Hulluhan minä...

Nanny

Itse pidän itseäni hulluna, masentuneena perfektionistina.

Olen "normaali" tyttö pienestä kyläkoulusta. Lähdin yläasteelle, sain frendei positiivisen ja auttavaisen asenteeni ansiosta. Olen liiankin auttavainen. Kukaan EI SAA auttaa mua, vaan vaivaannun mielettömästi, jos joku vihjaa siihen suuntaankaan et huolis auttaa mua.

Kotona menee huonosti, luottamus mutsiin on menny täysin, se ei luota muhun yhtään (eikä ihme, kätköistäni löytyi viiden vuoden ajan karkkia mielettömät määrät, myöhemmin sitten astui viina, siideri, bisse ja nyt rööki mukaan kuvioihin). Mä olin masentunut jo neljännellä, vaik en sitä vielä silloin tajunnutkaan. En tiedä mistä tää voi olla lähtöisin, kun mä kuitenkin on niin kiltti naapurintyttö, mutta sisältä kuin... kuollut. Pienenä mua käytettiin hyväks (isovelipuoli) voisko olla jotaa traumoi, jota yritän purkaa? Lemmikkei mult on kuollut lyhyen elämäni aikana jo kaks, kissa ja kani. Nykyään on koira menossa, ja oikein odotan koskakohan sekin kuolee, kun aiemmat eläimet ovat kuolleet niin arvaamattomasti, pian, yllättäen. Kellee en voi puhuu, en ole sellaista tyyppiä joka kaipais hirveest huomioo, ja lähtis selittää jollee terkkarille mitää.

Mulla on hirveesti paineita ja stressiä, joita yritän purkaa törkeellä juoksulenkillä, tai nyrkkeilysäkkiä hakkaamalla. Mulla on niin kamalan huono kunto, ja ylipainookin, joten kärsin mielettömästi lenkeillä, kun mulle tuli rasitusvamma jalkaan, mutta en pysty lopettamaan juoksemista, se on jotenkin niin vapauttavaa. Kerran räjähdin niin törkeesti kesken juoksulenkin, et mun oli pakko juosta tienpuoleen läheiseen puskaan itkemään ja kiroamaan itseäni... Tunnen olevani niin huono kaikessa mihin ryhdyn, kun en saa kotoa mitään kannustusta. Aina vain asioita, joita teen väärin. Mutsi epäilee jo, että käytän huumeita, vaikka niihin en koskaan koskiskaan. Se uskoo että haluun huomioo, mikä osittain pitääkin paikkansa. On vain niin paha olla.

Itsaria oon ajatellut monen monta kertaa, viilelly oon kerran, se ei ollu mun juttu, kun arvetkin kesti niin pitkään. Joskus kun joku vaan sanookin pahasti, oli se mutsi, veli tai faija, niin haluaisin vain itkeä. Venaan hetken, menen huoneeseeni kuuntelemaan jotaa helvetin masentavaa biisiä esim. Robbie Williamsin Nan's songia, joka kertoo kuolemasta, ja sitten itken ja mietin minkälaista elämä ois jos eläis... Säilytän huoneessani veistä, jos en joku kerta pysty edes hengittämään tuskani alta (käynnyt jo kaks kertaa)...
Teen frendin kaa aamunavausta itsemurhista, jotenkin varmaan sen kautta yritän huutaa et auttakaa mua, mulla ei oo kaikki hyvin...

Joskus tuntuu vain että haluaisin heitellä tavaroita purkaakseni raivoa, sillä nykyään jalat on niin kipeet, että hyvä kun pystyn kävelemään. Tuntuu kuin nauttisin itseni rääkkäämisestä mutta jaatuskin on kamala... En halua olla tällainen, mutta en voi sille mitään, että itsari kiehtoo ajatuksena, ja haluaisin vain tämän tuskan pois.

Auttakaa.

Kokemuksia, miten selviäisin?

2

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elina

Kyllä teiniangsti menee ohi.

• personal person

Miksi ihmeessä nuorten ongelmia ei kukaan ota vakavasti? Eikö teini-ikäisillä ole oikeutta saada purkaa pahaa oloaan?

Juuri tuollainen välinpitämätön "se kuuluu tuohon ikään, kyllä se menee ohi aikanaan" -asenne alkaa jo tympimään. Tiedän kolme n. 15-17 vuotiasta nuorta, jotka ovat tappaneet itsensä. En tiedä tarkemmin syitä moiseen, mutta olen nähnyt heidän kavereiden itkevän ja toivovan ettei sitä olisi tapahtunut.

Kyllä nuoristakin pitää välittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe