ei sais sanoo...

didi83

Kun mun tyttö oli noin kaks ja opetteli potalle, niin sillä oli tapana riisua housuja jo siinä vessan ovella. No kerran sit oli yks uskovainen vanhempi henkilö kylässä ja tyttö sit taas lähti tarpeilleen, mut ei saanukkaan housuja riisuttua, niin totes kovaan ääneen et `Vittu! Ei nämä lähe!` No vähän herätti hämmennystä...

Sit muutenki ne kirosanat tulee kyl aina sellasessa paikassa missä ei tarttis kyllä ollenkaan tulla, niinku kaupan kassalla ja neuvolassa... ja kovaan ääneen aina!

5

1264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomppupallo

      todella tuttu juttu mulle.mun tyttö on nyt 4vuotias,ja sillä alkoi kanssa letkauttelut siinä puolitoista vuotta sitten..
      vaikka kovin paljon koittanu varoa kiroamasta tytön kuullen niin kyllä niitäkin sanoja tulee pienen suusta...melkein missä vaan paikkaa ja aikaa katsomatta..
      hävettää kyllä niin paljon jos julkisesti kaupassa ym.rupeaa laskettelee niit "aikuisten"juttuja..
      mun tyttö on vielä sellanen että jos esim.kaupassa sanon että ei tuollasia saa puhua niin innostuu vielä entisestään:)..
      tässä on koitettu nyt tiukempaa taktiikkaa että ne jutut ei sieltä suusta pääsis,hyvin tuntuuu tepsivän ainakin tähän mennessä:)

    • Auli-tarhatäti

      Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Koittakaa nyt hyvät vanhemmat opettaa kunnollisia puhetapoja pikku riiviöillenne. Kirosanat ei kuulu lapsen suuhun!!

      • didi83

        Ei ne lapset kuuntele pelkästään omien vanhempien puheita. Vaik vanhemmat ei koskaan kiroilis lapsensa kuullen, niin kyllä joku kuitenkin lipsauttaa jonku kirosanan tai puhuu muuten sopimattomia. Ei tartte heti niitä äitejä ja isiä olla lynkkaamassa...

        Päiväkodissaki hoitotädit juttelee keskenään omia juttujaan ja lapset kuuntelee. En nyt tarkota et siel kiroiltas tai mitään mut ei ne mitään satuja ja loruja lallattele keskenään. On niitä kuultu...

        Siksi ne lasten letkautukset hävettääki niin, ku tollaset tyypit heti syyttää niistä vanhempia!

        Ja kylhän ne kotioloissa joskus huvittaa, mut ei sitä omaa huvittuneisuuttaan kannata kyllä sille lapselle näyttää..


      • entinen tarha-täti
        didi83 kirjoitti:

        Ei ne lapset kuuntele pelkästään omien vanhempien puheita. Vaik vanhemmat ei koskaan kiroilis lapsensa kuullen, niin kyllä joku kuitenkin lipsauttaa jonku kirosanan tai puhuu muuten sopimattomia. Ei tartte heti niitä äitejä ja isiä olla lynkkaamassa...

        Päiväkodissaki hoitotädit juttelee keskenään omia juttujaan ja lapset kuuntelee. En nyt tarkota et siel kiroiltas tai mitään mut ei ne mitään satuja ja loruja lallattele keskenään. On niitä kuultu...

        Siksi ne lasten letkautukset hävettääki niin, ku tollaset tyypit heti syyttää niistä vanhempia!

        Ja kylhän ne kotioloissa joskus huvittaa, mut ei sitä omaa huvittuneisuuttaan kannata kyllä sille lapselle näyttää..

        tädit kiroilee aika lahjakkaasti. ei tietenkään lasten kuullen, mutta kerrankin sattui niin että tädit jutteli keskenään ja kyllä sieltä pari "hevlettiä" sun muuta pääsi. kaikki lapset oli viereisessä huoneessa ja ruokapöydässä myöhemmin 4 vuotias kysyi että : "miks sä sanoit helvetti?" eli kyllä se asia vaan on niin ku ap. sanoi, eli vaikka vanhemmat ei ikinä päästäis suustaan yhtäkään kirosanaa niin kyllä lapset jostain kuulee!!


      • oli se sitten mistä opittu
        entinen tarha-täti kirjoitti:

        tädit kiroilee aika lahjakkaasti. ei tietenkään lasten kuullen, mutta kerrankin sattui niin että tädit jutteli keskenään ja kyllä sieltä pari "hevlettiä" sun muuta pääsi. kaikki lapset oli viereisessä huoneessa ja ruokapöydässä myöhemmin 4 vuotias kysyi että : "miks sä sanoit helvetti?" eli kyllä se asia vaan on niin ku ap. sanoi, eli vaikka vanhemmat ei ikinä päästäis suustaan yhtäkään kirosanaa niin kyllä lapset jostain kuulee!!

        ja selität miksi sitä sanaa ei käyttä niin kyllä lapsi lopettaa! Meillä lipsahtaa miehellä saatanat ja muut kun hermostuu mutta ei ipanoilta.Heiltä itse opin hyvän: voi helsinki! Ja sen olivat tarhantädit opettaneet pikkutuittupäälleni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe