Lemmikille nimi!

Kirsi -83

Kaikki kenellä on vaikeuksi keksiä lemmikille nimi ehdottaisin että ostatte tai lainaatte kirjastosta koirien nimipäiväkirjan/kalenteri! Sieltä löydätt varmasti rakkaalle lemmikille nimen! Kyllähän nimen helposti keksii itsekin!!

10

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

Kasvattajankin antamasta nimestä on paljon apua. Lemmikin tavoista tai ulkonäöstä voi myös keksiä vaikka mitä:)

• Gerbillus

En kyllä ymmärrä mistä tämä tajuton nimipulma johtuu! Jos ette todellakaan keksi eläimillenne omaperäisiä nimiä niin käyttäkää sitten vaikka lajinimeä!
        Kaikenmaailman tipsuja ja tapsuja tässä maailmassa riittää, eikö oma lemmikkinne ole teille enemmän arvoinen kuin tuollaisen surkean lällynimen?
        Upeita nimiä maailmassa riittää, ottakaa nimet vaikka lempi TV-sarjojenne hahmoilta (EI kauniit ja rohkeat tai salatut eläimet -tyylisiä!!!). Tyypilliset suomal. ihmisten nimet ovat typeriä eläimillä.
        Nimen keksiminen lemmikille on yksi hauskimmista lemmikinomistuksen puolista. Jos ei mielikuvitus riitä niin hankkikaa sitä vaikka lukemalla kirjoja!
        "viiru" -pyh!

• Pia R.
        Gerbillus kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mistä tämä tajuton nimipulma johtuu! Jos ette todellakaan keksi eläimillenne omaperäisiä nimiä niin käyttäkää sitten vaikka lajinimeä!
        Kaikenmaailman tipsuja ja tapsuja tässä maailmassa riittää, eikö oma lemmikkinne ole teille enemmän arvoinen kuin tuollaisen surkean lällynimen?
        Upeita nimiä maailmassa riittää, ottakaa nimet vaikka lempi TV-sarjojenne hahmoilta (EI kauniit ja rohkeat tai salatut eläimet -tyylisiä!!!). Tyypilliset suomal. ihmisten nimet ovat typeriä eläimillä.
        Nimen keksiminen lemmikille on yksi hauskimmista lemmikinomistuksen puolista. Jos ei mielikuvitus riitä niin hankkikaa sitä vaikka lukemalla kirjoja!
        "viiru" -pyh!

Sinä Gerbillus!! Miksi sinä pilkkaat toisten SULOISIA nimiä, kuten mainitsemasi Viiru? Yhdellikään lemmikillä ei ole nimeä Viiru, mutta se kuulostaa hyvin suloislta nimeltä! Mä oon sitä mieltä, että maailmassa ei ole yhtäkään ainoatakaan oikeaa vastausta esimerkiksi tällaisessa nimi kysymyksessä, ei sun pitäis tollalailla mennä loukkaamaan toisten tunteita haukkumalla erittäin suloisia nimiä!!

Lisäksi, on minullakin ollut usein ongelmana mikä nimeksi, kai sunkin vanhemmat mietti pitkään ja hartaasti sun nimees? On rakkaalla lemmikillä oltava sellanen nimi, joka on sitten hyvä, eikä kenenkään pitäisis mennä kuuntelemaan sun kaltaisten ihmisten puheita, joissa sinä neuvot mikä on hyvä, mikä "lällynimi", kuuntele nyt vähän ittees ennen kuin tollaista menet ilmoille päästämään!

• Kati S.
        Gerbillus kirjoitti:

"viiru" -pyh!

Viiru ei ole mikään pyh! Mun rakkaan rottikseni nimi on Viiru, ja se nimi tulee siitä, että sillä on päässä sellanen valkonen viiru. Heti kun mä näin sen elukan, mä päätin että sen nimeks tulee Viiru. Eikä mun Viirulainen todellakaan ole mikään turha hiirulainen. Vaikka pakko myöntää, ettei se todellakaan ole mikään maailman omaperäisin nimi, mutta erittäin sopiva nimi just sille hännäkkäälle. Seuraavan kerran kun otan elukoita, annan niille nimiks Prinssi ja Nakki. Mitäs siitä sanotte?! :P

• Että niin
        Kati S. kirjoitti:

Viiru ei ole mikään pyh! Mun rakkaan rottikseni nimi on Viiru, ja se nimi tulee siitä, että sillä on päässä sellanen valkonen viiru. Heti kun mä näin sen elukan, mä päätin että sen nimeks tulee Viiru. Eikä mun Viirulainen todellakaan ole mikään turha hiirulainen. Vaikka pakko myöntää, ettei se todellakaan ole mikään maailman omaperäisin nimi, mutta erittäin sopiva nimi just sille hännäkkäälle. Seuraavan kerran kun otan elukoita, annan niille nimiks Prinssi ja Nakki. Mitäs siitä sanotte?! :P

nimen antaminen on ehdottomasti henkilökohtainen asia. Minusta on todella tyhmää kirjoittaa että älkää antako lemmikillenne sitä tai tätä nimeä niinkuin Gerbillus sanoi. Jos joku antaa lemmikilleen nimeksi vaikka Saku ja Miia niin entäs sitten, ei se ketään ulkopuolista luulisi haittaavan tietenkin luulisi lemmikin omistajan pitävän niistä nimistä. Minusta on sitäpaitsi todella suloista antaa esim. koiralle ihmisen nimi. Näin vähän aika sitten kaupungilla koiran jonka nimi oli Teemu ja se jos mikä oli suloista!

• Gerbillus
        Että niin kirjoitti:

nimen antaminen on ehdottomasti henkilökohtainen asia. Minusta on todella tyhmää kirjoittaa että älkää antako lemmikillenne sitä tai tätä nimeä niinkuin Gerbillus sanoi. Jos joku antaa lemmikilleen nimeksi vaikka Saku ja Miia niin entäs sitten, ei se ketään ulkopuolista luulisi haittaavan tietenkin luulisi lemmikin omistajan pitävän niistä nimistä. Minusta on sitäpaitsi todella suloista antaa esim. koiralle ihmisen nimi. Näin vähän aika sitten kaupungilla koiran jonka nimi oli Teemu ja se jos mikä oli suloista!

No sorry jos loukkasin kaikkien tunteita mutta ärsyttää vain tuollainen "mä saan eläimen mutta en edes välitä keksiä sille itse nimeä". No ehkä tämäkin nyt on vain mun mielipide, mutta antaa aika höntin kuvan omistajasta, jos elukan nimi on joku tipsu. Että etkö TODELLAKAAN keksinyt MITÄÄN muuta. Vähän sama kuin tämä himo antaa lapselle nimeksi tuikitavallinen Matti tai Maija. Ettekö halua että lemmikkinne erottuvat harmaasta massasta?
        Yksi gerbiileistäni on nimeltään Uzi ja toinen Beretta. Muita en jaksa luetella. Ei varmasti ole samannimisiä gerbuja muilla...

• Kati S.
        Gerbillus kirjoitti:

No sorry jos loukkasin kaikkien tunteita mutta ärsyttää vain tuollainen "mä saan eläimen mutta en edes välitä keksiä sille itse nimeä". No ehkä tämäkin nyt on vain mun mielipide, mutta antaa aika höntin kuvan omistajasta, jos elukan nimi on joku tipsu. Että etkö TODELLAKAAN keksinyt MITÄÄN muuta. Vähän sama kuin tämä himo antaa lapselle nimeksi tuikitavallinen Matti tai Maija. Ettekö halua että lemmikkinne erottuvat harmaasta massasta?
        Yksi gerbiileistäni on nimeltään Uzi ja toinen Beretta. Muita en jaksa luetella. Ei varmasti ole samannimisiä gerbuja muilla...

Onhan se tietty siistii, että jollain elukalla on omalaatuinen nimi. Uzi ja Beretta, loistavaa! =D
        Parhaat tietämäni rottien nimet taitaa olla Kvarkki ja Kumkvatti. Siitä huolimatta minä ainakin henkilökohtaisesti tykkään ihan simppeleistä nimistä. Ollaan ehkä meille ottamassa taas piakkoin "perheenlisäystä" ja mietin jo kuumeisesti mukavaa nimeä tulevalle siimahännälle. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että siitä tulisi Naru. Se rimmaa hyvin, Viiru, Muru ja Naru. Ei todellakaan omaperäistä, mutta mukavan simppeliä. Mutta rakastaisin lemmikkiäni, vaikka sen nimi sitten olis vaikka Jorma-Einari tai jotain muuta yhtä junttia.

• Idyli
        Kati S. kirjoitti:

Onhan se tietty siistii, että jollain elukalla on omalaatuinen nimi. Uzi ja Beretta, loistavaa! =D
        Parhaat tietämäni rottien nimet taitaa olla Kvarkki ja Kumkvatti. Siitä huolimatta minä ainakin henkilökohtaisesti tykkään ihan simppeleistä nimistä. Ollaan ehkä meille ottamassa taas piakkoin "perheenlisäystä" ja mietin jo kuumeisesti mukavaa nimeä tulevalle siimahännälle. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että siitä tulisi Naru. Se rimmaa hyvin, Viiru, Muru ja Naru. Ei todellakaan omaperäistä, mutta mukavan simppeliä. Mutta rakastaisin lemmikkiäni, vaikka sen nimi sitten olis vaikka Jorma-Einari tai jotain muuta yhtä junttia.

Mun mielestä kanille sopii ihan hyvin joku ihmisen nimi. Mun kanin nimi on Oona.
        Mulla oli aikasemmin kolme kania
        joiden nimet oli Viivi, Ninni ja Lilli.
        Ei ne ollu mitää huonoja nimiä?
        VAi oliko? Ja se mua ärsyttää kyl siinä "Tipsu" -nimessä, koska se on Koirarotu, tai "koirarodun lempinimi". Tipsu on sama kun Tiibetinspanieli, ja se on ärsyttävää jos joku antaa lemmikin nimeksi Tipsu.

• Kaninchen
        Idyli kirjoitti:

Mun mielestä kanille sopii ihan hyvin joku ihmisen nimi. Mun kanin nimi on Oona.
        Mulla oli aikasemmin kolme kania
        joiden nimet oli Viivi, Ninni ja Lilli.
        Ei ne ollu mitää huonoja nimiä?
        VAi oliko? Ja se mua ärsyttää kyl siinä "Tipsu" -nimessä, koska se on Koirarotu, tai "koirarodun lempinimi". Tipsu on sama kun Tiibetinspanieli, ja se on ärsyttävää jos joku antaa lemmikin nimeksi Tipsu.

Kaikki (tai ainakin minä) jotka ovat lukeneet Ruohometsän Kansan (Richard Adams) eivät voi edes kuvitella, että nimeäisivät kaninsa joksikin muuksi kuin mitä nimiä siinä kirjassa esiintyy.
        Minulla on mm. Pähkinä, Hopea ja Voikukka.
        Ps. kannattaa lukea kyseinen kirja, etenkin kanifanit!

• n.s
        Kaninchen kirjoitti:

Kaikki (tai ainakin minä) jotka ovat lukeneet Ruohometsän Kansan (Richard Adams) eivät voi edes kuvitella, että nimeäisivät kaninsa joksikin muuksi kuin mitä nimiä siinä kirjassa esiintyy.
        Minulla on mm. Pähkinä, Hopea ja Voikukka.
        Ps. kannattaa lukea kyseinen kirja, etenkin kanifanit!

No ette ny sentään hölmöjä tai jos ootte ni mä oon yhtä hölmö. Joka tapauksessa jokanen ihminen kyl löytää sen oikeen ja sopivan nimen lemmikilleen...oli se sitte tipsu tai hipsu tai mikä lie...Mun mielest on kuitenki hyvä kysyy muiltaki jos haluu jonku oikeen erikoisen nimen jos ei ite keksi. Muilta voi saada ihan uskomattoman hyviä ja hauskoja ideoita!!! Tärkeintä on vaan se että huolella valitsette lemmikkinne nimen niin, että voitte olla varmoja siit että teijän lemmikki kantaa just sitä nimee mikä sopii sille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      175
      13388
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4910
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2032
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1693
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe