kommentoikaa pliis!

eläinrakas

mulla on vähän yli 2 vuotta vanha tyttö kani. se on aika rauhallinen mut yksinäinen. ajattelin hankkii sille kaverin mut en tiedä onko viisasta ottaa pentua kaveriksi. se on hirveen huomion kipee et en tiedä mitä se tykkäis toisesta.
sanokaa kannattaako hankkia kaveri?
kiitos valmiiksi vastauksistanne!

7

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rolex

MOI!!! kyllä sun kannattais ottaa sille kaveri! kuitenki se toinen kani pitää kanillesi seuraa koko ajan, en usko että se tulisi mustasukkaiseksi. kannattaa ottaa urospentu (ja leikkauttaa se sitten kun se on spivan ikäinen) koska kanit yleensä tottuu eri sukupuolten edustajiin helpommin. mutta ei siinä mitää vaikka tytön ottasitki, kyllä ne tottumaan saa mutta aina kahen vieraan kanin yhteiselo vaatii alussa kärsivällisyyttä! muuten, tosi hyvä konsti on saada kanit tottumaan toisiinsa siten, että kun niitä pitää yhdessä isossa tilassa vapaana, niin heti jos isompi kani meinaa purra pikkukania, niin ruiskauttaa purijaa suihkepullolla päähän. siitä ne ei tykkää yhtään ja tajuaa pian että aina kun puree niin kastuu. mä totutin tolla tyylillä 3 vuotiaan naaraskanin pentu naaraaseen. aikaa siihen meni 3 viikkoa mut se kannatti, niistä tuli tosi hyvät kaverit! laita ne samaan häkkiin vasta sitten ku tiit varmasti et ne on sovussa! tsemppiä sulle ja kanillesi!!

• eläinrakas

joo mä oon meinannu ostaa naaras kanin kun en halua pentuja. en vielä tiedä onnistuuko se. minkä kokonen häkki kahdella kanilla pitää olla? tietääkö joku mistä vois saada/ostaa kanin pentuja? en halua ostaa eläinliikkeestä! kertokaa jos tiedätte!

• Kanille kaveri

Minullakin oli himppa yksinäinen ja seurankipeä kani, vaikka kuinka yritin pitää sille seuraa niin aina oli inhottava jäädä edes hetkeksi yksin.
      Vaikka nyt kaikki ovat kuinka kommentoineet marsun ja kanin yhdessä oloa, niin meillä juttu on toiminut todella hyvin! Tosin en suosittele jos kanisi ei ole kääpiökani...
      Ne ystävystystyivät tosi helposti, kaikkihan aina sanovat kuinka vaikeaa on yhdistää kani & kani...

• eläinrakas

kanini piti olla kääpiökani mutta luultavasti kokonsa perusteella sen toinen vanhempi on ollut tavallinen kani. eli en halua ottaa marsua kaveriksi. ikävä kyllä tilan puutteen vuoksi voi olla etten pystykään ottamaan kaveria kanilleni. kiitos sinulle vinkistä!

• Papana

Tätä palstaa lukiessani olen saanut sen käsityksen, että kaneja ja marsuja ei tulisi pitää yhdessä siksi että kanit kantavat jotain bakteeria tms. joka on marsuille (hengen?)vaarallinen. Kyse ei ole siis käyttäytymiseroista vaan terveydestä...

• dove 88

Lajitoverin seura on paras mahdollinen lahja pupullesi!!!

• eläinrakas

joo en mä marsua ottaisi kanilleni. mutta nyt en tiedä voinko ottaa toista kaniakaan kun ei ole tilaa isolle häkille. muuten haluaisin kyllä ottaa toisen. kiitti kuitenkin tuosta tiedosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      110
      7080
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4591
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      55
      4465
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      50
      3713
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3688
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      201
      3605
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      25
      3124
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      50
      2673
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      31
      2221
    10. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2058
    Aihe