Heippa!
Miten saan näkymään Linux:ssa DVD-elokuvat???
Ja onko Linux:ssa mitään Windows:n tapaista resurssien hallintaa??
Kirjoitelkaa vastauksia ja muistakaa, että olen käyttänyt Linux:a vasta vajaan vuorokauden. Eilen sain sen asennettua.
miten saan....
12
445
Vastaukset
- harmaahurtta
dvd:tä voisi vaikka ratkoa täältä http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/linux/
Et kertonut, mikä työpöytä sinulla on käytössä, mutta hyvä veikkaus voisi olla käyttää konqueroria. Eli avaat tekstikonsolin ja kirjoitat
konqueror - Per Saukko
>Ja onko Linux:ssa mitään Windows:n tapaista
>resurssien hallintaa??
Linuxissa sinällään ei ole minkään sortin käyttöliittymää, kun kyseessä on käyttöjärjestelmän ydin.
Tämän vuoksi vastauksen kannalta on oleellista tietää, mitä/kenen toimittamia käyttöliittymäpalikoita käytät. Kerropa siis, mikä jakelu/distro/distibuutio on käytössäsi (esim. Red Hat, Mandrake, Debian, SuSe, ...) ja mitä työpöytäympäristöä/ikkunamanageria käytät. Mikäli alla pyörii työpöytäympäristö, sisältänee se jonkin file damagerin - KDE:ssa tämä on Konqueror ja Gnomessa Nautilus.
Itse suosittelisin sujuvaan tiedostonhallintaan komentorivin käyttöä - päihittää käytännöllisyydessään minkä tahansa file managerin. Voi tietysti aluksi askeettisuudessaan nostaa niskavillat pystyyn, mutta kun perusteet on hanskassa, ei ongelmia pitäisi tulla.- Linux käyttäjä
Heippa!
Mulla on Red Hat 9. Ja en osaa kertoa sitä sen enempää kuin sen, että asensin sen suoraan CD:ltä ja painelin kutakuinkin aina vain ok. - redhat8
Linux käyttäjä kirjoitti:
Heippa!
Mulla on Red Hat 9. Ja en osaa kertoa sitä sen enempää kuin sen, että asensin sen suoraan CD:ltä ja painelin kutakuinkin aina vain ok.toimiiko se? Minun linuks ei ole päivääkään ollut sellainen kuin haluaisin, eli että saisin kaikki tiedostot (videot, musiikin, ym) avautumaan.
Tylyä on, että mp3-tiedostoihinkin tarvittiin tuntien kiroilu ja asennustiedoston imuroiminen netistä. Entäs ne, joilla ei ole nettiyhteyttä.
Asennusrompuilla ei vielä pitkälle pötki. Tai sitten minulla on joku maanantai-versio.
Sain vihdoin viimein mplayerin asennettua(pitkälista ohjeita ja monen monta komentoa...hankalaa) mutta eipä tuolla mitään pysty katsomaan, muuta kuin 3 virheilmoitusta.
Käyttäisi kai linuksia useampikin, jos sillä normaalikuolevainen osaisi tehdä jotakin. Minua vituttaa. - Toinen Idiootti
redhat8 kirjoitti:
toimiiko se? Minun linuks ei ole päivääkään ollut sellainen kuin haluaisin, eli että saisin kaikki tiedostot (videot, musiikin, ym) avautumaan.
Tylyä on, että mp3-tiedostoihinkin tarvittiin tuntien kiroilu ja asennustiedoston imuroiminen netistä. Entäs ne, joilla ei ole nettiyhteyttä.
Asennusrompuilla ei vielä pitkälle pötki. Tai sitten minulla on joku maanantai-versio.
Sain vihdoin viimein mplayerin asennettua(pitkälista ohjeita ja monen monta komentoa...hankalaa) mutta eipä tuolla mitään pysty katsomaan, muuta kuin 3 virheilmoitusta.
Käyttäisi kai linuksia useampikin, jos sillä normaalikuolevainen osaisi tehdä jotakin. Minua vituttaa.Kirjoittanut: redhat8, 26.8.2003 klo 18.11
>Minun linuks ei ole päivääkään ollut sellainen kuin haluaisin, eli että saisin kaikki tiedostot (videot, musiikin, ym) avautumaan.
:( Ei taida Linux olla Sinua varten. Poista Linux-osiot levyltäsi ja asenna Windows!
LiLoa ei tarvitse poistaa, sen Windows tekee automaattisesti :) - harmaahurtta
redhat8 kirjoitti:
toimiiko se? Minun linuks ei ole päivääkään ollut sellainen kuin haluaisin, eli että saisin kaikki tiedostot (videot, musiikin, ym) avautumaan.
Käyttäisi kai linuksia useampikin, jos sillä normaalikuolevainen osaisi tehdä jotakin. Minua vituttaa.>>
Tylyä on, että mp3-tiedostoihinkin tarvittiin tuntien kiroilu ja asennustiedoston imuroiminen netistä. Entäs ne, joilla ei ole nettiyhteyttä - redhat8
harmaahurtta kirjoitti:
>>
Tylyä on, että mp3-tiedostoihinkin tarvittiin tuntien kiroilu ja asennustiedoston imuroiminen netistä. Entäs ne, joilla ei ole nettiyhteyttäMinulla on sekä wintööt että linux ja grub hoitelee käynnistyksen. Sitkeästi yritän vielä murtaa mikkisoftan monopolia totuttamalla itseäni väkisin (yhden miehen sota) linuksin saloihin.
Huonona päivänä tulee ärräpäitä. Sanonta "hajoa linuksiis" on lainausta eräältä kaveriltani, joka sanoi tämän viisauden minulle. Tylyä!
Joskus vielä saan punahattuni toimimaan haluamallani tavalla. Kiitokset harmaahurtalle lukuisista tällä palstalla jaetuista hyvistä neuvoista !! En ole muuten kuullutkaan ogg vorbisista... - TUbbU
redhat8 kirjoitti:
Käyttäisi kai linuksia useampikin, jos sillä normaalikuolevainen osaisi tehdä jotakin. Minua vituttaa.Jotkut ovat selvästikin tottuneet windows-maailmaan, eivätkä siitä syystä osaa siirtyä linuxin pariin kivuttomasti. Linuxiin voi tosiaan joutua hakemaan joitain ohjelmia netistä! Mystistä!!! Windowsin asennuksessahan tulee tuki mp3:lle, dvd:n katselu softa, ym. Ei tarvitse hakea netistä esim winampia, eikä oikeaa nettiselainta. Merkillisintä on se että windows asentuu vain yhdeltä cd:ltä, kun linux vaatii monesti jopa 3 cd:tä. Kyllä se windows on selvästikin parempi käyttis.
- m30
TUbbU kirjoitti:
Jotkut ovat selvästikin tottuneet windows-maailmaan, eivätkä siitä syystä osaa siirtyä linuxin pariin kivuttomasti. Linuxiin voi tosiaan joutua hakemaan joitain ohjelmia netistä! Mystistä!!! Windowsin asennuksessahan tulee tuki mp3:lle, dvd:n katselu softa, ym. Ei tarvitse hakea netistä esim winampia, eikä oikeaa nettiselainta. Merkillisintä on se että windows asentuu vain yhdeltä cd:ltä, kun linux vaatii monesti jopa 3 cd:tä. Kyllä se windows on selvästikin parempi käyttis.
>>Merkillisintä on se että windows asentuu vain yhdeltä cd:ltä, kun linux vaatii monesti jopa 3 cd:tä
OpenOffice, muut toimistosoftat, kymmenkunta vaihtoehtoista käyttöliittymää, ohjelmontiympäristöt, kuvankäpistelyyn Gimp ym, 50 peliä, www,dns,mailipalvelimet, YLI 60 asennuskeltä..
montako romppua joudut laittamaan pinoon että windowskoneessasi on nämä kaikki, tai edes ne mitkä tarvitset?
Puhumattakaan monestiko window$ on bootattava niiden asennuksen aikana " Sinun on käynnistettävä koneesi uudelleen jotta tehdyt.." :D - Mik
TUbbU kirjoitti:
Jotkut ovat selvästikin tottuneet windows-maailmaan, eivätkä siitä syystä osaa siirtyä linuxin pariin kivuttomasti. Linuxiin voi tosiaan joutua hakemaan joitain ohjelmia netistä! Mystistä!!! Windowsin asennuksessahan tulee tuki mp3:lle, dvd:n katselu softa, ym. Ei tarvitse hakea netistä esim winampia, eikä oikeaa nettiselainta. Merkillisintä on se että windows asentuu vain yhdeltä cd:ltä, kun linux vaatii monesti jopa 3 cd:tä. Kyllä se windows on selvästikin parempi käyttis.
Kolme cd:tä ? Ikinä ole käyttänyt useamaa kuin yhtä...pari viimeistä asennusta on tehty verkon kautta. Kai Winikin jo tukee tuota asennustapaa verkon kautta ?
- mosse
redhat8 kirjoitti:
Minulla on sekä wintööt että linux ja grub hoitelee käynnistyksen. Sitkeästi yritän vielä murtaa mikkisoftan monopolia totuttamalla itseäni väkisin (yhden miehen sota) linuksin saloihin.
Huonona päivänä tulee ärräpäitä. Sanonta "hajoa linuksiis" on lainausta eräältä kaveriltani, joka sanoi tämän viisauden minulle. Tylyä!
Joskus vielä saan punahattuni toimimaan haluamallani tavalla. Kiitokset harmaahurtalle lukuisista tällä palstalla jaetuista hyvistä neuvoista !! En ole muuten kuullutkaan ogg vorbisista...tietoa ogg vorbis pakettia on alettu nykyään käyttää myös noissa kannettavissa "mp3" soittimissa...ja tulossa(vai olisko jo tullut!?!?) heiltä myös elokuvien pakkaukseen sopiva kodekki,sitä mielen kiinnolla odotellen!
- mosse
Mik kirjoitti:
Kolme cd:tä ? Ikinä ole käyttänyt useamaa kuin yhtä...pari viimeistä asennusta on tehty verkon kautta. Kai Winikin jo tukee tuota asennustapaa verkon kautta ?
kyllähän winukalla tuo liveCD toimintokin on kun se niin mahtava käyttis joidenkin mielestä on,vai onko sittenkään!!!
mahtaa siinä mikkiksen pojilla olla ihmettelemistä miten saa mahtumaan käyttiksen ja nipun ohjelmia esim.200M ja vielä ajaa sieltä rompulta ILMAN kovon apua!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328