintamamies talon ilman vaihto perustuu painovoimaan - eli ei kannattas paljoo tulisijoja poistella ), rakenteita muutettu vuosien varrella ilman rakennustarkastajan/rakennuslautakunnan lupaa. Kaiken maailman hanslankarit tehneet "remonttia" pitkin aikajanaa....
Tässä muutamia asioita eräästäkin ruotsalaisten lahjoittamasta lautamajasta. Mutta ei lahjahepan suuhun kannata kattoo...parempi vaan olla hiljaa.
No mutta tämä oli vaan mun kannanotto - ja ainakin 100%:sti tiedän mistä puhun...kuin Ruotsinkatu.
- jkjkjkjkkjkjkj
oletko kirjoitti:
seurannut viime vuosien kiinteistönmyynti-ilmoituksia? En asu siellä, mutta hyvä ystäväni asuu. Noin puolessa välissä katua. Naapurit on vaihtuneet jo kerran, lähimmät talot vaihtaneet omistajaa. Tälläkin hetkellä kaksi taloa ko. kadulta myynnissä.
No mutta tämä oli vaan mun kannanotto - ja ainakin 100%:sti tiedän mistä puhun...Yksi talo ei ole ne kaikki talot. Tietysti jossakin voi olla jonkun tumpelon "perusparantama" talo, mutta ei ne kaikki mitään lautamajoja ole. Ihan kunnon taloja ovat ja hyvin hoidettuja ja kunnostettuja.
- vähän katselemassa
jkjkjkjkkjkjkj kirjoitti:
Yksi talo ei ole ne kaikki talot. Tietysti jossakin voi olla jonkun tumpelon "perusparantama" talo, mutta ei ne kaikki mitään lautamajoja ole. Ihan kunnon taloja ovat ja hyvin hoidettuja ja kunnostettuja.
niin tietäisi mistä puhuu. Todella epäsiistin ja röttelöisen näköistä. Vaikuttaa ihan slummialueelta.
- mutta....
vähän katselemassa kirjoitti:
niin tietäisi mistä puhuu. Todella epäsiistin ja röttelöisen näköistä. Vaikuttaa ihan slummialueelta.
palaan vielä tuohon edeltävään - viestini koski nimenomaan yhtä rakennusta, jossa olin omin silmin nähnyt virheet. On niitä taloja yhtä monta tietenkin kuin on rakentajaakin. Ja vielä tänä päivänäkin toisen kriteerit ja vaatimukset voivat tarkoittaa toiselle aivan jotain muuta. Yksi voi kelpuuttaa 50-luvun puuvajan sellaisenaan puutteineen ja toinen ei muuttaisi sellaiseen edes ilmaiseksi.
Ja edelleen voin korostaa, että on siellä petsamossa hienojakin rakennuksia, hyvin remontoituja ja entisöityjä. Osa pihoistakin on siistejä, ja kokonaisuus hallinnassa.
Mutta lähtökohtaisesti 1000m3:n pinnassa pyörivä tila on liian pieni järkevään omakoti-asumiseen. Siinä käy juuri niin, kuin tällä nimenomaisella alueella ( käy monella muullakin alueella ), että naapuri on muutaman metrin päässä, pihat ovat pieniä kuin perssilmä, ei juuri ole omaa rauhaa oleskella omissa oloissaan.
Mutta niinkuin aina - toiset voi tykätä sellaisestakin. Joillekin naapuri on hyvää seuraa, lapset voi leikkiä keskenään jne.
Itse haen okt-asumisesta jotain ihan muuta. Haluan olla rauhassa - tehdä asiat kuten tykkään, ilman kysymyksiä joltain naapureilta. Vaikka polttaisin kokkoa pihalla, ei tule ketään vittuilemaan savun hajusta jne. Se on sitä jotain - mutta kaupunkialueella se ei vaan onnistu... - He->Ri
mutta.... kirjoitti:
palaan vielä tuohon edeltävään - viestini koski nimenomaan yhtä rakennusta, jossa olin omin silmin nähnyt virheet. On niitä taloja yhtä monta tietenkin kuin on rakentajaakin. Ja vielä tänä päivänäkin toisen kriteerit ja vaatimukset voivat tarkoittaa toiselle aivan jotain muuta. Yksi voi kelpuuttaa 50-luvun puuvajan sellaisenaan puutteineen ja toinen ei muuttaisi sellaiseen edes ilmaiseksi.
Ja edelleen voin korostaa, että on siellä petsamossa hienojakin rakennuksia, hyvin remontoituja ja entisöityjä. Osa pihoistakin on siistejä, ja kokonaisuus hallinnassa.
Mutta lähtökohtaisesti 1000m3:n pinnassa pyörivä tila on liian pieni järkevään omakoti-asumiseen. Siinä käy juuri niin, kuin tällä nimenomaisella alueella ( käy monella muullakin alueella ), että naapuri on muutaman metrin päässä, pihat ovat pieniä kuin perssilmä, ei juuri ole omaa rauhaa oleskella omissa oloissaan.
Mutta niinkuin aina - toiset voi tykätä sellaisestakin. Joillekin naapuri on hyvää seuraa, lapset voi leikkiä keskenään jne.
Itse haen okt-asumisesta jotain ihan muuta. Haluan olla rauhassa - tehdä asiat kuten tykkään, ilman kysymyksiä joltain naapureilta. Vaikka polttaisin kokkoa pihalla, ei tule ketään vittuilemaan savun hajusta jne. Se on sitä jotain - mutta kaupunkialueella se ei vaan onnistu...Suhteellista tuokin tuo pihojen koko.. Pääkaupunkiseudulla omakotitaloissa asuvat joutuvat tyytymään korkeintaan 500m2 tontteihin, joten siihen verrattuna 1000m2 on todella iso! Melkeinpä ei kaupunkialueella isompaa voi odottaa. 1600m2 tais olla isoin mihin törmättiin, kun muutama kuukausi omakotitaloja netissä katseltiin. Taajaman ulkopuolelta sitten kyllä löytyy hehtaarien tontteja, mutta lapsiperheelle naapurit ovat hyöty, ei haitta! :)
- tyyppi88
Me rixulaiset ollaan aina kilpailemassa Hyvinkään kanssa, joten kiinnostaisi, että miksi valitsitti ennemmin Rixun?
Petsamosta sen verran että ei ole ihan nykyaikaisempia alueita rixussa, mutta kuka mistäkin tykkää.. ihan ok näköstä (en siis asu siellä)
Tervetuloa!- avie
Asuin joskus ihan petsamon lähellä ja tuli sielpäin joskus liikuttua..Ihan jees seudultahan se vaikutti ja kuullosti. Paljon omakotitaloja yleiskunnoltaan laidasta laitaan..
- entisenä petsamolaisena
avie kirjoitti:
Asuin joskus ihan petsamon lähellä ja tuli sielpäin joskus liikuttua..Ihan jees seudultahan se vaikutti ja kuullosti. Paljon omakotitaloja yleiskunnoltaan laidasta laitaan..
jos muuttaisin Helsingistä takaisin Riksuun, niin kyllä se varmaan Petsamo olisi. Isot pihat, rintamamiestalot... kyllä nykyiselle helsinkiläiselle kelpaisi! Tottakai pitää hieman olla remonttitaitoja, jotta vanhassa talossa asuminen onnistuu. Mutta nämä nykyiset postimerkkitonteille rakennetut kivitalot onkin uusavuttomille pullamössöille! ;)
Tervemenoa Riksuun ja Petsamoon! :) - He->Ri
entisenä petsamolaisena kirjoitti:
jos muuttaisin Helsingistä takaisin Riksuun, niin kyllä se varmaan Petsamo olisi. Isot pihat, rintamamiestalot... kyllä nykyiselle helsinkiläiselle kelpaisi! Tottakai pitää hieman olla remonttitaitoja, jotta vanhassa talossa asuminen onnistuu. Mutta nämä nykyiset postimerkkitonteille rakennetut kivitalot onkin uusavuttomille pullamössöille! ;)
Tervemenoa Riksuun ja Petsamoon! :)Moi vaan vielä! En tätä jaksanut lukea vähään aikaan kun meni ne viestit niin hölmöiksi jossain vaiheessa. Tulee vaan tyhmä kuva riksulaisista, enkä halua sellaista! :) Eli kannattais varmaan ihmisten miettiä, minkälaista kuvaa haluaa itsestään ja jostain kaupungista antaa.. mutta tää nyt on vaan mun mielipide.
Joka tapauksessa, kiitos kaikista asiallisista viesteistä! Joku kysyi, miksi Riihimäki eikä Hyvinkää... hmm. No ensinnäkin se hinta.. :) Talot halpenee heti ku uudeltamaalta lähdetään. Sitten toisekseen, Riihimäki oli jotenkin sympaattisemman oloinen. Keskusta on kaupunkimainen ja kompakti. Lisäksi kauniita puistoja löytyy (niitä on kyllä Hyvinkäälläkin kiitettävästi) ja korkeuseroja. Rakennustyyli on sopivan vanhaa, eikä ainakaan hirveästi nähty 70-luvulla pilattuja alueita... Mielipide vain tämäkin.
Nyt sitten ollan tosissaan sinne Petsamoon muuttamassa! :) Remonttitaitoja vielä vasta harjoitellaan, mutta meillä on kokeneita opettajia. Kyllä siitä hyvä tulee... - Petsamolainen 6 vuotta
He->Ri kirjoitti:
Moi vaan vielä! En tätä jaksanut lukea vähään aikaan kun meni ne viestit niin hölmöiksi jossain vaiheessa. Tulee vaan tyhmä kuva riksulaisista, enkä halua sellaista! :) Eli kannattais varmaan ihmisten miettiä, minkälaista kuvaa haluaa itsestään ja jostain kaupungista antaa.. mutta tää nyt on vaan mun mielipide.
Joka tapauksessa, kiitos kaikista asiallisista viesteistä! Joku kysyi, miksi Riihimäki eikä Hyvinkää... hmm. No ensinnäkin se hinta.. :) Talot halpenee heti ku uudeltamaalta lähdetään. Sitten toisekseen, Riihimäki oli jotenkin sympaattisemman oloinen. Keskusta on kaupunkimainen ja kompakti. Lisäksi kauniita puistoja löytyy (niitä on kyllä Hyvinkäälläkin kiitettävästi) ja korkeuseroja. Rakennustyyli on sopivan vanhaa, eikä ainakaan hirveästi nähty 70-luvulla pilattuja alueita... Mielipide vain tämäkin.
Nyt sitten ollan tosissaan sinne Petsamoon muuttamassa! :) Remonttitaitoja vielä vasta harjoitellaan, mutta meillä on kokeneita opettajia. Kyllä siitä hyvä tulee...Muutimme kahdeksan vuotta sitten Riksuun. Asuimme ensin vuokralla, koska halusimme etsiä kaupungista parhaimman asuinalueen, mistä hankimme oman asunnon. Kierreltyämme ja katsottuamme eri alueita, osoittautui Petsamo parhaaksi. Petsamo on kävelymatkan päässä keskustasta, bussi kulkee ja harjun voi väistää. Pohjosesta liittymästä pääsee nopeasti moottoritielle ja pikajunalla Helsinkiin (mitä ei Hyvinkäältä ole mahdollista). Parhaimmat kaupat (Lidl ja Kontio) ovat lähellä ja remontoidut hyvämaineiset koulut ja päiväkodit lähellä. Olemme nyt asuneet kohta kuusi vuotta Petsamossa, emmekä muuttaisi täältä mihinkään muualle. Naapureista olemme saaneet hyviä ystäviä, talo on ollut parempi, kuin osasimme odottaa ja valmiista puutarhasta pääsimme heti nauttimaan. Sitä paitsi Petsamossa ei tulvi, vaikka vesi nousisi ja täällä on pari astetta lämpöisempää, kuin esim. Jukolassa. Johtuukohan tämä siitä, että Petsamossa on rehevää multamaata ja Peltosaaressa ja Jukolassa suopohjaa? Siksi kai Petsamon talot ovat parempia ja säilyneet kauemmin, kun on ollut hyvä maaperä, mille rakentaa.
Lämpimästi tervetuloa Petsamoon, ei kannata välittää siitä, mitä muut mainostaa. Tulette näkemään, että viihdytte. Toivottavasti talonne on yhtä hyvä, kuin meidän. - He->Ri
Petsamolainen 6 vuotta kirjoitti:
Muutimme kahdeksan vuotta sitten Riksuun. Asuimme ensin vuokralla, koska halusimme etsiä kaupungista parhaimman asuinalueen, mistä hankimme oman asunnon. Kierreltyämme ja katsottuamme eri alueita, osoittautui Petsamo parhaaksi. Petsamo on kävelymatkan päässä keskustasta, bussi kulkee ja harjun voi väistää. Pohjosesta liittymästä pääsee nopeasti moottoritielle ja pikajunalla Helsinkiin (mitä ei Hyvinkäältä ole mahdollista). Parhaimmat kaupat (Lidl ja Kontio) ovat lähellä ja remontoidut hyvämaineiset koulut ja päiväkodit lähellä. Olemme nyt asuneet kohta kuusi vuotta Petsamossa, emmekä muuttaisi täältä mihinkään muualle. Naapureista olemme saaneet hyviä ystäviä, talo on ollut parempi, kuin osasimme odottaa ja valmiista puutarhasta pääsimme heti nauttimaan. Sitä paitsi Petsamossa ei tulvi, vaikka vesi nousisi ja täällä on pari astetta lämpöisempää, kuin esim. Jukolassa. Johtuukohan tämä siitä, että Petsamossa on rehevää multamaata ja Peltosaaressa ja Jukolassa suopohjaa? Siksi kai Petsamon talot ovat parempia ja säilyneet kauemmin, kun on ollut hyvä maaperä, mille rakentaa.
Lämpimästi tervetuloa Petsamoon, ei kannata välittää siitä, mitä muut mainostaa. Tulette näkemään, että viihdytte. Toivottavasti talonne on yhtä hyvä, kuin meidän.Kiitos viestistä! Ihan innolla ollaan Riksuun muuttamassa. Vielä kun sais lapsille päivähoitopaikan.. hakemus lähetetty, mutta tiedetään, ettei se ole niin yksinkertaista. Kysyntää taitaa olla enemmän kuin tarjontaa..
- on uusia
He->Ri kirjoitti:
Kiitos viestistä! Ihan innolla ollaan Riksuun muuttamassa. Vielä kun sais lapsille päivähoitopaikan.. hakemus lähetetty, mutta tiedetään, ettei se ole niin yksinkertaista. Kysyntää taitaa olla enemmän kuin tarjontaa..
päiväkoteja jo rakenteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803