KOKEMUKSET IKEAN KEITTIÖISTÄ

Maippi

Olemme vääntämässä keittiöremppaa ja miettineet mm. Ikeasta kalusteiden ottoa. Millaisia kokemuksia keittiösuunnittelusta, ostetuista kalusteita ja niiden asennuksesta? Miten hinta ja laatusuhde?

10

3930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epro

pari keittiötä olen tehnyt ikean kaapistoilla ja tosi hyvälaatusia kalusteita,erittäin vahva tekosia osatoimitus täsmäsi kerralla.kaappien kasaaminen on helppoa hyvät ohjeet ja tarvittavat osat mukana.Suosittelen hinta ja laatu on kohdallaan,pidänkin ikean kaapistoja edullisina.

• Maippi

Kokositko kalusteet itse vai ostitko asennuspalvelun? Meillä on vanhan keittiön kalusteiden uusiminen ja vähän arveluttaa itse alkaa asentelemaan kalusteita. Yllätyksiä vanhan uusimisessa tulee aina ja niin pyrkii välttämään ennakkoon kaikki ylimääräiset yllätyssektorit!Vastauksesi tukee kallistumista Ikean kalusteisiin. Ovimallit ja suunnittelupalvelut samaa luokkaa kuin Puustellin- hinta vain huomattavasti halvempi!!Taitaa Puustelli hekumoida vähän liikaakin maineellaan laadukkaista kalusteista- ei aina kallein ole paras!

• K.kojootti
        Maippi kirjoitti:

Kokositko kalusteet itse vai ostitko asennuspalvelun? Meillä on vanhan keittiön kalusteiden uusiminen ja vähän arveluttaa itse alkaa asentelemaan kalusteita. Yllätyksiä vanhan uusimisessa tulee aina ja niin pyrkii välttämään ennakkoon kaikki ylimääräiset yllätyssektorit!Vastauksesi tukee kallistumista Ikean kalusteisiin. Ovimallit ja suunnittelupalvelut samaa luokkaa kuin Puustellin- hinta vain huomattavasti halvempi!!Taitaa Puustelli hekumoida vähän liikaakin maineellaan laadukkaista kalusteista- ei aina kallein ole paras!

Jos haluat oman näköisen keittiön joka on "teidän" keittiönnen niin suosittelen kokeilemaan pienenmpiä itsenäisiä kaluste valmistajia!!.Omasta kokemuksesta tiedän että kun lähettää tarjous pyynnöt vaikka yli puolen suomen(500km) niin säätää euroja ja saa vielä samaan hintaan asenuksen kuin paikallisilta merkki myyjiltä!.

• Keittiönisti
        Maippi kirjoitti:

Meillä on puustellin kalusteet ja arvosanan annan 4- sillä esim tiskikaapin kohdalla on puuosista lakkaukset vaurioituneet ja tiedusteltuani takuuta sanoivat puustellissa että ei saa vettä päästää kalusteisiin ja jos roiskahtaa niin heti pitää pyyhkiä kuivaksi joten ei mitään takuuseen.

Puustellissa ei ole hyvää kuin hinta eli LADAN laatu ja MERSUN hinta.

• epro
        Maippi kirjoitti:

itse kaapistot kasasin ja asensin vanhaan taloon,ei siinä mitään ongelmia ole.Rohkeasti vaan remontoimaan,varmasti onnistuu vaiket aijemmin ole tehnyt.

• Maippi
        K.kojootti kirjoitti:

Jos haluat oman näköisen keittiön joka on "teidän" keittiönnen niin suosittelen kokeilemaan pienenmpiä itsenäisiä kaluste valmistajia!!.Omasta kokemuksesta tiedän että kun lähettää tarjous pyynnöt vaikka yli puolen suomen(500km) niin säätää euroja ja saa vielä samaan hintaan asenuksen kuin paikallisilta merkki myyjiltä!.

Kiitos suosituksestasi- Olisiko vielä mainita muutama tai linkki, josta löytäisi kerralla em.?

Huomasimme Ikean kaappien olevan aika perushyllykaappeja, esim. metrin leveät laatikostot (kattiloille, kuivaruoka-aineille)liesitason alle uupuvat valikoimasta.

Tämä on aikamoinen viidakko ja raha kyllä palaa, jos ei ole aikaa selvittää tarjouksia. Esim. Puustellin tarjous meni täysin yli hilseen. Keittiömme on iso mutta emme halua turhia yksiköitä vaan toimivan ja itsemme näköisen- sopii lapsiperheelle ja on yhdessä olohuoneen kanssa kotimme keskus.

• K.kojootti
        Maippi kirjoitti:

Kiitos suosituksestasi- Olisiko vielä mainita muutama tai linkki, josta löytäisi kerralla em.?

Huomasimme Ikean kaappien olevan aika perushyllykaappeja, esim. metrin leveät laatikostot (kattiloille, kuivaruoka-aineille)liesitason alle uupuvat valikoimasta.

Tämä on aikamoinen viidakko ja raha kyllä palaa, jos ei ole aikaa selvittää tarjouksia. Esim. Puustellin tarjous meni täysin yli hilseen. Keittiömme on iso mutta emme halua turhia yksiköitä vaan toimivan ja itsemme näköisen- sopii lapsiperheelle ja on yhdessä olohuoneen kanssa kotimme keskus.

Tässä eräs linkki sivusto!http://toimialat.suomi24.fi/luotain/l/?id=26210&gid=Q220
        Siinä aluksi muutamia vaihto ehtoja.
        Jop isoilla firmoilla on omat moduuli systeeminsä joista poikkeaminen maksaa hunajaa,pienet firmat tekevät itse kaapit joten niissä on vain mielikuvitus rajana eikä hinta juurikaan nouse muista kaapeista.
        Meille tehtiin koko keittiö eteis ryhmä ja olohuoneeseen uusi av-painotteinen kirjahyllystö
        sekä wc-kalusto n.samaan hintaan kuin merkki tuotajilta olisi saanut keittiön ja eteisryhmän.
        Huomioitavaa on se etteivät pienet valmistajat pidä ovia varastossa vaan ne tilataan asikas kohtaisesti n.4 viikon toimitus ajalla.

• kokki

on ainakin tyyliltään ja selkeillä perustuotteilla niitä parhaita hinta/laatu vertailussa. Saat kauniin kokonaisuuden. 90 sentin alakaappi ajaa saman kuin metrin leveä.

On niin kammottavat kokemukset kalliista keittiöfirmasta että seuraavaksi ostan ikeat ja sillä siisti.

• hmmm

Ostan Ikean kaapistot seuraavaan asuntoomme (rakentaminen alkaa noin vuoden kuluttua). Nykyisessä asunnossamme on Villa-Keittiöiden peruskeittiö valkoisin holvikaariovin ja normaalit keittiökoneet (ei peiteovilla). Kalusteet ovat ihan laadukkaat ja hyvinsäilyneet seitsemän vuoden käytön jälkeen ...mutta nykyinen Villa-Keittiöiden hintataso ei todellakaan ole edullinen. Olen pyytänyt alustavia tarjouksia muutamilta keittiöfirmoilta .... Ikean keittiön saa kalustepeiteovin lähes samaan hintaan kuin muista keittiöfirmoista normaalin keittiön. Tuttu asentaja on asentanut Ikean keittiö mm. yhdelle kaverilleni.... toimituksessa oli vähän ongelmia, mutta kun kaikki oikea palikat tulivat vihdoin perille... keittiöstä tuli todella laadukkaan näköinen ja mikä tärkeintä... kohtuullisin kustannuksin. Asentajatuttu on asennellut muillekin Ikean keittiöitä ... toimituksissa on ollut ongelmia ... kun kaikki tarvittava on tullut perille asiakkaat ovat olleet todella tyytyväisiä. ps. Puustellista (Turku) oli todella vaikea saada tarjousta keittiöistä, alustuspuhe laadusta kesti vaikka kuinka kauan ja hinnan saaminen oli vaikeaa .... minulla on kaksi ok-talovaihtoehtoa joiden keittiöiden perusteella ystäväni oli piirtänyt tietokoneella kuvan haluamastani keittiöstä. Pyysin tarjouksen kahdella ovivaihtoehdolla ... hintaa en saanut heti myymälässä .... tarjottiin, että myyntiedustajamme tulee myöhemmin käymään. En hyväksynyt käyntiä ja tarjous tuli myöhemmin puhelimitse .... hinnat aivan huikeita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe