Niin, kuinka vanhaksi kanisi eli?
Ja jos vielä hieman kertoisit, että millainen kani, mihin kuoli jne. Vanhan (?) kanin omistajan kiinnostaa tietää.
*
oma kanini, Pupu, on nyt 6 1/2 vuotias, leikattu uros. (leikattu noin 2 1/2 vuotiaana).
Rodusta ei sen kummempaa tietoa ole, hieman isompi kuin kääpiökani, isopää, pitkät korvat.
Pupu on ollut ihan hyvin terveeenä, muutama suolitukos ja ripuli on viimevuosina vaivannut. Aisa näyttää nyt korjaantuneen, kun leikkasin sen turkin lyhyemmäksi.on kylläkin ruman näköistä, mutta karvanlähtö rauhoittui. Ennen kerimistä siitä lähti jatkuvasti karvaa.
Pupu on aina vapaana meillä kotona, on aina ollut, erittäin pirteä ja elämäniloinen se on vieläkin.
(toivottavasti saan pitää rakkaan Pupuni luonani vielä kauan.)
*
Kuinka vanha kani?
4
538
Vastaukset 4
- haisu...
Minulla on ollut yhteensä 16 maatiaiskania, ja kaikki ovat kuolleet 10-15v. ikäisinä...Maatiaiskanit elävät pidenpään kuin kääpiökanit...Ne kuolivat vanhuuttaan, ja joillain oli myös jotain sairauksia (pieniä)...Kanisi saattaa olla maatiaiskani, kun kerta rodusta ei ole tietoa...
- Idyli
Mun kaverilla on kääpiökani, tai Hermeliini, joka on kai kohta 6v. Ihan hyvin se ainakin voi, Viettelee vanhuudenpäiviään juuri.
Kääpiökanit elävät joskus yli 10v. ellei tule mitään sairautta.
Mun kani on 1v. - ent. sekarotuisen ja nykyinen
Idyli kirjoitti:
Mun kaverilla on kääpiökani, tai Hermeliini, joka on kai kohta 6v. Ihan hyvin se ainakin voi, Viettelee vanhuudenpäiviään juuri.
Kääpiökanit elävät joskus yli 10v. ellei tule mitään sairautta.
Mun kani on 1v.Sekarotuiset kanit elävät pidempään kuin rotukanit (rotukanit ovat pitkälle jalostettuja mikä aiheuttaa niille terveydellisiä ongelmia). Sekarotuiset saattavat elää jopa yli 10-vuotiaiksi, kun taas rotukanien keski-ikä on n. 5 vuotta.
- maria
ent. sekarotuisen ja nykyinen kirjoitti:
Sekarotuiset kanit elävät pidempään kuin rotukanit (rotukanit ovat pitkälle jalostettuja mikä aiheuttaa niille terveydellisiä ongelmia). Sekarotuiset saattavat elää jopa yli 10-vuotiaiksi, kun taas rotukanien keski-ikä on n. 5 vuotta.
Mul on kax kanii,toinen on 9 vuotias ja toinen 1,5-v. Tää vanha pupu on puolix kääpiö ja puolix ilmeisesti maatiaiskani ja on vielä loistavassa kunnossa! Nukkuu ja makoilee enemmän kuin ennen,mutta muuten pirtsakka! Tää nuorempi kaveri pitää vanhan kunnossa... :) ovat nimittäin sydänystäviä! Mun puput juoksee aina vapaina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931028Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei301952- 102895
- 78771
- 78752
- 82736
- 50665
- 37656
- 45641
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39630