Koko homman yleinen järkevyys?

TeeK

Outoa porukkaa nuo keski-ikäiset, miksei nuoremmatkin, jotka päättävät ryhtyä "harrastamaan" moottoripyöräilyä. Hirvittävät investoinnit ensin itse prätkään, sitten varusteisiin ja vakuutuksiin. Ja lopputulos: päämäärätöntä ajelua vapaa-aikana, sään vaihtelun ja piittaamattomien autoilijoiden armoilla. Sitten ruikutetaan nettipalstoilla, miten kamalaa väkeä tiellä liikkuu, kun mp-kuskia ei oteta ollenkaan huomioon! Mikä on tämän elämälle vieraan harrastuksen logiikka? Taitaa olla häviävän pieni vähemmistö, joka esim. kesäisessä aamusateessa lähtee työhön moottoripyörällä ja jättää auton parkkiruutuun.

Talvinen vastine on tietenkin moottorikelkkailu, mutta arvostelen sitä lähemmin kunhan lumi on maassa ja jää järvissä.

51

4284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Mielesi on myrtyneen vanhuksen mieli kun et enää omaa poikasen ajattelua ja elämän iloa.

    • Yksi elämä

      ...tottahan sitä voi istua pirtissä mullistelemassa koko elämänsä tekemättä mitään. Mutta kun...täällä ollaan vain käymässä, niin minä ainakin teen sitä, mikä hyvältä/hauskalta tuntuu ja mihin on mahdollisuus. Monenlaista on kokeiltu tähän mennessä...ilmailua, veneilyä, moottorikelkkailua, moottoripyöräilyä. Yhdestäkään en luovu, ennen kuin henki menee.

      En myöskään ruikuta keskustelupalstoilla autoilijoiden käytöksestä. Ne on muuten enimmäkseen ihan fiksuja, kunhan itsekin ajelee ihmisiksi. Sen verran olen antanut periksi, että en enää aja pitkät päällä, kun se pieni ei fiksu osa esitteli jatkuvasti erilaatuisia käsimerkkejä kohtaamistilanteissa.

      Sinähän voit kokeilla, josko selviäisit elämästä hengissä ilman näitä järjettömiä harrastuksia. Minulla on silti vahva käsitys, että lopputulos on sinunkin järkevällä elämällä sama...pari metriä multaa päälle ja hyeenajoukko perikunnan muodossa iskee sinun pankkitiliin kiinni, kun et elämäs aikana tuhlannut rahoja järjettömyyksiin. Sanovat, että viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.

      Enimmäkseen ne, jotka kitisee keskustelupalstoilla näistä "turhista" harrastuksista, ovat kateellisia ja pikkusieluisia yksilöitä, joilla on jonkin tasoinen ongelma henkisellä puolella. Terveen ja tasapainoisen ihmisen mieltä ei rassaa se, jos joku ihan vaan huvikseen ajelee jollain moottorivekottimella.

      Hyviä syksyisiä ajokelejä kaikille...kohta ruvetaan käynnistelemään moottorikelkkaa :)

      • TeeK

        Hienoa! Sun kiukaastas lähtikin hyvät löylyt jo ekalla kauhallisella! Ja keskustelukin ampaisi prätkäjutuista peräti mun kateuteeni, pikkusieluisuuteeni, henkisen puolen ongelmiini... ja lapsianikin melkein jo nimittelet hyeenoiksi. En kai pilannut päivääsi täysin? Muuten: mä, jos kuka, aion kuolla köyhänä.


      • kaasukahva
        TeeK kirjoitti:

        Hienoa! Sun kiukaastas lähtikin hyvät löylyt jo ekalla kauhallisella! Ja keskustelukin ampaisi prätkäjutuista peräti mun kateuteeni, pikkusieluisuuteeni, henkisen puolen ongelmiini... ja lapsianikin melkein jo nimittelet hyeenoiksi. En kai pilannut päivääsi täysin? Muuten: mä, jos kuka, aion kuolla köyhänä.

        Elä elämäsi ja kuole tavallasi, mutta ole suvaitsevainen sellaisille asioille, joista et ymmärrä mitään. Moottoripyöräilyssä on paljonkin järkeä sitä harrastavan mielestä, mutta sinulle sitä on turha edes yrittää selittää.
        Mp-harrastus on vihdoin levinnyt samoille harrastajatasoille kuin se on muualla Euroopassa ollut jo vuosikymmeniä. Tuntuu vain, että kaikki eivät voi käsittää miksi 50-kymppisten pitää ajaa
        prätkällä. Isoisäni ajoi 40-ja 50-luvuilla Jawoilla kaikki ajonsa ympäri vuoden aina seitenkymppiseksi saakka. Ja niin teki moni muukin, eikä sitä kukaan kummastellut. Ei moottoripyörällä ajaminen ole sen suurempi rikos kuin autoilukaan. Samoja yhteiskunnan varoilla tehtyjä teitä käytetään. Toisin on esim. muskeliveneet,vesijetit,moottorikelkat ja mönkijät


      • Eko
        kaasukahva kirjoitti:

        Elä elämäsi ja kuole tavallasi, mutta ole suvaitsevainen sellaisille asioille, joista et ymmärrä mitään. Moottoripyöräilyssä on paljonkin järkeä sitä harrastavan mielestä, mutta sinulle sitä on turha edes yrittää selittää.
        Mp-harrastus on vihdoin levinnyt samoille harrastajatasoille kuin se on muualla Euroopassa ollut jo vuosikymmeniä. Tuntuu vain, että kaikki eivät voi käsittää miksi 50-kymppisten pitää ajaa
        prätkällä. Isoisäni ajoi 40-ja 50-luvuilla Jawoilla kaikki ajonsa ympäri vuoden aina seitenkymppiseksi saakka. Ja niin teki moni muukin, eikä sitä kukaan kummastellut. Ei moottoripyörällä ajaminen ole sen suurempi rikos kuin autoilukaan. Samoja yhteiskunnan varoilla tehtyjä teitä käytetään. Toisin on esim. muskeliveneet,vesijetit,moottorikelkat ja mönkijät

        Moottoripyörällä ajaminen alkaa olla ekorikos,jos autoon laitat äänenvaimentajan tilalle jonkun mölypöntön niin poliisi puuttuu asiaan aika äkkiä eikä auta vaikka sanot et lähtee paremmin ja on niin komeat pakoäänet et kaikki mummot herää öisin.

        Hitto,pitäis tulla jonkun motoristin kämpän nurkalle yöllä ajamaan mopolla ilman putkea,epäilen että loppuisi ymmärrys lyhyeen vaikka kuinka selittäisi et minusta tälleen Tunturissa on kivat äänet,v#ttu joo.

        Autokatsastusasemilla on muuten nykyään aika hyvia aikaa,aikaa vaikka laittaa moottoripyörille vuosikatsastus,eikö Saksassa jo pidä katsastaa,eikä siellä saa vaihtaa putkia ilman lupaa?

        Ties jos vaikka itsekkin ostan joskus pyörän,sellaisen hiljaisen,näes tosivoima ei pidä ääntä,menkää vaikka Loviisaan kuuntelemaan.


    • jappi

      Hyvä provohan tuo viesti oli. Mutta omasta taloudesta voisin mainita, että kun meillä on pakko pitää kahta ajoneuvoa, niin miksi ostaisin toisen auton? Voin kuitenkin yhdistää harrastuksen ja työmatkat. Joka sadeaamu lähden mp:llä. Ja sitä jatkuu niinkauan, kunnes lumi on maassa. Talvella työmatkat vaikeutuvat taas kummasti, kun ei ole noita yleisiä liikennevälineitä aivan pääkaupungin veroisesti.

    • Mp, auto, fillari, jalat kä...

      Harva harrastus on järkevää puuhaa? Miksi ihmiset harrastavat sitten jotain?

      KOSKA SE ON KIVAA.

    • Eko

      Joo,miksei yksityisautoilua vainoavat ekoterroristit tee mitään asialle,koko homma on täyttä turhuutta ja kauheaa luonnonvarojen väärinkäyttöä.

      Iso pyörä vie enemmän bensaa kuin auto,aika harvassa on katalysaattori,ajelut turhaa pyöritystä keskustassa,ilma pilaantuu,kauhea meteli lähtee vehkeistä kun myöhäisteinit kaahaa keskellä yötä ihmisiä herätellen.

      Jumalauta,vihreä liike,herätkää jo ja vaatikaa moisen turhuuden ja saastuttamisen kieltämistä!

      • Makaava läski

        Jumalauta piipertäjä, pidä toi asenne. Vihreä liike varmasti saa asiat järjestykseen. Wohooo!


    • kestä

      Alappas keskustelemaan motoristin kanssa homman järkevyydestä,kaverit vetää heti herneen nenään ja alkavat murjottaa.

      Pyörien hintataso on toinen arka asia,15 vanhasta pyydetään 2/3 osaa uuden hinnasta ja jos menet sanomaan ettei tuollaisessa hinnassa ole mitään järkeä,kommentti on ettet sä pyörien hinnoista mitään ymmärrä.

      Mut jos osaa vähänkin laskea niin järjettömyys paljastuu,pyyntihinta Suomessa vaikka 10v vanhasta isommasta 10,000€,Saksasta saat samanlaisen jollain 3000€,siihen päälle veroa reilut 2000€,kulut alle 1000€,yhteensä 4000€ alle Suomihintojen.

      http://www.mobile.de

    • spade

      Mielestäni moottoripyöräilyssä ei ole juurikaan mitään järkeä. Uskon, että useimmat harrastajat asiaa tarkemmin mietittyään tulevat samaan lopputulokseen. Kun kysytään harrastajilta miksi he ajavat, yleensä tulee vastauksena jotain epämääräisiä heittoja vauhdin hurmasta tai vapauden tunteesta. Kuitenkin samat liikennesäännöt,nopeusrajoitukset yms. koskevat motoristeja, eli se siitä vapaudesta. Jotenkin ymmärrän sen, jos prätkä on ainoa kulkuväline ja sillä tehdään sulaan aikaan kaikki matkat. Mutta tarkoitukseton pyöriminen iltaisin on kummallista hommaa. Sekin aika on pois joiltain paremmilta harrastuksilla. Ottakaa alle esim polkupyörä, niin kasvaa edes kunto. Luulen, että suurin osa motoristeista hankkii pyörän vain siksi, että naapurillakin on ja sitten yhdessä hoetaan, kuinka on hienoa olla motoristi, muttei keksitä miksi. Road racing tai muu moottoripyöräurheilu on tietysti eri asia. Ymmärrän nopeaan ajoon liittyvän vaaran viehätyksen.

      • seuraava kilometri

        Ajoin muutaman vuoden välein Norjan päästä päähän, ekaks autolla, tänä kesänä moottoripyörällä, arvatkaa ajaisinko vielä autolla, jos ei pakko????


      • Baikkeri

        Ei ole järkeä. Se on nautinto. Sama se on kun pillun päälle kiipee. Siinähän vois saman ajan käyttää vaikka tienaamiseen. Ei ole järkee. Se on nautinto. Tai purjehtiminen, golf, vaellus, biljardin peluu, telkan katselu, leffassa käynti, matkailu...ei ole järkee, ne on nautintoja :) Join the life man! Kukin omalla tyylillään, muita ihmettelemättä.


      • Arctic

        puuttua asioihin, joista ei mitään ymmärrä.Sinä et ilmeisesti ymmärrä moottoripyöräilystä harrastuksena...varmaan harrastat jotain, mut minä en tule sitä arvostelemaan, koska olen sitä mieltä, että on hyvä, että ihmisillä on harrastuksia.
        Minä olen sellainen motoristi, joka lähtee sadeaamunakin liikkeelle sillä mopolla..sillä en omista autoa.Talvet kuljen kavereiden kyydissä töissä...25km suuntaansa.
        Moottoripyöräilyn viehätys ei piile kovassa vauhdissa...toki on mukava, että pääsee heittämällä ohi rapaa nakkelevasta autosta.
        Se hienous on siinä, että olet pyöräsi kanssa tienpäällä ilman kuoria ympärillä...matkanteko on aivan erilaista..olet paljon enenmmän LÄSNÄ siellä ajaessasi, tunnet tuoksut...jopa lietelannan, tuuli nostaa sinua tai iskee sivusta,pyörä on kaverisi...ajamisessa on enemmän työtä ja mielenkiintoa...Mutta ettehän te tästä ymmärrä mitään, kun ette harrasta samaa lajia..olen todella pahoillani puolestanne ja katoan tienpäälle kun usva nousee pelloilta ja ilta hämärtyy edessäni..
        Pitkästykää te kuorienne sisällä :)


      • wedge
        Arctic kirjoitti:

        puuttua asioihin, joista ei mitään ymmärrä.Sinä et ilmeisesti ymmärrä moottoripyöräilystä harrastuksena...varmaan harrastat jotain, mut minä en tule sitä arvostelemaan, koska olen sitä mieltä, että on hyvä, että ihmisillä on harrastuksia.
        Minä olen sellainen motoristi, joka lähtee sadeaamunakin liikkeelle sillä mopolla..sillä en omista autoa.Talvet kuljen kavereiden kyydissä töissä...25km suuntaansa.
        Moottoripyöräilyn viehätys ei piile kovassa vauhdissa...toki on mukava, että pääsee heittämällä ohi rapaa nakkelevasta autosta.
        Se hienous on siinä, että olet pyöräsi kanssa tienpäällä ilman kuoria ympärillä...matkanteko on aivan erilaista..olet paljon enenmmän LÄSNÄ siellä ajaessasi, tunnet tuoksut...jopa lietelannan, tuuli nostaa sinua tai iskee sivusta,pyörä on kaverisi...ajamisessa on enemmän työtä ja mielenkiintoa...Mutta ettehän te tästä ymmärrä mitään, kun ette harrasta samaa lajia..olen todella pahoillani puolestanne ja katoan tienpäälle kun usva nousee pelloilta ja ilta hämärtyy edessäni..
        Pitkästykää te kuorienne sisällä :)

        Melkein sama asetelma kuin minulla. Ei ole kotiloa minullakaan, vaan kävelen talvisin (6 - 10 km päivässä). Ja se on kakkahousu, jota kaatosade tai rakeet estävät ajamasta ;). Enkä ole edes enskakuski vielä. Pitää hommata budjetin salliessa enska, että pääsee talvellakin ajelemaan jokapäiväiset ajelut ja vähän muutkin.

        Mitähän lie liikkunut muuten säikeen aloittajan pääkopassa? Luuleekohan hän, etten valittaisi imbesilleistä törttöilijöistä vaikka ajaisin kotilolla tms. Sama olisi lähteä jollain maatalouskoneella putputtamaan liikenteessä miten sattuu, eihän sille nyt mahda mitään jos TeeK:n kotilo sattuu tökkäämään mutkan jälkeen perässä oleviin piikkeihin. Liian suuri tilannenopeus ollut hällä. Eikö vain?

        Ilkeääpä tuo ruoja vielä kysellä logiikankin perään. On kyllä huono tapa vastata kysymykseen kysymyksellä, mutta sallin sen itselleni tällä kerralla: millä logiikalla tämä "elämälle vieras harrastus" on niin ärsyttävää, että pitää ihan keskustelupalstoille kirjoittaa?

        Kohta alkaakin moottorikelkkailun sättimisen MM-cup. Ilmeisesti minun pitäisi perehtyä moottorikelkkailuun; se todennäköisesti on kivaa kun kerta TeeK jo vetää treenejä kotonaan sen mollaamiseksi suohon. Se kyllä vaatii kuntoa, sillä ainakin soiden pintaosa jätkähtää ankkajäähän talvisin.

        Nyt lienee viisasta mennä potemaan pois tämä poskiontelontulehdus (johtui itse asiassa siitä etten pyörän rengasremontin takia pystynyt ajamaan neljään päivään ja tuli tällainen psykosomaattinen oireyhtymä ;)) lähtisi pois ja pääsisi TeeK:n mieliksi vähän päristelemään.


    • luna

      Nii.. se vaan on.. ei voi mitäänn.. kaikilla ei ole sitä tajuamiltä tuntuu nousta pyörän selkään ja olla vapaa..

      toiset unelmoi koirista, veneistä, rahasta ja etelän matkoista.. toiset taas omasta moottoripyörästä..

      tulet tänne ja deilaat toisen harrastuksen.. haluaisimpa vaan tietää mihin sun rahat menee..

      mut se on harrastus ja hyvä sellanen..

      *luna*

      • Juan J.

        En todellakaan osaa ajatella noin miten nämä ihmiset jotka valittavat moottoripyöräilystä/pyöristä ym. lajiin liittyvästä vaarasta. Että osaa "lämmittää" tuo ! No, meistä on moneksi. Ja on hienoa että liikenteessä näkee yhä enemmän naisia(rohkeita sellaisia) mopojen/mp:n selässä !


      • TeeK

        Koira, vene, rahaa, etelänmatka. Sähän luet mua kuin avointa Suzukin käyttöohjekirjaa! Tuo neljän kohdan lista on nimittäin enemmän kuin tuttu! Ja mihinkö mun rahat menee... no noiden luettelemiesi lisäksi taitaa mennä lasten harrastuksiin ja sen kuuluisan "pahan päivän" varalle.

        Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen?


      • Heka
        TeeK kirjoitti:

        Koira, vene, rahaa, etelänmatka. Sähän luet mua kuin avointa Suzukin käyttöohjekirjaa! Tuo neljän kohdan lista on nimittäin enemmän kuin tuttu! Ja mihinkö mun rahat menee... no noiden luettelemiesi lisäksi taitaa mennä lasten harrastuksiin ja sen kuuluisan "pahan päivän" varalle.

        Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen?

        ...nyt silti vielä meille kaikille motoristeille, että mikä panee sinut kitisemään keskustelupalstoilla toisten harrastuksista? Saanet jotain pikkuorgasmeja, kun saat ihmiset vastaamaan sinun kirjoituksiin, vai mitä tämä sulle antaa?

        En toki väitä, että sinulla olisi jotain henkisiä ongelmia, mutta terveen ihmisen mieli ei pitäisi rasittua kenenkään toisen ihmisen tekemisistä...olipa se sitten moottoripyöräilyä tai moottorikelkkailua.

        Joku häiriöhän minullakin tosin on, kun yleensä reagoin sinun kaltaisten kirjoituksiin. Mokomat pitäis jättää ilman sen suurempaa huomiota...

        Jaa...siellä on muuten kaunis päivä tulossa. Lähdenpä starttaamaan moottoripyörän ja nautiskelemaan hienosta harrastuksesta!


      • Bikerman
        TeeK kirjoitti:

        Koira, vene, rahaa, etelänmatka. Sähän luet mua kuin avointa Suzukin käyttöohjekirjaa! Tuo neljän kohdan lista on nimittäin enemmän kuin tuttu! Ja mihinkö mun rahat menee... no noiden luettelemiesi lisäksi taitaa mennä lasten harrastuksiin ja sen kuuluisan "pahan päivän" varalle.

        Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen?

        " Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen? "

        Olet käsittänyt ihmisten kertoman vapauden kokemuksesta väärin. Ei kai kukaan olekaan väittänyt olevansa vapaa, vaan yleensä kuulee että ajamiseen liittyy "vapauden tunne". Se on vielä sellainen selittämätön, analysoimaton fiilis! Itse olen kokenut samantyylistä TUNNETTA myös purjelentokoneen puikoissa...

        Kyse on fiiliksistä, tunteista, joita jotkut kokevat prätkällä ajaessa ja toiset eivät. Ne jotka kokevat, jäävät varmasti harrastuksessaan "koukkuun".

        Tokihan elämässä pitää tehdä järjellisiäkin asioita, mutta kyllä fiilikset ja kokemukset on tärkeitä. Joillekin prätkällä ajaminen ei iske, he eivät koe siinä mitään erityistä. Toisille se on suuri nautinto, jonka kuvaileminen on itse asiassa aika vaikeaa. Sen vuoksi mikään selitys "vapauden" tms. kuvailuineen ei sitä pysty toiselle kertomaan, se pitää vain kokea ja joka ei siitä kokemusta saa, jota se ei sytytä, ei voi koskaan ymmärtää.


      • luna
        TeeK kirjoitti:

        Koira, vene, rahaa, etelänmatka. Sähän luet mua kuin avointa Suzukin käyttöohjekirjaa! Tuo neljän kohdan lista on nimittäin enemmän kuin tuttu! Ja mihinkö mun rahat menee... no noiden luettelemiesi lisäksi taitaa mennä lasten harrastuksiin ja sen kuuluisan "pahan päivän" varalle.

        Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen?

        0no en tietenkää tarkota sääntöjä.. voi hyvänen aika.. vaan sitä tunnetta.. en voi selittää sulle sitä jos et omaa sitä tunteen halua.. se vaan on kun saat jättää kaiken taa ja unohtaa koko paskan elämän kun nouset pyörän selkään ja menox.. kukaan ei tuu mukaan.. oot vain sinä ja oma ittes.. eli aika tehokasta itsensä hoitoa.. mut siis kyllähän ton itsensä ettimisen voi tehdä eritavoinkin.. mut mun mielipide vaan tää on...


      • luna
        Bikerman kirjoitti:

        " Millä tavalla prätkäharrastaja muuten on "vapaa"? Ei kai vain suhteessa liikennesääntöihin tai vastuuseen? "

        Olet käsittänyt ihmisten kertoman vapauden kokemuksesta väärin. Ei kai kukaan olekaan väittänyt olevansa vapaa, vaan yleensä kuulee että ajamiseen liittyy "vapauden tunne". Se on vielä sellainen selittämätön, analysoimaton fiilis! Itse olen kokenut samantyylistä TUNNETTA myös purjelentokoneen puikoissa...

        Kyse on fiiliksistä, tunteista, joita jotkut kokevat prätkällä ajaessa ja toiset eivät. Ne jotka kokevat, jäävät varmasti harrastuksessaan "koukkuun".

        Tokihan elämässä pitää tehdä järjellisiäkin asioita, mutta kyllä fiilikset ja kokemukset on tärkeitä. Joillekin prätkällä ajaminen ei iske, he eivät koe siinä mitään erityistä. Toisille se on suuri nautinto, jonka kuvaileminen on itse asiassa aika vaikeaa. Sen vuoksi mikään selitys "vapauden" tms. kuvailuineen ei sitä pysty toiselle kertomaan, se pitää vain kokea ja joka ei siitä kokemusta saa, jota se ei sytytä, ei voi koskaan ymmärtää.

        Nyt puhut mies asiaa! tota mä just tarkotin.. sä taisit vaan osata selittää sen paremmin.. kiitti!


    • pete

      Arvaa tarvitseeko omia harrastuksiaan perustella kenellekään?

      Rutisenko minä sinun harrastuksesta?

      Jaah, tuli sitten vastattua tällaiseen trolliin.

    • desmo

      Outoa porukkaa nuo keski-ikäiset, miksei nuoremmatkin, jotka päättävät ryhtyä "harrastamaan" seksiä. Hirvittävät investoinnit ensin itseensä, sitten varusteisiin ja vakuutuksiin. Ja lopputulos: päämäärätöntä seksiä vapaa-aikana, sään vaihtelun ja piittaamattomien ihmisten armoilla. Sitten ruikutetaan nettipalstoilla, miten kamalaa väkeä liikkuu, kun seksiä ei oteta ollenkaan huomioon! Mikä on tämän elämälle vieraan harrastuksen logiikka? Taitaa olla häviävän pieni vähemmistö, joka esim. kesällä harrastaa seksiä ulkona ja pitää television kiinni.

      Talvinen vastine on tietenkin seksi, mutta arvostelen sitä lähemmin kunhan lumi on maassa ja jää järvissä

      • TeeK

        Sä osaat todella KIRJOITTAA! Mikä tekstin teho, mitkä lauserakenteet, mikä rytmi... ja ennen kaikkea: mikä logiikka! Sinussa on ainesta - melkein kateeksi käy.

        Mutta hei, ihan meidän kesken, mitkä on ne seksin harrastamisen hinnakkaat varusteet? Onks ne samat kuin moottoripyöräilyssä...?


      • Harrastelija
        TeeK kirjoitti:

        Sä osaat todella KIRJOITTAA! Mikä tekstin teho, mitkä lauserakenteet, mikä rytmi... ja ennen kaikkea: mikä logiikka! Sinussa on ainesta - melkein kateeksi käy.

        Mutta hei, ihan meidän kesken, mitkä on ne seksin harrastamisen hinnakkaat varusteet? Onks ne samat kuin moottoripyöräilyssä...?

        Kyllä kyllä, osittain samat varusteet: Kumit (näitä kuluu..), nahka-asu, muut suojavarusteet, öljyä paikkojen rasvausta varten, jne.


      • desmo
        TeeK kirjoitti:

        Sä osaat todella KIRJOITTAA! Mikä tekstin teho, mitkä lauserakenteet, mikä rytmi... ja ennen kaikkea: mikä logiikka! Sinussa on ainesta - melkein kateeksi käy.

        Mutta hei, ihan meidän kesken, mitkä on ne seksin harrastamisen hinnakkaat varusteet? Onks ne samat kuin moottoripyöräilyssä...?

        Ihan näin meidän kesken mitä sä tiedät moottoripyöräilystä, kun et näköjään tiedä seksin harrastamisestakaan mitään?


      • TeeK
        desmo kirjoitti:

        Ihan näin meidän kesken mitä sä tiedät moottoripyöräilystä, kun et näköjään tiedä seksin harrastamisestakaan mitään?

        siis kummasta mä aloitan, seksistä vai prätkistä?


      • desmo
        TeeK kirjoitti:

        siis kummasta mä aloitan, seksistä vai prätkistä?

        Kerro ihan vapaasti mikä sinua niissä molemmissa ahdistaa?


    • maria

      Hei kaikki moottoripyöräilijät!

      Minunkaan mielestäni kaiken ei tarvitse olla järkevää mitä tekee, mutta mitä mieltä olette moottoripyöräilyn turvallisuudesta? Harrastus kiinnostaisi, mutta tilastot ja kauhukertomukset pelottaa. Moottoripyörän kanssa kun pienikin vahinko (toisten tai oman itsen aiheuttama) voi johtaa niin vakaviin seurauksiin. Pyörän päältä ei olisi varaa lentää kovin montaa kertaa kovassa vauhdissa... Eikö pelko pilaa nautintoa, vaikka muut tunteet moottoripyöräilystä olisivatkin voimakkaita. Riskit ovat aika suuret! Voisiko olla totta, että turvallisuus on enemmän kiinni vain omasta ajotavasta? Oletteko tutustuneet tarkemmin mp-onnettomuustilastoihin ja tapaturmiin johtavien onnettomuuksien syihin? Millaisissa tilanteissa hyvin varovainen ja järkevä kuski on voinut joutua onnettomuuteen?

      • luna

        juups.. heips sullekin!

        nii siis toi aina pistää miettii kaikki noi tilastot ja sen sellaset.. kuvittle olevasi nuori hepponen nuori tyttöne(kuin mie) ja aloittelevasti lukemaan piikkikortit kirjasta.. jossa ensimmäisenä melkein on kaikki onnettomuukista ja siitä että pyörä on turvaton onnettomuus tilanteessa...

        ja totta kai sillä sattuu paljon vahinkoja.. mut se tosi on että elämässä ei voi jäädä van kotiin murehtimaan.. koska samalla tavalla sä voit jäädä auton alle tai joku voi törmätä sun autoon,,mitä tahansa voi sattua millon tahansa..
        en oo noit tilastoja niin tarkkaan rämplänny.. mut mitä elämästä saa jos mistään ei tuu fiiliksii.. me ollaan täällä vaan hetki! ja muutkin harrastukset on vaarallisii.. miten se nyt oli just et ratsastus on yks vaarallisimmisa harrastuksista,, et sillee,, tässähän tätä jo höpöttelinkin.. toivotaan et ees tuli jotain järkee sanottuu,,,

        *luna*


      • ennen kaikkea
        luna kirjoitti:

        juups.. heips sullekin!

        nii siis toi aina pistää miettii kaikki noi tilastot ja sen sellaset.. kuvittle olevasi nuori hepponen nuori tyttöne(kuin mie) ja aloittelevasti lukemaan piikkikortit kirjasta.. jossa ensimmäisenä melkein on kaikki onnettomuukista ja siitä että pyörä on turvaton onnettomuus tilanteessa...

        ja totta kai sillä sattuu paljon vahinkoja.. mut se tosi on että elämässä ei voi jäädä van kotiin murehtimaan.. koska samalla tavalla sä voit jäädä auton alle tai joku voi törmätä sun autoon,,mitä tahansa voi sattua millon tahansa..
        en oo noit tilastoja niin tarkkaan rämplänny.. mut mitä elämästä saa jos mistään ei tuu fiiliksii.. me ollaan täällä vaan hetki! ja muutkin harrastukset on vaarallisii.. miten se nyt oli just et ratsastus on yks vaarallisimmisa harrastuksista,, et sillee,, tässähän tätä jo höpöttelinkin.. toivotaan et ees tuli jotain järkee sanottuu,,,

        *luna*

        Punaisia päin käveleminen on vaarallista,silti kaikki tekee sitä.

        Tosin itse pidän laskuvarjohyppäämistä moottoripyöräilyä turvallisempana harrastuksena,95% onnettomuuksista johtuu hyppääjän omasta virheestä,enkä ole tavannut kuin yhden (hypätessä) auton alle jäänneen,sekin säilyi tuosta ihan ehjänä.

        Pyörällä voit jäädä auton alle vaikket tee itse yhtään virhettä.


      • desmo

        Minunkaan mielestäni kaiken ei tarvitse olla järkevää mitä tekee, mutta mitä mieltä olette seksin turvallisuudesta? Harrastus kiinnostaisi, mutta tilastot ja kauhukertomukset pelottaa. Seksin kanssa kun pienikin vahinko (toisten tai oman itsen aiheuttama) voi johtaa niin vakaviin seurauksiin. Eikö pelko pilaa nautintoa, vaikka muut tunteet seksistä olisivatkin voimakkaita. Riskit ovat aika suuret! Voisiko olla totta, että turvallisuus on enemmän kiinni vain omista seksitavoista? Oletteko tutustuneet tarkemmin sukupuolitautitilastoihin? Millaisissa tilanteissa hyvin varovainen ja järkeväkin seksin harrastaja on voinut joutua nauttimaan elämästään?


      • TeeK
        desmo kirjoitti:

        Minunkaan mielestäni kaiken ei tarvitse olla järkevää mitä tekee, mutta mitä mieltä olette seksin turvallisuudesta? Harrastus kiinnostaisi, mutta tilastot ja kauhukertomukset pelottaa. Seksin kanssa kun pienikin vahinko (toisten tai oman itsen aiheuttama) voi johtaa niin vakaviin seurauksiin. Eikö pelko pilaa nautintoa, vaikka muut tunteet seksistä olisivatkin voimakkaita. Riskit ovat aika suuret! Voisiko olla totta, että turvallisuus on enemmän kiinni vain omista seksitavoista? Oletteko tutustuneet tarkemmin sukupuolitautitilastoihin? Millaisissa tilanteissa hyvin varovainen ja järkeväkin seksin harrastaja on voinut joutua nauttimaan elämästään?

        Okei, Desmo. Vitsiä ei kannata samassa seurassa toistaa - lukijasi eivät ole NIIN huonomuistisia.


      • desmo
        TeeK kirjoitti:

        Okei, Desmo. Vitsiä ei kannata samassa seurassa toistaa - lukijasi eivät ole NIIN huonomuistisia.

        Niin mutta mikä onkaan homman yleinen järkevyys?


      • TeeK
        desmo kirjoitti:

        Niin mutta mikä onkaan homman yleinen järkevyys?

        Nimimerkki Jappi tuntuu käyttävän prätkää esim. työmatkoihin, siis siihen "järkevään". Hänen vastauksessaan oli jopa jonkinlaista viileää pohdintaa.

        Suunnilleen kaikki loput olivat asialla tunnepohjalta, muutamat runollisemmin (Luna, Bikerman), muutamat taas kävivät "väärän" mielipiteeni kimppuun täydeltä laidalta.

        Jos nyt jotain uskaltaa yleistää, niin moottoripyöräilijät osaavat ajaa paremmin kuin perustella. Onko tämä nyt samanlainen asia kuin huumori tai musiikki: toisille ei tarvitse selittää - ja toisille ei kannata.


      • desmo
        TeeK kirjoitti:

        Nimimerkki Jappi tuntuu käyttävän prätkää esim. työmatkoihin, siis siihen "järkevään". Hänen vastauksessaan oli jopa jonkinlaista viileää pohdintaa.

        Suunnilleen kaikki loput olivat asialla tunnepohjalta, muutamat runollisemmin (Luna, Bikerman), muutamat taas kävivät "väärän" mielipiteeni kimppuun täydeltä laidalta.

        Jos nyt jotain uskaltaa yleistää, niin moottoripyöräilijät osaavat ajaa paremmin kuin perustella. Onko tämä nyt samanlainen asia kuin huumori tai musiikki: toisille ei tarvitse selittää - ja toisille ei kannata.

        LOL


      • luna
        TeeK kirjoitti:

        Nimimerkki Jappi tuntuu käyttävän prätkää esim. työmatkoihin, siis siihen "järkevään". Hänen vastauksessaan oli jopa jonkinlaista viileää pohdintaa.

        Suunnilleen kaikki loput olivat asialla tunnepohjalta, muutamat runollisemmin (Luna, Bikerman), muutamat taas kävivät "väärän" mielipiteeni kimppuun täydeltä laidalta.

        Jos nyt jotain uskaltaa yleistää, niin moottoripyöräilijät osaavat ajaa paremmin kuin perustella. Onko tämä nyt samanlainen asia kuin huumori tai musiikki: toisille ei tarvitse selittää - ja toisille ei kannata.

        NO heih taas.. tässä sitä sit istun aamutuimaan miettimässä vieläkö jaksan vastata mut jäi vaivaamaan toi et oliko toi runollinen juttu kohteliaisuus.. nii tunne on osa meijän elämää ja siitähän me eletäänkin.. en aijo olla tunnevammanen joka istuu kotona ja miettii että millonka se sitten elämä loppuu kun hyppään talissa olevan piikkini seläkään..

        ihmiset käyttävät pyöriään ihan samaan kun autojaankin.. töihin, kouluun, harrastuksiin.. mieti niitä ihmisiä jotka ovat vielä koulussa ja asuvat kaukana koulusta.. pakkohan niiden on jotenkin päästä jos koulu ei kustanna.. sama on harrastuksiin ja kaikkiin muihinkin paikkoihin jonne on yksinkertaoisesti päästävä jotta voisi elää..

        emme ilmeisesti saa sinua ymmärtämään mikä harastuksessa on hienoa.. jos olet niin jo päättänyt alussa että et ymmärrä niin omapahan on onkelmasi.. ja harrastus se on edelleen niin ku vaikka esillä ollut seksi.. tai golf tai mikä tahansa,, muutkin harrastukset on vaarallisia.. nii alappa valittaa sitten seuraavaksi jo niistä.. vai joko valitat?

        hyvvee sysyn jatkoa.. ja kaikki pyörien selkään kun teillä kerta on mahdollisuus!


    • TeeK

      Maatalouskoneet ja imbesillit, kakkahousut ja poskiontelot, enskat ja melkein hanskitkin samassa vastauksessa... olen tainnut kohdata todella temperamenttisen motoristin!

      Aika moni taisi avauksestani tulkita, että olisin jotenkin ärsyyntynyt moottoripyöräilijöistä. Niinhän ei ole: en kiilaile, en tuijota hypnoottisesti kaukovaloja, en esittele keskisormeani (meilläpäin se tarkoittaa: "olen paskantanut housuihini"), en leiki turvavälin lyhyydellä, en ohittele metrin pelivaralla. Itse ajelisin mieluiten polkupyörällä, mutta elämän muut valinnat ovat muokanneet minusta autoilijan.

      Tuonne kommenttilistan loppupäähän jo ynnäsinkin kokemukseni tästä teemasta. En jaksa aloittaa alusta.

      • Minna

        Niin. Kirjoitustesi perusteella voi päätellä, ettet ole enää mikään teinipoju. Niinpä ainoaksi ihmetyksen aiheeksi jääkin, kuinka aikuinen ihminen voi pohdiskella jostain harrastuksesta että mikä on "koko homman yleinen järkevyys". Harrastukset kun ovat valtaosin ihmisille keino kokea ja tehdä asioita, jotka tuntuvat mukavalta, joiden parissa on mukava olla. Jos asiaa vähän laajennetaan, pitäisi vähänkin elämänkokemusta omaavan ihmisen ymmärtää, että elämässä ei ole muutenkaan kovin paljon asioita joissa on "yleistä järkevyyttä". Jopa syöminen on suurimmalle osalle ihmisistä paljon muutakin kuin rationaalista ravinnon antamista elimistölle....valtaosa ihmisen toimista ei ole rationaalisesti järkevää, vaan sellaista, mikä tuntuu mukavalta. Ja se pitäisi olla selvää jokaiselle aikuiselle, tai ainakin se selviää ympärille katsomalla, että eri asiat ovat eri ihmisille miellyttäviä, eri asiat tuottavat mukavia kokemuksia ja fiilareita.


      • wedge

        Joo temperamenttiseksi välillä vetää kun yrittää pidellä ainokaisestaan eli hengestään kiinni tuolla liikenteessä ja joku sitten vaikka vitsillä ihmettelee, että miksi pitää valittaa. Mutta hemmetin hieno juttu tuo, että tunnustat kaksipyöräilijöiden ihmisyyden.

        Minua vaan rupesi alunpitäen (tuon ym. ärtymyksen lisäksi) ihmetyttämään, että mistä sinä nyt sait päähäsi ruveta ihmettelemään ko. asiaa? Tuntuuko se jotenkin pelottavalle kun joku mopetilla työntää raakuurossa ja vielä nauraa? Voipihan siinä vähän hulluutta olla mukana, mutta ei vesikauhua, joten en minä ainakaan tule puremaan koipeasi ;)

        Ettei vaan tekisi itselläsi mieli vähän brumbrum ja nyt täällä kiertotietä yrität saada kerättyä perusteluja, jotka voit sitten heittää kovan paikan tullen päin puolison naamaa ;) ;) ;)

        Tai sitten se kova paikka on tullut jo ja seuraavan kerran voi yrittää parin vuoden päästä korkeintaan (ettei ihan tinka sentään tule) ja nyt sitten yrität psyykata itsesi, että kyllä se moottoripyöräily on sitten paskaa ;)

        Anyway, en minä ainakaan ole kirjoituksistasi saanut vielä selville, että miksi kysyt? Minua kai luultavasti ihmetyttää enemmän tuo kysymyksesi motiivi kuin sinua kysymyksesi sisältö.


    • tolze

      pyörä 12000e , varusteet 1300e , vakuutus 130e/kk
      pyörään tehari ja muut tarpeelliset n2000e ,
      sekä tietysti pari puhjennutta rengasta n250e/kpl
      (kyllä vähän jo alko hymy hyytymään kun ne renkaat meni)

      • 46868aca

        Tunge se melutehari vaikka anaaliisi.


    • mtmm

      Pyörä 900 euroa 5 vuotta sitten. Huoltoihin ei mene montaa sataa vuodessa. Vakuutus nyt alle sata euroa. Kulutus noin 5.
      Varusteet kaupan päälle paitsi kypärä. Se maksoi muistaakseni halvennuksesta 150 euroa.

      Ajan siitä kun lumet sulaa siihen kun lumet tulee.
      Ei missään nimessä harrastus vaan tapa liikkua työmatkat. Muuta ajoa ei ole paitsi mitä nyt ihmisille yleensäkin tulee. Huvimatkoja en ole koskaan ymmärtänyt.

    • Fillarille_ja_tumpulle

      Moottoripyörä on mahtava, vaikka seisoisi vakuuttamattomana. Kerrot omaavasi moottoripyörän, niin monen naisen katse kirkastuu. Se jo kertoo miehestä jotakin, jota ei tarvitse selventää.
      Kenties sinunkin vaimosi kertoo istuneensa mp:n kyydissä ja toivoo vielä kerran pääsevänsä turvallisen kuljettajan kyytiin. Sinulle sitä tuskin kerrotaan, eikä kermaperseitä todellakaan tarvitse kyydittää. Tuntuu jopa pahalta näin kirjoittaa, mutta pitkä kokemukseni on tästä takeena.

      Eikä näillä pyörillä tarvitse ajaa joka vuosi. Kaksituhatta kilometriä on suurelle osalle totuus ajoista, jota tuskin koskaan tehdään pimeän aikaan. Sitten, jos on hyvä kyyditettävä, niin 10 000 - 15000 kesässä voi mennä maantiellä, vaikkapa mökille ja takaisin. Kypärässä ei ole pyyhkijää ulkopuolella, eikä huurteenpoistoa sisäpuolella silmälaseissa. Et taida tietää mitään mp:lla ajamisesta, jos liität sen yöllä ajamiseen.

      Niin ja naisetkin ovat helposti 20 vuotta nuorempia mp kuskin kyydissä. Muuten kyllä usein paleltaa, polttoainetta menee 4,5 - 5,5 litraa satasella tasaisella nopeudella, puvut likaantuvat kurakelilla, kypärä putoaa toisinaan maahan, renkaat ovat jokseenkin kalliita, täyskasko liikennevakuutuksen kanssa vajaa 300 ekeä vuodessa, talvisäilytys 90 ekeä. Korjattavaa tuskin koskaan laatupyörissä.

      On olemassa kaksi elämää; moottoripyörän kanssa ja sitä ennen. Varmuudella usean elämä on parempaa mp:n hankittuaan, monesta muustakin syystä. Auto, vene ja moottorikelkka rinnalla, niin elämä hymyilee ja seura nuorenee. Tämä voi harmittaa, vaimosi sinut jätettyään.

      • vitunnaama

        2000 kilometriä ei ole mitään. Tulee helposti kolme kertaa tuo vuodessa.


      • SutsukiSika

        Onpas sinulla matkaa hoitolaitoksestasi julkisilla Alkoon ja sossuun. Vaadi heti Kelasta taksiseteleitä, niillähän muutkin vammakot kulkee.


      • 9cbec8c8

        Kertoo lähinnä naisen alhaisesta älykkyydestä, jos kiinnostaa moottoripyörät ja turha saastuttaminen.


    • 49fdf8a2

      Moottoripyöräily on punaniskajunttien sekoilua. Sen "ei niin älykkään" kansanosan.

      Kuormittaa luontoa, vituttaa muita ihmisiä, ei paranna kuntoa, joutavaa melusaastetta laittomilla putkilla. Mitään järkeähän tuossa ei ole.

      • prätkän.omistaja

        Jaa et sitten saanu rahaa kasaan tänäKÄÄN vuonna prätkän ostamiseen?

        Vituttaako vituttaako - kuuntelen...


        ehheehheee


    • Tukkaputkella

      Näyttää paistavan ihan kunnolla. Taidan lähteä ajelemaan isolohkolla. Kiva kun on aikaa näin eläkkeellä. Että näin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe