Sain selville, että lapseni tupakoi

Savuton äiti

Sain selville, että poikani, joka on 12-vuotias, polttaa tupakkaa. Löysin hänen huoneestaan KOLME savukeaskia ja sytyttimen. Yhdestä askista oli otettu ja kaksi oli avaamattomia. Mitä muutakaan hän niillä tekisi?

Miten pitäisi suhtautua? Millainen rangaistus?

28

7200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

      Pakota poikasi polttamaan nenäsi edessä niin paljon, että hän tulee pahoinvoivaksi. Ei kuule tee sen jälkeen enään mieli..toimi ainakin minun nuoruudessa.

      • nöyryyttäminen ei opeta

        synnyttää vin lisää uhmaa.
        Kovat peliin: ei viikkorahaa!
        Sinä otat lomaa koulusta>viet ja haet >ei kavereille>siis kotiaresti
        >pelikielto (riippuvuudet ovat usein kytköksissä toisiinsa)
        >kännykkä pois vaikka viikoksi...keksi itte lisää!
        Mitäs isä sanoo?
        Ai niin, netissä on hyvät sivut:
        http://www.tupakkaverkko.fi/
        http://www.poliklinikka.fi/?page=0789545&id=0753367
        lue jotta tiedät mistä puhut


      • tervakeuhko.

        Ja polta suuri annos kerrallaan, nii nopeemmin niitä keuhkoahtautumia tulee jotka ei lähe pois ikinä ja nikotiini riippuvuus lisääntyy ja jos se on tarpeeks kova nii sitte poltat vaikket ite haluiskaan.


      • 1991
        nöyryyttäminen ei opeta kirjoitti:

        synnyttää vin lisää uhmaa.
        Kovat peliin: ei viikkorahaa!
        Sinä otat lomaa koulusta>viet ja haet >ei kavereille>siis kotiaresti
        >pelikielto (riippuvuudet ovat usein kytköksissä toisiinsa)
        >kännykkä pois vaikka viikoksi...keksi itte lisää!
        Mitäs isä sanoo?
        Ai niin, netissä on hyvät sivut:
        http://www.tupakkaverkko.fi/
        http://www.poliklinikka.fi/?page=0789545&id=0753367
        lue jotta tiedät mistä puhut

        Toimii se, muutama kaveri on saatu sillä tavalla lopettamaan. Ei tietenkään kaikkien kohdalla, mutta vasta aloittaneella kyllä uskoisin toimivan.


      • VILLE LÄSKI HÄNNINEN
        nöyryyttäminen ei opeta kirjoitti:

        synnyttää vin lisää uhmaa.
        Kovat peliin: ei viikkorahaa!
        Sinä otat lomaa koulusta>viet ja haet >ei kavereille>siis kotiaresti
        >pelikielto (riippuvuudet ovat usein kytköksissä toisiinsa)
        >kännykkä pois vaikka viikoksi...keksi itte lisää!
        Mitäs isä sanoo?
        Ai niin, netissä on hyvät sivut:
        http://www.tupakkaverkko.fi/
        http://www.poliklinikka.fi/?page=0789545&id=0753367
        lue jotta tiedät mistä puhut

        mee vittuun kyllä täällää röökit menee junntasen ja paavo sienen kanssa hyvin itse olen ville hänninen simonkyläst ja vedän rööki 12 voutiaast


      • JARE
        VILLE LÄSKI HÄNNINEN kirjoitti:

        mee vittuun kyllä täällää röökit menee junntasen ja paavo sienen kanssa hyvin itse olen ville hänninen simonkyläst ja vedän rööki 12 voutiaast

        JOO ITSE OLEN PASKA NAHKA HOUSU SIMONKYLÄST JA RÖÖÖKI KULKEEE JA PYÖRII JA KÄRYÄÄ AINA JUNTASET JA PAAVO SIENET PYÖRITTÄMÄSSÄ RÖÖKIÄ JA KAIKKEE MUUTA


    • puhutteluun

      ja sen jälkeen tiukat säännöt siitä miten ansaitsee luottamuksen takaisin. Selkeät kotiin tulo ajat sekä tarkka informointi minne on menossa ja kenen kanssa. Selvitä myös minkälaisessa seurassa poika pyörii. Jos et itse polta, niin huomaat kyllä milloin poika on polttanut. Ei sitä hajua purkalla saa pois vaikka miten yrittävät.

