Meillä ois seuraavanlainen tilanne:
Lapsella on latinoisä, itse olen ihan suomalainen. Haluttais kuitenkin vähän miehenkin peruja nimeen. Suvussaan kiertääkin isältä pojalle nimi Emilio. Aateltiin sitä esmes toiseks nimeksi.
Kuulostaako vaikka Joona Emilio, Lassi Emilio, Lauri Emilio tai Henri Emilio hyvältä? Muitakin saa ehdotella!
Vähän ennen aikaista on miettiä, josko tyttöä tulis jossain vaiheessa, mut nimi hällekin. Eli tykkäämme kumpainenkin Eerika, Erika, Eerica, Erica nimistä. Eli mikä sopis sit tytölle parhaiten? Se olis etunimi. Toiseks ja kolmanneks nimeksi tulis varmaanki Marta Olivia. Martakin tulee miehen suvusta.
Eli mitä sanotte Emiliosta toiseksi nimeksi ja mites muotoilisitte tuon Eerika/Erika/Erica/Eerica Marta Olivian?
Lapsella on jo isoveikka, Juuso Manuel, mitä siitä pidätte?
latinolapsi
10
862
Vastaukset
- tiina
Mun mielestä ehdottomasti parhaalta kuullostaa Joona Emilio ja Erica Marta Olivia. Mutta tietysti jos haluaa tytön nimestäkin enemmän suomalaisen Eerika Marta Olivia saattaisi olla parempi.
- Mikko
jo pelkkä ajatus!
- ääliö
...älä siihen lattialle, Mikko!
- ...
ehdottomasti joona.
ja tytön nimex erika (lausutaa kuiteki eerika)....mutta marta....hmm. no, kai se menee, kun sanoo, ett se on latinalainen nimi.
juuso manuel on iha kiva nimi =) - Minttu
Suosikkini noista nimistä pojalle on Lassi tai Lauri Emilio.
Tytölle taas parhaiten noista sopisi Eerika Marta Olivia. - tir
Manuel on kiva tai sitten Gustavo. Aaro Gustavo?
- Terhi
Juuso Manuel on kiva nimi.
Tytölle näistä nimistä olis:
Eerika Martta Olivia.
Pojalle Joona Emilio. - mummo
aivan loistavaa... ehdottomasti laitatte nimeen jotain merkkejä isän peruistakin...
mun mielestä on kivaa et nimellä olis tavallaan jokin tarina...
esim. ekaks nimeks se oma ehdoton suosikki ja sit toiset nimet tulis vaikka suvusta tai jostain muualta.... nimittäin omalla nimelläni on tarina... ja olen ylpeä siittä... se tuntuu oikeestaan aika hienolta... se kertoo että nimeni valinta ei ole ollut vanhemmilleni ihan läpihuuto juttu vaan sitä on pohdittu ja sillä on ollut heille merkitystä...
EMILIO... on upea nimi ja sopii lähes kaikkien suomalaisten nimien kanssa...
noista sun omista ehdotuksista suosittelisin...
LAURIA tai JOONAA.
tytölle taas...
laittaisin ehkä...
EERIKA MARTA OLIVIA...
kaikki ymmärtävät miten se kirjoitetaan eikä tarvitse aina selittää et silleen ja silleen...vaikka pieni juttuhan se on, mutta joskus voi käydä hermoille=) - äippi
Suosikkini on Joona Emilio. Kiva nimi! Lisäksi, Joona Ja Juuso sopivat veljeksien nimiksi kuin nakutettu. Tytölle ehkä Erika tai Eerika (ei C:llä).
- Mielipide
Jätä ainakin tuo Eerica pois laskuista. Siinä alku ja loppu on minusta keskenään eri paria. Eerika tai sitten Erica.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938