SNAUTSERIN kovapää

räksy

Hei. Vinkkejä kaivattaisiin puolitoistavuotiaan lapinkoira-snautseriuroksen tottelevaisuusopetukseen. Luonne piskillä on snautserin, äärettömän kovapäinen ja junttura, ovela ja - teini. Kaikki keinot, jota tiedän muilla koirilla tehonneen, ei meillä päde. Ongelmia ulkona vetämisessä:ei auta jos nykäisee ja sanoo ei vedä, ei auta palkitseminen. Sivulla se kulkee vain sen hetken kuin sille on luvassa palkinto mutta lopettaa hetikun saa namin.Asioita se tekee silloin kun sitä huvittaa, eli se tietää miten homma menee mutta ei vaan tottele. Palkintoa varten se siis tekee mitä vain, mutta myös osaa tehdä kiellettyjä asioita vain siksi, että sitä kiellettäisiin, jotta totellessaan saisi palkinnon.... Onko vika minun ajattelussani, luultavasti, sillä en ihan tavoita tuon kieron pojan ajatuksia päästäkseni askeleen edelle sitä...

5

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • welshi

Kun koira alkaa vetämään narusta, niin nykäise silloin KEVYESTI narusta ja pysähdy. Sitten kun koira rauhoittuu ja katsoo sinua kysyvästi, niin jatkatte matkaa. Koira rupeaa ihan varmasti vetämään uudestaan. Sitten vaan toistatte tämän asian. Lopulta koira oppii, ette vetämällä pääse eteenpäin. Tämä toimii ;)

• samat

ovat yhdistelmät täälläkin, vaikea kovapää.

• luupää

Hei minullä on juuri samanlainen yhdistelmäpentu, elikkä lapinkoira ja snautseri. Pentu on aivan toivoton riiviö, ymmärrän kyllä että koiranpentu riehuu, leikkii ja repii paikkoja hajalle, mutta tämä tekee sitä kokoajan. Imettelen koska tämä superpentu oikeen nukkuu (kirjoissahan kehoitetaan jättämään koiranpentu rauhaan silloin kun se nukkuu). Isomman, ja vanhemmanpuoleisen koiramme kimppuun se hyökkäilee jatkuvasti,vaikka toinen kieltäisi kuinka, myös minua se on aina puremassa kauhean rähinän kera.Ulkona ollessa se haukkuu ja rähisee kaikille ,ihmisille koirille fillareille ym. ym. Mitkään keinot ei tepsi.

• luupää

Voisitko hieman kertoa omasta koirastasi, minkälainen se oli pentuna, entä minkänäkoinen siitä tuli, meidän koira on ulkonäöltään enemmän snautseria, mutta sillä on sileä lyhyt turkki,joskin hieman karkea.

• ths

omistan siis jo kolme veen snaku uroksen. luupää sekin (ylläri ylläri). remmissä vetämisen olen saanut kuriin kuonopannalla... eli siis oikeestaan koira kyllä vetää niinkuin ennenkin, mutta kuonopannalla lenkittely on minulle paljon mukavampaa (suosittelen).
        kastrointi auttoi hiukan pahimpiin touhukohtauksiin. ja nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua kuin tuo tuosta aikuistuisi ja järkiintyisi.
        ainoa apu (ainakin minun kohdallani) on toivo siitä, että tuo iän myötä rauhoittuu ja järkiintyy :)
        onnea vaan teille!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe