Ei enään koskaan Tjäreborgilla!

"matkajokeri"

Lähdimme Tjäreborgin matkajokeri matkalle Bulgariaan kohteena Albena/Goldensands 7.8 - 21.8. Matkaa varatessani virkailija kertoi kohteen olevan Albena tai GS tai korkeintaan 10 km kohteesta. Pääsimme kultahietikolle Diana hotelliin jossa meidän piti saada olla koko kaksi viikkoa. Opas vielä sanoi, että hotelli ei vaihdu. Viikon siellä oltuamme ilmestyi eräänä iltana oveemme lappu jossa luki, meidän on muutettava Balchik nimiseen kylään loppu lomaksi. Lapussa sanottiin kylän olevan Albenan vieressä, mutta todellisuudessa Balchik on 17 km Albenasta. Sääntöjä siis rikottiin aikalailla. Opas väitti kylän olevan turistikaupunki, mutta kukaan siellä ei osannut englantia ei edes hotellin henkilökunta. Tjäreborgilla on retki nimeltään " Tuntematon Bulgaria " joka yllätys yllätys on Balchikiin. Meidän olisi pitänyt viettää viikko alueella, jolla toiset käyvät 3 tunnin retkellä. Siksi asuimme pari yötä omilla rahoilla kultahietikolla. Tjäreborg onnistui lukuisten puhelinkeskustelujen jälkeen hankkimaan meille hotellin Albenasta, josta kuitenkin jouduimme maksamaan 110 euroa, koska hotelli oli "kolmen tähden hotelli". Saimme sitten lopulta viettää loman Albenassa. Hintaa tuli lisää 1000 mummonmarkkaa per henkilö.

Oppaat olivat ammattitaidottomia, koska heiltä ei saanut vastauksia mihinkään kysymyksiin. Tjäreborgin numero oli myös tietysti maksullinen. Kaiken lisäksi opas löi luurin korvaan eikä vastannut enään. Tjäreborgin palvelu oli aivan surkeaa ja käsittämätöntä. Tämä samainen sählinki tapahtui myös monelle muulle Tjäreborgin matkajokeri-matkalaiselle.
Tällä reissulla Tjäreborg menetti monta maksavaa asiakasta.

Mitä me tästä opimme??
Harkitkaa kannattaako käyttää Tjäreborgin matkajokeri-matkoja. Suosittelisin matkaa suunnittelevien käyttämään toisten matkanjärjestäjien palveluja.

25

6938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma moka

      tollasta toi on ku pitää tinkiä joka paikassa... Eiks nimi jokeri kerro jo jotain? Varmin tapa on varata matka ajoissa tietystä hotellista niin ainakin tietää mitä on tulossa. Turha matkatoimistoa on haukkua jos on tietoisesti ostanut sian säkissä.

      • Matkamaija

        Meille olisi myös viime vuonna tarjottu samanlaista vaihtoehtoa kun kaikki matkat oli myyty.Määränpää ei siis varattaessa ollut tiedossa joko Albena tai Kultahietikko.Meitä oli neljän hengen porukka ja sekään ei ollut varmaa päästäisiinkö kaikki edes samaan kohteeseen.Heivattiin koko juttu ja nyt ollaan tänään lähdössä samalla porukalla Sunny Beach'iin matka varattiin jo viime vuoden lokakuussa.Saatiin just se hotelli kun haluttiinkin.Pientä jännitystä on ilmassa.


    • Turisti

      Tuo kertomuksesi ei kyllä sisältänyt mitään Tjäreborgin jokerimatkaehtojen (alla)vastaista.

      "Matkajokerimajoitus ei välttämättä ole yhdessäkään Tjäreborgin esitteessä/internetissä mainituissa hotelleissa. Majoitus voi olla myös muualla kuin Tjäreborgin esitteessä mainitulla paikkakunnalla. Netistä varattavissa oleva matkajokeri sisältää aina kahden hengen huoneen, jossa on oma suihku/WC. Kahden hengen huone voi olla osa isompaa huoneistoa. Hintaan ei sisälly aterioita. Matkajokerilla matkustava asiakas saatetaan matkan aikana siirtää toiseen majoituspaikkaan. Rajoitetut suomenkieliset opaspalvelut."

      *---*---*

      "Matkaa varatessani virkailija kertoi kohteen olevan Albena tai GS tai korkeintaan 10 km kohteesta."

      Jos voit todistaa tämän, voit vaatia korvausta/hinnanalennusta (ja ehkä saatkin). Oliko kyseessä Tjäreborgin virkailija vai joku matkatoimisto? Jäkimmäisessä tapauksessa vastuu on ao. matkatoimistolla, sillä Tjäreborgin jokeriehdoissa (alla) tuollaista lupausta ei ole.

      Minusta 10km ja 17km ei kyllä ole Bulgarian taksihinnoilla kovin merkittävä ero.

    • Risto

      Ehdot on kaikilla matkanjärjestäjillä ihan samat kuin Tjäreborgillakin (eli surkeat). Turha valittaa, jos ei viitsi lukea ehtoja ennen tilausta.

    • Sitä saa mitä tilaa

      Matkajokerin varaaja ottaa tietoisen riskin ja se sopiikin henkilöille, joilta löytyy sopivasti seikkailuhenkeä ja jotka eivät pane paljon arvoa hotellin tasolle tai sijainnille. Jos haluat tiettyä tasoa, ole myös valmis maksamaan siitä!

    • mmono

      Minulle olisi ollut todella mieluisa yllätys päästä Balchikiin. Se on todella kaunis paikka hyvä ranta kaunis puisto jossa koskia ja vuoret ympärillä. Täällä on paikallista elämää jota kultahiekalla eikä albenassa ole vaan ne on turistipyydyksiä. On paljon halvempikin vain kolmannes kultah. hinnoista. Tämä olisi monelle hyvä paikka. Jos joku muistaa Jaltan melkolailla samat maisemat. Joka viettää iltansa turistien seurassa niin... ymmärtää.

    • Taina

      Kaikki pers' aukiset ne lähtee etelään ja vielä jokerimatkalle luullen saavansa neljän tähden hotellin kaikilla herkuilla. Olisiko parempi mennä katsomaan apinanaamaa peilin eteen kuin syytellä matkanjärjestäjää.

      • Tonppa

        täytyy myöntää ettei ole itelläkään myönteisiä kokemuksia tjäreborista oo jääny vaikkei mitään matka jokereita oo tullu kokeiltuakaan....opas palvelut ovat toimineet tosi surkeesti,retket tosi surkeet...jne. tasasesti eri yhtiöillä matkustaneena täytyy sanoa et paras palvelu yms. on ollu aurinkomatkoilla....en tiiä onko sit tuurilla ollu osuutta asiaan mut ei kertaakaan oo ollu sanomista....kommentoikaa vapaasti :)


      • "matkajokeri"

        Taina, "Kaikki pers´aukiset" no huh huh. Osasit kyllä vastata pohjanoteerauksella aiheeseen. Pitäisiköhän sinunkin opetella lukemaan tai edes yrittää lukea se juttu kokonaan. Miksiköhän "Taina" me nuoret käytetään äkkilähtöjä. Ettei vaan syynä olisi halvemmat hinnat kuin varaessa normaalimatkan. Katsos me nuoret lähdemme matkalle jollain budjetilla, visaa ei vingutella niinkuin te "porvarit" teette. Olen matkustanut lukuisia kertoja äkkilähdöillä ja aina on matka ollut hyvä. Eihän tässä olisi mitään valittamisen varaa jos ei olisi mitään mihin verrata.
        Eikö ihmiset voi jo käsittää, että ei me tässä valiteta hotelleista. Oltaisiin asuttu vaikka matkustajakodissa kunhan oltaisiin saatu olla paikassa missä meidän olisi kuulunut olla. Tjäreborg rikkoi sääntöjä sekä oppaat eivät tienneet Bulgariasta mitään. Opas väitti, että hotellissamme on uima-allas, no ei ollut. Opas sanoi, että rannalle on 300m, no rantaa ei edes ollut ja "merelle" oli yli kilometri. Opas löi kerran luurin korvaan palvelunumerosta eikä vastannut enää lukuisien soittokertojen jälkeen numerosta. Eikä kyseessä ollut puhelinkatkos! Tjäreborgin oppaiden toiminta Bulgariassa oli niin surkeaa, että kaikkia heidän tekemiään mokia ei edes jaksa kirjoittaa tähän. Ainoastaan yksi Tjäreborgin opas myönsi matkan aikana, että he ovat tehneet "virheen" sijoittamalla kymmeniä suomalaisia väärään kylään. Muut pohjoismaalaiset saivat aivan eri kohtelua kuin me. Näimme sen itse ja miksi esim. Balchikiin ei siirretty kuin suomalaisia, hmmmm....

        Yritimme tämän esimerkin avulla neuvoa tulevia Tjäreborgin matkalaisia harkitsemaan matkanjärjestäjän vaihtoa. Kyselin Bulgariassa muilta ihmisiltä oliko heillä samanlaisia kokemuksia Tjäreborgista. Vastaukset olivat uskomattomia, kukaan ei enää matkustanut Tjäreborgilla jonkin syyn takia. Kaikki sanoivat palvelun olevan surkeaa Tjäreborgilla. Jos olisimme tienneet saman jo matkaa varaessa ei tätä ensimmäistäkään matkaa olisi tullut Tjäreborgilla. Jos "Taina" sinun mielestä palvelun taso saa laskea näin paljon vain siksi, että ollaan "jokerimatkalaisia" niin se kertoo siitä, että etpä ole itse paljoakaan matkustellut.
        Jos tililtä löytyisi rahaa niinkuin sinulla "Taina", lähtisin esim. Brasiliaan kahdeksi viikoksi hienoon hotelliin. Tietysti vähintään "neljän tähden" hotelliin, enhän minä nyt huonompaan suostu. En edes "jokerimatkoilla"...

        Eipä taida kannattaa kirjoittaa näille keskustelu sivuille mitään neuvoa antavaa kun ei sitä kukaan todeksi ota. Ja kiitoksia noille upeille "mitäs lähditte" neuvoille. Teidän avulla vasta tajusin kuinka suuren virheen tein lähtiessäni "jokerimatkalle"


      • Taavi
        Tonppa kirjoitti:

        täytyy myöntää ettei ole itelläkään myönteisiä kokemuksia tjäreborista oo jääny vaikkei mitään matka jokereita oo tullu kokeiltuakaan....opas palvelut ovat toimineet tosi surkeesti,retket tosi surkeet...jne. tasasesti eri yhtiöillä matkustaneena täytyy sanoa et paras palvelu yms. on ollu aurinkomatkoilla....en tiiä onko sit tuurilla ollu osuutta asiaan mut ei kertaakaan oo ollu sanomista....kommentoikaa vapaasti :)

        Teemme vuosittain kolme rantalomamatkaa vuodessa. Olemme käyttäneet kaikkia matkanjärjestäjiä. Mielestämme eroa eri matkanjärjestäjien välillä ei pahemmin ole joten en voi laittaa mitään paremmuusjärjestykseen. Aurinkomatkat ei erotu mitenkään retkien ym suhteen muista. Jos hallitsee englannin niin Tjäreporilla on yleensä oppaita hotelleilla enemmän (ruotsi,tanska,suomi jne..). Eiköhän rantalomalla tulisi jättää paineet kotiin ja ottaa lomasta kaikki irti eikä hakea koko loman kaikennäköistä valitettavaa.


      • kuules nyt
        "matkajokeri" kirjoitti:

        Taina, "Kaikki pers´aukiset" no huh huh. Osasit kyllä vastata pohjanoteerauksella aiheeseen. Pitäisiköhän sinunkin opetella lukemaan tai edes yrittää lukea se juttu kokonaan. Miksiköhän "Taina" me nuoret käytetään äkkilähtöjä. Ettei vaan syynä olisi halvemmat hinnat kuin varaessa normaalimatkan. Katsos me nuoret lähdemme matkalle jollain budjetilla, visaa ei vingutella niinkuin te "porvarit" teette. Olen matkustanut lukuisia kertoja äkkilähdöillä ja aina on matka ollut hyvä. Eihän tässä olisi mitään valittamisen varaa jos ei olisi mitään mihin verrata.
        Eikö ihmiset voi jo käsittää, että ei me tässä valiteta hotelleista. Oltaisiin asuttu vaikka matkustajakodissa kunhan oltaisiin saatu olla paikassa missä meidän olisi kuulunut olla. Tjäreborg rikkoi sääntöjä sekä oppaat eivät tienneet Bulgariasta mitään. Opas väitti, että hotellissamme on uima-allas, no ei ollut. Opas sanoi, että rannalle on 300m, no rantaa ei edes ollut ja "merelle" oli yli kilometri. Opas löi kerran luurin korvaan palvelunumerosta eikä vastannut enää lukuisien soittokertojen jälkeen numerosta. Eikä kyseessä ollut puhelinkatkos! Tjäreborgin oppaiden toiminta Bulgariassa oli niin surkeaa, että kaikkia heidän tekemiään mokia ei edes jaksa kirjoittaa tähän. Ainoastaan yksi Tjäreborgin opas myönsi matkan aikana, että he ovat tehneet "virheen" sijoittamalla kymmeniä suomalaisia väärään kylään. Muut pohjoismaalaiset saivat aivan eri kohtelua kuin me. Näimme sen itse ja miksi esim. Balchikiin ei siirretty kuin suomalaisia, hmmmm....

        Yritimme tämän esimerkin avulla neuvoa tulevia Tjäreborgin matkalaisia harkitsemaan matkanjärjestäjän vaihtoa. Kyselin Bulgariassa muilta ihmisiltä oliko heillä samanlaisia kokemuksia Tjäreborgista. Vastaukset olivat uskomattomia, kukaan ei enää matkustanut Tjäreborgilla jonkin syyn takia. Kaikki sanoivat palvelun olevan surkeaa Tjäreborgilla. Jos olisimme tienneet saman jo matkaa varaessa ei tätä ensimmäistäkään matkaa olisi tullut Tjäreborgilla. Jos "Taina" sinun mielestä palvelun taso saa laskea näin paljon vain siksi, että ollaan "jokerimatkalaisia" niin se kertoo siitä, että etpä ole itse paljoakaan matkustellut.
        Jos tililtä löytyisi rahaa niinkuin sinulla "Taina", lähtisin esim. Brasiliaan kahdeksi viikoksi hienoon hotelliin. Tietysti vähintään "neljän tähden" hotelliin, enhän minä nyt huonompaan suostu. En edes "jokerimatkoilla"...

        Eipä taida kannattaa kirjoittaa näille keskustelu sivuille mitään neuvoa antavaa kun ei sitä kukaan todeksi ota. Ja kiitoksia noille upeille "mitäs lähditte" neuvoille. Teidän avulla vasta tajusin kuinka suuren virheen tein lähtiessäni "jokerimatkalle"

        Sen sijaan että JOKAISELLA matkailufoorumilla käyt valittamassa samasta asiasta, voisit tosiaan katsoa peiliin ja miettiä tekemisiäsi ja sanomisiasi. Mitä jos vaikka vaihteeksi kohdistaisit sen kaiken energian, joka on kulunut näillä foorumeilla itkemiseen, vaikkapa asiallisen reklamaatiokirjeen kirjoittamiseen Tjäreborgille. Kun tunnut olevan niin vakuuttunut siitä, että kohtelunne on ollut sääntöjen vastaista, niin reklamoinnista saattaisi olla enemmän hyötyä itsellesi, kuin tällaisesta lapsellisesta valittamisesta keskustelupalstoilla. Hurskastelet sillä, että muka neuvot muita, mutta ei toi ole kyllä mitään muuta kun katkeran pettymyksen purkamista. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja lompakko. Kasva aikuiseksi!


      • "Matkajokeri"
        kuules nyt kirjoitti:

        Sen sijaan että JOKAISELLA matkailufoorumilla käyt valittamassa samasta asiasta, voisit tosiaan katsoa peiliin ja miettiä tekemisiäsi ja sanomisiasi. Mitä jos vaikka vaihteeksi kohdistaisit sen kaiken energian, joka on kulunut näillä foorumeilla itkemiseen, vaikkapa asiallisen reklamaatiokirjeen kirjoittamiseen Tjäreborgille. Kun tunnut olevan niin vakuuttunut siitä, että kohtelunne on ollut sääntöjen vastaista, niin reklamoinnista saattaisi olla enemmän hyötyä itsellesi, kuin tällaisesta lapsellisesta valittamisesta keskustelupalstoilla. Hurskastelet sillä, että muka neuvot muita, mutta ei toi ole kyllä mitään muuta kun katkeran pettymyksen purkamista. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja lompakko. Kasva aikuiseksi!

        Taidat olla Tjäreborgilla töissä! Vai mitä?


      • Jaakko
        kuules nyt kirjoitti:

        Sen sijaan että JOKAISELLA matkailufoorumilla käyt valittamassa samasta asiasta, voisit tosiaan katsoa peiliin ja miettiä tekemisiäsi ja sanomisiasi. Mitä jos vaikka vaihteeksi kohdistaisit sen kaiken energian, joka on kulunut näillä foorumeilla itkemiseen, vaikkapa asiallisen reklamaatiokirjeen kirjoittamiseen Tjäreborgille. Kun tunnut olevan niin vakuuttunut siitä, että kohtelunne on ollut sääntöjen vastaista, niin reklamoinnista saattaisi olla enemmän hyötyä itsellesi, kuin tällaisesta lapsellisesta valittamisesta keskustelupalstoilla. Hurskastelet sillä, että muka neuvot muita, mutta ei toi ole kyllä mitään muuta kun katkeran pettymyksen purkamista. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja lompakko. Kasva aikuiseksi!

        Loistavaa, että on tällaisia foorumeja joissa voi tuoda julki saamansa huonon palvelun! Ja todella huonoa tuo Tjäreborgin palvelu on ollutkin ainakin tässä tapauksessa! Jutussa ei ollut mielestäni mitään "katkeruutta", vaan asiallisesti oli kerrottu miten oli käynyt!!!! Asiaa!!!!!!!!!!!!! Minä aion kertoa tämän ainkin kaikille tutuilleni jotteivät käyttäsi Tjärebogia jatkossa! Boikottiin koko lafka!


      • kuules nyt
        "Matkajokeri" kirjoitti:

        Taidat olla Tjäreborgilla töissä! Vai mitä?

        en tosiaankaan ole tjärellä töissä enkä myöskään missään muussakaan matkatoimistossa. Osui vain silmään tuo valituksesi jokaisella matkailufoorumilla ja huomasin ettet tosiaankaan ole ainakaan käytökseltäsi aikuinen. Sitä osoittaa erityisesti tuolla Nicehousen puolella kommenttisi sille yhdelle harvoista kohtalotovereistasi: "Levitetään yhdessä sanaa tjä-tjä-tjä-tjäreborgin loistavista matkoista". Voi jeesus, mitä kakaramaisuutta! Ei asioita noin hoideta varsinkin jos niihin haluaa jotain muutoksia.

        Ja sitäpaitsi tämähän on keskustelupalsta ja keskustelu tarkoittaa yleensä sitä että esitetään omia kantoja ja mielipiteitä eika aina olla yksimielisiä ja myötäillä toisia, mitä ilmeisesti sinä odotit. Lienet yllättynyt siitä, ettet saanut juuri tukea millään palstalla, eikös vaan? Suosittelisin, hyvä Matkajokeri, vielä toistamiseen että tosiaankin keskittäisit sen energiasi johonkin järkevämpään kuin tähän juupas-eipäs keskusteluun ja mustamaalaamiseen. Se ei hyödytä ketään, kaikkein vähiten itseäsi.


      • heh
        Jaakko kirjoitti:

        Loistavaa, että on tällaisia foorumeja joissa voi tuoda julki saamansa huonon palvelun! Ja todella huonoa tuo Tjäreborgin palvelu on ollutkin ainakin tässä tapauksessa! Jutussa ei ollut mielestäni mitään "katkeruutta", vaan asiallisesti oli kerrottu miten oli käynyt!!!! Asiaa!!!!!!!!!!!!! Minä aion kertoa tämän ainkin kaikille tutuilleni jotteivät käyttäsi Tjärebogia jatkossa! Boikottiin koko lafka!

        "Jaakko" = "Matkajokeri"


      • Herkkis
        "matkajokeri" kirjoitti:

        Taina, "Kaikki pers´aukiset" no huh huh. Osasit kyllä vastata pohjanoteerauksella aiheeseen. Pitäisiköhän sinunkin opetella lukemaan tai edes yrittää lukea se juttu kokonaan. Miksiköhän "Taina" me nuoret käytetään äkkilähtöjä. Ettei vaan syynä olisi halvemmat hinnat kuin varaessa normaalimatkan. Katsos me nuoret lähdemme matkalle jollain budjetilla, visaa ei vingutella niinkuin te "porvarit" teette. Olen matkustanut lukuisia kertoja äkkilähdöillä ja aina on matka ollut hyvä. Eihän tässä olisi mitään valittamisen varaa jos ei olisi mitään mihin verrata.
        Eikö ihmiset voi jo käsittää, että ei me tässä valiteta hotelleista. Oltaisiin asuttu vaikka matkustajakodissa kunhan oltaisiin saatu olla paikassa missä meidän olisi kuulunut olla. Tjäreborg rikkoi sääntöjä sekä oppaat eivät tienneet Bulgariasta mitään. Opas väitti, että hotellissamme on uima-allas, no ei ollut. Opas sanoi, että rannalle on 300m, no rantaa ei edes ollut ja "merelle" oli yli kilometri. Opas löi kerran luurin korvaan palvelunumerosta eikä vastannut enää lukuisien soittokertojen jälkeen numerosta. Eikä kyseessä ollut puhelinkatkos! Tjäreborgin oppaiden toiminta Bulgariassa oli niin surkeaa, että kaikkia heidän tekemiään mokia ei edes jaksa kirjoittaa tähän. Ainoastaan yksi Tjäreborgin opas myönsi matkan aikana, että he ovat tehneet "virheen" sijoittamalla kymmeniä suomalaisia väärään kylään. Muut pohjoismaalaiset saivat aivan eri kohtelua kuin me. Näimme sen itse ja miksi esim. Balchikiin ei siirretty kuin suomalaisia, hmmmm....

        Yritimme tämän esimerkin avulla neuvoa tulevia Tjäreborgin matkalaisia harkitsemaan matkanjärjestäjän vaihtoa. Kyselin Bulgariassa muilta ihmisiltä oliko heillä samanlaisia kokemuksia Tjäreborgista. Vastaukset olivat uskomattomia, kukaan ei enää matkustanut Tjäreborgilla jonkin syyn takia. Kaikki sanoivat palvelun olevan surkeaa Tjäreborgilla. Jos olisimme tienneet saman jo matkaa varaessa ei tätä ensimmäistäkään matkaa olisi tullut Tjäreborgilla. Jos "Taina" sinun mielestä palvelun taso saa laskea näin paljon vain siksi, että ollaan "jokerimatkalaisia" niin se kertoo siitä, että etpä ole itse paljoakaan matkustellut.
        Jos tililtä löytyisi rahaa niinkuin sinulla "Taina", lähtisin esim. Brasiliaan kahdeksi viikoksi hienoon hotelliin. Tietysti vähintään "neljän tähden" hotelliin, enhän minä nyt huonompaan suostu. En edes "jokerimatkoilla"...

        Eipä taida kannattaa kirjoittaa näille keskustelu sivuille mitään neuvoa antavaa kun ei sitä kukaan todeksi ota. Ja kiitoksia noille upeille "mitäs lähditte" neuvoille. Teidän avulla vasta tajusin kuinka suuren virheen tein lähtiessäni "jokerimatkalle"

        Äitini varasi Tjäreborgin kautta matkan itselleen ja pikkuveljelleni 7 kuukautta sitten Maltalle. Matka maksettiin ajallaan ja matkakuume oli tosi korkeella etenkin pikkuveljelleni joka ei ole vielä paljoa kerinnyt matkustella. Puolitoista viikkoa ennen lähtöään matkatoimistosta soitettiin että heidän yölentonsa 6.9-7.9. välisenä yönä on peruutettu. Vaihtoehdoksi tarjottiin lähtöä perjantaiaamuna tai matkan peruutusta ja totaalista rahat takaisin palautusta. Perjantaiaamun lähtö ei onnistunut pikkuveljeni koulun takia ja koska äidilläni on työnsä puolesta tosi kiinni se että milloin pystyy lähtemään. Joten, peruutettiin koko matka ja pyydettiin rahat takaisin. Kotona paineltiin suoraan internettiin katsomaan aurinkomatkojen äkkilähtöjä ja matkakohteeksi valitsivat Tunisian. Kävimme matkatoimistossa sumplimassa rahojen palautusta kun yllättäen kuulimme, että Maltan matka josta tosiaan oli jo maksettu 1500 euroa, niin sen lisäksi JOUTUISIMME MAKSAMAAN VIELÄ UUDESTAAN ERIKSEEN AURINKOMATKOJEN MATKAN. Aika käsittämätöntä toimintaa Tjäreborgilta. Onneksi ei ollut kyseessä oma matka, koska tuskinpa omista taskuistani olisi löytynyt enää uuteen matkaan tarvittavaa rahasummaa. Nyt ovat pikkuveli ja äiti iloisesti Tunisiassa aurinkomatkojen kautta ja on kuulemma matka mennyt erinomaisesti.

        Itse en koskaan, milloinkaan IKINÄ AIO MATKUSTAA TJÄREBORGILLA. Johan sen jo matkajokerinkin stoori kertoo niille, jotka osaavat lukea että homma kusee ja pahasti.


    • Juhantalon Kauko

      Itse en ole koskaan matkajokeria käyttänyt, enkä käytä piste. Äkkilähtöjä tosin aina kun olen reissuun lähtenyt.
      Mutta eniten tuossa hommassa ihmetyttää että joku valitsee tuon vaihtoehdon... hintahan käsittääkseni on se ainoa syy miksi joku valitsee matkajokerin, vai keksiikö joku jonkun muun syyn?
      Kattelin just Tjääreborin kuumia lähtöjä ja tein tälläsen huomion, Alanya 6/9 matkajokeri 1 viikko hinta 369€.... Finnmatkoilta viikko sitten varattu matka, tosin viikkoa myöhemmin mutta periaatteessa pitäs olla kai kalliimpi, 4 tähden hotelli 1 viikko 329€...
      Miksi siis yleensäkkään valita matkajokeria?

      Nim. Ihmettelen suuresti?....

      • Sande

        Joo, olette kyllä saaneet aivan ala-arvoista palvelua matkatoimistolta. Ja olet aivan oikeassa, suurin osa täällä palstalla on aivan
        ää...tä, älä siis välitä näistä kommenteista "mitäs läksit jne". Olen muutaman kerran käyttänyt näitä "äkkilähtöjä" tai "jokereita", mutta silloin olen käyttänyt Finnmatkoja. Tuollaista kusetusta ei ole onneksi koskaan kohdalleni käynyt.. Tee joku reklamaatio Tjäreborgille? Eihän se pilalle mennyttä lomaa enään korvaa eikä ehkä muuta palvelua paremmaksi, mutta tulee ainakin itselle parempi mieli : )
        Tämän jutun jälkeen en ainakaan mene minkään tjären matkalle.


      • "matkajokeri"
        Sande kirjoitti:

        Joo, olette kyllä saaneet aivan ala-arvoista palvelua matkatoimistolta. Ja olet aivan oikeassa, suurin osa täällä palstalla on aivan
        ää...tä, älä siis välitä näistä kommenteista "mitäs läksit jne". Olen muutaman kerran käyttänyt näitä "äkkilähtöjä" tai "jokereita", mutta silloin olen käyttänyt Finnmatkoja. Tuollaista kusetusta ei ole onneksi koskaan kohdalleni käynyt.. Tee joku reklamaatio Tjäreborgille? Eihän se pilalle mennyttä lomaa enään korvaa eikä ehkä muuta palvelua paremmaksi, mutta tulee ainakin itselle parempi mieli : )
        Tämän jutun jälkeen en ainakaan mene minkään tjären matkalle.

        Kiitos Sande, että ymmärsit asiamme. Meilläkään ei tosiaan ole käynyt näin minkään muun matkatoimiston kanssa kuin tjä tjä tjä Tjä.....gin . Tekeillä on juuri asiallinen valituskirje Tjäreborgille mihin osallistuu myös toisia "matkajokerilaisia" samalta matkalta. Yhteyttä otetaan myös kuluttaja-asiamieheen kunhan saadaan Tjäreborgin vastaus asiasta. Senhän tietää mitä Tjäreborgissa sanotaan tapahtuneeseen...


      • Msa
        "matkajokeri" kirjoitti:

        Kiitos Sande, että ymmärsit asiamme. Meilläkään ei tosiaan ole käynyt näin minkään muun matkatoimiston kanssa kuin tjä tjä tjä Tjä.....gin . Tekeillä on juuri asiallinen valituskirje Tjäreborgille mihin osallistuu myös toisia "matkajokerilaisia" samalta matkalta. Yhteyttä otetaan myös kuluttaja-asiamieheen kunhan saadaan Tjäreborgin vastaus asiasta. Senhän tietää mitä Tjäreborgissa sanotaan tapahtuneeseen...

        hei!

        Se on ihan oikein, että antaa palautetta huonosta palvelusta, koska palvelu ei koskaan parane, jos valittaa asiaa vain henkilöille, jotka eivät voi muuta kuin surkutella tai kertoa omia kokemuksiaan. Samalla asia saa päätöksen olipa se huono tai hyvä.
        Lycka till!


    • Msa

      Hei!
      Olemme olleet perheen kanssa usean matkanjärjetäjien matkoilla ( Aurinkomatkojen, Finnmatkojen jne.) eikäpä niissä juuri eroja ole ollut.

      Kaksi viimeistä on ollut juuri Tjäreborgin. Toissa vuonna Bulgaria / Albena. Hotelimme oli Kaliopa eli Garden hotelli, jonka varaan aina hyvissä ajoin, koska garden-hotellit ovat erinomainen kohde lapsiperheille, koska lapset on huomioitu pihapiirissä ja allasalueella ja muita lapsia on kohteessa yleensä runsaasti.
      Silloin varasin vain huoneen ja mikä ihana yllätys oli, kun saavuimme perille. Meillä oli sekä merinäköala että allasnäkymä, vaikka emme olleet sitä varanneet ja lisämaksua maksaneet.

      Viime vuonna olimme Kreetalla toisen perheen kanssa ja toisen perheen lapselta hävisi reppu, jossa meni joitain lapsen henkilökohtaisia tavaroita niin Träjeborg lähetti lapselle repun, T-painan ja muuta Träreborg-rekvisiittaa. Syyhän ei ollut Träreborgin, mutta halusivat lapselle hyvän mielen.

      Katsotaan miten kolmannella kerralla käy, kun lähdemme pika puoliin Träreborgin järjestämääle matkalle Rodokselle ja taas Garden kohde.

      Kolme vuotta sitten tilasimme matkan, mutta järjestäjää en muista niin esitteen kallein hotelli oli meille halvin, kun tilasimme sen tiettyyn aikaan ja matkustimme tiettynä aikana.

      Vinkki: Kannattaa miettiä milloin lähtee ja tarkastella esitettä, milloin matka olisi juuri minulle/meille edullisin. Meille se oli ainakin ratkaisevaa milloin lähdimme. Saimme laatua samalla rahalla, jonka olimme ajatelleet sijoittaa matkaan, enemmän kuin sillä olisi normaalisti saanut.

      Toivotaan, että seuraava matka onnistuu sitten erinomaisesti, jos tämä meni hiukka myttyyn huonojen kokemusten vuoksi.

      Ja eikun matkaa suunnittelemaan.....

      • susse

        olen kanssasi samaa mieltä bulgarian/albenan caliopa-garden hotellista. tulimme sieltä 3viikkoa sitten, oli tosi hyvin suunniteltu lapsiperheille. meillä pojat 8ja5. kavereita riitti. ensi vuonna uudestaan samaan maahan ja hotelliin. varaus tehtävä heti kun uudet esitteet saapuvat.


    • Zombie

      Kuten useampi on jo kehottanut, tee se valitus, jospa saat jotain hyvitystä.

      Ymmärrän närkästyksesi, mutta kyllä tosiasia on se, että on turhaa/epäoikeudenmukaista leimata matkanjärjestäjä yhden tapauksen perusteella "ei enää koskaan" -luokkaan. Itsehän voit niin tehdä, mutta turha sitä on universaalina totuutena levitellä maailmalle.

      Itse en ole korttia matkoilla pelannut, mutta kokemuksena voin kertoa, että pikkuisen vastaavia tuntoja on syntynyt erään muun matkanjärjestäjän reissulla, Tjäreborgilla sen sijaan ei. Luulen, että kokemuksesi kaltaisia tapauksia sattuu silloin tällöin kenellä tahansa matkanjärjestäjällä. Tuurista se on kiinni.

      Mitä sitten tulee oppaisiin, niin sanoisin, että kaikilla matkanjärjestäjillä he ovat olleet keskimäärin oikein mukavia ihmisiä ja hyvin tietämättömiä paikallisista olosuhteista.

      • mmono

        Vain seikkailu mieliset valitsevat jokerin, koska se on aina yllätys. Itse olen käyttänyt jokeria useta kymmeniä kertoja, enimmäkseen positiivistä tietenkin tämä on erilainen. Korvausta saa ehkä n. 10-20%


    • playa

      Hei kaikille !
      Kiitos ihan hyvistä varoituksista "matkajokerille" ja kiitos, kun jaoit kokemuksesi kanssamme !

      Itse olen yhden kerran käynyt "määrittelemätön majoitus"- matkalla. Muistaakseni kyseessä oli entinen Spies. Olimme vain viikon reissulla, joten saimme olla samassa hotellissa koko ajan. Tosin oli elokuu, kuuma Kreeta eikä ollut tuuletinta hotellissamme. Mutta olimme varautuneet puutteisiin, koska otimme tosi halvan matkan. Onneksi emme kuitenkaan saaneet osaksemme kohtelua, jonka "matkajokeri" oli joutunut kokemaan.

      Tjäreborgin reissulla kävimme vuosi sitten Teneriffalla. Matka oli kalliimpi ja hotellin mukaan valittu. Hotelli oli hieno, jopa yllätyimme positiivisesti. Ei siis mikään "määrittelemätön majoitus"-matka. Tjären retkiä emme käyttäneet, joten niistä ei ole kokemusta.

      Mutta voisiko Tjäreborgin huono palvelu johtua siitä, että firmassa työskenteleviltä (=lähinnä ensin tulee mieleen oppaat) vaaditaan liikaa. Työtekijöiden työtaakka näytti olevan valtava. Esim., kun me ja muut tjäreborg-turistit siirryimme lentokentällä linja-autoon, niin vastaanottava opas vain lähetti linkan liikkeelle ja kertoi, että tämä espanjalainen bussikuski vie teidät hotelliin. Hänen piti jäädä odottamaan parin tunnin päästä laskeutuvaa seuraavaa turisti- ryhmää. Voisiko olla, että oppailta vaaditaan liikaa nykyään kaikkien lamojen ja terrorituhojen jälkeen, kun talous on ollut kurjassa jamassa. Itse en ole opas enkä turismin parissa työskentele, mutta tuo seikka pisti silmään verrattuna aikaisempiin matkoihini, joita olen tehnyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe