Kertokaa kaikki mitä tiedätte matkaoppaan työstä! Palkkaus, kuinka kauan olette olleet töissä, koulutus, kuinka usein kohteita vaihdetan, saako itse valita kohteen, asuminen, kaverit yms
Matkaoppaaksi
2
465
Vastaukset
- Suppe
Matkaopaan palkka ei juuri päätä huimaa, se on matkanjärjestäjästä riippuen 3000-5500 alkupalkka ja se siitä kai nousee jonkun vuoden jälkeen. Agentin puolesta saa vaatteet, asunnon, joka on yleensä paikallista keskitasoa, tai hieman huonompi. Työajat ovat epäsäännöllisiä ja työviikot ovat kuusipäiväisiä.Ei erikseen ylityö korvausta ja viikot voivat joskus olla jopa 60 tuntisia!Eli ei todellakaan mitää rannalla loikoilua ...Jokainen matkanjärjestäjä järjestää erikseen hakuja. Ensin lähetetään hakemukset, odotetaan jos tulee valituksi haastatteluun ja sen perusteella vasta valitaan ne jotka pääsevät ainakin harjoittelemaan..Kurssit ovat maksullisia alk.2500,-.Voi myös käydä matkailualan koulua esim. Päivölän kansanopistossa matkailun linjalla kohdeoppaaksi lisäksi on joitain muitakin kouluja jotka esittäytyvät esim.18-21.1.00 hkin matkailumessuilla siellä on myös matkanjärjestäjien osastoja joilta saa myös lisää tietoja.Toivottavasti tästä on sulle jotain apua. Niin joo, ikä: suositeltava ikä on 21v. ylöspäin
jos haluat tietää vielä jotakin kysy ihmeessä, kun varmaan jotain unohdin! - Suppe
Ne matkamessut on muuten 19.-21.01 eikä suinkaan -00 ja toi 18.1 ei ole avoin yleisölle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak704240Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka483173- 372857
- 342018
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas5041686- 631595
Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode471470- 411370
- 681304
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho171266