kääpiösnautseri

koirakuumeilija

Hei!
Haaveissani on jo parin vuoden ajan ollut koira! Kääpiösnautseri olisi kokonsa ja aktiivisuutensa puolesta juuri hyvä, mutta minkä luonteisia käppänät ovat?
Haukkuvatko herkästi esimerkiksi rappukäytävästä kuuluvia ääniä (asun kerrostalossa)?
Onko koulutus helppoa vai vaikeaa? Ovatko persoja ruuan perään, jolloin koulutuksessa voisi auttaa makupalat?
Entä, ovatko kääpiösnautserit mustasukkaisia? Luultavasti 5-6 vuoden kuluttua olisi perheenlisäyksen aika, miten teidän koiranne ovat suhtautuneet lapsiin?

Kiitos vastauksista ja etukäteen :)

9

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen
    • ...

      Kääpiösnautseri on aktiivinen ja reipas koira. Koira reagoi ääniin kiivaasti joko muristen tai haukkuen. Käppänät tarvitsevat paljon huomiota ja saattavat siksi joskus purra varsinkin pentuiässä.
      Koulutus on välillä helppoa välillä haastavaa, riippuu millä tuulella koira on...Ne oppivat melko nopeasti jos vain jaksaa yrittää.
      Jos ne jättää kokonaan huomioimatta niin voivat olla mustasukkaisia.
      Meillä on kääpiösnautseri Nemo ja se on 10-11 kuukautta vanha. Ainakin Nemon puolesta nämä tiedot pitävät paikkansa, mutta kaikilla koirillahan on oma persoona.. :)

    • kiva kaveri

      olen 9v Reetun omistaja rotu on aivan ihana lenkkikaveri ei hauku meillä sisällä vaikka ei ole meillä edes eteistä rapusta kuuluviin ääniin oi olla mustasukkainen niinkuin mikä rotu tahansa mutta koulutus olisi paikallaan meiltä se jäi mutta osaa käytäytyä jos on tarvis ei ole syöppö mutta herkkä lihomaan joten kannattaa olla tarkka painonhallinnasta Reetu on isokokoinen ja painaa 11.3kg sutjakassa kunnossa syö noin vajaa 2dl kuivamuonaa pv ja voi hyvin tarvitsee lenkkejä 2 lyhyttä ja illalla noin tunnin reipasta liikuntaa ei ole fifi vaan ulkoileva pienikokoinen isokoira yhtä paljon tarvitsee liikuntaa kuin esim.saksanpaimenkoira koko ei kerro siis ihan oikein liikunnan tarvetta.jos haluat niin meidän Reetun kasvattaja asuu Espoossa ja kasvattaa musta-hopee ja mustia on 5 palkittua äitikoiraa hänellä myöskin trimmaa kasvattinsa ammattilainen siinäkin ota yhteyttä jos kiinnostut asiasta enemmänTERV.REETU 9v Vuosaari

    • MissWill

      Hei!
      Kääpiösnautseri ei ole mikään lelukoira, vaikka pieni onkin, vaan oikea tehopakkaus. sanoin kerran naapurilleni,että minä väsyn lenkillä ennen kuin koiramme. Minulla on kaksi käppänää,5v"poitsu" ja 1v "tyty". Olemme koko ajan asuneet kerrostalossa, eikä koskaan ole ollut meidän koiramme, jotka siellä haukkuvat.
      Ja onhan se ihan opetuksesta kiinni, kuinka se haukkuminen häiritsee. Minusta koiran myös kuuluu haukkua ja puolustaa, mutta kuitenkin sen pitää muistaa kuka on pomo laumassa(ihminen) Siksi käskyt hauku/lopeta yms. ovat hyviä opettaa. Niistä löytyy paljon tietoa, kuinka se tehdään.
      Minun1v-tyttö on melko haukkuherkkä, koska innostuu ulosmenemisestä ,muista koirista, lapsista.., mutta kuten vanhempi koirani on opettanut minua, se loppuu aikanaan, kun vähän tulee ikää ja järkeä päähän, ettei kaikki eläväiset ole "kamuja". Käppänän luonteeseen kuuluu se, että se ei niin hirveästi ole kiinnostunut muista kuin oman lauman jäsenistä. Meidän poikakin tervehtii yleensä vain tutut ihmiset ja koirat -ei ole kiinnostunut niinkään vieraista.
      Tytymme kylläkin haluaisi kaikkiin tutustua:)
      Rohkeasti mukaan käppänä-toimintaan!

    • käppänä tai sipukka

      Onko kääpiösnautsereillanne riistaviettiä? Pystyykö vastustamaan pupuja vapaana ollessaan? Olisin myös kiinnostunut agility-kokemuksista. (Harkinnassa kääpiösnautseri tai schipperke.)

    • ihania koiria mua kiinnostaa tällänen

    • OIS KIVA OMISTAA 4 KÄÄPIÖSNAUTSERIA 3 MUSTAA JA 1 VALKOINEN

      • Anonyymi

        Pippuri suola on mulla, 13v, uros,


    • Anonyymi

      ITTEÄNI ALKOI KINNOSTAMAAN TÄMÄ ROTU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe