Astra G:n matkamittarin lcd-näytön oranssinväriset kilometrinumerot pimenivät. Matkamittari itsessään kyllä toimii, mutta lukema näkyy nyt mustilla numeroilla tummanharmaalla pohjalla ja on sen vuoksi melko vaikealukuinen. Kaikki muut valot mittaristossa ovat kunnossa, eikä mittaristovalojen päällekytkentä ja kirkkauden säätö auta asiaa.
Onko kenelläkään tietoa miten matkamittarin numeroiden valaistus on toteutettu ??
Jos kyse on tavallisen vaihdettavan polttimon palamisesta, pääseekö mittariston taustaan helposti käsiksi ?
Astra G matkamittariongelma
2
1110
Vastaukset
- Pete
Siellä pitäisi olla ihan tavallinen polttimo ja nykyautojen mittaristoonkin kytketään vain yksi moninapainen datakaapeli, joten irrotamisenkin luulisi olevan simppeli toimenpide (ei vaijereita tms.). Tosin merkkiliike tehnee työn puolessa tunnissa, joten ei välttämättä kannata ruveta itse vaihtamaan vaan odottaa seuraavaa huoltoa.
- Alibaba
Taidanpa tehdä kuten ehdotat, eli saavat korjata tämän seuraavassa huollossa. Lähinnä kiinnosti tietää meneekö koko lcd-näyttö tms. uusiksi tällaisen pikkujutun takia.
Opel ei näköjään edelleenkään käytä longlife polttimoita mittaristoissaan. Matkamittarin valo on ainoa, joka on valomuistilla varustetun Astra G:n mittaristossa aina päällä, ja sehän sieltä tietysti ensimmäisenä paloi. Ehdin jo luulla, että valomuistin ansiosta tästä Kadett E ja Astra F mallien vakio-ominaisuudesta olisi päästy eroon, mutta ei....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163325Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3703049Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o752878Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362739Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582248- 491869
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141779- 831778
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181769- 571659