    • kanssa,

      ja annappa hänen itsensä määrätä se rangaistus! Kysy häneltä minkälaisen rangaistuksen hän määrittelisi tässä tilanteessa.

      Saatat saada hyviä vihjeitä siitä kuinka kannattaa rangaista!

      Sen lisäksi kysyt että mistä sai ne tupakit, hakijan nimi esiin, ja ilmoitat hänet poliisille. Tai jos on itse varastanut ne kaupasta, niin senkin ilmoitat poliisille.

      Tämä on ainoa oikea tapa. Tietääpä sitten tulevaisuudessa mitä seuraa siitä että tekee väärin.

      • on käyttökelpoinen

        ja soisin että vanhemmat todella käyttäisivät sitä jo näin varhaisessa vaiheessa, niin ei tarvitsisi sitten myöhemmin ikävemmissä vaiheissa siihen tutustua.

        Nyt jos sen jättää käyttämättä, lapsi oppii, että pääsee kuin koira veräjästä. Tuo hakijan "polttaminen" on myös erittäin tuloksekas toimenpide. Kuinka monelle sitä viitsii enää hommata jos siitä tulee mokoma riesa?


      • kytille?

        Vituilleen menny tääki yhteiskunta, ei voi edes omiin vanhempiin luottaa, valmiit vasikoimaan poikansa kytille ja poika saa rikosrekisterin joka voi haitata joihinkin asioihin työn hakua, eli jos oot varastanu, myyjän työn hakuun vaikuttaa ja jos haluu paskalakiks tai vartiaks jne..

        Ite en kyllä omaa lastani vasikois, enkä kyllä omaa kaverianikaan menis vasikoimaan, sillä jos oot oikeesti kaveri nii et mee kaverilles kääntämään selkää tosipaikan tullen vaan pelastaaksees ittes kopilta minne sellaset laitetaan jotka ei oikeudessa suostu vasikoimaan vaan pysyy kaverillee uskollisena ja vasikat jotka pettää kaverinsa ne palkitaan, vituilla asioiden laidat.

        ja vähämmän ite katuisin jos menisin 6kk putkaan sen takii etten vasikoinu kaveria ja jos vasikoisin nii sitte sitä katuisin enemmän ku putkaan menoo.


      • vasikoisin
        kytille? kirjoitti:

        Vituilleen menny tääki yhteiskunta, ei voi edes omiin vanhempiin luottaa, valmiit vasikoimaan poikansa kytille ja poika saa rikosrekisterin joka voi haitata joihinkin asioihin työn hakua, eli jos oot varastanu, myyjän työn hakuun vaikuttaa ja jos haluu paskalakiks tai vartiaks jne..

        Ite en kyllä omaa lastani vasikois, enkä kyllä omaa kaverianikaan menis vasikoimaan, sillä jos oot oikeesti kaveri nii et mee kaverilles kääntämään selkää tosipaikan tullen vaan pelastaaksees ittes kopilta minne sellaset laitetaan jotka ei oikeudessa suostu vasikoimaan vaan pysyy kaverillee uskollisena ja vasikat jotka pettää kaverinsa ne palkitaan, vituilla asioiden laidat.

        ja vähämmän ite katuisin jos menisin 6kk putkaan sen takii etten vasikoinu kaveria ja jos vasikoisin nii sitte sitä katuisin enemmän ku putkaan menoo.

        oman lapseni kytille, sillä karhun palveuksen hänelle tekisin jos väärässä paikassa häntä suojaisin.

        Joskus kunnon potku perseelle autaa paremmin kuin pystyyn auttaminen.


      • sulla ei ole
        kytille? kirjoitti:

        Vituilleen menny tääki yhteiskunta, ei voi edes omiin vanhempiin luottaa, valmiit vasikoimaan poikansa kytille ja poika saa rikosrekisterin joka voi haitata joihinkin asioihin työn hakua, eli jos oot varastanu, myyjän työn hakuun vaikuttaa ja jos haluu paskalakiks tai vartiaks jne..

        Ite en kyllä omaa lastani vasikois, enkä kyllä omaa kaverianikaan menis vasikoimaan, sillä jos oot oikeesti kaveri nii et mee kaverilles kääntämään selkää tosipaikan tullen vaan pelastaaksees ittes kopilta minne sellaset laitetaan jotka ei oikeudessa suostu vasikoimaan vaan pysyy kaverillee uskollisena ja vasikat jotka pettää kaverinsa ne palkitaan, vituilla asioiden laidat.

        ja vähämmän ite katuisin jos menisin 6kk putkaan sen takii etten vasikoinu kaveria ja jos vasikoisin nii sitte sitä katuisin enemmän ku putkaan menoo.

        pentuja! Jos on, ni ne on varmasti jo koulukodissa tai Sukevalla!! Kyllä tietää, mitä puolta sinäkin yhteiskunnan silmissä ja laissa edustat.


      • Anonyymi
        kytille? kirjoitti:

        Vituilleen menny tääki yhteiskunta, ei voi edes omiin vanhempiin luottaa, valmiit vasikoimaan poikansa kytille ja poika saa rikosrekisterin joka voi haitata joihinkin asioihin työn hakua, eli jos oot varastanu, myyjän työn hakuun vaikuttaa ja jos haluu paskalakiks tai vartiaks jne..

        Ite en kyllä omaa lastani vasikois, enkä kyllä omaa kaverianikaan menis vasikoimaan, sillä jos oot oikeesti kaveri nii et mee kaverilles kääntämään selkää tosipaikan tullen vaan pelastaaksees ittes kopilta minne sellaset laitetaan jotka ei oikeudessa suostu vasikoimaan vaan pysyy kaverillee uskollisena ja vasikat jotka pettää kaverinsa ne palkitaan, vituilla asioiden laidat.

        ja vähämmän ite katuisin jos menisin 6kk putkaan sen takii etten vasikoinu kaveria ja jos vasikoisin nii sitte sitä katuisin enemmän ku putkaan menoo.

        Ei haittaa rikostekisterit ollenkaan. Sen todistaa lukuisat kansanedustajat, rötökset eivät ole esteenä. En rikoksiin rohkaise mutta moraali on rapautunut paljon eikä paluuta parempaan enää ole.


    • kyse on lapselle

      nopeasti kehittyvästä nikotiiniriippuvuudesta.Ei todellakaan tarvitse pitkää aikaa sauhutella,kun on koukussa ja silloin voi olla jo myöhäistä.Itse sinisilmäisesti uskoin,että vanhimmat lapseni ei varmaan ala polttaa,kun kotona ei poltettu eikä oikein kukaan suvussa sitä harrastanut.Niin vaan alkoivat,ja sitten olikin jo myöhäistä.Kolmas lapsi osasi varoa,isot sisarukset eivät antaneet tarjota hänelle,koska tiesivät millainen riippuvuus siihen syntyy.Nuorimmat alkaa tällä hetkellä olla täysi-ikäisiä eikä polta,sain onneksi varjeltua.Vanhimmat lapset on nyt kovan yrittämisen jälkeen saaneet lopetettua,toinen poltti 7 vuotta,toinen 14 vuotta.Nyt on lapset savuttomia,onneksi.

    • villiruusu-kristalli

      kokeilivat naapurin tyttöjen kanssa ekan kerran tupakkaa kun olivat noin 10v mutta phumalla loppui.

      Uudestaan jäivät kiinni noin vuosi takaperin ja silloinkin saatiin lopettamaan keskustelemalla.

