Koirapilli

Galluppi

Miten toimii jos toimii ollenkaan? :)

5

3507

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jke

Omasta kokemuksestani paras "laitehankinta" ikinä koiraharrastuksessani.

Koira ehdollistuu todella vahvasti pillin ääneen. Ääni on aina samanlainen, muusta hälystä erottuva, korkea ääni aiheuttaa koirassa luontaisen valppausrefleksin.

Itselläni varsinkin kun kyseessä on itsenäinen ja valtavan toimintasäteen omaava metsästyskoira, on pilli aivan korvaamaton. Sadan metrin päästä koira on paljon mielekkäämpi kutsua pillillä kuin karjuen :)

• Kysymys--

eli kun vihellät pilliin niin se on sama kun luoksekäsky? :)

• kontaktin,kun kuulee pillin.
        Kysymys-- kirjoitti:

Eli jos kaukana niin tulee luokse ja jos lähempänä katsoo ja odottaa komentoa.Itsellä paimenkoirapilli jonka opettelu oli hankalaa,mutta kukaan ei saa siitä pillistä samaa ääntä,kuin sinä:=)

• jke
        Kysymys-- kirjoitti:

Olen opettanut, että yksi pitkä vihellys on luoksetulokäsky. Koira tulee kuin ohjus tilanteessa kuin tilanteessa.

Pillillä voidaan opettaa useampikin käsky kun annetaan erilainen vihellys. Vaikka kolme lyhyttä ("pip-pip-pip"). Luoksetulon lisäksi moni opettaa ihan harrastusten tai metsästyksen kannalta kätevän "pysähdy ja ota katsekontakti" -käskyn. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi :)

Mielestäni paras pilli on muovinen jossa ei ole helmeä sisällä. Metallinen voi olla talvella ilkeä käyttää ja samoin tuo sisällä oleva helmi jäätyy helposti. Tälläistä pilliä myydään ainakin tuotenimellä "Acme 211 1/2" Hinta 6-10 eur.

• pillit pussiin
        jke kirjoitti:

Olen opettanut, että yksi pitkä vihellys on luoksetulokäsky. Koira tulee kuin ohjus tilanteessa kuin tilanteessa.

Pillillä voidaan opettaa useampikin käsky kun annetaan erilainen vihellys. Vaikka kolme lyhyttä ("pip-pip-pip"). Luoksetulon lisäksi moni opettaa ihan harrastusten tai metsästyksen kannalta kätevän "pysähdy ja ota katsekontakti" -käskyn. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi :)

Mielestäni paras pilli on muovinen jossa ei ole helmeä sisällä. Metallinen voi olla talvella ilkeä käyttää ja samoin tuo sisällä oleva helmi jäätyy helposti. Tälläistä pilliä myydään ainakin tuotenimellä "Acme 211 1/2" Hinta 6-10 eur.

Kumpikaan (2 ja 6.v) koiristani ei korviaan lotkauta pillin vihellykseen,
        olisi pitänyt pennusta asti totuttaa.

Pilli jota käytän nyt, on vain 5cm pituinen, metallia, ei helmeä sisällä, menee helposti roskia sisään josta syystä ääni muuttuu tai ei tule ollenkaan, siis erittäin surkea, ja talvella tuppaa jäätymään huuliin kiinni, autsh.
        Pilli hoitaa meillä enemmänkin avaimenperän virkaa, kuin että tehoaisi koiriin.

Aion kokeilla tuota muovista "Acme"-pilliä,
        jos vaikka kultaisetnoutajat paremmin kuulisivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe