Maison Ikkoku

Himura_Kenshin

Kun tuossa on jo ollut puhettaRanmasta ja Inuyashasta, niin kysytäänpä ketkä ovat tutustuneet Rumikon aiempaan projektiin Maison Ikkokuun, joko animeen tai mangaan?

Jos joku syntinen ei tiedä mikä Maison Ikkoku on, niin kyseessä on eräs kaikkein aikojen rakastetuimmista ja parhaista mangoista, joka pitää edelleen hallussaan kaikkien suosituimman animen pystiä. MI:ssä ei ole yliluonnollisia hirviöitä, super voimia, demoneja tai magiaa; vain romansseja, draamaa ja komediaa arkipäivän suruineen ja iloineen.

Sarjan toinen päähenkilöistä on ronin Yusaku Godai, joka asuu asuntola Maison Ikkokussa, jonka muu asujaimisto on lievästi sanottuna kummallista (mysteerejä täynnä oleva tirkistelijä, alkoholisoitunut ja juoruileva kotirouva, puolialastomana kulkeva baaritarjoilija ja pari muuta). Yusakulla on edessään pääsykokeet yliopistoon, mutta muu asujaimisto valmistelee ja reputus juhlia, ja Yusaku saa tarpeekseen heistä, ja on juuri lähdössä kun asuntolan uusi kanrinin (talonmies/kiinteistönhoitaja), Kyoko Otonashi, saapuu paikalle, johon Yusaku myös heti ihastuu. Suhteen (aluksi aika yksipuolinen tosin) hidasteena toimii se seikka että Kyokon aviomies kuoli vuosi sitten, eikä tämä tunne vielä olevansa valmis uuteen suhteeseen. Myöhemmin juttuun saadaan lisäpotkua kun Kyokoon ihastuu rikas tenniksenopettaja Mitaka, joka on päättäyt valloittaa Kyokon, ja Yusakuun ihastuu mm. hänen ex työtoverinsa Kozue ja koulutyttö Yagami.

Jos joku nyt sattui sarjasta kiinnostumaan tuon huonosti tehdyn esittelyn perusteella niin MI animen ensimmäisen kauden boxi (12 jaksoa) on myynnissä videodivarissa, ja mangaakin (huomattavasti parempi kuin anime) löytyy mm. fantasiapeleistä.

6

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimi

Aivan mahtava sarja! Ihana juoni(vaikka ei se nyt kovin kiemurteleva ole) ja mahtavat hahmot! Uskomatonta Rumikon huumorintajua ja värikkäitä tapahtumia! Mangasta pidän kylläkin enemmän... ^_^'

Kokonaan tätä mahtavaa sarjaa en ole lukenut(ikävä kyllä), mutta yhden Maisoneista omistan, ja muuten olen tutustunut Oulussa käydessäni Oulun kirjaston valikoimiin. Ekan Maison Ikkokun luin, kun sen sai kaukolainattua kirjaston kautta. Taisi olla Bedside Manners sekin kirja...

Maison Ikkoku kuuluu ehdottomasti suosikki sarjoihini ja hyllyäni koristaa toistaiseksi vielä yksinään kolmos kirja...

• Himura_Kenshin

Pakko kysyä kun olet tuon Bedside Mannersin lukenut, että mihinkähän väliin kyseinen albumi sijoittuu? Itselläni puuttui kyseisen volumen skanlaatiosta puolet, ja se piti loppujen lopuksi ladata sivu kerrallaan, enkä sittenkään ole varma latasinko oikeat chapterit.

Sijoittuukohan kyseinen volume jonnekin niihin aikoihin kun Yusaku opettaa koulussa ja Yagami ahdistelee tätä?

• Mimi
        Himura_Kenshin kirjoitti:

Pakko kysyä kun olet tuon Bedside Mannersin lukenut, että mihinkähän väliin kyseinen albumi sijoittuu? Itselläni puuttui kyseisen volumen skanlaatiosta puolet, ja se piti loppujen lopuksi ladata sivu kerrallaan, enkä sittenkään ole varma latasinko oikeat chapterit.

Sijoittuukohan kyseinen volume jonnekin niihin aikoihin kun Yusaku opettaa koulussa ja Yagami ahdistelee tätä?

... Taisi olla kutoskirja... Muistaakseni Yusaku tipahtaa terassilta ja murtaa jalkansa, ja sitten oli se Yusakun isoäiti, joku Mrs. Ichinosea koskeva juttu ja sit se Yusakun serkun naimisiin meno reissun auttaminen... Ja lopussa oli sellanen lisä juttu jossa koko porukka haaksirikkoutuu muka asumattomalle saarelle.
        Seiska kirja on sitten Kozuen ja Kyokon taistelua(noh, Kyoko ei taistele) siitä kuka saa hoitaa Yusakua hänen olessa sairaalassa.

Eikös ne Yagami jutut ole heiman ennen 11. kirjaa? Itse siis olen lukenut tämän 11. kirjan ja siinä oli tämä Yagami Yusaku juttu loppumaisillaan... Ja se mitä takakansia olen lukenut, näyttäisi Yagami/Yusaku osat alkavan yhdeksännessä kirjassa: Learning Curves (olen jopa lukentu tämän kirjan!) Eli aika lähelle, mutta ei kuitenkaan. ^_^'

• Himura_Kenshin
        Mimi kirjoitti:

... Taisi olla kutoskirja... Muistaakseni Yusaku tipahtaa terassilta ja murtaa jalkansa, ja sitten oli se Yusakun isoäiti, joku Mrs. Ichinosea koskeva juttu ja sit se Yusakun serkun naimisiin meno reissun auttaminen... Ja lopussa oli sellanen lisä juttu jossa koko porukka haaksirikkoutuu muka asumattomalle saarelle.
        Seiska kirja on sitten Kozuen ja Kyokon taistelua(noh, Kyoko ei taistele) siitä kuka saa hoitaa Yusakua hänen olessa sairaalassa.

Eikös ne Yagami jutut ole heiman ennen 11. kirjaa? Itse siis olen lukenut tämän 11. kirjan ja siinä oli tämä Yagami Yusaku juttu loppumaisillaan... Ja se mitä takakansia olen lukenut, näyttäisi Yagami/Yusaku osat alkavan yhdeksännessä kirjassa: Learning Curves (olen jopa lukentu tämän kirjan!) Eli aika lähelle, mutta ei kuitenkaan. ^_^'

Kiitos oikaisusta. Pitänee lukea sarja uudelleen kun noin huonosti muistin tapahtumia (ottaen huomioon että MI on edelleen suosikki sarjani).

• harakka

Maison Ikkoku taisi olla ensimmäinen manga jonka lainasin kirjastosta (joskus -96?), ja ihastuin siihen kyllä välittömästi! Mikään muu sarja ei ole vieläkään mennyt ohi, mitä nyt Takahashin Inuyasha kyllä jakaa tuon ykkössijan. Onkin ollut tarkoitus uudelleen lukea pian koko sarja...

Animea olen nähnyt peräti yhden jakson... Tuo boksi on kai joskus tilattava, eilen illalla surffailin ja dvdboxoffice.com Kanadasta näyttää myyvän sitä n. 40 euron hintaan ja ilman toimituskuluja. Sitten vaan tarvisin aluekoodivapaan DVD-soittimen... Onneksi sellaisen omistava kaverini on myöskin sarjan fani, ellen saa omaa piakkoin hankittua.

• Himura_Kenshin

Eräs fanisivusto hostaa yhtä MI:n chapteria jota ei ikinä mangassa julkaistu (syynä Rumikon vielä alkeellinen ja raakilemainen tyyli), eli vaikka tuntisi koko sarjan, niin toimii kyseinen chapteri ihan kivana huumoripaukkuna jos sitä ei ole aikaisemmin bongannut mistään. Romantiikka hiukan, paljon komiikkaa ja Yusaku potemassa alemmuuskompleksia Mitakan rinnalla. http://www.furinkan.com/maison/manga/index.html ja Translations.

Kyseisessä kappaleessa Kyoko opettaa Yusakua ja hänen kilpailijaansa Mitakaa luistelemaan, kun kumpikin havaitsi siinä mahdollisuuden päästä kosketuksiin hänen kanssaan. Henkilöistä sen verran että alun pikku tyttö on nimeltään Ikuko, ja Kyoko on hänen tätinsä. Poju taas on Kentaro, rouva Ichinosen poika. Rouva Ichinose taas on pieni pullukka rouva, joka on pahasti alkoholisoitunut (kuten miltei jokainen Ikkokussa asuva). Vanhempi nainen taasen on Kyoko, ja ylhäämmän näköinen mies Mitaka, ja toinen Yusaku. Toivottavasti selvisi myös niille jotka eivät ole sarjaan tutustuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe