Ei enään koskaan Tjäreborgilla!

"matkajokeri"

Lähdimme Tjäreborgin matkajokeri matkalle Bulgariaan kohteena Albena/Goldensands 7.8 - 21.8. Matkaa varatessani virkailija kertoi kohteen olevan Albena tai GS tai korkeintaan 10 km kohteesta. Pääsimme kultahietikolle Diana hotelliin jossa meidän piti saada olla koko kaksi viikkoa. Opas vielä sanoi, että hotelli ei vaihdu. Viikon siellä oltuamme ilmestyi eräänä iltana oveemme lappu jossa luki, meidän on muutettava Balchik nimiseen kylään loppu lomaksi. Lapussa sanottiin kylän olevan Albenan vieressä, mutta todellisuudessa Balchik on 17 km Albenasta. Sääntöjä siis rikottiin aikalailla. Opas väitti kylän olevan turistikaupunki, mutta kukaan siellä ei osannut englantia ei edes hotellin henkilökunta. Tjäreborgilla on retki nimeltään " Tuntematon Bulgaria " joka yllätys yllätys on Balchikiin. Meidän olisi pitänyt viettää viikko alueella, jolla toiset käyvät 3 tunnin retkellä. Siksi asuimme pari yötä omilla rahoilla kultahietikolla. Tjäreborg onnistui lukuisten puhelinkeskustelujen jälkeen hankkimaan meille hotellin Albenasta, josta kuitenkin jouduimme maksamaan 110 euroa, koska hotelli oli "kolmen tähden hotelli". Saimme sitten lopulta viettää loman Albenassa. Hintaa tuli lisää 1000 mummonmarkkaa per henkilö.

Oppaat olivat ammattitaidottomia, koska heiltä ei saanut vastauksia mihinkään kysymyksiin. Tjäreborgin numero oli myös tietysti maksullinen. Kaiken lisäksi opas löi luurin korvaan eikä vastannut enään. Tjäreborgin palvelu oli aivan surkeaa ja käsittämätöntä. Tämä samainen sählinki tapahtui myös monelle muulle Tjäreborgin matkajokeri-matkalaiselle.
Tällä reissulla Tjäreborg menetti monta maksavaa asiakasta.

Mitä me tästä opimme??
Harkitkaa kannattaako käyttää Tjäreborgin matkajokeri-matkoja. Suosittelisin matkaa suunnittelevien käyttämään toisten matkanjärjestäjien palveluja.

15

7058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olimme

      Me olimme Kreikassa heidän matkajokerillaan. Matkaa varatessa sanottiin, että on todella epätodennäköistä, että jouduttaisiin vaihtamaan hotellia. pah. Jouduimme silti.
      Ei se vaihtaminen sinänsä, mutta kun tieto asiasta tuotiin erittäin pienellä varoitusajalla, ja siitä seurasi sählinkiä. Olimme mm. varanneet paikallisesta matkatoimistosta retken, ja sinne piti lähteä ilmoittamaan, että hotellimme on vaihtunut. Se retki oli seuraavaksi aamuksi varattu, ja hotellin vaihdosta tuotiin tietoa illalla.(bussi tuli noutamaan hotellilta) Eikä siinä vaihtamisesta kertovasta lapusta löytynyt edes sen uuden hotellin osoitetta. Kysyimme hotellimme respasta, missä se ko. hotelli on, eivätkä hekään tienneet. Sitten soittelimme sinne palvelunumeroon, ja puhelu yhdistettiin oppaan kännykkään. Hän oli retkellä, eikä tiennyt, missä se uusi hotelli sijaitsi. Ja sitä ja tätä ja lopulta oli hermo piukeena.
      Tein asiasta Tjäreborgille netin kautta valituksen kotiin tultua. Tuskinpa auttaa mitään.

      Ai niin. Ilmeisesti kaikki matkajokerilaiset tulivat samaan hotelliin. Siellä hotellissa huoneet jaettiin siten (huomasimme sen jälkikäteen) että meidät "vanhemmat" laitettiin kunnon huoneisiin, siis parvekkeellisiin, ja nuoret kellarikerrokseen. Heillä ei ollut muuta kuin pieni ikkuna katon rajassa. Jaon tekivät kylläkin respan väki. Ajattelivat tietenkin, etteivät nämä nuoret valita, kuten eivät valittaneetkaan. Meille kertoivat, että huoneet olivat karmeat siinä helteessä.

      Siellä toisessa hotellissa ei taasen ollut mitään tietoa respassa, mihin kellonaikaan bussi hakisi meidät lentokentälle. Ja eikun taas soittelemaan...

      • matkajokeri

        Kiitos!

        Olette ensimmäisiä jotka ovat ymmärtäneet miksi kirjoitimme, koska teille on käynyt samoin. Hienosti oli hoidettu meillekin informointi Tjäreltä, myöhään tiistai-iltana tuli lappu oveen kun torstai aamuna jo piti vaihtaa hotellia.
        Toivottavasti olette levittäneet tietoa Tjären upeista palveluista ja oppaista. Me ainakin yritämme, vaikka ihmisten suhtautuminen asiaan on enemmän kuin uskomattoman huonoa.
        Toivon teille oikein hyvää ja onnistunutta seuraavaa matkaa ja hauskaa syksyn jatkoa! Ehkä saamme tjäreltä vastauksen siihen mikä meni pieleen.


      • olimme
        matkajokeri kirjoitti:

        Kiitos!

        Olette ensimmäisiä jotka ovat ymmärtäneet miksi kirjoitimme, koska teille on käynyt samoin. Hienosti oli hoidettu meillekin informointi Tjäreltä, myöhään tiistai-iltana tuli lappu oveen kun torstai aamuna jo piti vaihtaa hotellia.
        Toivottavasti olette levittäneet tietoa Tjären upeista palveluista ja oppaista. Me ainakin yritämme, vaikka ihmisten suhtautuminen asiaan on enemmän kuin uskomattoman huonoa.
        Toivon teille oikein hyvää ja onnistunutta seuraavaa matkaa ja hauskaa syksyn jatkoa! Ehkä saamme tjäreltä vastauksen siihen mikä meni pieleen.

        Onnistuneempia matkoja teillekin! Mekään emme käytä enää tjään vikkeliä lähtöjä.


    • heli

      hei.
      tulimme eilen kahden ystäväni kanssa tjäreborgin matkajokeri-reissulta sunny beachilta. olimme varautuneet vaatimattomaan majoitukseen mutta "hotelli" oli aivan uskomaton tapaus. puulattialla kuivunutta verta, lakanat ja pyyhkeet enemmän tai vähemmän likaiset, huonekalut rikki, lämmintä vettä tuli silloin tällöin, englantia ei hotellissa puhunut kuin yksi mies ja hänkin kauhisteli koko toimintaa.
      meidän lisäksi hotellissa oli kaksi muuta suomalaista samanikäistä (parikymppistä) tyttöä, loput venäläisiä. keski-ikäisiä ei olisi siihen läävään laitettu. ala-arvoista!!
      todellakin viimeinen kerta tjäreborgilla.

    • Hnaki elämä muuten

      se on "enää" ei "enään"

      • äidinkielenopettaja

        kuulkaahan rakkaat oppilaat. Hnaki on Suomen kielellä HANKI, jolla on muutama eri tarkoitus:
        1. lumi
        2. verbi, hankkia

        Niin ja vielä pitää ottaaa huomioon murteet, joten jos joku kirjoittaa enään, niin annappa (murretta) hänen kirjoittaa!!!!!!!


    • Jatta

      Sitä saa mitä tilaa...

    • Hanna

      Kuten nimikin sanoo Jokeri-matka on riskimatka. Siis yllätyksiin luulisi osaavan valmistautua. Ja myös kannattaa lukea ne matkaehdot! Joskus voi sattua huono tuuri, mutta on sillä kolikolla toinenkin puoli. Ja jos kokemuksesi olisivat olleet positiivisia, olisitko kirjoittanut niistä? Niinpä.

    • Kaks Jannuu

      Pakkoko sun saatanan nihilisti on matkustaa kaikista paskimmalla ja halvimmalla vaihtoehdolla! Jos meet kauppaan ja haluat ostaa hapanta maitoo halvalla ni varmaan poraat siitäkin että tuli maha kipeeksi.. Olen ollut Tjäreborgilla ja todella tyytyväinen juuri noihin nopeisiin lähtöihin mutta sen verran olen maksanut ekstraa että saan tietää hotellin.. Ja uskon jo asenteesikin kun olet soittanut oppaalle, ensiksi haukut puolituntia matkanjärjestäjää ja sen jälkeen vielä opasta ja sitten käyttäydyt kuin kuningas vaikka yritit selvitä kerjäläisen kustannuksella.. Vittu mitä ääliöitä taas on maailma suoltanut elämään.. On lapsetkin varmaan ylpeitä tommosesta ääliöstä joka ei muuta tee ku meuhkaa joka vitun asiasta..

      Jos olisin ollut opas ni oisin mäkin lyöny luurin korvaan ja oisin kaupanpäälle vetäny viä turpaankin saatanan mäntti!

      Pointti oli se oltiin kaverin kaa todella tyytyväisiä tjäreborgin matkaan ja oppaaseen viimevuonnakin, olimme tuolloin maspalomaksessa ja oisko ollu Emilia joka oli meidän opas,menkääpä moikkaan jos satutte inglesiin tai maspalomakseen

      • tourist

        Yhdyn taysin edelliseen puhujaan, jos ei perse kesta maksaa matkasta, niin ala valita! Sita tosiaan saat mita tilaat ja mista maksat! Jos olet niin revarutsi etta muutama satanen lisaa kunnon hotellista on liikaa, niin jaa nyt helvetissa ensi kerralla kokonaan himaan tai lahde Tallinnaan, mutta muista etta Nordlandia ei ole ihan yhta hieno alus kuin Romantika.

        Matkustin itse muutaman kerran maarittelematon majoitus-tyyliin, mutta totesin etta lomasta pitaa nauttia myos majoituksen suhteen. En toki mennyt oppaalle itkemaan tyytymattomyyttani matkan sisaltoon, silla tiesin etta itse olen ollut taysin idiootti kun olen asiassa pihistellyt. Nyt lahden Puerto Ricoon viikoksi ja maksan matkasta 810EUR, silla ajattelin asua hiukan leveammin, jos ei perse kestaisi, niin jaisin himaan!!!


      • azzx
        tourist kirjoitti:

        Yhdyn taysin edelliseen puhujaan, jos ei perse kesta maksaa matkasta, niin ala valita! Sita tosiaan saat mita tilaat ja mista maksat! Jos olet niin revarutsi etta muutama satanen lisaa kunnon hotellista on liikaa, niin jaa nyt helvetissa ensi kerralla kokonaan himaan tai lahde Tallinnaan, mutta muista etta Nordlandia ei ole ihan yhta hieno alus kuin Romantika.

        Matkustin itse muutaman kerran maarittelematon majoitus-tyyliin, mutta totesin etta lomasta pitaa nauttia myos majoituksen suhteen. En toki mennyt oppaalle itkemaan tyytymattomyyttani matkan sisaltoon, silla tiesin etta itse olen ollut taysin idiootti kun olen asiassa pihistellyt. Nyt lahden Puerto Ricoon viikoksi ja maksan matkasta 810EUR, silla ajattelin asua hiukan leveammin, jos ei perse kestaisi, niin jaisin himaan!!!

        älä tänne tule kiroilemaan ja osoittamaan sivistymättömyyttäsi törkeällä kielenkäytöllä. Kaikilla on oikeus matkustaa ja vaikka halvalla.


      • tourist
        azzx kirjoitti:

        älä tänne tule kiroilemaan ja osoittamaan sivistymättömyyttäsi törkeällä kielenkäytöllä. Kaikilla on oikeus matkustaa ja vaikka halvalla.

        Jokaisella tosiaan on oikeus matkustaa ja juuri niin halvalla kuin vain itse haluaa, MUTTA ei sitten kannata ruikuttaa jos hotellia joutuu vaihtamaan tai hotellin taso ei miellyta. Tjareborg on hyva matkanjarjestaja, kuten todettu jos mielii asustella kivassa hotellissa, niin siita taytyy sitten valitettavasti maksaa hiukan enemman.

        Mutta voiko tuota taas sitten koyha ymmartaa, kai se pitaisi saada revarutsinkin saman tasoinen majoitus kun matkastaa enemma maksavan. Nyhyyh, voi parkaa =)


      • muukalainen
        tourist kirjoitti:

        Jokaisella tosiaan on oikeus matkustaa ja juuri niin halvalla kuin vain itse haluaa, MUTTA ei sitten kannata ruikuttaa jos hotellia joutuu vaihtamaan tai hotellin taso ei miellyta. Tjareborg on hyva matkanjarjestaja, kuten todettu jos mielii asustella kivassa hotellissa, niin siita taytyy sitten valitettavasti maksaa hiukan enemman.

        Mutta voiko tuota taas sitten koyha ymmartaa, kai se pitaisi saada revarutsinkin saman tasoinen majoitus kun matkastaa enemma maksavan. Nyhyyh, voi parkaa =)

        Kävin vaimoni kanssa kyproksella Tjäreborgin jokerimatkalla n.puol vuotta sitten ja täytyy sanoa,että en olis ikinä uskonu et vanhalla kolmel mummotonnil saa semmosen reissun 2:lle ja viel 2:s viikox!!!!
        Huone oli hotellin parhaita n60m2 ja oppaat ja kaikki pelas niiku unelma!!!!
        Siis se oli ihan extempore reissu ja mä ihan oikeesti varauduin hotellin vaihtoon ja johonki mörskään. Eihän sitä kukaan lomalle hotelliin me istumaan!!!!! Kaikki pisteet Tjäreborgille :)
        Yli huomenna Egyptiin :)


      • bro tjare
        muukalainen kirjoitti:

        Kävin vaimoni kanssa kyproksella Tjäreborgin jokerimatkalla n.puol vuotta sitten ja täytyy sanoa,että en olis ikinä uskonu et vanhalla kolmel mummotonnil saa semmosen reissun 2:lle ja viel 2:s viikox!!!!
        Huone oli hotellin parhaita n60m2 ja oppaat ja kaikki pelas niiku unelma!!!!
        Siis se oli ihan extempore reissu ja mä ihan oikeesti varauduin hotellin vaihtoon ja johonki mörskään. Eihän sitä kukaan lomalle hotelliin me istumaan!!!!! Kaikki pisteet Tjäreborgille :)
        Yli huomenna Egyptiin :)

        Viime kesana lahdimme viikon varoitusajalla tjaren reissuun... peba ei kestanyt maksaa matkasta kuin hieman yli 300 e, mutta kaikki meni hienosti. Palvelu oli hyvaa ja kohdekin oli mita oli luvattu. Kuitenkin olen sita mielta, etta vaikkei maksaisikaan matkasta kun naurettavan vahan, pitaa matkatoimiston kuitenkin pysya sanassaan. Jos jotakin luvataan, siina myos on pysyttava, vaikka matka ei maksaisikaan paljoa!Mikali sattuu niin etta lupauksissa ei voida pysya, on se korvattava matkustajalle.
        Mina kuitenkin tyytyvainen tjaren toimintaan! :)


      • matkustaja6
        tourist kirjoitti:

        Yhdyn taysin edelliseen puhujaan, jos ei perse kesta maksaa matkasta, niin ala valita! Sita tosiaan saat mita tilaat ja mista maksat! Jos olet niin revarutsi etta muutama satanen lisaa kunnon hotellista on liikaa, niin jaa nyt helvetissa ensi kerralla kokonaan himaan tai lahde Tallinnaan, mutta muista etta Nordlandia ei ole ihan yhta hieno alus kuin Romantika.

        Matkustin itse muutaman kerran maarittelematon majoitus-tyyliin, mutta totesin etta lomasta pitaa nauttia myos majoituksen suhteen. En toki mennyt oppaalle itkemaan tyytymattomyyttani matkan sisaltoon, silla tiesin etta itse olen ollut taysin idiootti kun olen asiassa pihistellyt. Nyt lahden Puerto Ricoon viikoksi ja maksan matkasta 810EUR, silla ajattelin asua hiukan leveammin, jos ei perse kestaisi, niin jaisin himaan!!!

        EI SE SUNKAAN MATKA OLE MIKÄÄN TAKUUMATKA, SE siitä leuhkimisestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe