rännien korjaus

sirpa

Onko kellään kokemusta vanhojen vuotavien peltirännien korjauksesta. Olen kuullut, että halkaistuilla muoviputkilla, jotka asennetaan vanhoihin ränneihin, saisi ongelman ratkaistua. Syöksyputket ovat kunnossa. Mistäköhän tällaista putkea saa halkaistuna ja mitä maksaa.

7

2723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikka

Näkemättä ei voi sanoa mitään varmaa, mutta on sisäränniäkin nähty olevan olemassa.
      On myös kittejä jotka on tuota varten kehitetty.
      Soita rännimiehelle.

• Kalle K

taida kannattaa mokoma homma, saattaa tulla kalliimaksi, kuin uudet rännit.

• Eikka

No eihän se nyt mitenkään kalliimmaksi voi tulla. Mitä järkee niitä olis sitten edes valmistaa.
        Mieti ennenkuin höpiset.

• Nalle Buh
        Eikka kirjoitti:

No eihän se nyt mitenkään kalliimmaksi voi tulla. Mitä järkee niitä olis sitten edes valmistaa.
        Mieti ennenkuin höpiset.

No niitä valmistetaankin sellaisille ihmisille jotka eivät itse osaa ränniä vaihtaa, mutta osaavat kyllä pudottaa halkaistun putken sisään.
        Eli itse putki saattaa olla kalliimpi, mutta asennus ilmainen.

• httQ

Hei!

Aivan oikein olet kuullut. Isälläni oli tullut jotain tosi paksua järvenpohjassa ollut muoviputkea (vaikutti jotenkin kumimaiselta?) kuin erään keikan ylimääränä, ja hän halkaisi sitä, hieman teki pintaa maalilla tarttuvammaksi ja teki käytännössä ikuiset rännit siitä, kustannus oli maalin hinta oma työ :).

Eli tähän käy käytössäkin ollut vahva putki, jota voi sitten löytää mistä vaan käytetyn rakennus yms. tavarapisteistä, kun liikkuu ja pitää silmät auki...

• pelliseppä

varmaan tähän oli ihan pakko vastata 9v jäkeen, vaikka ehkä aasia on jo hoidettu, vai mitä? Ainoastaan perseaukiset luuserit värkkäävät itse rännejä joistain vanhoista paskaputkista. Jos ei ole varaa ränneihin, ei ole varaa taloonkaan.

• Vastaus111

Näin kommentoi ''pelliseppä'' joka ei osaa edes kirjoittaa!

Takaisin ala-asteelle opiskelemaan sen sijaan et elät ihmisten ränneistä kun samaa korjaustyötä pystyy tekemään kuka tahansa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2160
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      180
      1941
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1362
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      869
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      855
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      802
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe