Milloin kani nukkuu?

iik

Niin kun sanotaan että kani on yöeläin,mutta nukkuuko se sitten päivällä?
Kun mä en oo kertaakaan nähny kanini nukkuvan...

14

6844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiru

      Pienet kanit nukkuu usein kun nukuttaa... Kyllä ne useimmiten nukku öisin, eikä ole yöeläimiä, poikkeuksiakin on.

    • Kanin omistaja

      Ainakin minun kanini nukkuu aina yöllä ja lepäilee välillä päivisinkin!

    • Ruohometsän asukki

      Se, ettet ole ehkä TAJUNNUT kanisi nukkuvan johtuu luultavasti siitä, että kanit NUKKUVAT SILMÄT AUKI.
      Ainakin poikasena, vanhemmiten yleensä menevät luomet hieman silmän päälle, muttei kokonaan peittoon, sillä kanin täytyy olla valppaana joka hetki. Oletko huomannut että kani ei edes pahemmin räpäyttele silmiään? (paitsi harvoin)
      Lisäksi kani lepää suurimman osan aikaa joten varsinaista unta ei paljon tarvita.

      • Idyli

        Nukkuu vasta silloin kun talossa hiljennytään. Jos jotain mölyä pidetään, niin ei kanikaan nuku.
        Ja sitten tiedoksi että mun kani
        nukkuu SILMÄT KIINNI!!
        Mun kaverinki kani nukkuu silmät kiinni. Ehkä kanit jotka nukkuu silmät auki ovat niin arkoja vielä, tai jotain. Oona (mun kani) Ei ole ollenkaan arka! Eikä mun kaverin kanikaa. niih..


      • iik
        Idyli kirjoitti:

        Nukkuu vasta silloin kun talossa hiljennytään. Jos jotain mölyä pidetään, niin ei kanikaan nuku.
        Ja sitten tiedoksi että mun kani
        nukkuu SILMÄT KIINNI!!
        Mun kaverinki kani nukkuu silmät kiinni. Ehkä kanit jotka nukkuu silmät auki ovat niin arkoja vielä, tai jotain. Oona (mun kani) Ei ole ollenkaan arka! Eikä mun kaverin kanikaa. niih..

        Kaikille vastanneille ja hyvää uutta vuotta! :)


      • Ruohometsän asukki
        Idyli kirjoitti:

        Nukkuu vasta silloin kun talossa hiljennytään. Jos jotain mölyä pidetään, niin ei kanikaan nuku.
        Ja sitten tiedoksi että mun kani
        nukkuu SILMÄT KIINNI!!
        Mun kaverinki kani nukkuu silmät kiinni. Ehkä kanit jotka nukkuu silmät auki ovat niin arkoja vielä, tai jotain. Oona (mun kani) Ei ole ollenkaan arka! Eikä mun kaverin kanikaa. niih..

        Ei todellakaan. KAi se sitten on vain kanikohtaista miten ne nukkuvat. Omani on kaikkea muuta kuin arka, jopa vieraita ihmisiä kohtaan.
        Kaikki tuntemani lähipiirin kanit nukkuvat silmät auki. Ne eivät voi kaikki olla arkoja.


      • Animal
        Ruohometsän asukki kirjoitti:

        Ei todellakaan. KAi se sitten on vain kanikohtaista miten ne nukkuvat. Omani on kaikkea muuta kuin arka, jopa vieraita ihmisiä kohtaan.
        Kaikki tuntemani lähipiirin kanit nukkuvat silmät auki. Ne eivät voi kaikki olla arkoja.

        Jos ette edes tiedä kanien nukkuvan silmät auki niin mitähän te niistä loppujen lopuksi edes tiedätte.


      • Anonyymi

        Paljonko kanin pitäisi saada unta päissä?


    • Kanin omistaja

      Kanit on luonnostaan yö eläimiä mutta ne tottuu ihmisten rytmiin kanit nukkuu muistaakseni kakstoistatuntia vuorokaudes. Ne nukkuu esim. päiväunet silloin ku sä oot koulus ja sit ne nukkuu yöllä.

    • Hillaterttu

      Meillä mennään energiatason mukaan. Torkkuja otetaan pitkin yötä ja päivää. Etenkin yöllä kun muutkin nukkuu (yksilöstä ja iästä riippuen). Välillä nukutaan silmät kiinni. Ja usein kun on musiikkia tai muuta varuillaan oltavaa niin kuorsataan silmät auki. Sitten taas jaksetaan heitellä riemuloikkia :)

    • kata30

      Meillä tullut kani ja se nukkuu silmät melkein kiinni koska on vähä arka viel..

    • kata30

      Meidän kani nukkuu päivällä kyl =)

    • Kanit_Life

      Mulla kani nukkuu kun mä nukun<3 Jotkut kanit nukkuvat silmät auki jotkut kiinni( ; Kastroinin/Steriloinnin jälkeen nukkuu silmät auki

    • Anonyymi

      Siis joo itellä on noin viisi kuukautias kani ja kyllä se nukku välillä öisin ja välillä aamulakin. Tai siis mun kani riehuu aika paljon öisin ja nukkuu aamuisin
      noin klo 10-14, jostain siltä väliltä. Mun mielestä kanit ei varsinaisesti nuku vaa musta tuntuu, että se lepää, mut siis joo tää on vaa mun mielipide!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe