miten kiellätte kissaa jos se esim. kynsii teiän sukkia tai näykkii kättä?
kissan kieltäminen...
7
564
Vastaukset
- lona
elikkäs kissa ymmärtää vallan mainiosti sen mitä äänen sävysi antaa ymmärtää. ei tietenkää saa karjua,mutta torua voi tai sitten yksi opetuskeinoksi kelpaava on suihkupullo..
itse kyllä olen alkanut käyttää paljo sähinää..
eli jos kissa iskee kyntensä minuum sähisen sille kovalla äänellä,se saa kissan poistumaan joskus hyvinkin nopeasti.puhu kissan kielellä,sähinä on mun mielestä aika toimiva..
mutta yksi mitä EI saa tehdä on kädellä rankaisu eli esim. niskasta kiinni ottaminen. kissam ja minkä tahansa muunkin eläimen on tiedostettava että käsi on PAIJAAMISEEN JA HYVÄNÄPITOON .
jos rankaisee kädellä ennenpitkää kissa alkaa sävähtää myös silittävää kättä..
no toivottavasti tästä olisi jotain apua..:) - kissiäiti
Mutta jos jotain raameja haluaa asettaa, on koulutus alotettava pennusta. Vesipullo on kyllä hyvä. (Mun kissa tosin pitää vedestä) Samoin kuin tilanteesta liukeneminen. Kävele vaan pois, etkä anna huomiota purevalle eläimelle. Kissa haluaa ennenkaikkea sitä huomiota, ja se kyllä oppii myös sen, millä keinoilla sitä ei saa.
- *mjau*
Kyllä kissojakin voi opettaa, mutta se vaatii mielikuvitusta, pitkää pinnaa, määrätietoisuutta ja paljon aikaa. Vaikka tähänkin vaikuttaa kissan luonne. Itselläni on kissa jonka kanssa touhutaan paljon kaikenlaista. Viimeisin mitä se on oppinut on noutaa mehupilli, niinkuin koira noutaa kepin. Kissat oppivat myös ymmärtämään sanojen merkityksen. Ensimmäisinä oman nimensä lisäksi meillä oppivat ymmärtämään "tänne", "ei", "ulos" ja "ruoka".
- Speedy
Jos kissa puree tai raapii, sano tiukalla äänellä EI ja mene pois. Voit antaa sille jonkun lelun suuhun, niin se oppii, että lelua saa purra, ihmisiä ei. Älä koskaan leikitä kissaa kädellä (esim. liikuta kättä peiton alla). Kissa oppii kyllä, mutta sinun pitää olla johdonmukainen, jos et halua kissaa esim. pöydälle, et saa antaa sen olla siellä hetkeäkään kun olet näkemässä (todennäköisesti se on siellä kun et ole kotona ;)), yksikin lipsuminen voi pilata kaiken.
Et sanonut minkä ikäinen kissa on, mutta varsinkin pennuilla on niin paljon energiaa ja leikkihaluja, että jos niiden kanssa ei muuten leikitä, ne hyökkäilevät (leikillään) kaiken liikkuvan kimppuun. Leikitä kissaasi pari kertaa päivässä niin se saa energiansa ja metsästysviettinsä purettua.
http://www.ivillage.com/pets/expert/behavior/pages/0,,167006_527491,00.html- Remu
No meidän vanhempi kisu on kai sitten istpäinen muuli kun sille on yritetty pienestä pennusta lähtien opettaa et ihmisiä ei purra, on suihkittu,nipattu kevyehkösti ja kielletty Ei komennolla ja on yritetty leluakin mutta siitä on ollut vain tulos et se nuolee ensin kohdetta ja sitten isketään hampaat kiinni ja jos huonosti vielä sattuu niin lisäksi vielä vatkataan takatassuilla...
Tämä sankari on nyt vuoden vanha kolli. En ole leikkinyt kisun kanssa käsileikkiä... et sillenkin voi käydä. - Tintsu
Remu kirjoitti:
No meidän vanhempi kisu on kai sitten istpäinen muuli kun sille on yritetty pienestä pennusta lähtien opettaa et ihmisiä ei purra, on suihkittu,nipattu kevyehkösti ja kielletty Ei komennolla ja on yritetty leluakin mutta siitä on ollut vain tulos et se nuolee ensin kohdetta ja sitten isketään hampaat kiinni ja jos huonosti vielä sattuu niin lisäksi vielä vatkataan takatassuilla...
Tämä sankari on nyt vuoden vanha kolli. En ole leikkinyt kisun kanssa käsileikkiä... et sillenkin voi käydä.Näin minä tekisin: käsi veltoksi - irti kissasta hitaasti ja katse muualle, ikäänkuin kissaa ei ole olemassa. Siinä tarpeeksi rangaistusta kissalle joka haluaa huomiota.
Mun toinen kissa tulee viereen istumaan kun haluaa silitystä. Ei nau-untaa. Silityksen saa yleensä. Samoin toinen istuu oven edessä hiljaa kun haluaa parvekkeelle ja palkitsen tämän avaamalla oven. Oppinut siihen että ovi aukeaa ilman konserttoa, jos yleensä on auetakseen. Samoin kollisi pitää oppia että pureminen ei tuo huomiota. - lona
Remu kirjoitti:
Tämä sankari on nyt vuoden vanha kolli. En ole leikkinyt kisun kanssa käsileikkiä... et sillenkin voi käydä.siis mitä tohon leikki intoon ja energisyyteen tulee..
mutta usko pois,että kissa ymmärtää hirveen hyvin kunhan opit reagoimaan itse oikein.
nimittäin yhtään kissaa ei ole vielä mulla tullut vastaan joka hyökättyään mun käteen ei lopettaisi sitä,kun käsken lopettaa..ja se tehoaa ihan vieraillakin kissoilla.
kun tarpeeksi pitkään on kissoja tarkkaillut ja elänyt niiden kanssa oppii ymmärtämään kissaa ja oppii käytöstä,jota kissa ymmärtää.
ihan ensin sun pitää selvittää miks kissasi niin tekee?
vasta kun tietää syyn epätoivottuun toimintaan,niin sen jälkeen voi alkaa etsiä ratkaisuja lopettaakseen kyseisen toiminnan.
suosittelen lainaamaan tai ostamaan opuksia joista löytyy paljon tietoa kissojen käytöksestä ja ajatustoiminnasta.se on suositeltavaa kaikille kissan omistajille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725