      No jokin aika sitten jäivät kiinni,tuli nettikieltoa ja kotiarestia,kännyt pois eli ne meijän teineille pahimmat rangaistukset mutta puhuttiin että jos haluavat polttaa niin rehellisesti kertovat jatkossa.

      Mitään muuta en inhoa niin paljon kuin salailua ja kaikessa muussa tytöt ovat aina avoimia ja rehellisiä mutta röökinpolton yrittävät salata koska emme polta itse.

      Sanottiin että kotiin eivät tupakoita tuo ja me emme osta.Kaikki löytyneet otamme heti pois.

      Itepähän terveytensä pilaa ja mieluiten polttakoot rehdisti kuin valheella sillä jos tupakointi vetää teiniä puoleensa niin sitä ei saa lopettamaan uhkailu ei puhuminen ei mikään.

      Äiti,systerit,naapurit... ovat pitäneet tytöille puhuttelua ja kertovat sen vaaroista ym kun itse röökaavat niin paremmin tietävät myös sen huonot puolet ja osaavat kertoa nuorille.

      Toivottavasti poikasi ei jatka tupakointia.

    • hyvän keinon...

      Se vain on valitettavaa, että lapset/nuoret keksii kyllä keinot miten harjoittaa kaikkea kiellettyä.

      Omat vanhempani ottivat nuoruusvuosien rikkeet vastaan rauhallisesti. Pahin rangaistus oli, kun huomasi, että vanhemmat "halveksuivat ja pitivät tekoja todella tyhminä". Hävetti tosi paljon, se oli hyvä rangaistus.

      Pakko lisätä vielä sen verran, että vähän hankala heillä olisi ollutkaan keksiä mitään konkreettista rangaistusta: Emme saaneet viikkorahaa, asuimme niin korvessa, että olimme illat kotona (kavereita näki vain koulussa ja joskus jos meni yökylään jonkun luo), meillä ei ollut tietokonetta, teimme hommia muutenkin... Sitten kun sain 15-vuotiaana kännykän, jouduin itse alusta asti maksamaan laskut. Siinä oppi hyvin äkkiä käyttämään puhelinta järkevästi.
      No, maailma on muuttunut.

    • äitskä

      ja kaikki keinot on käytetty, täytyy toivoa että iän myötä järki kasvaa päähän. On yritetty pahalla eli tupakat ja kk-rahat pois ja kotiarestia. On yritetty hyvällä, palkitaan savuttomuudesta. On neuvoteltu ja valistettu mutta kuuroille korville menee. Vaikka oma isä esimerkillään näyttää kuinka vaikea on vanhemiten lopettaa ja suvun vanhemmat miehet sairastavat tupakasta johtuen tappavia tauteja on tupakan valta voimakkaampi. Ei voimat riitä juoksemaan kylällä perässä vahtimassa kissa ja hiiri leikin säännöin. Toivotaan vaan että elämä opettaa. Niin kävi itsellenikin reilun 10 vuoden tupakoinnin jälkeen.

    • neuvomakke13

      mutta sehän on tietysti pojan oma päätös polttaako , mutta äidit vaan haluaa pitää poikansa terveenä ja hyvänä lapsena .

      • Ananasakäämä

        Omassa nuoruudessa kun olin junnu tuossa ysärin alkupuolella, niin olisinko 13 ollu nii siitä tuli tapa että poltin ja vanhemmmat kyllä rankasti kyttäsi ja antoi rangaistuksia, muttta kun olin joku 14-15(kasiluokalla kuitenkin) nii eipä ne enää sillon mitään oikee sanonu, ei sitä kotona sallinut kuitenkaan mutta jos tupakki haisi niin ei siitä riitaa enää väännetty kun paska päivä tulee kaikille aina riitelystä


      • vasese
        Ananasakäämä kirjoitti:

        Omassa nuoruudessa kun olin junnu tuossa ysärin alkupuolella, niin olisinko 13 ollu nii siitä tuli tapa että poltin ja vanhemmmat kyllä rankasti kyttäsi ja antoi rangaistuksia, muttta kun olin joku 14-15(kasiluokalla kuitenkin) nii eipä ne enää sillon mitään oikee sanonu, ei sitä kotona sallinut kuitenkaan mutta jos tupakki haisi niin ei siitä riitaa enää väännetty kun paska päivä tulee kaikille aina riitelystä

        No sullahan rakastavat vanhemmat on, kun kerran ovat antaneet sinun tupakoida. Veikkaan ettei sun tupakanpolttosi ollut ainoa perheongelma teillä...


    • 16v

      ite tiiän ettei noi rangaistus menetelmät auta ei auttanu mullakaa. ei noita vakavuuksia tajua enne ku jollaki läheisellä on tupakan takia joku juttu.
      sano pojalles ettei kulli kasva jos polttaaa noi nuorena

    • Miksi ruoska?

      Sääli sun poikaas jos kuuntelet noita rangaistusehdotuksia...
      No oikei, tuo oli aika naiivisti sanottu, mutta tämähän on Suomi24 keskustelupalsta ja ovathan nuo edeltävätkin kommentit naiiveja.

      Kerron mielipiteeni:

      Täytin melko äskettäin 15. Kerkesin polttaa aktiivisesti hieman reilu ½ vuotta, 2-10, keskimäärin 4 savuketta päivässä. Sitten yhe kerran jäin kiinni, ko "peittelytoimenpiteet" epäonnistu. Jäin kiinni mutsille (koska se on mun ainoo vanhempi) ja oletin, että vooi saatanan perkele, nyt tulee rage ja ääsreip, saan kaikki mahdolliset arestit ja rankaistukset. Jo siinä tilanteessa tunsin häpeän ja epäonnistumisen tunteen ohessa uhmakasta vitutusta.
      Mutta mutsi ei ragennut. Se vaikutti pikeminkin järkyttyneeltä ja huolestuneelta, sen näki sen kasvoilta. Oon aina ollu semmonen "kiltti poika, jonka jokainen äiti toivois" [Ei nyt kirjaimellisesti, mutta tajuatte kyllä stereotypian merkityksen]. Se oli luultavasti syy tähän järkytykseen raivon sijasta; Minun oma kiltti poikani polttaa tupakkaa!
      Hän vetosi minuun niillä perus syillä: Se on laitonta, se on tyhmää ja tappaa sut. Lisäksi hän vetosi isäni kohtaloon, ettei hän halua että minulle kävisi samoin. (Isä kuoli 5v sitten keuhkosyöpään, oli ketjupolttaja). Oudoin vetoamus oli se, että "kuitenkin soorrut tupakan myötä myös huumeisiin". Se tuntui jo naurettavalta.
      Vetäydyin loppuillaksi huoneeseeni, ovi lukossa. Mutsi aneli tulemaan ulos, mutta en tullut. Ennen ko se meni nukkuun, se tuli viel oven taa ja itkusella äänellä totes, että se oikeesti välittää musta ja haluaa vaan, ettei mulle tapahdu mitään. Sillon kelasin, että saatanan yliholhoova huora.

      Aamulla koulumatkalla tupakkaa sytytellessä aloin miettimään tosissaan. Mietin eilistä, ja kelasin, että saatanan mutsi, iha vittuillakseni vedän tänki tupakin. Mut suli sellanen outo, syyllinen olo. Kelasin faijaa. Kelasin sitä, kuinka paljo mä olin polttanu ja kuinka paljo siihe oli menny rahaa ja kuinka epätoivoisilla tavoilla olin peitelly sitä. Naurettavan typerää
      Kelasin, että tää saa jäähä viimeseks sauhuks ja vetäsin sen meneen. Myin vajaan askin yhelle korsteenille koulus.

      Nykyään en enää juuri polta, vaan jos iha tosissaan vituttaa tai jos joku tarjoaa, en koskaan pyydä tai koeta hommata vartavasten.

      Kaveri poltti samalla tavalla ko minä. Oikeestaan usein me sauhuteltiin yhessä ja jos halutaan rehellisiä olla, mää houkuttelin sen siihe. Se jäi kiinni tupakasta n. kuukaus enne mua, ja sillä oli tosi ankarat vanhemmat. Sain kuulla, ettei se saanu rahaa, tietokonetta tai mennä kavereille loppu vuonna (eli n. 2½ kk) ja ne oli kuulemma ragennut naama punasena.
      Se tuli yhes vaihees pyytään röökille ja mä sanoin, et en mä, mut voin mä tulla sun seuraks. Mä ehotin, että jospa säki lopettaisit, kyl mäki pystyin, ei se tuntunu niin pahalta ko ois voinu olettaa. Se sano, että "Vittumä mitään lopetan", kiros vanhempiaan ja mollas niitä. Lopuks se sano, että "Jos ei mistään muusta syystä, niin vaikka iha vittuillakseni kusipää-mutsille ja kusipää-faijalle" [viittas tupakointinsa motiiviin]
      Hän polttaa edelleen, ja on jäänyt kiinni jo vissiin pari kertaa, ainakin siitä päätellen, ettei sillä ikinä oo rahaa tai tietokonetta tai kännykkää.

      Koko ton novellimaisen elämänkerran pointti oli se, että älä (ainakaan heti aluksi) ala rankaisemaan poikaasi kovalla kädellä. Veikkaan, että se vaan saa hänet reagoimaan samalla tavalla, kuin kaverini. Ja jos totta puhutaan, minäkin olisin reagoinut, jos mutsini olisi toiminut vastaavasti.
      Sen sijaan koeta oikeesti puhua sille, vetoa yleisiin ja henkilökohtaisiin arvoihin. Ilmaise, että välität hänestä ja että et vain halua hänelle käyvän huonosti.
      TIetysti jossakin vaihessa täytyy alkaa rankaisemaan jos puhe ei tehoa. Mutta kuten jo ilmaisin, minua suorastaan tekee pahaa katsoa noita kommentteja, että kaikki laitteet ja rahat pois, remmiä pitäs antaa.
      Siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin se provosoi erittäin voimakkaasti.

      P.S. Tulkaa sanomaan, että tämä oli trolli. Tulkaa sanomaan, että keksitty juttu. Uskokaa mitä haluatte, eihän teillä ole muuta kuin minun sanani sähköisessä muodossa. Mutta tosi tämä on.

    • PAPERI MUMMO

      Joo ihan PYLLYÄ KAKKAA JA PASKAAAAA VEDÄN RTÖÖKI SIMONKYLÄSSÄ JA RÖÖKI PYÖRII JA AINA HAISETAAN JA JÄRYTÄÄN SUPER JUNNTASET JA PAPAERIT KLENTÄÄ JA OKSENNETAA KÄYTÄVILLE KOSKA VEDETTII LIIKA RÖÖKI MIKÄ PYÖRII JA KULKEE HYVIN JA HINTAA ON JA LIGHTIA VEDETÄÄN KUNNO POSKI SAUHU JA EHK KEUHKO JA TOMMOST JUNNTASEN PAPERII HER I AM WITYH THE PAPERIIII

    • Anonyymi

      Tupakit pois?

    • Anonyymi

      Pistät koti arestiin muutamaksi kuukaudeksi ja takavarikoit kännykät läppärit, yms. Kaverit ei saa käydä kylässä etkä päästä ulos. Rangaistuksena imurointi tiski ja moppaus joka päivä. Viikkorahaa ei useampaan vuoteen ja ruokailu vain sovittuna aikana valvonnassa. Jouluna ei joulukinkkua. Muuten eletään normaali arkea.

    • Anonyymi

      Minkä pituinen hän on onko kasvanut sen pituudesta silloin kun hän on polttanut tupakkaa

    • Anonyymi

      Kyllä ihmisen pitäisi itse ymmärtää että paskan hajuinen hengitys, tuhkakupin hajuiset vaatteet ja nikotiinin kellastamat hampaat ei ole enää nykyään muodissa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe