Alipaino...?

Poika

Olen reilusti alipainoinen vaikka syön hyvin koulussa, kotona kaksi ateriaa aamupalan ja pieniä välipaloja. Pituutta löytyy joku 180 ja painoa vain 58kg. Mikä vialla? Haluaisin saada lisää painoa, mutta en kuitenkaan läskistyä.
Harrastan paljon liikuntaa ja haluan parantaa kuntoa ja terveyttä, eli en haluasi syödä törkeitä kasoja roskaruokaa.
Syön kyllä aina välillä mäkissä ja karkkiakin syön aika usein, mutta en vain saa lisää painoa.

Vinkkejä?

4

547

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin

44kg ja olen 166 pitkä. jep ja olen poika

• iso ja paha

Ole onnellinen itse joudun valikoimaan ruokavaliota tarkemmin.
      Ja roskaruoka ei vie terveyttä kuhan syö jotain terveellistä sen kanssa.
      Meinaan että jos et lihoo niin jätkällä on vapaus mennä ahmedin kebabbiin ja sen jälkeen vaikka himaan vetämän perunoita ja nakkikastiketta.
      Kaiken lisäks kaikki nykyiset miesmallit (h&m) näyttää langan laihoilta ei lihaksia ei mitään...se on ajan juttu elä sen kanssa ja varmaan toosaa tulee ja sehän riittää.

• minä

Pituutta löytyy 178cm ja painoa 58kg kun eilen tarkistin. Tänään taitaa olla taas vähän laskenut.

Syy on se, että olen viimeisen viikon sairastanut nielurisatulehdusta enkä ole siksi pystynyt syömään mitään. Pelkällä mehulla ja teellä olen elänyt... Paino on tässä viikon aikana laskenut 5kg, eli mikään lihava en ole kyllä ollut aikaisemminkaan.

Voi että kun paranisi tästä jo äkkiä! En jaksa odottaa että pääsen ahmimaan pizzoja, donitseja, karkkeja, ym. enemmän kuin laki sallii... Täyttä tuskaa kun ei voi syödä mitä haluaisi. Pakko saada paino ainakin vähintään samaan missä se oli.

Niin ja sun ongelmaan:

Sulla on sama juttu kun mulla, eli nopea aineenvaihdunta. En minäkään tahallani halua alipainoinen olla (siis norm. 63kg) vaan olen jo muutaman vuoden yrittänyt lihottaa, mutta se vaatisi sitä että joutuisi päivittäin syömään itsensä ähkyksi, eikä se tunnu kovin mukavalta. Laihduttaminen sen sijaan onnistuu varsin helposti. Ja toki ihmisillä, joilla on päinvastainen aineenvaihdunta, on ongelmakin juuri toisinpäin: lihoaminen helppoa ja laihtuminen vaikeaa. Joten jos lihota haluat niin ainoa vaihtoehto taitaa olla vain syödä enemmän =/ Tiedän että voi ottaa koville kun ei se minullakaan meinaa onnistua, mutta eipä siihen taida muuta keinoa olla.

• das

Jos olet teini nin se menee luultavasti ohi viimeistään 20:nä. Kun olin teini painoin 55 (olin tosin vähän lyhyempi kuin sinä) eikä paino millään noussut. 19-20 vuotiaana painoi alkoi nousta ja nyt painan 63 enkä halua enemmän painoa. Mitä olen lukenut tämä on teiniongelma, vaikka varmaan pysyt helposti hoikkana elämäsi aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe