miten

virallisesti

on kun ostan pennun niin onko se jo silloin rekisterissä (olen aina luulut niin)??
kun soitin pennusta osto mielessä niin myyjä sanoi että menee muutama kk kunnes saan paparit.
huijariko??

7

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi
      • kestännyt jo

        kaksi kuukautta!! :(


      • rekisteri paprut ja itse lä...
        kestännyt jo kirjoitti:

        kaksi kuukautta!! :(

        skl:ään sen osan johon laitoin kuka omistaja.Viikkoa ja oli kennelliiton paprut taskussa.


      • kuten jo sanottiin
        rekisteri paprut ja itse lä... kirjoitti:

        skl:ään sen osan johon laitoin kuka omistaja.Viikkoa ja oli kennelliiton paprut taskussa.

        Kennelliitossa on meilläkin paperit olleet jo toista kuukautta. Pentu tuli kuitenkin lääkärin tarkistamana ja papert tulee myöhemmin perästä, jolloin kasvattaja maksaa sirutuksen. Riipuu tietysti ihmisestä mutta ei tämä minun mielestäni mitään hämärää ole. Luovutusikä on kuitenkin 7 vkoa ja ne paperti lähetetään yleensä pentujen ollessa vajaa pari viikkoa. Pitkillä jonotusajoilla käy hyvinkin niin että papereita ei myyntitilaisuuteen saa. Kannattaa kuitenkin laittaa kauppakirjaan selvät ehdot papereista, sirutuksesta yms.


      • Siru mutta
        kuten jo sanottiin kirjoitti:

        Kennelliitossa on meilläkin paperit olleet jo toista kuukautta. Pentu tuli kuitenkin lääkärin tarkistamana ja papert tulee myöhemmin perästä, jolloin kasvattaja maksaa sirutuksen. Riipuu tietysti ihmisestä mutta ei tämä minun mielestäni mitään hämärää ole. Luovutusikä on kuitenkin 7 vkoa ja ne paperti lähetetään yleensä pentujen ollessa vajaa pari viikkoa. Pitkillä jonotusajoilla käy hyvinkin niin että papereita ei myyntitilaisuuteen saa. Kannattaa kuitenkin laittaa kauppakirjaan selvät ehdot papereista, sirutuksesta yms.

        ei papereita, pitääkö huolestua? :)


    • Voi olla tai ei.Jos olet ottanut kasvattajasta selvää esim.jalostusnetin kautta,toivon mukaan käynyt paikan päällä muodostamassa kuvaa kasvattajasta ja hänen toiminnastaan,niin voi jo jotain olettaa luotettavuudesta.Muuten tuohon on vaikea sanoa mitään.
      Pelkän rekisteröinnin voit kuitenkin itsekin tarkistaa eli soitat kennelliittoon ja kysyt onko kasvattaja lähettänyt paperit rekisteröitäväksi ;)

      • Lappalaiskoiriensa ihminen

        Siellä kennelliitossa on hirveät pinot pentueilmoituksia odottamassa rekisteröintiä; ei ne ole mihinkään koneelle pistettyjä, ennen kuin sitä ko ilmoa aletaan käsitellä ! Sitten jos se asia on kesken koneella jo kuitenkin, sitten sen näkee, ei muuten.
        Sitten sieltä lähetetään lasku kasvattajalle, joka maksaa, minkä jälkeen sen maksun näkyessä kennelliitossa, nämä lähettävätä paperit kasvattajalle, joka toimittaa ne teille.

        Se on tätä nykyä tämmöinen uusi ikävä systeemi; eli ne paperit eivät tule kasvattajan lähipostiin enää postiennakolla lunastettaviksi.

        Mikään tässä ei ole kenenkään kasvattajan syy, vaan kennelliiton ja siellä tällaisesta systeemista päättäneiden päättäjien vika, jotka myös ovat vastuussa siitä jonoilmiöstä ja sen synnystä. Jos teistä tämä on yhtä ikävää kuin kasvattajista ja muista pennunostajista, mikään ei estä teitä lähettämästä postia tai mailia kennelliiton johtoon ja kertomasta, miten huono ja ikävä systeemi tämä on. etenkin niille, jotka itse ovat kennelliiton jäseniä, tai liittymässä sellaiseksi/kasvattajan liittämiä pennunoston yhteydessä - mutta muillekin yhtälailla soveltuvaa "asiakaspalautteen antamista".

        Suosittelen lämpimästi !


        Ei tämä jonotus vielä mitään ole verrattuna siihen, jos jollakulla on ulkomaantuonti pentu, sitä saa jopa yli puoli vuotta odottaa pennun rekisteripaperien saantia Suomen rekisteriin. Siinäpä sitä on meillä palvelua kennelliitossa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe