Onko Kultakeskus käyttänyt messinkia vaiko aina pronssia? Meiltä nimittäin löytyy Tapio Wirkkalan metellimalja, Kultakeskuksen leimalla. Olen yrittänyt etsiä tietoa tästä esineestä, mutta tuloksena oli täysi nolla.
Kyseinen malja näyttäisi olevan boolimalja, se on litteä, kiilotettu suora reunus ja kupera pohja. Se on pyöreä, ja arvioisin sen leveydeksi n 50 cm ja korkeudeksi n. 20 cm, tarkemmin en osaa sanoa kun kaikki mittanauhat ovat tällä hetkellä hukassa. Pohjassa on kirjaimet, joten oletan että se on ollut liikelahja.
Arvo olisi kiva tietää, mutta pelkä nimikin riitäisi.
Desing Wirkkala
5
960
Vastaukset
On käytetty, samoin tinaa ja hopeaa, messingistä en löytänyt mainintaa. Pikaisessa katselussa en noin suurikokoista maljaakaan kyllä TW:n kirjasta huomannut, joten laittaisitko kuvaa, niin ehkäpä joltakulta tulee lisätietoa asiaan...
- topolina
Minä erehdyin maljan koosta. Leveys olikin n. 29 cm ja korkeus vain n. 8 cm.
Tässä kuva
http://www.aijaa.com/v.php?i=2065656.jpg topolina kirjoitti:
Minä erehdyin maljan koosta. Leveys olikin n. 29 cm ja korkeus vain n. 8 cm.
Tässä kuva
http://www.aijaa.com/v.php?i=2065656.jpgTämähän on TW:n -71 suunnittelema sarjavalmisteinen malja. Tehty neljää eri kokoa, joista sinulla on se kaikkein suurin.
Tyyppimerkintä TW 446/447/448=686-051. Kultakeskuksen sivuilta en tällaista enään löytänyt, joten valmistus lienee hiljattain päättynyt.
Joskus oon näitä netissä nähnyt myynnissä, mutta juuri nyt en löytänyt ainoatakaan.
Näitä muuten jaettiin Lahden MM-hiihdoissa -78 palkintoina parhaille...- topolina
artbell kirjoitti:
Tämähän on TW:n -71 suunnittelema sarjavalmisteinen malja. Tehty neljää eri kokoa, joista sinulla on se kaikkein suurin.
Tyyppimerkintä TW 446/447/448=686-051. Kultakeskuksen sivuilta en tällaista enään löytänyt, joten valmistus lienee hiljattain päättynyt.
Joskus oon näitä netissä nähnyt myynnissä, mutta juuri nyt en löytänyt ainoatakaan.
Näitä muuten jaettiin Lahden MM-hiihdoissa -78 palkintoina parhaille...Kiitos vastauksesta. Osaatko yhtään sanoa hinta-arviota tästä maljasta?
topolina kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Osaatko yhtään sanoa hinta-arviota tästä maljasta?
Valitettavasti pronssi ei ole ollut kovin haluttu materiaali markkinoilla, vaikka designeri olisi tapio Wirkkala. Metsään saattaa mennä, mutta vastuu on kuulijalla: 100 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452313- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis351365Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj601348- 1331309
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989