Kertokaapa hyvät jyrsijäihmiset millä perusteella valitsitte oman lemmikkinne! Marsuihmiset kertokoon marsujen hyvät puolet, rotan omistajat kertovat miksi juuri rotta jne.
Miten valitsit lemmikkisi?
8
373
Vastaukset
- gerbbu_fani!!!
Mulla on neljä gerbiiliä.Kävin eläinkaupassa näin pikku häkissä pari pientä kääröä ja ihastuin heti!Ne ovat mukavia, suloisia ja helppo hoitoisia...Ne yleensä nukkuvat yöt ja valvovat päivät!
- liisa
sain vaan päähäni että haluun esim. marsun. sitte hain kaikkee tietoo marsuista, ja kun edelleenkin olin sitä mieltä, että se vois olla kiva eläin, aloin ettii sopivaa marsua...
- laura
..kertakaikkiaan sulosia! ne on tosi helppohoitosia, eivät syö monen satasen edestä kuukaudessa, ne on niiin sulosia, ihania, hellyyttäviä, seurallisia, "käteviä" lemmikkejä että parempaa valintaa mun kohdalla ei olekaan!
gerbiiliä tai hamsteria mä en halunnu siks, kun ne kuulemma ei pysy olalla vaan tulee silmittömästi alas, kuten myös pöydiltä. ja kani/marsu on mulle liian vaativa lemmikki, kun en ees tiiä mitä teen joskus 5-vuoden kuluttua, kun lähen opiskelee. hiiri elää "vaan" max. 2-vuotta.
rotista mä pidän kans, mut hiiri on jotenki mun mielstä "kätevämpi"...
- Viivi
Minua rotassa vieheättää ennen kaikkea sen älykkyys, helppohoitoisuus ja ruokinnan edullisuus! Harkitsin rotan sijaan myös hamsterin hankkimista, ovathan ne suloisia palleroita mutta eivät juuri älyllä loista, kuten eivät gerbiilitkään. Rotta oppii nopeasti selvittämään tehtäviä, avaamaan ovet, selvittämään labyrinttejä jne, ja on kaikin puolin viehättävä lemmikki.Minulla on nyt 2 tyttörottaa, ja ne ovat vallanneet sydämeni täysin... suosittelen lämpimästi!
- M.Hosio
Olen omistanut rottuleita (jotka ovat ihania ; älylläitä yms,) omani olivat pikkusia , simpsakooita tytteleitä. Tykästyin kuvollisiin (black hooded-varieagted jne). Kyllästuyin vaan kun he saiarasteli paljon... joka ikinen kuoli niin nuorena.
No halusin kasvatleakkin, ja helppohoitosena&hajuttomana gerba vei voiton (ja olivat terveempiäkin...)
Gerbusten lisäksi sitten otin deguja; älykkäitä- enempikin kuin rotat- ja äänekkäitä . Muuitten hyppymyyroen ominaisuudet puolestaan olivat viehtäävän erillaisia; vasitoja kun oli vielä jäljellä.
Marsun otin sylitettely eläimeksi.
Siinäpä lyhesti nuo. - Leena Oksanen
Itse ihastuin rottiin Heurekassa rottakoriksen merkeissä kesällä 1999. Sen jälkeen hankin tietoa rotista, ja koko ajan tuntui että rotta se on meikäläiselle Se Oikea lemmikki. Huonoja puoliakin rotissa on; yöllinen häkin rämistely on toinen, pienempi asia, mutta ainoa todella HUONO puoli rotilla on lyhyt elinikä =0( Rotathan elävät vain 2-3 vuotta.Tästä huolimatta olen vakuuttunut, että roatn ihanaan persoonaan kannattaa tutustua!
- Pia Raitio
Moi !!
Minä valitsin marsun omaksi lemmiksi, koska marsut ovat syli eläimiä, toisin kuin gerbiilit, hiiret.... On minulla siitä huolimatta 4 gerbiiliä! Lisäksi on myös 2 neitokakadua.
Kannattaa ostaa marsu, jos haluaa ihanan purisevan syli eläimen!
- Miia Dyster
Rotat ja hiiret ovat varsin viehättäviä lemmikkejä monessakin mielessä. Usein valitellaan sitä, että ne sairastelisivat paljon, mutta itselläni on ihan päinvastaisia kokemuksia kymmenen vuoden ajalta. Käsittääkseni esim. kasvaimet ovat vaikkapa hamstereilla _huomattavasti_ paljon yleisempiä kuin rotiskoilla, ja
kaneilla on aikalailla vaivaa pasteurellan aiheuttamista vaivoista (nuhat jne).
Terveistä suvuista valituilla rotilla ja hiirillä hyvässä hoidossa on todennäköisemmin pitkä & terve elämä edessään kuin useilla eläinkauppahankinnoilla. Ja rotat ovat _säkenöivän_ älykkäitä & kekseliäitä, seurallisia kuin koirat (rottaa ei vaan tarvi ulkoiluttaa...). Hiiret ovat touhukkaita, näppäriä ja tietysti kuvankauniita, niille on ihana rakennella & askarrella kaikenlaisia virikkeitä. Ensimmäisillä hiirilläni oli häkkinä korkealla pöydällä oleva NUKKEKOTI, ne eivät koskaan yrittäneetkään karkuun, vaan viettivät omassa "linnassaan" suloista perhe-elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199314
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266138- 1044996
- 624886
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753520- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592951Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262936- 432731