Aika

kellohame®

Tässä istahdin ulkotöitteni päälle jälleen keinuuni.Ajatus kulkee kesässä..osaa vaan ihmetellä,että sehän alkaa olla jo ohi,äskenhä vasta odottelin kukkanuppujeni avautumista.Nyt ne alkavat olla kukintojensa ohi.
Minne aika viiletti taas kerran? Jälleen yksikesä alkaa olla takanapäin."aika" on metafyysistä--se ei näy todellakaan vaikka kuinka sitä seuraisi kaikenaikaa:-)

Kiitääkö aika meillä kypsillä siksi,et tiedämme päiviemme lyhenevän joka askeleella.
Lapsena odottelin malttamattomana et vanhenisin.Sisareni oli7v minua edellä,olin kade kun hän pääsi elokuviin ja tanssimaankin.Voi miten hartaasti odottelin aikaa,et saisin laittaa korkokengät jalkaani ja kellohameen pukea päälleni:-)

Tässä istun hameineni ja toivoisin,et aika hidastas vauhtiaan..tunnen et vuodet viilettää liian kovalla vauhdilla,haluaisin löytää jarrupolkimen,josta voisin hidastaa vauhtia.
Tiimalasissa hiekka valuu pikkuhiljaa.....

7

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerttuli

Et ole enää mikään ruusu, mutta kukka kuitenkin.

• 1234

että vaihtaisit välillä farkut jalkaasi, ja unohtaisit kellohameesi. Luulisin että saat ainakin kymmenisen vuotta pudotettua pois vuosistasi. Kokeillahan sitä voisi ainakin.
      Minä olen joskus noin tehnyt ja jonkun aikaa tunsin itseni teini-tytöksi. Nyt ovat farkkuni vähän liian suuret, enkä enää uusiakaan välitä hankkia.

• kellohame®

Todellisuudessahan minä pohdiskelin "aikaa" enkä suinkaan omaa ikääni:-)
      Olen vielä nuoriNainen,jalassa on lenkkarit useimmin kuin korkokengät.

• 1234

Sinä tosiasiassa tarkoitit,ajan kulumista, ja kyllä minäkin sen tajusin. Anteeksi vain kun yritin olla "vitsikäs", siinä kuitenkaan onnistumatta.

• ANU

Aika on elää aika on kuolla.
      Liitää vudet niinkuin yhessä laulussakin sanotaan.
      Ei tiedä miten kauan aikaa meillä itsekullakin on ja hyvä niin kun emme tiedä.
      Syksyisin sen huomaa että taas yksi kesä on mennyt menojaan ja kaikki hiipuu kuoleentuu luonnossa pois jäljelle jää vain harmaus ja pimeät illat.

• Ruuneperi

Aikaa ovat ihmetelleet varmaan kaikki, läpi ihmiskunnan historian. Huipputiedemiehtkään, ei edes Einstein, ole kyennyt määrittelemään mitä aika on.

Aikaa voidaan tarkastella valon nopeuden avulla. Valohan kulkee n. 300 000 km/s. Valo ja myös radioaallot pystyvät kiertämään maapallon ympäri 7-kertaa sekunnissa.

On olemassa taivaankappaleita, jotka ovat miljoonien valovuosien päässä maasta. Valovuosi on siis matkan mittayksikkö, joka ilmoittaa kuinka pitkän matkan valo vuodessa kulkee.

Jos pääsisi ajattomasti siirtymään valovuosien päähän niin "sopivan tähden sakaralta" voisi tarkastella maailmanhistoriaa ja miksei omaansakin.

Einsteinin suhteellisuusteorian mukaan ihminen lakkaa vanhenemasta jos liikkuu valon nopeudella. Valon nopeuden ylittämällä tietysti nuorenisi.

Näin arkipäiväisesti ajatellen, ajankulun nopeutuminen johtuu siitä, ettei ole enää mitä odottaa kuten lapsena, tulevaisuus törmää vastaan.

"Odottavan aika on pitkä", on todempi kuin tiedetäänkään, ja meidän "odottamattomien" vastaavasti lyhyt.

Tuntuiko odotusaikanne, rakkaat äidit, pitemmältä kuin 9 kk?

• Kerttuli

Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla.
      Mukaellakseni vähän vanhantestamentin Saarnaajan kolmatta lukua.
      Aika on istua keinuun.
      Aika on ihmetellä.
      Aika on tanssia.
      Aika on pukea kellohame päälle.
      Aika on riisua Kellohame.
      Aika on istua Kellohameineen.

Aika on aikaa. Aikaa ei voi hidastaa.
      Kaikki ajallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe