Artemis Fowl

Tiinu

Oon suomentanu ne tekstit sieltä kirjojen sivujen alareunasta. Siis kahden ekan kirjan tekstit. Ykkösen teksti oo tosi pitkä, mutta kakkosen vähän lyhyempi. Jos joku haluaa tietää mitä niissä lukee hihkaskaa. Kirjoitan ne tänne jos joku haluaa. Ykkösessä oon keijukieltä ja kakkosessa kentaurikieltä. Kentaurikieli oon helpompaa. Sen oppii aika helpolla.

24

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artemis

      Kerro, kerro, kerro...!!! Oon yrittänyt, mutta huonolla tuloksella... :(

      • Tiinu

        ,mutta en vielä. Oon nyt koulussa ja ne on kotona paperilla. Kirjotan sitten kun pääsen seuraavan kerran nettiin. Siis molemmat? Valmistaudu pitkiin jaarituksiin...:)


      • totaalinen fani
        Tiinu kirjoitti:

        ,mutta en vielä. Oon nyt koulussa ja ne on kotona paperilla. Kirjotan sitten kun pääsen seuraavan kerran nettiin. Siis molemmat? Valmistaudu pitkiin jaarituksiin...:)

        kerro nyt.. Kohta halkean jännityksestä!


      • Tiinu
        totaalinen fani kirjoitti:

        kerro nyt.. Kohta halkean jännityksestä!

        Tässä tää sitten on. Voin lähettää ykköskirjan tekstit sähkärillä jos sopii kun se on A4 kokonen teksti.;)

        Onneksi olkoon ihminen. Jos olet onnistunut murtamaan tämän koodin olet älykkäämpi kuin useimmat lajisi edustajat. Tämä on viesti keijukansalta. Etsimme liittolaisia saviväen joukosta. Useimmat ihmiset on hidasjärkisiä olentoja, mutta poikkeuksiakin on. Kuten esimerkiksi sinä. Älykkyytesi johtuu siitä, että olet keijujen sukua. Tuntuuko sinusta joskus, että et ole samanlainen kuin muut? Ovatko korvasi tavallista suipommat? Onko kielesi niin pitkä, että se yltää koskettamaan nenääsi? Näetkö joskus unta lentämisestä? Oletko koskaan ajatellut, että et kuulu saviväen joukoon? Siihen on syynä, että suonissasi virtaa keijujen verta. Nuori savikeiju, minulla on sinulle tehtävä. Yhtenä meistä sunun velvollisuutesi on suojella maapalloa niiltä, jotka yrittävät tuhota sen. Sinun on liityttävä uudenlaiseen Saviväkeen, joka rakastaa maapalloa yhtä palajon kuin keijut. Sääntöjä on vain yksi ja se on: kuluta vain niin paljon kuin tarvitset ja kuluta se viisaasti. Jos seuraat ohjeita maapallo pelastuu. Lähde nyt suorittamaan tehtävääsi. Toistan tämän viestin niille ihmisille, joiden keijuaivot eivät ole yhtä teärvät kuin sinun.

        Siinä se. Jos on kirjotusvirheitä niin se johtuu siitä kun kirjoitin tämän kiireellä...


      • Tiinu
        Tiinu kirjoitti:

        Tässä tää sitten on. Voin lähettää ykköskirjan tekstit sähkärillä jos sopii kun se on A4 kokonen teksti.;)

        Onneksi olkoon ihminen. Jos olet onnistunut murtamaan tämän koodin olet älykkäämpi kuin useimmat lajisi edustajat. Tämä on viesti keijukansalta. Etsimme liittolaisia saviväen joukosta. Useimmat ihmiset on hidasjärkisiä olentoja, mutta poikkeuksiakin on. Kuten esimerkiksi sinä. Älykkyytesi johtuu siitä, että olet keijujen sukua. Tuntuuko sinusta joskus, että et ole samanlainen kuin muut? Ovatko korvasi tavallista suipommat? Onko kielesi niin pitkä, että se yltää koskettamaan nenääsi? Näetkö joskus unta lentämisestä? Oletko koskaan ajatellut, että et kuulu saviväen joukoon? Siihen on syynä, että suonissasi virtaa keijujen verta. Nuori savikeiju, minulla on sinulle tehtävä. Yhtenä meistä sunun velvollisuutesi on suojella maapalloa niiltä, jotka yrittävät tuhota sen. Sinun on liityttävä uudenlaiseen Saviväkeen, joka rakastaa maapalloa yhtä palajon kuin keijut. Sääntöjä on vain yksi ja se on: kuluta vain niin paljon kuin tarvitset ja kuluta se viisaasti. Jos seuraat ohjeita maapallo pelastuu. Lähde nyt suorittamaan tehtävääsi. Toistan tämän viestin niille ihmisille, joiden keijuaivot eivät ole yhtä teärvät kuin sinun.

        Siinä se. Jos on kirjotusvirheitä niin se johtuu siitä kun kirjoitin tämän kiireellä...

        Näin ennusti Ohm haltia Frondin limakupin puhdistaja. Mutta olen paljon muutakin sillä näen tulevaisuuden limaan kirjoittettuna. Me tontut olemme vuosisatojen ajan lukeneet limasta, mutta olen paras limastalukija mitä koskaan on ollut. Yleensä näkyni ovat vaatimattomia. Ennustan peikkorokkoepidemioita tai vanhojen kääpiöukkojen kaasuvaivoja. Mutta joskus pahainen kupin puhdistajakin voi nähdä suuria asioita. Kaksi kuuta sitten sain mahtavan näyn kun katsoin hänen majesteettinsa limakuppiin. lämmitin kuppia liekin yläpuolella kun merkki ilmestyi. Tämä näky oli todentuntuisempi, tarkempi kuin mikään mitä olen ennen nähnyt. Näkyni suuren merkityksen vuoksi päätin kirjoittaa sen muistiin jälkipolville. Ja jotta voisin sanoa "olisitte uskoneet minua". Näin ajan jolloin savimiehet ovat ajaneet väen maan alle. Tämän näin limassa. Kun se aika koittaa yksi heistä tulee meidän keskuuteemme. Fowl hän on nimeltään ja häiju luonnoltaan. Savimies, jolle ei ole vertaista. Hän saa salisuutemme selville ja käyttää niitä meitä vastaan. Näen hänet selvästi silmieni edessä. Hänen kasvonsa ovat kalpeat, silmänsä tummat ja hiuksensa korpinmustat. Silti näen varmasti väärin, koska silmissäni hän on vasta poikanen. Eihän yhdestä savipojasta voi olla vastusta väelle. Mutta nyt näen, ettei tämä poika ole yksin.



        Jatkan kun kerkiän...


      • Tiinu
        Tiinu kirjoitti:

        Näin ennusti Ohm haltia Frondin limakupin puhdistaja. Mutta olen paljon muutakin sillä näen tulevaisuuden limaan kirjoittettuna. Me tontut olemme vuosisatojen ajan lukeneet limasta, mutta olen paras limastalukija mitä koskaan on ollut. Yleensä näkyni ovat vaatimattomia. Ennustan peikkorokkoepidemioita tai vanhojen kääpiöukkojen kaasuvaivoja. Mutta joskus pahainen kupin puhdistajakin voi nähdä suuria asioita. Kaksi kuuta sitten sain mahtavan näyn kun katsoin hänen majesteettinsa limakuppiin. lämmitin kuppia liekin yläpuolella kun merkki ilmestyi. Tämä näky oli todentuntuisempi, tarkempi kuin mikään mitä olen ennen nähnyt. Näkyni suuren merkityksen vuoksi päätin kirjoittaa sen muistiin jälkipolville. Ja jotta voisin sanoa "olisitte uskoneet minua". Näin ajan jolloin savimiehet ovat ajaneet väen maan alle. Tämän näin limassa. Kun se aika koittaa yksi heistä tulee meidän keskuuteemme. Fowl hän on nimeltään ja häiju luonnoltaan. Savimies, jolle ei ole vertaista. Hän saa salisuutemme selville ja käyttää niitä meitä vastaan. Näen hänet selvästi silmieni edessä. Hänen kasvonsa ovat kalpeat, silmänsä tummat ja hiuksensa korpinmustat. Silti näen varmasti väärin, koska silmissäni hän on vasta poikanen. Eihän yhdestä savipojasta voi olla vastusta väelle. Mutta nyt näen, ettei tämä poika ole yksin.



        Jatkan kun kerkiän...

        Hänellä on rinnalaan suuri soturi, joka kantaa lukemattomien taistelujen arpia. Fowl vaatii väeltä lunnaiksi sen kalleinta aarretta. Kultaa. Ja kaikesta väen taikuudesta huolimatta hän saattaa myös onnistua. Sillä hän on keksinyt miten aikakentästä pääsee pois pakoon. Ikävä kyllä en tiedä miten tarina päättyy, mutta sen sijaan näin muuta. Tulee toinenkin tarina. Joku väen ja saviväen yhdistää. Molempien kansojen pahimmat puolet. Hän on keiju ja hänen tarkoituksensa on tallata kaikki maailman olennot rautakorkonsa alle. Ja kuka tämä petturi on? Sitä en näe selvästi, mutta hän aloittaa sodan, jonka veroista väki ei ikänään kokenut. He, jotka ennen olivat vihollisia, nousevat yhdessä häntä vastaan. Ja ensimmäistä kertaa savimiehiä on maan alla. Minulla on hänestä vain yksi vihje, arvoitus. 'Nousevat hiidet tuho vie Turvan katala keiju sille tuo turman. Suuren vahingon aikaan saa menninkäinen, jota sormi osoittaa. Hän alati kasvojaan toisiksi vaihtaa ja puheensa aina totuutta kaihtaa. Hän väittää tahdo pahaa en lain, mutta valtaa himoitsee salassa vain.' Tiedän, ei mitenkään erityisen selkeästi sanottu. en ymmärrä sitä itsekkään, mutta ehkäpä kaikki selviää tulevaisuudessa. Pitäkää silmällä vallanjanoista menninkäistä, jota tarinamme kuluessa osoitetaan sormella. Tämä on siis Ohmin perintö. varoitus, joka saattaa pelastaa maailman taydelliseltä tuholta. Tiedän, ettei näissävihjeissä ole kehumista. Tiedot eivät ole kovin tarkkoja. Neuvoisin teitäkin lukemaan limasta. Ehkäpä teillä on siihen lahjoja. Panen tämän ennustuksen samaan paikkaan limakuppini kanssa. Jos teillä ei ole onnea työskennellä limakupin puhdistajana saatte varmaankin limaa omasta takaa aina kun vilustutte. Tähän päättyy Ohmin ensimmäinen ennustus. Näkyni ovat kuitenkin niin tärkeitä, että toistan ennustukseni vielä. Jos olettte vasta alkanut ymmärtää mitä kirjoitin jatkakaa lukemista. jos olette selvittänyt viestin alusta loppuun onnensksi olkoon. Lähtekä pelastamaan maailmaa.


    • pihkatyttö

      En uskaltanut lukea mitä olit krijoittanut seuraaviin viesteihi, koska pelkäsin löytäväni niistä vastauksen alareunojen arvoitukseen ;) Haluaisin itsekin kokeilla kääntää niitä, jos sopii, haluaisitko kertoa misät nuo aakkoset olet oppinut ja ehkä pistää ne tänne tai lähettää mulle meilinä? Olisin toodella kiitollinen, kun saisin thedä työn itse (=enemmä jännitystä, eikö vaan?) ;) Olet tehnyt varmasti ison työn!

      • Tiinu

        oppimaan. Kun olin kirjoittanut aakkoset muistin ne jo aika hyvin. Ykköskirjan kirjaimet löytää sivulta 35-36. Sama keijukielellä ja suomeksi. Siitä vain vertailemaan. Kakkosen aakkoset ovat 155. Niistä kannattaa aloittaa. Ovat paljon helpompia. HUOM! T-kirjain kirjoitetaan tyhjänä välinä ja 3 kolmiota päällekäin on sanojenväli. Käänsin niitä koulussa tylsillä tunneilla. opettajat eivät huomanneet mitään.


      • pihkatyttö
        Tiinu kirjoitti:

        oppimaan. Kun olin kirjoittanut aakkoset muistin ne jo aika hyvin. Ykköskirjan kirjaimet löytää sivulta 35-36. Sama keijukielellä ja suomeksi. Siitä vain vertailemaan. Kakkosen aakkoset ovat 155. Niistä kannattaa aloittaa. Ovat paljon helpompia. HUOM! T-kirjain kirjoitetaan tyhjänä välinä ja 3 kolmiota päällekäin on sanojenväli. Käänsin niitä koulussa tylsillä tunneilla. opettajat eivät huomanneet mitään.

        Kiitos paljon, menen heti katsomaan jos ne olisivat kirjastossa vapaat... Kehehehehee...


    • kele

      paskaa. hyi helvetti. ei maksa vaivaa. surkea sarja.

      • Tiinu

        Oliks pakko!!!


    • Sylikissa

      Eli suomensin Artemis Fowl-kolmosen eli Ikuisuuskoodin salakoodin. Oli tosi ärsyttävä laskea niitä viivoja ja suomentaa se.. huoh.. ei kuitenkaan kannata lukea tätä ellei halua spoilaantua. Tässä tulee:

      Viesti Artemis Fowlilta. Salattu. Hyvä uusi liittolaiseni, jos olet selvittänyt tämän koodin, olet riittävän älykäs auttamaan minua tehtävässäni. Olet ehkä kuullut Fowlin suvusta ja saatat kuvitella että tehtäväni on vastoin lakia tai jopa vaarallinen. Voin vakuuttaa että niin ei ole. Pyydän sinulta vain että autat minua pitämään muistoni siellä minne ne kuuluvat. Minun päässäni. Tietyt tahot yrittävät riistää minulta muistot jotka kuuluvat minulle. Nämä tahot haluavat pyyhkiä aivoistani eräitä tietoja jotka ovat minulle tavattoman tärkeitä ja kallisarvoisia. Keitä nämä tahot ovat? He ovat taikuutta käyttäviä keijuja joita kutsutaan väeksi. Tiedän mitä ajattelet: "tämä artemis Fowl-niminen tyyppi on selvästi järjiltään. Vai keijuja, ei kai hän voi kuvitella että uskoisin tuollaista hölynpölyä" - se on aivan ymmärrettävää. Kaksi vuotta sitten olisin itsekin ajatellut samoin. Mutta kahdessa vuodessa voi tapahtua paljon. Olen nähnyt vihreäihoisten ilmahisten lentävän omilla siivillään. olen nähnyt kääpiöiden kaivavan käytäviä luolamaisten suidensa avulla. Olen saanut olla todistamassa menninkäisten parantavia taikavoimia ja koskettanut jalon kentaurin kuvetta. Keijut ovat totta. Sen voin vakuuttaa. Mutta kaikista ihmeellisistä voimistaan huolimatta keijut pelkäävät yhtä asiaa: ihmisiä.
      Vain meillä on voimaa syöstä heidän maanalainen kulttuurinsa perikatoon. Suuren lukumäärämme turvin voisimme voittaa jopa heidän taikuutensa.
      Niinpä keijut ovat päättäneet, että ihmispoika, jolla on heitä koskevia tietoja, on heille liian suureksi vaaraksi. Pian he tyhjentävät muistini ja kaikki ihmeelliset tietoni katoavat. Voin estää sen vain yhdellä keinolla: olen antanut tietolevyn lainsuojattomalle kääpiölle nimeltä Mulch Diggums. Levylle olen tallentanut kaikki tietoni keijukaisista. Muistintyhjennyksen vuoksi unohdan tietenkin kaiken myös kääpiöistä ja levystä. Diggumsin pitäisi tuoda levy takaisin minulle, mutta tavallisiin rikollisiin ei aina voi luottaa. Niinpä pyydän sinua toimittamaan minulle viestin. Viesti on hyvin yksinkertainen. Kuusi pientä sanaa: Artemis Fowlin täytyy löytää Mulch Diggums. aina kun näet jonkun liittolaisistani lukevan tätä kirjaa, lausu nuo sanat ääneen. Viesti leviää viruksen lailla ympäri maailmaa ja päätyy lopulta minun korviini. Otan siitä vaarin ja ryhdyn kaikin voimin etsimään salaperäistä mulch Diggumsia. Kun löydän hänet, levy nostaa muistot taas mieleeni ja olen saanut tietoni takaisin. Tee se minun puolestani ja kun minä hallitsen maailmaa, sinäkin saat palkkiosi. Muista, artemis Fowlin täytyy löytää Mulch Diggums. Uusi ystäväsi Artemis Fowl II.

      Eli siinä se. Hyvää päivänjatkoa..

    • Keiju

      Herraneaika... Ne on todellakin aivan totaalisen helpot anteeks vaan en voi olla kirjottamatta tätä mut se jolla vähänkin maalaisjärki pelaa saa kyl käännettyy ne yhes silmäs räpäykses. Ite kun kokeilin joskus pari vuotta sitten niin ei todellakaan ollut mitenkään vaikeaa.

      • Tiinu

        ollut vaikeaa minustakaan kääntää niitä tekstejä, mutta kun jotkut ihmiset eivät ole yhtä neroja kuin toiset. Osaan vieläkin kirjoittaa kentaurikieltä yhtä hyvin kuin äidinkieltäni suomea. Kirjotan sitä joskus kouluvihkoihinkin ja opettaja ihmettelee.=)


    • epäuskoinen

      Et niillä symboolella ois jokin merkitys. Teillä on saattanut olla koulus tylsää ja keksineet noi jutut. Tai sit ette. Artemis Fowl on yksi Fantasia taivaan kiinto tähdistä, ainakin minun osaltani, mutta en kylläkään ole edes yrittänyt kääntää niitä tekstejä... Veikkausta pöytään tuleeko viel neljäs? Sehän on Trilogia, niin se oli ainakin suunniteltu(tiedot ehkä vanhentuneita) Ja Tiinu sä taidat olla savikeiju ;)

      • Tiinu

        ,niin taidan olla...;) Tehtävä pohjoisessa kirjan takalipeessähän lukee, että kaksi kirjaa on vielä tulossa. En muista oliko ainakin... Yksi on jo tullut. Artemis on vaan jotenkin niin kiva. Siinä on jotakin mitä Harry Potterissa ei oo. Neroutta?


      • epäuskoinen
        Tiinu kirjoitti:

        ,niin taidan olla...;) Tehtävä pohjoisessa kirjan takalipeessähän lukee, että kaksi kirjaa on vielä tulossa. En muista oliko ainakin... Yksi on jo tullut. Artemis on vaan jotenkin niin kiva. Siinä on jotakin mitä Harry Potterissa ei oo. Neroutta?

        niinpä. Artemis on niin pirullisen nerokas, toisin kuin hissukka harry. En väitä et Potterit ois huonoja, mut kyl Artemis hakkaa ne mennen tullen. Joko oot muuten lukenu Ikuisuuskoodin Tiinu?


      • Tiinu
        epäuskoinen kirjoitti:

        niinpä. Artemis on niin pirullisen nerokas, toisin kuin hissukka harry. En väitä et Potterit ois huonoja, mut kyl Artemis hakkaa ne mennen tullen. Joko oot muuten lukenu Ikuisuuskoodin Tiinu?

        Olen lukenu sen. Pari viikkoo sitten. Ja suomensin alareunat. Säälittää Artemis kun sille tehtiin muistintyhjennys. Tiesitkö muuten, että uusin Potter ilmestyy suomeks maaliskuussa? Nimeä suomeks en nyt muista. Oon kyllä lukenu sen jo enkuks. Minkä ikänen oot? Ja kaikki muutkin. Mä oon 15,just kohta 16. Lukiossa pakerran ja jaksan silti lukea "hömppäkirjoja".=)


      • epäuskoinen
        Tiinu kirjoitti:

        Olen lukenu sen. Pari viikkoo sitten. Ja suomensin alareunat. Säälittää Artemis kun sille tehtiin muistintyhjennys. Tiesitkö muuten, että uusin Potter ilmestyy suomeks maaliskuussa? Nimeä suomeks en nyt muista. Oon kyllä lukenu sen jo enkuks. Minkä ikänen oot? Ja kaikki muutkin. Mä oon 15,just kohta 16. Lukiossa pakerran ja jaksan silti lukea "hömppäkirjoja".=)

        En tiennyt ja nyt kun sanoit niin ptää ryhtyy oottamaan. ite oon kuukauden kulttua 17 ja lukios. Mulla ainakin on aika paljon kavereita jotka lukee "hömppä kirjoja".
        Kyllähän tuo kävi vähän Artemista sääliksi. Siitä tuli taas, niin kuin, tosi paha. Tosin silloinkin se on loistava. Mut toivotaan et Mulch pysyy kaidalla tiellä vähän aikaa ja menee sit Artemiksen luokse...Muisti tulee takas... Ja taas saa keijut pelätä... ;)


    • marie

      Ei ne tekstit oo vaikeita ratkaista, vähän kun tiirailee niitä niin kohta lukee niin kun vettä vaan. Yrittäkää itse ratkaista niin saa kivan onnistumisen fiiliksen, se helppo tapahan on etsii ne täältä valmiina.

    • minttu_89

      voisitko mulle lähettää ne riimusuomennukset. oon yrittänyt mut kun siitä ei tuu mitään.

      • Tiinu

        riimusuomennokset? Ai nekö, jotka kirjoitin tuonne alkuun? Katso sieltä jos niitä tarkoitit.


    • Hanajima

      Artemis Fowl on kyllä ehdottomasti kaikkein paras sarja. Tuleekohan niitä vielä lisää? (Viimeisin: Atlantiskompleksi)

      • Yksvaa:d

        Tulee. Vielä yksi ja viimeinen, jos muistan oikeen nimi tais olla suomeksi Viimeinen vartia.
        2012 kesällä tulee. ^^ Ja se luultavammin käsittelee vielä vähän Artemiksen ongelmia atlantiskompleksin kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe