Vanhempainilloista

APUUUVVVA

Taas saa olla silmätikkuna ihan urakalla.Muutto ja muksuilla koulun vaihto.Kolmen viikarin opettajiin tutustuminen ja lääp.lääp.Kun saisi kaikki jutut videolle ja katsoo kotona rauhassa.Jännitysmomentti varmaan sama kun koulussa ekana päivänä.

10

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä!

Heh, oletpas kuitenkin hyvä vanhempi, kun menet niihin iltoihin, vaikka ne noin kurjalta tuntuukin.
      Itse useita vanhempainiltoja järjestäneenä tiedän, ettei moni uhraa vanhempainilloille mitään ajatuksia!! On nääs niin paljon kaikkee tärkeempää ja kiireellisempää...

• äiskä

Oliko ihan opettajan kommentti...Ei voi olla tärkeämpiä asioita.Lapsen päivästä kuluu iso osa koulussa ja millainen on se isä tai äiti jota ei kiinnosta mitä tuona aikana tapahtuu.Liian usein ajatellaan,että kun lapsi on koulussa tai päiväkodissa,voi olla huolehtimatta kokonaan."Luotetaan"niin paljon että homma hoituu, ja jos ei hoidu,niin siitä kyllä ilmoitetaan kotiin.Sitten ollaankin ymmällään kun se tapahtuu.Kouluissa ja tarhoissa on niin paljon lapsia,ettei pikkuasioihin edes ole aikaa puuttua.Huomaamatta ne kuitenkin tuppaavat paisumaan.Itse seuraan mielelläni lasten koulunkäyntiä.Kyselen välillä kuulumisia opettajalta ihan muuten vaan.Opettajat on nykyään mukavia ja oikeasti kiinnostuneita lapsista. ;-)

• hyvä!
        äiskä kirjoitti:

Oliko ihan opettajan kommentti...Ei voi olla tärkeämpiä asioita.Lapsen päivästä kuluu iso osa koulussa ja millainen on se isä tai äiti jota ei kiinnosta mitä tuona aikana tapahtuu.Liian usein ajatellaan,että kun lapsi on koulussa tai päiväkodissa,voi olla huolehtimatta kokonaan."Luotetaan"niin paljon että homma hoituu, ja jos ei hoidu,niin siitä kyllä ilmoitetaan kotiin.Sitten ollaankin ymmällään kun se tapahtuu.Kouluissa ja tarhoissa on niin paljon lapsia,ettei pikkuasioihin edes ole aikaa puuttua.Huomaamatta ne kuitenkin tuppaavat paisumaan.Itse seuraan mielelläni lasten koulunkäyntiä.Kyselen välillä kuulumisia opettajalta ihan muuten vaan.Opettajat on nykyään mukavia ja oikeasti kiinnostuneita lapsista. ;-)

vastaanpa nyt, että olen päiväkodissa töissä ja olen toiminut usita vuosia koulun vanhempainyhdistyksessa, siitä kokemukseni.
        Asia on just niin kuin kirjoituksessasi sanot.
        Ja vielä vaikeampi vanhempia on saada yhteen ilman opettajia, kai me ollaan niin opetettuja että sitten mennään ku ope käskee. Hyvä kun edes niin.
        En ole tullut tuota vanhempien jännittämistä ajatelleeksikaan, se on hyvä tietää ja muistaa itse kunkin, joka on mielellään sit suuna ja päänä.
        Mutta tosiaan, se riepoo niin, kun pieni lapsi on 9.5 tuntia päiväkodissa ja ainoa, mikä äippää kiinnostaa on se, ettei lapsi ole vaan nukkunut päivällä, jotta sen saisi äkkiä illalla taintumaan. Ei siinä paljon lapseen tutustuta.

• Huonoa tuuria
        hyvä! kirjoitti:

vastaanpa nyt, että olen päiväkodissa töissä ja olen toiminut usita vuosia koulun vanhempainyhdistyksessa, siitä kokemukseni.
        Ja vielä vaikeampi vanhempia on saada yhteen ilman opettajia, kai me ollaan niin opetettuja että sitten mennään ku ope käskee. Hyvä kun edes niin.
        En ole tullut tuota vanhempien jännittämistä ajatelleeksikaan, se on hyvä tietää ja muistaa itse kunkin, joka on mielellään sit suuna ja päänä.
        Mutta tosiaan, se riepoo niin, kun pieni lapsi on 9.5 tuntia päiväkodissa ja ainoa, mikä äippää kiinnostaa on se, ettei lapsi ole vaan nukkunut päivällä, jotta sen saisi äkkiä illalla taintumaan. Ei siinä paljon lapseen tutustuta.

tupsahti reissarissa ilmoitus..Vanhempain ilta viidesluokkalaisilla 9.9.klo 18.30.HIENOA.Mutta eikös mitä kolmannen luokan vanhempainilta on myös 9.9 ja klo 18.00.Kumpaan siis menen..???Iskä toiseen ja minä toiseen..ei kiva.Nämä ensimmäiset tapaamiset open kanssa on kuitenkin eri juttu,kun lapsi on tullut juuri uuteen kouluun.Kiitos sinulle.Näin vanhempana on kiva kuulla edes joskus tekevänsä jotain oikein! :-)

• äitix4.
        hyvä! kirjoitti:

On se kyllä usein niinkin,että kyllä äitiä riepoo kun päiväkodin tädillä ei ole kiinnostusta tms jutella,olen antanut kalleimpani kuitenkin hänen käsiin.
        niin vanhempain illat jännittävät kyllä minuakin.lähinnä päiväkodissa kun laitetaan ns:esittely kierrokset ja itse en halua puhua olemalla silmätikkuna ja saan ns:lievää paniikki kohtausta.
        sitten on kyllä niinkin että itse työskentelen pääsääntösesti iltavuoroissa,ja minulla on tosi hankala päästä näihin iltoihin.Ei se kyllä ole aina halusta kiinni.

• äitix4.

päiväkodeissa kai?olisi mahdollisuus lasten päästä toiseen huoneeseen?mutta lapset ei saa tulla mukaan.tuli vain mieleeni kun eräs ystä on 4 lapsen yksinhuoltaja,ni hän ei esimerkiksi voi jättää kyllä lapsia yksin.

• äippä

itse en ole opettaja,mut tuli vaan mieleen et on varmaan silläkin saralla oma juttunsa.Tutustua uusiin vanhempiin ja lapsiin,olla solidaarinen kaikkia kohtaan ja yritää ymmärtää kun meitä on niin joka lähtöön.Lapsia ja aikuisia.

• murmeli-70

itse en ole opettaja,mut tuli vaan mieleen et on varmaan silläkin saralla oma juttunsa.Tutustua uusiin vanhempiin ja lapsiin,olla solidaarinen kaikkia kohtaan ja yritää ymmärtää kun meitä on niin joka lähtöön.Lapsia ja aikuisia.

• ujo äiti

vanhempainillassa opettaja oli luokalle uusi,joten vanhemmatkin olivat kaikki uusia.Opettaja oli keksinyt "hauskan"leikin.Vanhempien piti ottaa eläinkortti ja ääntelemällä eläimen tavalla löytää ryhmä,jossa sitten keskusteltiin.Opettajalle ei tietenkään juolahtanut mieleen,etteivät kaikki noin vaan pysty heittäytymään elukan rooliin.Minä kun en muutenkaan ole esiintyjä,tilanne oli mitä kauhistuttavin.Seuraavaan vanhempainiltaan en mene.Saanhan tietää asioista kysymällä opelta henk.kohtaisesti.Leikittäisivät lapsia,ei meitä aikuisia.Olen ujo ja arka,joten tilanne oli hirveä,melkein lähdin jo samantien pois.

• Samanlainen

Hei sinulle!
        Itse kaihdan niin pitkälle, kun vain voin kaikkia ns. iltoja, minulla on lapsia aina irvattu koulussa niin henkisesti kuin fyysisestikin, he ovat aina silmätikkuina, en voisi mennä sinne katsomaan, koska tiedän , että meen lapset ovat varmaan osa puheenaiheita, vaikka ovat kilttejä, mutta ovat sijaislapsia, niin heitä on helppo haukkua.Sitten arkana ihmisenä mun pitää ,venuttaa" itseni äärimmilleen, kuitenkin pystyn pitämään lasten puolia, mutta uskalletaanko siellä edes puhua, kaikkia aidolla tavalla, on vain lääkärin lapsia ja sitten nää heikompiosaset poljetaan jalkoihin.....turha on kenkään puolustella, heiltä vaaditaan täydellisyyttä kaiken kukkuraksi, puistattaa.Ps. Tarkoitin ns. parempiosasten lapsia kohdellaan erilailla, en pelkästään lääkärin lapsia. On kokemusta, niin paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe