Niin, olen innokas kalanainen muutenkin, mutta nyt olen erityisesti ihastunut ongintaan - väline on, mutta nyt kaipaisin niitä käytännön niksejä!
Eilen tuli kyllä yli kymmenen kalaa kun siskon kanssa oltiin, mutta olihan ne pieniä.. :(
Vinkkejä ongintaan!
4
1030
Vastaukset
- Ahvena
kerro tarkemmin kalapaikastasi niin voin antaa (jokseenkin) hyviä vinkkejä.
- Maikki
Olen siis vasta yhtä paikkaa kokeillut.. Se on lyhyt silta (n. 20 metriä), yhdistää kaksi pientä "saarta". Syvyyttä kohdalla on reilut kaksi metriä, molemmilla rannoilla kaislikkoa. Tarviiko tarkempia tietoja?
- Kalastelija
Maikki kirjoitti:
Olen siis vasta yhtä paikkaa kokeillut.. Se on lyhyt silta (n. 20 metriä), yhdistää kaksi pientä "saarta". Syvyyttä kohdalla on reilut kaksi metriä, molemmilla rannoilla kaislikkoa. Tarviiko tarkempia tietoja?
jos on mahdollista tee mäskiä (jollakin kaverillasi on varmaan mäskiohje) heitä sitä veteen odota vähän aikaa ja ongi. saattaa tulla isojakin kaloja..tai voit ensin onkia pikkukalan,heittää sen kaislikon viereen ja odotella isomman kalan tärppiä....
- Ahvena
Kalastelija kirjoitti:
jos on mahdollista tee mäskiä (jollakin kaverillasi on varmaan mäskiohje) heitä sitä veteen odota vähän aikaa ja ongi. saattaa tulla isojakin kaloja..tai voit ensin onkia pikkukalan,heittää sen kaislikon viereen ja odotella isomman kalan tärppiä....
tuota niksiä olisin itsekkin ehdottanut, mutta jos siellä on suutaria, ruutanaa, tai muita isoja pohjakaloja niin laita mato onkeen pitkä siima ja mato tai mäskipallo koukkuun ja koukku ihan pohjan tuntumaan. ilta onginta on parasta aikaa (noin klo 20.00---->) .
ps: jos haluat täkykalaa niin kannattaa heittää mäskiä pintaan kellumaan ja onkia samastapäikasta hetken kuluttua madolla (pinnasta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all231850Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531691- 301423
- 691103
- 501022
- 53880
- 49861
- 23860
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j21760