Mitä mieltä olet tästä?

Sinimarjanen

Luonto parantaa
Minkälainen ajatus
Sinulle tulee
oletko samaa mieltä
tekstin väittämän kanssa

96

2783

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jartsev

Lääketiede voi luontoa jelpata tai saada parantavan kehityksen käyntiin mutta lopulta kuitenkin luoto itse hoitaa parantamisen.
      Olikohan tämä nyt "viisaasti" sanottu;-)

• Sinimarjanen

minäkin lääketieteeseen kannalla olen.
        Tuli vain tämä mieleeni, kun kyseinen lause
        tässä taannoin esitettiin.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

minäkin lääketieteeseen kannalla olen.
        Tuli vain tämä mieleeni, kun kyseinen lause
        tässä taannoin esitettiin.

vanhoissa luonnonlääkintä keinoissa on tutkitusti lääketieteellinen perusta, mutta lääkintäähän sekin kuitenkin on, ei sinänsä pelkkää "luonto parantaa" teemaan mukaista.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

vanhoissa luonnonlääkintä keinoissa on tutkitusti lääketieteellinen perusta, mutta lääkintäähän sekin kuitenkin on, ei sinänsä pelkkää "luonto parantaa" teemaan mukaista.

Nykypäivänäkin vielä hyväksi havaittuja hoitokeinoja moneen sairauteen.

Kyllä silti mieluummin käyn Sykeröltä reseptin
        hakemassa.:)

• henrii

pääsääntöisesti, mutta ajan kanssa. Lääkärissä käynti voi nopeuttaa prosessia.

• Sinimarjanen

Olen myös lääkärin kannalla. Mieluummin nopeasti
        terveeksi.

• -tiina

puhdas terveellinen ruoka puhdas vesi liikunta luonnossa auringon valo positiivisuus säännöllisyys yleensäkkin kaikki vihreä tässä muutama mitä mulle näin äkkipäätään tuli mieleen.

• Sinimarjanen

olisi kaiken a ja o, mutta puhdasta vettäkään ei
        saa ihan kaikkialta.
        Meillekkin juotetaan tuota Vantaajoen vettä.:)

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

olisi kaiken a ja o, mutta puhdasta vettäkään ei
        saa ihan kaikkialta.
        Meillekkin juotetaan tuota Vantaajoen vettä.:)

tuli vaan ekaks mieleen myydäänhän sitä kaikenlaisia lähdevesiä muttei niistäkään voi tietää mitä ne pitää sisällään.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

tuli vaan ekaks mieleen myydäänhän sitä kaikenlaisia lähdevesiä muttei niistäkään voi tietää mitä ne pitää sisällään.

huomattavia eroja, maussa. Parasta lähdevettä
        saa ainoastaan ihan oikeasta lähteestä, puhtaasta
        ympäristöstä.
        Sen verran on tuosta kokemusta.

• jartsev
        -tiina kirjoitti:

täältä maaseudunrauhasta ja varsinkin jos menee tuonne metsään vähän kauemmaksi viljellyistä alueista. Siltä löytyy sellainen aito luonnonlähdekin vielä ja puhdas luonnon suodattama pohjavesi jota ei ole pilattu kemikaalilla.

• -tiina
        jartsev kirjoitti:

täältä maaseudunrauhasta ja varsinkin jos menee tuonne metsään vähän kauemmaksi viljellyistä alueista. Siltä löytyy sellainen aito luonnonlähdekin vielä ja puhdas luonnon suodattama pohjavesi jota ei ole pilattu kemikaalilla.

tossa meidänkin rannassa mutta mitkä näitä vesistöjä rehevöittää onko se säännöstely välillä lasketaan välillä ei lähde vaan ei enää oo virrannu muutamaan vuoteen ja ennen siitä on otettu juomavesi kokonaan mutta ehkä se oli ennen mun ajanlaskun alkua.

• myrkkyjä
        jartsev kirjoitti:

enää ei voi luottaa mihinkään. Maaperässä voi olla monenlaisia myrkkyjä, osa ihan luonnostaan. Tieto lisää tuskaa eikä mihinkään voi enää luottaa.

• namisuku

....Aineeton Luonto...Puhdas ja niin Rehellinen ja Aito=D

• Sinimarjanen

päästäisikin. Pitäisi varmaan muuttaa jonnekkin
        korpeen, jossa lähdevesi, puhdasilma, marjat ja
        sienet metsästä ja kaikki muukin oma varaiseksi.:)

• -tiina

en kyllä osaa sanoa kun ei ole omaa kokemusta mutta varamasti auttaa ehkäisemään monia vaivoja näin uskon vakaasti.

• k/k

lapsuudesta tulee mieleen äidin tulehtunut käsi,jokin haava.
      Pihkalla hoidettiin ,kunnes oli jalkapallon kokoinen,lääkäri hyppi vartin tasajalkaa ja huusi kun näki käden.

• henrii

sitä olis pitäny hoitaa, Piharatamolla.

• Sinimarjanen

kuinka paljon hänen kätensä on särkenyt.
        Itsellänikin oli lapsena käsi todella pahana,
        kun sieniä olin keräämässä ja pieneen nyrhämään
        meni sienistä jotain ja sehän tulehtu pahoin ja
        siihen imusuonen tulehdus tuli. Kova tuska oli
        monta päivää, kunnes lääkäriltä siihen löytyi apu.

• sanoo_suttura*

Mitä luonto ei paranna kahdessa viikossa, sen tekee lääketiede kuukaudessa, puolessa vuodessa tai lievittää ainakin.

Tai sitten ei. :)

• Sinimarjanen

voi auttaa ihan aika ja luonto, mutta kyllä
        mieluummin haen lääkkeet Sykeröltä, kuin alan
        koekaniiniksi.

• uteliaisuuttani kysyn

sinulta _suttura*, montako parantavaa lääkettä muistat?

• sanoo_suttura*
        uteliaisuuttani kysyn kirjoitti:

sinulta _suttura*, montako parantavaa lääkettä muistat?

antibiootit ja särkylääkkeet.

• ole keksitty
        sanoo_suttura* kirjoitti:

antibiootit ja särkylääkkeet.

parantavaa särkylääkettä?

• sanoo_suttura*
        ole keksitty kirjoitti:

parantavaa särkylääkettä?

Särkylääke parantaa oireen...kun taas esim. antibiootti parantaa oireiden syyn.

• Pirre*

turha luullakaan, - ennen penisiliinin keksimistä ihmisiä kuoli kuin kärpäsiä nykyisiin pikkutauteihin.

En usko mihinkään poppakonsteihin..

• -tiina

mutta ehkäisee uskon kaikkiin poppakonstehihin ja kokeilen kaikkia näitä huuhaita mitä ikinä vastaan tulee sen sortin höperö olen.

• Sinimarjanen

tapauksissa poppakonsteihin usko. Kyllä se helpotus on, kun lääkäriltä tehokkaat lääkkeet
        löytyy.

• Pirre*
        -tiina kirjoitti:

mutta ehkäisee uskon kaikkiin poppakonstehihin ja kokeilen kaikkia näitä huuhaita mitä ikinä vastaan tulee sen sortin höperö olen.

ihmisten hoito on nykyään, jo kuulemmakin, liian medikalisoitunut, eli annetaan esim. antibiotteja liian helposti, - mutta usein se tapahtuu myös asiakkaan vaatimuksesta, - pappa tai mamma ei ole yhtään tyytyväinen tohtoriinsa, ellei saa reseptiä mukaansa. :)

On tosi että vanhanajan rohdoissa on ideaa, mutta niillä hoito vatii pitemmän ajan enenkuin "lääke" tehoaa vaivaan.

Kovat oli korvasäryt aikoinaan, ja uunin rintaa vasten vaan piti koittaa pitää, että helpottaisi, tai lämmitettyä hiekkapussia korvalla, - mutta kai ne parani ajastaan kun niihin ei kuollut kummiskaan. Ei ollut penisiliniä joka lähtöön..

Luonnonlääketieteeseen oisi mielenkiintoista tutustua syvemminkin, ihan uteliaisuuttaan.

• ihmiset enää

kuole pikkutauteihin. Aivan oikein Pirre*. Mutta mitä siitä on seurannut?

• penisilliinistä
        ihmiset enää kirjoitti:

Luultavasti et sinäkään ilman penisilliiniä istuisi nyt näpyttelemässä vihjailevaa kysymystäsi.

• Pirre*
        ihmiset enää kirjoitti:

Se että olemme terveempiä, eikä ne esim. pikkulasten kuolemat silloin ennen olleet varmaan mittää mieltä ylentäviä, - suru oli varmaan ihan samanlaista.

Terveys tuo hyvinvointia, monenlaista, vaikka nykyihmisen mielissä terveyden arvo on vähentynyt, - terveydestä kun on tullut ikäänkuin itsestäänselvyys.

Nyt olemme ruvenneet haikailemaan kaikenmaaliman luomua, - luomusynnytyksiä, luomuelämää lapsille so. ei sallittaisi lapsille tärkeitä rokotuksia jne.;mielestäni tarttuvat taudit eivät ole hävinneet mihinkään, siellä ne oodottavat uhrejaan.

• Pirre* kirjoitti:

Se että olemme terveempiä, eikä ne esim. pikkulasten kuolemat silloin ennen olleet varmaan mittää mieltä ylentäviä, - suru oli varmaan ihan samanlaista.

Terveys tuo hyvinvointia, monenlaista, vaikka nykyihmisen mielissä terveyden arvo on vähentynyt, - terveydestä kun on tullut ikäänkuin itsestäänselvyys.

Nyt olemme ruvenneet haikailemaan kaikenmaaliman luomua, - luomusynnytyksiä, luomuelämää lapsille so. ei sallittaisi lapsille tärkeitä rokotuksia jne.;mielestäni tarttuvat taudit eivät ole hävinneet mihinkään, siellä ne oodottavat uhrejaan.

Muistan vielä ajan jolloin naiset synnyttivät kotona. Jos joku meni vikaan ns. luomusynnytyksessä menetettiin joko lapsi tai äiti tai molemmat. Tyttäreni kuulutti kovasti luomusynnytyksen perään odottaessaan ekaa lastaan. Kotona on kuulema ihan turvallista synnyttää. Meni kuitenkin sairaalaan, onneksi. Lapsi syntyi hätäsektiolla, oli tosiaan hätä. Tämän jälkeen tytär sanoi ettei enää ikinä halua edes puhua kotisynnytyksestä.
        Kun meillä on maailman paras äitiys- ja lasten neuvola niin miksi kulkea taaksepäin? En ymmärrä niitä äitejä jotka jättävät lapsensa rokottamatta. Ihan totta, ei taudit ole mihinkään kadonneet.

• Olekkos tietonen, että

Penisillikin voi tappaa?

Esm. minulla on ollu kerran lähtö lähellä,kun en tienny että olen allkerkinen sille, no ei se lääkärikään kyllä tieny .

Nyt kyllä muistan sanoa sen melkeen esitelyssä jos lääkärille menen.

Ei se penisillikään mikään maata kaatava läääke ole.
        Joten se siittä.

• kyllä-Pirre*-
        Pirre* kirjoitti:

että olemme häirinneet luonnon kiertokulkua, ja nyt tulemme kuolemaan NÄLKÄÄN.

• on kuningas
        penisilliinistä kirjoitti:

Luultavasti et sinäkään ilman penisilliiniä istuisi nyt näpyttelemässä vihjailevaa kysymystäsi.

loppupeleissä. Eipä siinä penisiliini auta, kun meitä nyt on vaan liikaa täällä maapallolla. Yksi katovuosi, ja suuret määrät meitä kuolee nälkään. Merkit ovat jo näkyvissä. Kylläpä kuolee, vaikka penisiliiniä olis meille kaikille.

• Olekkos tietonen, että kirjoitti:

Penisillikin voi tappaa?

Esm. minulla on ollu kerran lähtö lähellä,kun en tienny että olen allkerkinen sille, no ei se lääkärikään kyllä tieny .

Nyt kyllä muistan sanoa sen melkeen esitelyssä jos lääkärille menen.

Ei se penisillikään mikään maata kaatava läääke ole.
        Joten se siittä.

allerginen reaktio voi olla hengenvaarallinen.

Penisilini taitaa vaan antaa ensimmäisellä käyttö kerralla viitteitä allergiasta - ihottumaa ja semmoista..luulen en tiedä.

Mutta noin yleismaailmallisesti ottaen, hyödyt ova ihmiskunnalle melkein sata prosenttiset, - ellei oteta lukuun liikakansoitusta.

• kyllä-Pirre*- kirjoitti:

että olemme häirinneet luonnon kiertokulkua, ja nyt tulemme kuolemaan NÄLKÄÄN.

tarkoitat, vai näin kansakuntana kuolemme nälkään?

Aika pessimistinen katsantokanta Sinulla on :)

• salomaan saarni
        penisilliinistä kirjoitti:

Astuin ruosteiseen rautanaulaan ja penisiliini oli alussa enemmän kuin tarpeen. Pöpö siellä lihaksen sisällä piti kuitenkin huolen siitä, että jalka ei parantunut. Sain toisen ja vielä kolmannenkin penisiliinikuurin. Kun jalka taas olkoi mätiä, kokeilin hoidoksi ratamoa. Avasin jalan kuumennetulla partaterällä ja hoidin jalan kuntoon ratamokääreillä.

Tarkoitukseni ei ole mitenkään väheksyä lääkkeitä ja lääkärin määräämää hoitoa, mutta "pikkujuttuja" voi hyvin hoitaa kotikonstein. Varsinkin palohaavat ovat hitaita paranemaan ja niissäkin piharatamo on ollut erinomainen apu.

• ja luonnonläheisyys

varmasti pitää yleiskuntoa koholla, mutta tuskinpa todellisen sairauden hyökätessä yksistään parantaa, ehkäpä kuitenkin edesauttaa.

Tosin, ihmeitten aika ei ole ohi.

tv.w-g

• Sinimarjanen

henkisesti sellainen voimavara, jolla ns. "lataa
        akkuja." Kohentaa mielialaa ja toimii tukihoitona.
        Varsinaiseen sairauteen kuitenkin oikeat lääkkeet.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

henkisesti sellainen voimavara, jolla ns. "lataa
        akkuja." Kohentaa mielialaa ja toimii tukihoitona.
        Varsinaiseen sairauteen kuitenkin oikeat lääkkeet.

vakavia sairauksia paranna mutta kohentaa mielialaa ja mää oon taas sen sortin hörhelö että uskon mielialan vaikutukseen sairauksien puhjetessa koska tiedän useita tapauksia joissa elämänmuutos on sairastuttanut vakavasti ja sillon kun itse väsyy syystä tai toisesta varmasti jokainen löytää voimaa liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta .

• jartsev

Hyvää yötä! w-g sinulle :)

• torvensoittajana
        -tiina kirjoitti:

vakavia sairauksia paranna mutta kohentaa mielialaa ja mää oon taas sen sortin hörhelö että uskon mielialan vaikutukseen sairauksien puhjetessa koska tiedän useita tapauksia joissa elämänmuutos on sairastuttanut vakavasti ja sillon kun itse väsyy syystä tai toisesta varmasti jokainen löytää voimaa liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta .

kapinoitsen sitä periaatetta vastaan, että 'ota itseäsi niskasta kiinni, ja paranna itsesi positiivisuudella'.

Silloinhan ihmisellä olisi suuri oikeus syyttää muita, kuin itseään.

tv.w-g

• mukavaa
        jartsev kirjoitti:

Hyvää yötä! w-g sinulle :)

nähdä sinuakin maisemissa!

Hyvää yötä, kauniita ja rauhallisia unia! :)

tv.w-g

• -tiina
        torvensoittajana kirjoitti:

kapinoitsen sitä periaatetta vastaan, että 'ota itseäsi niskasta kiinni, ja paranna itsesi positiivisuudella'.

Silloinhan ihmisellä olisi suuri oikeus syyttää muita, kuin itseään.

tv.w-g

sillä postitiivisuudella vaan hyväksynnällä enemmänkin muutokset ja menettämiset kuuluu elämään ja niitä monien on vaikeaa ymmärtää ja näissä tapauksissa käy liian ylivoimaiseksi niinkun mulla nyt tää kirjoitus tuntuu olevan tosi vaikeeta näitten uusien rakennekynsien kanssa hyppäsin asiasta toiseen mutta ja sillon kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle niin unohtaa oman hyvinvointinsa ja sitä ei voi lääkitä antibiooteilla vaan siihen tarvitaan luontoa kaikissa muodoissa.

• rakennekyntesi
        -tiina kirjoitti:

sillä postitiivisuudella vaan hyväksynnällä enemmänkin muutokset ja menettämiset kuuluu elämään ja niitä monien on vaikeaa ymmärtää ja näissä tapauksissa käy liian ylivoimaiseksi niinkun mulla nyt tää kirjoitus tuntuu olevan tosi vaikeeta näitten uusien rakennekynsien kanssa hyppäsin asiasta toiseen mutta ja sillon kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle niin unohtaa oman hyvinvointinsa ja sitä ei voi lääkitä antibiooteilla vaan siihen tarvitaan luontoa kaikissa muodoissa.

saivat minut unohtamaan torvensoiton.

Mahtaa olla kokemus, jota ilman vielä olen.
        Muistelen erään TV-toimittajan kertoneen, että ensi kerta pikkulassa oli niitten kanssa ikuisesti muistiin jäänyt kokemus.

Kauankohan ne kestävät, kerro sitten aikanaan!

tv.w-g

• -tiina
        rakennekyntesi kirjoitti:

Muistelen erään TV-toimittajan kertoneen, että ensi kerta pikkulassa oli niitten kanssa ikuisesti muistiin jäänyt kokemus.

tv.w-g

on ne niin kauniit ja mustat.

• Lisbet
        -tiina kirjoitti:

on ne niin kauniit ja mustat.

Saako kysyä noin hintaa??

Varmaan on kauniit, mut miten ne kestää?

Tekisi mieli kokeilla, vaan ei taida mun työskentelyyni passata, meinaan et kun nämä kädet pitää olla "pehmeät" ja kynnet piilossa;).

• -tiina
        Lisbet kirjoitti:

Tekisi mieli kokeilla, vaan ei taida mun työskentelyyni passata, meinaan et kun nämä kädet pitää olla "pehmeät" ja kynnet piilossa;).

seitkytviis ekee ylläpito noin puolet vähemmän noin kolmen viikon välein mullon aika pitkät mutta voi niistä tehdä lyhyetkin oon nähny oikein kauniita lyhyitä joissa on se ranskalainen manikyyri ja sitäpaitsi näillä ei raapia koska nää eioo ollenkaan terävät niinkun jos olis omat kynnet pitkät.

• -tiina
        rakennekyntesi kirjoitti:

tv.w-g

perseen pyyhkiminen on kyllä vaikeempaa kun normeilla toinen juttu on se kun meet johonkin isompaan markettiin jossa tarvii laittaa kolikko kärryyn niin joskus muinoin mulle tuli tenkkapoo kun en meinannu saada sitä pois mutta mun perässä tuli ystävällinen herrasmies joka otti mun poletin pois kärrystä kun kerroin sille että tää ei onnistu näillä pitkillä vähän sitä huvitti senkin oon oppinu myöhemmin pitää autonavaimella vähän avittaa.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

tosi suuri merkitys mm. moniin sairauksiin ja
        saahan siitä myös hyvää mieltä ja hyvän yleiskunnon.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

tosi suuri merkitys mm. moniin sairauksiin ja
        saahan siitä myös hyvää mieltä ja hyvän yleiskunnon.

luonto parantaa jos mikä ja voi miten hyvän yleiskunnon ois saanu jo aikaa sitten jos ois ollu tää tietämys ja järki jo parikyt vuotta sitten sillon vaan kuvitteli että pysyy samanlaisena vaan olemalla hoitamatta itseään ja sitä mää oon yrittäny joka mutkassa kertoa nuoremmille kuinka tärkeetä on kunto ja terveet elämäntavat kyllähän ne on mahdollista saavuttaa näilläkin kymmenillä mutta vaatii vaan enemmän ponnisteluja.

• Sinimarjanen
        Lisbet kirjoitti:

kymmenisen vuotta sitten kävin eräässä fysikaalisessa
        hoitolaitoksessa, hierottavana.
        Hieroja oli naishenkilö, jolla oli tosi pitkät
        kynnet. Seuraukset olivat sen mukaiset. Selkäni
        oli verinaarmuilla ja koko hommasta ei meinannut
        tulla kerrassaan mitään, kun ne kynnet oli siinä
        tiellä. Kaiken kruunasi hänelle tullut yksityispuhelu
        ja sen jälkeen hieronta tapahtui
        vain toisella kädellä ja puhelu vain jatkui ja
        jatkui. Se jäi minulle ainoaksi ja viimeiseksi
        kerraksi siinä liikkeessä ja enää sitä putiikkia
        ei ole olemassakaan.
        Ei ne pitkät kynnet todellakaan sovellu joka työhön.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

luonto parantaa jos mikä ja voi miten hyvän yleiskunnon ois saanu jo aikaa sitten jos ois ollu tää tietämys ja järki jo parikyt vuotta sitten sillon vaan kuvitteli että pysyy samanlaisena vaan olemalla hoitamatta itseään ja sitä mää oon yrittäny joka mutkassa kertoa nuoremmille kuinka tärkeetä on kunto ja terveet elämäntavat kyllähän ne on mahdollista saavuttaa näilläkin kymmenillä mutta vaatii vaan enemmän ponnisteluja.

liian myöhäistä aloittaa, jos vain on siinä kunnossa, että pystyy vähänkin liikkumaan.
        Siitä se vähän kerrassa lähtee ja siihen tulee innostus.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

liian myöhäistä aloittaa, jos vain on siinä kunnossa, että pystyy vähänkin liikkumaan.
        Siitä se vähän kerrassa lähtee ja siihen tulee innostus.

kuinka hyvin sää pidät kunnostas huolta ja harrastatko monipuolisesti liikuntaa ja minkälaista mulla on se liikunta tullu tällä vuosituhannella uudelleen painonpudotuksen myötä taas runsaammaks ja jotenkin kun katselee omanikäisiään ja vanhempia tuntuu että miehet on jotenkin niinku huonommassa kondiksessa kun naiset ei välttämättä kuntonsa puolesta mutta niinkun noin ulkoisesti väsyneempiä ja rasittuneempia vaikka samat mahdollisuudethan kakilla on oman hyvinvointinsa ylläpitoon.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

kuinka hyvin sää pidät kunnostas huolta ja harrastatko monipuolisesti liikuntaa ja minkälaista mulla on se liikunta tullu tällä vuosituhannella uudelleen painonpudotuksen myötä taas runsaammaks ja jotenkin kun katselee omanikäisiään ja vanhempia tuntuu että miehet on jotenkin niinku huonommassa kondiksessa kun naiset ei välttämättä kuntonsa puolesta mutta niinkun noin ulkoisesti väsyneempiä ja rasittuneempia vaikka samat mahdollisuudethan kakilla on oman hyvinvointinsa ylläpitoon.

sauvakävelyllä, talvella hiihtoa, kesällä uinti.
        Kävelyllä pääasiassa. Sulkapallo kiinnostaisi..,
        Mahdollisuus olisi käydä salilla, mutta toistaiseksi en ole sinne mennyt.
        Joskus olen käynyt patikoimassa.
        Kyllä olen säännöllisesti pyrkinyt lenkillä
        käymään, mutta näyttää näitä preikkejä siihenkin tulevan.
        Paino pysyy vakiona minulla, jos säännöllisesti lenkkeilen, mutta hyvin herkästi
        taas tulee joku kilo, jos lenkit jää väliin.
        Silloin kun käyn lenkillä, kävelen yleensä pitkiä matkoja.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

sauvakävelyllä, talvella hiihtoa, kesällä uinti.
        Kävelyllä pääasiassa. Sulkapallo kiinnostaisi..,
        Mahdollisuus olisi käydä salilla, mutta toistaiseksi en ole sinne mennyt.
        Joskus olen käynyt patikoimassa.
        Kyllä olen säännöllisesti pyrkinyt lenkillä
        käymään, mutta näyttää näitä preikkejä siihenkin tulevan.
        Paino pysyy vakiona minulla, jos säännöllisesti lenkkeilen, mutta hyvin herkästi
        taas tulee joku kilo, jos lenkit jää väliin.
        Silloin kun käyn lenkillä, kävelen yleensä pitkiä matkoja.

määkin suosin niitten jälkeen on tosi hyvä olo että on taas saanut itsensä liikkeelle ja väsymykseen asti pallopelit ei oo mua koskaan oikeen kiinnostanu salilla käyn kyllä ja olen käynyt nuorempanakin ootko kokeillu vesijuoksua mää oon harrastanu sitä oikeestaan vuorovuosin kun ei ihan kaikkee kerkee kuiteskaan määkin oon nyt tajunnu sen että paino olis helppo pitää vakikona kun vaan sais sen vielä normiin.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

määkin suosin niitten jälkeen on tosi hyvä olo että on taas saanut itsensä liikkeelle ja väsymykseen asti pallopelit ei oo mua koskaan oikeen kiinnostanu salilla käyn kyllä ja olen käynyt nuorempanakin ootko kokeillu vesijuoksua mää oon harrastanu sitä oikeestaan vuorovuosin kun ei ihan kaikkee kerkee kuiteskaan määkin oon nyt tajunnu sen että paino olis helppo pitää vakikona kun vaan sais sen vielä normiin.

vesijuoksua. Kesällä, kun pääsee tuonne mökille,
        täytyy alkaa sitä harjoittelemaan oikein enemmänkin.
        Lentopalloa ennen pelasimme kesällä myös mökillä,
        mutta nykyisin sekin on jäänyt.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

on sillei parempaa niskoille kun uinti ainakin mun kun voi olla pää pystyssä normi uinnissa jos ei välillä käytä päätä veden alla ainaskin mun niskat rasittuu pitemmissä matkoissa ja joteskin semmosen tunnin tai puolentoista vesijuoksun jälkeen ihan rauhallisenkin tavallinen rintauinti tuntuu tosi kevyeltä niin että kai siinä on perää että vesi antaa kovan vastuksen vaikkei se siltä tunnukkaan.

• -tiina
        Sinimarjanen kirjoitti:

rupee nukuttaan jo niin mukavasti niin täytyy mennä kerään voimia huomiseen työpäivään ja harrastuksiin.

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

on sillei parempaa niskoille kun uinti ainakin mun kun voi olla pää pystyssä normi uinnissa jos ei välillä käytä päätä veden alla ainaskin mun niskat rasittuu pitemmissä matkoissa ja joteskin semmosen tunnin tai puolentoista vesijuoksun jälkeen ihan rauhallisenkin tavallinen rintauinti tuntuu tosi kevyeltä niin että kai siinä on perää että vesi antaa kovan vastuksen vaikkei se siltä tunnukkaan.

niin ei rasita tuota niskaa suuremmin.
        Tehokasta liikuntaahan se uinti on.
        Kesäisin, jos tuolla mökillä olen pidempään,
        niin paino putoaa muutaman kilon viikossa,
        jos hyvät ilmat ja tulee uitua ja vesijumpattua.
        Lomalla yleensä on aina kiire marjaan, niin
        mökillä en kerkiä silloin paljoa olemaan.
        Muina viikonloppuina sitten aina mökillä,silloin kun siltä tuntuu.:)

• Sinimarjanen
        -tiina kirjoitti:

rupee nukuttaan jo niin mukavasti niin täytyy mennä kerään voimia huomiseen työpäivään ja harrastuksiin.

että oliko siitä harrastuksesta juttu teidän
        paikallislehdessä, tai jossain muussa lehdessä,
        kun joku aika sitten kerroit siitä.

• Luonto ulkopuolellamme ainakin rauhoittaa mielemme ja sitä kautta auttaa...

Oma "luontomme" - sismpämme voidaan aktivoida suuriinkin tekoihin...

Meillä on psykosomaattisia sairauksia, mutta oma mielemme voi myös parantaa, jos se siihen aktivoidaan.

• laidalta

Minean kanssa.Psykosomaattiset taudit ovat juuri niitä,mitkä `luonto´ voi parantaa.
        Henkinen hyvinvointi on terveyden kivijalka.

• -nainen-

Rautavaara, T, Luonnon hyötykasvit ja luonnonmukainen viljely.
      WSOY, 1996.
      Rohtokasvien lääkinnälliset ominaisuudet ja käyttö.

Tässä teille mielenkiintoista tietoa rohtokasvien parantavasta vaikutuksesta. Ja niiden käyttötarkoituksesta.

Miltei jokainen kotipihan kasvi on jonkinmoinen "laastari" :)

• salomaan saarni

Monet naulaanastumiset ja muut mätivät haavat olen pihartamolla hoitanut.

• salomaan saarni
        salomaan saarni kirjoitti:

Monet naulaanastumiset ja muut mätivät haavat olen pihartamolla hoitanut.

Piti tietenkin olla PIHARATAMO!

• Pirre*

Piti tietenkin olla PIHARATAMO!

piharatamossa on sellainen aine, joka edistää haavojen paranemista? Tuntuu jotenkin hassulta ajatella että siinä lehdessä olisi jotain mikä lääkitsee, ja parantaa..

Tiedän että se iänaikainen laastari, oli käytössä minunkin lapsuudessani :)

• salomaan saarni
        Pirre* kirjoitti:

piharatamossa on sellainen aine, joka edistää haavojen paranemista? Tuntuu jotenkin hassulta ajatella että siinä lehdessä olisi jotain mikä lääkitsee, ja parantaa..

Tiedän että se iänaikainen laastari, oli käytössä minunkin lapsuudessani :)

on useita vaikuttavia aineita, jotka hidastavat bakteerien kasvua. Ratamo puhdistaa, pehmentää ja hoitaa ihoa. Itse käytän haavoihin (etenkin tulehtunesiin) ja kasvonaamioihin. Kasvimaan reunalla suorastaan viljelen ratamoa. Suosittelen kokeilemaan! Googlella löydät runsaasti lisätietoa.

• Sinimarjanen

on useita vaikuttavia aineita, jotka hidastavat bakteerien kasvua. Ratamo puhdistaa, pehmentää ja hoitaa ihoa. Itse käytän haavoihin (etenkin tulehtunesiin) ja kasvonaamioihin. Kasvimaan reunalla suorastaan viljelen ratamoa. Suosittelen kokeilemaan! Googlella löydät runsaasti lisätietoa.

tuosta ratamosta ja toinen paljon käytetty on
        kaalinlehti, kipukohtaan. Itse en ole kokeillut,
        mutta yksi sisaruksistani hoitaa sillä tulehtunutta.

• Sinimarjanen

joitain noita kirjoja aikoinaan lukenut.
        Vogelin "Luonto paras lääkitsijä."
        Ihan varmasti hyviä ohjeita moneen vaivaan,
        tukihoidoksi. Moneen vatsavaivaankin oli
        suositus raaasta perunasta tehty mehu, joka
        ei varmasti ole mitenkään pahasta.
        Siinä väitettiin, että jopa vatsahaavan hoitoon
        olisi hyvä apu.

• cami.lla

Sunnuntaina kun palaa mökiltä, niin
      huomaa hyvin kuinka luonto on vaikuttanut,
      siis parantavasti.
      5 seuravaa työpäivääkin menee hyvin kun tietää,
      että perjantaina pääsee takaisin luontoon.

• misislisbet

Sama tunne, kun pääsee veneelle ja jo puolinpäivin alkaa polttamaan pääsy!!!

Ja kun puoliska on viä myöhäsä kysyy hermoja, kun kapajan jo ostoksieni kanssa.

Se riemu, vapauden tunne, menemme vain mihin haluamme, tai jäädään keskelle ei mitään.

Kun löydämme pienen saaren, leiriydymme ja se ihana hiljaisuus, se avaa kireät mutterit.

• Sinimarjanen

Jaksaa huomattavasti paremmin, kun siellä mökillä
        tulee ulkonaoltua ihan koko ajan.
        Tulee vähän preikkiä työhön ja tähän vakio arkeen.

• tankavaara

Kyllä vain uskon
      kokemuksiakin on
      kantapää halki
      korallista halkesi
      poppanainen paransi

• kuinka?

• Sinimarjanen

Mielenkiintoinen
        kokemus on sinulla
        mitä hän teki
        sinun pitää kertoa
        haluaisin sen tietää

• tankavaara
        Sinimarjanen kirjoitti:

Mielenkiintoinen
        kokemus on sinulla
        mitä hän teki
        sinun pitää kertoa
        haluaisin sen tietää

Hämärä maja
        poppanainen mutisi
        taikasanoja
        yrttejä laittoi jalkaan
        sauhua puhalsi myös

Aika ihmeellinen kokemus... sanoi, että jalka on huomenna kunnossa. Kun heräsin... jalassani ei ollut edes arpea!

• tankavaara kirjoitti:

Hämärä maja
        poppanainen mutisi
        taikasanoja
        yrttejä laittoi jalkaan
        sauhua puhalsi myös

Aika ihmeellinen kokemus... sanoi, että jalka on huomenna kunnossa. Kun heräsin... jalassani ei ollut edes arpea!

En usko :)

• Sinimarjanen
        tankavaara kirjoitti:

Hämärä maja
        poppanainen mutisi
        taikasanoja
        yrttejä laittoi jalkaan
        sauhua puhalsi myös

Ajattelinkin
        sitä mielessäni näin
        yrttejäkö hän
        käytti siihen hoidoksi
        vai tehosiko loitsu

Varmasti mielenkiintoinen kokemus.

• tankavaara
        Pirrejuupas kirjoitti:

En usko :)

...uskotko, että..?

Savonlinnassa
        hypätessä katolta
        epäonnistuin
        jäähän päälleni tipuin
        tässä sitä vielä oon

• tankavaara
        Sinimarjanen kirjoitti:

Ajattelinkin
        sitä mielessäni näin
        yrttejäkö hän
        käytti siihen hoidoksi
        vai tehosiko loitsu

Varmasti mielenkiintoinen kokemus.

"tiedemies", mutta nämä "jännät" kokemukset

hiljentää hetkeen
        varsinkin kun kokemus
        ihmisen sielun
        nimitetään sitä näin
        on aika arvaamaton

• Pirre*
        tankavaara kirjoitti:

...uskotko, että..?

Savonlinnassa
        hypätessä katolta
        epäonnistuin
        jäähän päälleni tipuin
        tässä sitä vielä oon

uutista, - mutta jos oikein matalalta katolta, niin voihan sitä tuurilla säilyäkin :)

Ja monelle on käynyt pahemmin...

• Sinimarjanen

yrteistä. Mummoni, siis isäni äiti, oli henkilö, joka teki lääkkeet, yrteistä ja kasveista.
      Pitkistäkin matkoista ihmiset kuulemma kävivät häneltä lääkkeet vaivoihinsa hakemassa.
      Ihan hyviä lääkkeitä olivat häneltä saaneet.
      Minä en ehtinyt häntä koskaan nähdä, hän oli jo pilvenreunalla ennen kuin synnyin.Sen sijaan monta mielenkiintoista tarinaa olen hänestä kyllä kuullut.Hän oli jo iäkäs ihminen kuollessaan.

• Sinimarjanen

Haluan kiittää
      osallistumisesta
      tähän aiheeseen
      paljon mielenkiintoista
      löytyi tästä aiheesta.

• jartsev

Sinimarja, tästä ja kaikesta muustakin,

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Sinimarja, tästä ja kaikesta muustakin,

tästä juttua tulikin, vaikka ehdin jo tuota
        aihetta hetken miettiäkin.
        Mielenkiintoinen ketju kokonaisuudessaan.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

tästä juttua tulikin, vaikka ehdin jo tuota
        aihetta hetken miettiäkin.
        Mielenkiintoinen ketju kokonaisuudessaan.

muuten, onko vointisi parantunut? Ulkona kylmää ja satelee välillä kuuroja, jopa räntää. nyt on poutaista.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

muuten, onko vointisi parantunut? Ulkona kylmää ja satelee välillä kuuroja, jopa räntää. nyt on poutaista.

mutta ei ihan vieläkään täysin ohi ole.
        Viilentynyt on täälläkin. Vielä ei ole satanut,
        mutta nythän se sateita on luvannut.
        Teillä päin on varmasti kylmempää, kun räntää
        on sadellut.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

mutta ei ihan vieläkään täysin ohi ole.
        Viilentynyt on täälläkin. Vielä ei ole satanut,
        mutta nythän se sateita on luvannut.
        Teillä päin on varmasti kylmempää, kun räntää
        on sadellut.

että ehtivätköhän marjat kukalle, ehkäpä eivät vielä. Olisivat paleltuneet nyt kun kylmä vielä jatkuu. Kävin metsässä vähän kävelemässä, pupujussin näin ja joutsenpariskunnan metsälammella.

On se sitkeä se allergia ja mitä siihen liittyykään, sinulla. Toivotaan että paranee lopullisesti. Oletko voinut ulkoilla yhtään.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

että ehtivätköhän marjat kukalle, ehkäpä eivät vielä. Olisivat paleltuneet nyt kun kylmä vielä jatkuu. Kävin metsässä vähän kävelemässä, pupujussin näin ja joutsenpariskunnan metsälammella.

On se sitkeä se allergia ja mitä siihen liittyykään, sinulla. Toivotaan että paranee lopullisesti. Oletko voinut ulkoilla yhtään.

pikkuhiljaa alkaa ulkoilemaan, jos tuo kuume vain
        pysyy aisoissa. Pari kertaa siskoa katsomassa,
        mutta eipä siinä montaa minuuttia ulkona oloa
        tule.

Se vaarahan se aina on olemassa kun ensin on
        lämmintä että marjat alkaa kukkimaan ja sitten
        ne paleltuvat. Toivottavasti ei vielä kukintoja ole.
        Vaikuttavathan ne raekuurotkin, jos kovia kuurosateita sattuu.

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

pikkuhiljaa alkaa ulkoilemaan, jos tuo kuume vain
        pysyy aisoissa. Pari kertaa siskoa katsomassa,
        mutta eipä siinä montaa minuuttia ulkona oloa
        tule.

Se vaarahan se aina on olemassa kun ensin on
        lämmintä että marjat alkaa kukkimaan ja sitten
        ne paleltuvat. Toivottavasti ei vielä kukintoja ole.
        Vaikuttavathan ne raekuurotkin, jos kovia kuurosateita sattuu.

Rakeita ei ole satanut vain räntää ja sellaista ryynimäistä lunta. Jospa eivät olisi vielä ehtineet kukkia. Hyvää yötä:)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Rakeita ei ole satanut vain räntää ja sellaista ryynimäistä lunta. Jospa eivät olisi vielä ehtineet kukkia. Hyvää yötä:)

Hyvää Yötä!

• jartsev

Sä olet varmaankin jo untenmailla, mutta pieni laulu sinulle:
        "Mökin piene ja sievän järven rannalle teen,
        teen varjohon sen mä pihjlajien.
        Sinne vieraaksi Amor pikku veitikka käy.
        ja lahjaksi meille onnen tuo ikuisen.
        Ja ellemme laitta vois siltaa...."

Hyvää yötä! Lämpimiä ajatuksia ja kauniita unia!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Sä olet varmaankin jo untenmailla, mutta pieni laulu sinulle:
        "Mökin piene ja sievän järven rannalle teen,
        teen varjohon sen mä pihjlajien.
        Sinne vieraaksi Amor pikku veitikka käy.
        ja lahjaksi meille onnen tuo ikuisen.
        Ja ellemme laitta vois siltaa...."

Hyvää yötä! Lämpimiä ajatuksia ja kauniita unia!

nukkumassa..., mutta kohta.. Aamulla on taas
        jaksettava herätä. Tästähän tämä viikko taas
        lähti menemään, kovan kiireen kanssa.

Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!

Erämaassa kauniin ihmeen nähdä sain,
        kangastuksen harhaa hiekkaa heijastain...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2346
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      120
      1923
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1509
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1160
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1097
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1042
    Aihe