Mitä kaikkea pakkaatte "ensiavuksi" käsimatkatavaroihin siltä varalta, että matkalaukku katoaa ja takaisin saanti kestää?
Käsimatkatavaroihin?
10
3197
Vastaukset
- tärkeimmät
eli mieti mistä tulee hätä jos niitä ei sinulla ole matkalla? Lääkkeet,reseptit, rahat, luottokortit, passi, matkaliput jne. Kalsarit ja uikkarit ei ole niitä sillä ne voi ostaa perilläkin.
- Ei aina löydy sopivia
Minä kyllä pakkaan käsipakaasiin mukaan aina myös uikkarit, koska (nainen kun olen) paikan päältä ei välttämättä heti löydy sopivia. Eikä muutenkaan aina pääse tai ehdi heti rynnätä ostoksille. Mukaan panen myös alkkarit, varapaidan, hameen (etenkin jos matkustan housuissa) ja sandaalit - mikään näistä ei paljon paina. Nämä siis välttämättömien passin ym. lisäksi. Ja myös kentällä täytetty vesipullo kulkee matkassa.
- en löydä
Ei aina löydy sopivia kirjoitti:
Minä kyllä pakkaan käsipakaasiin mukaan aina myös uikkarit, koska (nainen kun olen) paikan päältä ei välttämättä heti löydy sopivia. Eikä muutenkaan aina pääse tai ehdi heti rynnätä ostoksille. Mukaan panen myös alkkarit, varapaidan, hameen (etenkin jos matkustan housuissa) ja sandaalit - mikään näistä ei paljon paina. Nämä siis välttämättömien passin ym. lisäksi. Ja myös kentällä täytetty vesipullo kulkee matkassa.
että kysyjä menee paikkan missä tarvitsee edes uikkareita? Entä jos menee Grönlantiin.
- varmaan
en löydä kirjoitti:
että kysyjä menee paikkan missä tarvitsee edes uikkareita? Entä jos menee Grönlantiin.
No sitten se varmaan ottaa mukaan Grönlantiin sopivia tavaroita - vai mitä!
- uskon näin
varmaan kirjoitti:
No sitten se varmaan ottaa mukaan Grönlantiin sopivia tavaroita - vai mitä!
naisen logiikalla turkishaalari.
- tiedä..
uskon näin kirjoitti:
naisen logiikalla turkishaalari.
Mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitä se olisi miesten logiikalla. Täytyy olla jotain typerää, koska noin typeriä kommenttejakin tänne laitat.
- tuula
Normaalit käsilaukkutavat on matkustamossa. Rahat, passi, liput, lääkkeet, kynä, huulirasva. Ehkä juomapullo.
Ei muuta. - Saga28
Edellisellä matkallani (USAan) matkalaukkuni katosi, ja pysyi kadoksissa 7 päivää 10 päivän lomasta. Minulla oli käsimatkatavaroissa meikit (minigrip-pussiin mahtui onneksi nestemäiset meikit ja dödö), rahat, lääkkeet ja yksi ylimääräinen vaatekerta. Olin olettanut että noin vuorokauden sisällä laukku toimitetaan, vaikka se myöhästyisikin jatkolennolta.
No, toisin kävi ja voin sanoa että oli helvettiä metsästää vaatteita uudesta kaupungista. Kai sitten olen vähän liian valikoiva, mutta toisaalta, ei sitä missään roikkuvissa ryysyissä halua uudessa paikassa lähteä kaupungille ja yökerhoihin =)
Päätinkin että seuraavalle matkalle otan mahd. suuren käsimatkalaukun, ja pakkaan sen niin täynnä vaatteita kun mahdollista.
Kannattaa ennen matkaa selvittää miten matka/kotivakuutus korvaa ulkomailla ostetut välttämättömyystuotteet. Siinä voi olla esim 50 euroa/pvä raja tms.- n48
Niin, se on tietysti vähän siitä kiinni että mihin matkustaa. Meneekö New Yorkiin vai vain rantalomalle ottamaan aurinkoa.
Rantalomakohteeseen en edes matkalaukkuun ota mukaan kuin hellemekon, uikkarit, shortsit ja pari t-paitaa. Alusvaatteita ja sandaalit. Reppuun mahtuu parin viikon kamat.
Pitkät housut, hyvät kävelykengät ja pitkähihainen paita kulkee päällä matkan, jos niitä sattuu perilläkin tarvitsemaan. - ollut
n48 kirjoitti:
Niin, se on tietysti vähän siitä kiinni että mihin matkustaa. Meneekö New Yorkiin vai vain rantalomalle ottamaan aurinkoa.
Rantalomakohteeseen en edes matkalaukkuun ota mukaan kuin hellemekon, uikkarit, shortsit ja pari t-paitaa. Alusvaatteita ja sandaalit. Reppuun mahtuu parin viikon kamat.
Pitkät housut, hyvät kävelykengät ja pitkähihainen paita kulkee päällä matkan, jos niitä sattuu perilläkin tarvitsemaan.käsimatkatavaroissa aina nuo jo edellä luotellut eli passi, rahat,liput,kortitja lääkkeet eli välttämättömimmät. Lisäksi laukusta löytyy varavaatekerta eli jos päällä on pitkähihainen ja housut niin laukussa on t-paita ja shortsit. Tosiaan sen verran ettei heti tule hätä käteen jos laukku harhailee päivän tai kaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156