Olen määritellyt kotisivujen tyylin erillisessä CSS-tyylitiedostolla. Sivuilla on ylhäällä bannerimainen otsikkokuva ja sivujen alaosa on jaettu kahtia (valikko itse sivut). Eli ulkoasu on ihan se perinteinen.
Tuo otsikkokuva vain tuottaa ongelmia, en saa siitä millään oikean kokoista. Kaikki on ok kun resoa on 1024. mutta kun resoa laskee 800, niin kuva on edelleen samankokoinen, eli nyt aivan liian iso paikalleen.
Kuinka voisin pakottaa tuon ko. vaikkapa mukautumaan sille CSS:llä tehtyyn laatikkoon? (nyt laatikko mukautuu kuvan mukana)
Tai toisena vaihtoehtona olisi että kaikki se osa kuvasta, joka ei mahdu siihen laatikkoon häipyy, tai ainakin menee jonnekin taustalle...
Eli millä keinolla saan sen banneri-kuvan pysymään oikean kokoisena (eli vaikkapa: leveys 80% ikkunasta (keskittäen), korkeus 5% ikkunasta)??
CSS / HTML
4
380
Vastaukset
- Y_H
Miksi sen linkin antaminen on niin vaikeata? Ongelmaa kun olisi huomattavasti helpompi ratkoa sen avulla.
Minkä kokoinen kuva? 1024x75? Taulukoillako tuo on toteutettu? Onko sisältö erotettu ulkoasusta kokonaan CSS:n avulla? Vai käytätkö sekä että? Käytössä oleva DTD? Onko sivuja validoitu? Virheet, mikäli on? jne jne jne
Ymmärsit varmaan pointin :) En jaksa vastata oikeastaan mitään edes etäisesti auttavaa, kun menisi vain arvailuksi ja pahimmillaan neuvot voisivat aiheuttaa pahemman sotkun.
Eli linkki ois kiva. - hiha
ainakin näin. Eli laitat css:llä sen bannerin taustakuvaksi.
body
{
background-image: url("images/logo750.jpg");
background-repeat: no-repeat;
margin-top:0px;
margin-right:0px;
margin-bottom:0px;
margin-left:0px
}
Tuota olen käyttänyt ja se toimii, eli ikkunaan mahtumaton osa leikkautuu pois.
Siis toinen vaihtoehto oli että kuva skaalautuu ikkunan koon mukaan? Vai mikä oli ajatuksesi?
Voisikohan joku tällainen toimia (en ole kokeillut):
#bann{
position: absolute;
left:10%;
top:0;
height: 5%;
width: 80%;
...- - -
nyt käytössäni on tuo sinun alempi keino... Käytännössä koodissani on määritelty otsikko, valikko ja itse sivu näin:
#otsikko{
}
#valikko{
top:5%;
height: 95%;
width: 5%;
}
#sivu{
left:15%;
width: 65%;
}
eikä tuo toimi sen bannerin osalta. Taustaksikaan sitö ei voi laittaa kun minullaon jo erillinen kuva määritelty taustaksi.
Muita ehdotuksia jollakin?? - hiha
- - kirjoitti:
nyt käytössäni on tuo sinun alempi keino... Käytännössä koodissani on määritelty otsikko, valikko ja itse sivu näin:
#otsikko{
}
#valikko{
width: 5%;
}
#sivu{
left:15%;
width: 65%;
}
eikä tuo toimi sen bannerin osalta. Taustaksikaan sitö ei voi laittaa kun minullaon jo erillinen kuva määritelty taustaksi.
Muita ehdotuksia jollakin??Mutta voit laittaa taustakuvan myös tuohon banneri blokkiin, eli:
#otsikko{
background-image: url("images/logo750.jpg");
background-repeat: no-repeat;
...
Toi ainakin toimii niin että 'leikkaa' ikkunaan mahtumattoman osan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958