Käsimatkatavaroihin?

Matkalaukun katoamisen varalta

Mitä kaikkea pakkaatte "ensiavuksi" käsimatkatavaroihin siltä varalta, että matkalaukku katoaa ja takaisin saanti kestää?

10

3187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeimmät

      eli mieti mistä tulee hätä jos niitä ei sinulla ole matkalla? Lääkkeet,reseptit, rahat, luottokortit, passi, matkaliput jne. Kalsarit ja uikkarit ei ole niitä sillä ne voi ostaa perilläkin.

      • Ei aina löydy sopivia

        Minä kyllä pakkaan käsipakaasiin mukaan aina myös uikkarit, koska (nainen kun olen) paikan päältä ei välttämättä heti löydy sopivia. Eikä muutenkaan aina pääse tai ehdi heti rynnätä ostoksille. Mukaan panen myös alkkarit, varapaidan, hameen (etenkin jos matkustan housuissa) ja sandaalit - mikään näistä ei paljon paina. Nämä siis välttämättömien passin ym. lisäksi. Ja myös kentällä täytetty vesipullo kulkee matkassa.


      • en löydä
        Ei aina löydy sopivia kirjoitti:

        Minä kyllä pakkaan käsipakaasiin mukaan aina myös uikkarit, koska (nainen kun olen) paikan päältä ei välttämättä heti löydy sopivia. Eikä muutenkaan aina pääse tai ehdi heti rynnätä ostoksille. Mukaan panen myös alkkarit, varapaidan, hameen (etenkin jos matkustan housuissa) ja sandaalit - mikään näistä ei paljon paina. Nämä siis välttämättömien passin ym. lisäksi. Ja myös kentällä täytetty vesipullo kulkee matkassa.

        että kysyjä menee paikkan missä tarvitsee edes uikkareita? Entä jos menee Grönlantiin.


      • varmaan
        en löydä kirjoitti:

        että kysyjä menee paikkan missä tarvitsee edes uikkareita? Entä jos menee Grönlantiin.

        No sitten se varmaan ottaa mukaan Grönlantiin sopivia tavaroita - vai mitä!


      • uskon näin
        varmaan kirjoitti:

        No sitten se varmaan ottaa mukaan Grönlantiin sopivia tavaroita - vai mitä!

        naisen logiikalla turkishaalari.


      • tiedä..
        uskon näin kirjoitti:

        naisen logiikalla turkishaalari.

        Mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitä se olisi miesten logiikalla. Täytyy olla jotain typerää, koska noin typeriä kommenttejakin tänne laitat.


    • tuula

      Normaalit käsilaukkutavat on matkustamossa. Rahat, passi, liput, lääkkeet, kynä, huulirasva. Ehkä juomapullo.

      Ei muuta.

    • Saga28

      Edellisellä matkallani (USAan) matkalaukkuni katosi, ja pysyi kadoksissa 7 päivää 10 päivän lomasta. Minulla oli käsimatkatavaroissa meikit (minigrip-pussiin mahtui onneksi nestemäiset meikit ja dödö), rahat, lääkkeet ja yksi ylimääräinen vaatekerta. Olin olettanut että noin vuorokauden sisällä laukku toimitetaan, vaikka se myöhästyisikin jatkolennolta.

      No, toisin kävi ja voin sanoa että oli helvettiä metsästää vaatteita uudesta kaupungista. Kai sitten olen vähän liian valikoiva, mutta toisaalta, ei sitä missään roikkuvissa ryysyissä halua uudessa paikassa lähteä kaupungille ja yökerhoihin =)

      Päätinkin että seuraavalle matkalle otan mahd. suuren käsimatkalaukun, ja pakkaan sen niin täynnä vaatteita kun mahdollista.

      Kannattaa ennen matkaa selvittää miten matka/kotivakuutus korvaa ulkomailla ostetut välttämättömyystuotteet. Siinä voi olla esim 50 euroa/pvä raja tms.

      • n48

        Niin, se on tietysti vähän siitä kiinni että mihin matkustaa. Meneekö New Yorkiin vai vain rantalomalle ottamaan aurinkoa.

        Rantalomakohteeseen en edes matkalaukkuun ota mukaan kuin hellemekon, uikkarit, shortsit ja pari t-paitaa. Alusvaatteita ja sandaalit. Reppuun mahtuu parin viikon kamat.

        Pitkät housut, hyvät kävelykengät ja pitkähihainen paita kulkee päällä matkan, jos niitä sattuu perilläkin tarvitsemaan.


      • ollut
        n48 kirjoitti:

        Niin, se on tietysti vähän siitä kiinni että mihin matkustaa. Meneekö New Yorkiin vai vain rantalomalle ottamaan aurinkoa.

        Rantalomakohteeseen en edes matkalaukkuun ota mukaan kuin hellemekon, uikkarit, shortsit ja pari t-paitaa. Alusvaatteita ja sandaalit. Reppuun mahtuu parin viikon kamat.

        Pitkät housut, hyvät kävelykengät ja pitkähihainen paita kulkee päällä matkan, jos niitä sattuu perilläkin tarvitsemaan.

        käsimatkatavaroissa aina nuo jo edellä luotellut eli passi, rahat,liput,kortitja lääkkeet eli välttämättömimmät. Lisäksi laukusta löytyy varavaatekerta eli jos päällä on pitkähihainen ja housut niin laukussa on t-paita ja shortsit. Tosiaan sen verran ettei heti tule hätä käteen jos laukku harhailee päivän tai kaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe